Miten evl.kirkon johdossa voi olla henkilö joka ei edes usko Apostolisen uskontunnustuksen olevan totta?
Ateisti nimeltä Kari Mäkinen
224
683
Vastaukset
- siksierosinkin
Sanoppa se. Missään muualla ei menisi läpi puhua ja toimia työnantajaansa vastaan!
- kirkko.on.porttokirkko
Vielä enemmän ihmettelen, että miten voi olla pappi/pispa ihminen joka ei usko Jumalan Sanaa Raamattua vaan julistaa silkkaa liberaaliteologiaa joka on eksytystä ja humanismia.
- KerroKantasi
Kannatatko omantunnonvapautta maistraatin virkamiehille, eli oikeutta kieltäytyä tekemästä työtehtäviin kuuluvia asioita, esim. siis samaa sukupuolta olevien vihkimistä?
Kannatatko omantunnonvapautta Terveydenhoidossa työskentelevälle, eli oikeutta kieltäytyä tekemästä työtehtäviin kuuluvia asioita, esim. aborttia?
- pappilukkaritalonpoika
Mitä mieltä on Hilput ja Vilput?
- totuus.on.Raamatussa
Jos kirkon ylin johtaja on tuota mieltä kristinuskon perustasta niin eihän hän voi muisskaan asioissa muuta kuin johtaa tietämättömiä ihmisiä harhaan.
Hakeutukaa pois evl.kirkon eksyttävästä vaikutuksesta, ettette itsekin eksyisi.Jospa Mäkinen pyrkiikin noudattamaan Jeesuksen eettisiä opetuksia, joista tärkein lienee "kaiken, minkä haluat itsellesi tehtävän, tee samoin lähimmäisellesi."
Te lahkolaiset ette pysty muuhun kuin tuomitsemisiin ja multinikkeinä törkyilyihin.- hoit_su
sage8 kirjoitti:
Jospa Mäkinen pyrkiikin noudattamaan Jeesuksen eettisiä opetuksia, joista tärkein lienee "kaiken, minkä haluat itsellesi tehtävän, tee samoin lähimmäisellesi."
Te lahkolaiset ette pysty muuhun kuin tuomitsemisiin ja multinikkeinä törkyilyihin.juurikin noin.
- sagelle.keksiä
sage8 kirjoitti:
Jospa Mäkinen pyrkiikin noudattamaan Jeesuksen eettisiä opetuksia, joista tärkein lienee "kaiken, minkä haluat itsellesi tehtävän, tee samoin lähimmäisellesi."
Te lahkolaiset ette pysty muuhun kuin tuomitsemisiin ja multinikkeinä törkyilyihin.Otahan kaija keksi!
sage8 kirjoitti:
Te lahkolaiset ette pysty muuhun kuin tuomitsemisiin ja multinikkeinä törkyilyihin.Jeesus sanoi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein."
- Puavali
sage8 kirjoitti:
Te lahkolaiset ette pysty muuhun kuin tuomitsemisiin ja multinikkeinä törkyilyihin.Jeesus teki sitä, mikä on lähimmäiselle parhaaksi, eikä sitä, mikä on hänelle mieliksi.
Menkää ja tehkää parannus, minäkin teen niin. Puavali kirjoitti:
Jeesus teki sitä, mikä on lähimmäiselle parhaaksi, eikä sitä, mikä on hänelle mieliksi.
Menkää ja tehkää parannus, minäkin teen niin.Oletpa hypännyt märättyjen raamatunkohtien ohi ja yli.
- kerroha.meille.sageliini
sage8 kirjoitti:
Oletpa hypännyt märättyjen raamatunkohtien ohi ja yli.
Varmaan mielelläsi nämä Raamatun kohdat tähän liität?
kerroha.meille.sageliini kirjoitti:
Varmaan mielelläsi nämä Raamatun kohdat tähän liität?
Mm. Matteus 25:31-45 ja on niitä paljon muitakin jos harrastusta riittää.
- kerroha.meille.sageliini
sage8 kirjoitti:
Niin, mitä noista kohdista on sinun vaikea noudattaa?
- mikä.on.oma.kohtalosi
sage8 kirjoitti:
Viimeinen tuomio
31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?' 40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?' 45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." - mikä.on.oma.kohtalosi
sage8 kirjoitti:
Jätitpä 45 jakeen pois niinkuin luikurit aina tekevät.
Etkö osaa lukea vai oletko niin luikuri ettet osaa tai ymmärrä? Vihasi uskovia kohtaan näyttää todellakin sokaisevan silmäsi ja aivosi :=(
Se taitaakin olla kohtalon kysymys sinulle..... mikä.on.oma.kohtalosi kirjoitti:
Etkö osaa lukea vai oletko niin luikuri ettet osaa tai ymmärrä? Vihasi uskovia kohtaan näyttää todellakin sokaisevan silmäsi ja aivosi :=(
Se taitaakin olla kohtalon kysymys sinulle.....Sinä et missään tapauksessa päätä kenenkään kohtalosta.
- mikä.on.oma.kohtalosi
sage8 kirjoitti:
Sinä et missään tapauksessa päätä kenenkään kohtalosta.
Etkö siis osannut lukea vai etkö ymmärtänyt jaetta 45?
Etkö yhtään edes häpeä ja pyydä edes anteeksi syytöksiäsi? - tulipa.hiljaista
sage8 kirjoitti:
Kissako kaijan kielen vei :=)
- mieti.sitä
sage8 kirjoitti:
Te lahkolaiset ette pysty muuhun kuin tuomitsemisiin ja multinikkeinä törkyilyihin.Kerrohan papukaija, mitä tarkoitat laitalahkolaisilla (jonka olet oppinut kts,ltä), jatkuvasti viljelet tuota sanaa ?
Ketkä siis edustavat näitä laitalahkolaisia ?
Jeesuksen tärkein käsky;
"Jeesus sanoi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.", kuten tuolla ylempänä kerrottiin, tämä löytyy Raamatusta. - Paskanjahajalle
sage8 kirjoitti:
Vastaas nyt vai eikö ole kaijalla sanoja?
- erftgyhbvghhyt
älyn.väläys kirjoitti:
Jeesus sanoi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein."
ja unohdit mainita miten samakohta jatkuu..ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.
erftgyhbvghhyt kirjoitti:
ja unohdit mainita miten samakohta jatkuu..ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.
En unohtanut mutta tämä on tärkein ja vaikein käsky. Kaikki muu tulee kuin itsestään sen jälkeen.
http://www.hs.fi/politiikka/a1305902144104
Etelä-Afrikassa parhaillaan vieraileva arkkipiispa Kari Mäkinen iloitsee täydestä sydämestään sateenkaariväen ja heidän läheistensä puolesta.
"Tiedän miten paljon tämä heille merkitsee", Mäkinen sanoo.
Siis ILOITSEE kun syntien tekemistä laillistetaan yhä enemmän ja Korkeimman ajatuksia häväistään kuten lähihistoriassamme ei ole tehty.Hänetkö on asetettu kansankirkon äänitorveksi - torvi mikä torvi.- karttakaa.eksyttäjiä
Saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi.
karttakaa.eksyttäjiä kirjoitti:
Saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi.
Täällähän noita valkeuden enkeleitä on, synnittömiä, toisten tuomitsijoita, toisia alimpaan helvettiin toivottavia, jumalansa salaisimpia ajatuksiakin ylivertaisella tietämyksellä tulkitsevia, omaa erinomaisuutta toitottavia.
- sage.jankkaa.taas
sage8 kirjoitti:
Täällähän noita valkeuden enkeleitä on, synnittömiä, toisten tuomitsijoita, toisia alimpaan helvettiin toivottavia, jumalansa salaisimpia ajatuksiakin ylivertaisella tietämyksellä tulkitsevia, omaa erinomaisuutta toitottavia.
Ottaako sinua pattiin kun jotkut ovat elävässä uskossa ja itse olet pihalla kuin papukaija häkistään?
sage.jankkaa.taas kirjoitti:
Ottaako sinua pattiin kun jotkut ovat elävässä uskossa ja itse olet pihalla kuin papukaija häkistään?
Sage on vielä pelastetavissa.
- sage.jankkaa.taas
pertsa2012 kirjoitti:
Sage on vielä pelastetavissa.
Kovin vaikeaksi itse sen tekee. Rukoillaan hänen puolestaan!
- esedrftghb
sage.jankkaa.taas kirjoitti:
lakihenkinen tuomion julistus on elävästä uskosta kaukana jumala katsoo sydämmeen ei ihmisen tekoihin.jumala katsoo ihmistä kristuksenläpi niinkuin ihmisen tulisi katsoa toista ihmistä..tuomitset muita kun eivät elä sanan mukaan.ja itse poikkeat sanasta..tässä sinulle ja kaltaisillesi miettimistä.
- xd.fjkbnseölfspgobhzweör
esedrftghb kirjoitti:
lakihenkinen tuomion julistus on elävästä uskosta kaukana jumala katsoo sydämmeen ei ihmisen tekoihin.jumala katsoo ihmistä kristuksenläpi niinkuin ihmisen tulisi katsoa toista ihmistä..tuomitset muita kun eivät elä sanan mukaan.ja itse poikkeat sanasta..tässä sinulle ja kaltaisillesi miettimistä.
Miten sinä toteutat Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä?
- lsfknoeheiouheriuh
esedrftghb kirjoitti:
"jumala katsoo ihmistä kristuksenläpi" Jumala katsoo niitä kristuksen läpi jotka ovat turvanneet Jeesukseen ja pesseet syntinsä Hänen veressään. Älä siis yritä sano, että Jumala katsoo Jeesuksen kieltäjiä Hänen lävitseen!
- nmnmmmnn
Kari Mäkinen olisi erottava. Hän on täysin pimeä ja synkkäkin. Turkulaiset valitsivat hänet muka koko Suomen arkkipiispaksi. Olihan se toinenkin piispa joka kävi nussimassa naapuriseurakunnan papin varattua rouvaa. Millaisessa uskossa hän on?
Synnin sumu sielun peittää...................................................................- valhe.paimen.on
Mäkinen on naru kirkon kaulassa. Massa erot ovat juuri Mäkisen aikaansaannoksia.
valhe.paimen.on kirjoitti:
Mäkinen on naru kirkon kaulassa. Massa erot ovat juuri Mäkisen aikaansaannoksia.
No jos konservatiivit eroavat massoittain kirkosta, sen taatummin seuraavakin arkkipiispa on sitten Mäkisen linjoilla. Hyvä.
- samaa.sorttia.kanssasi
RepeRuutikallo kirjoitti:
No jos konservatiivit eroavat massoittain kirkosta, sen taatummin seuraavakin arkkipiispa on sitten Mäkisen linjoilla. Hyvä.
Olisiko Marja-Sisko Aalto sinun ehdokkaasi uudeksi arkkipiispaksi?
samaa.sorttia.kanssasi kirjoitti:
Olisiko Marja-Sisko Aalto sinun ehdokkaasi uudeksi arkkipiispaksi?
Ei minulla voi olla ehdokkaita, koska en kuulu kirkkoon.
Mikä muuten siinä Marja-Siskossa Räyhistä niin rassaa? Oletko yleensä sairaalloisen kiinnostunut ihmisten yksityisasioista? No olethan sinä.- samaa.sorttia.kanssasi
Ei minulla voi olla ehdokkaita, koska en kuulu kirkkoon.
Mikä muuten siinä Marja-Siskossa Räyhistä niin rassaa? Oletko yleensä sairaalloisen kiinnostunut ihmisten yksityisasioista? No olethan sinä.Onhan se M-S melkoine kummajainen. En tiedä ketään muuta kuohittua miestä jolle on rakennettu tissit ja muut värkit leikkelemällä ja hormooneita pumpattu luonnottomuuksiin saakka. Eikö sinua naurattanut kun se vihki sinut ja lesbovaimosi?
Minä olisin joutunut plastikkakirurgi Suomisen potilaaksi Töölöön kun olisi yhdestä leikkauksesta vähän siistittävää. En voinut mennä kun kuulin, että hän on klimpsonut M-S:n kropan. - voi.raukkaa
Onhan se M-S melkoine kummajainen. En tiedä ketään muuta kuohittua miestä jolle on rakennettu tissit ja muut värkit leikkelemällä ja hormooneita pumpattu luonnottomuuksiin saakka. Eikö sinua naurattanut kun se vihki sinut ja lesbovaimosi?
Minä olisin joutunut plastikkakirurgi Suomisen potilaaksi Töölöön kun olisi yhdestä leikkauksesta vähän siistittävää. En voinut mennä kun kuulin, että hän on klimpsonut M-S:n kropan.Kyllä käy sääliksi. LoirinTyyne tätikin on naisellisempi tuohon verrattuna.
- ex-vasemmistolainen
taitaa kari mäkinen yhdessä muiden pappien ja piispojen kanssa olla saatanan kätyreitä - evankelistoja palvellaansuomen saatanallisessa valtiokirkossa.jumalasta puhutaan,mutta pirua palvellaan täydestä sydämestä.saatanalljsia poliittisia näytelmiä esitetään kirkossa,ja saatanallisen juicen saatanallisia lauluja esitetään myös kirkossa.ja myös saaranallisia heavy - sekä homo ja lesbomessuja on myös kirkossa,täysin raamatun vastaista homouden ja lesbouden synnin takia.on täysin epäkristillistä toimintaa.olisi viisasta kristittyjen erota valtiokirkosta ja perustaa uusi raamatun mukainen kirkko.en tule koskaan liittymään suomen saatanalliseen valtiokirkkoon.
- kukkuu22
Tekstistäsi päätellen olet itse syntinen perverssi pelle.
- KimmoKariKorkiala
Onhan se M-S melkoine kummajainen. En tiedä ketään muuta kuohittua miestä jolle on rakennettu tissit ja muut värkit leikkelemällä ja hormooneita pumpattu luonnottomuuksiin saakka. Eikö sinua naurattanut kun se vihki sinut ja lesbovaimosi?
Minä olisin joutunut plastikkakirurgi Suomisen potilaaksi Töölöön kun olisi yhdestä leikkauksesta vähän siistittävää. En voinut mennä kun kuulin, että hän on klimpsonut M-S:n kropan.Se kirurgi olisi samalla voinut antaa sinulle lobotomian kun vaikutat niin idiootilta.
- kokemustaonnoista
ex-vasemmistolainen kirjoitti:
taitaa kari mäkinen yhdessä muiden pappien ja piispojen kanssa olla saatanan kätyreitä - evankelistoja palvellaansuomen saatanallisessa valtiokirkossa.jumalasta puhutaan,mutta pirua palvellaan täydestä sydämestä.saatanalljsia poliittisia näytelmiä esitetään kirkossa,ja saatanallisen juicen saatanallisia lauluja esitetään myös kirkossa.ja myös saaranallisia heavy - sekä homo ja lesbomessuja on myös kirkossa,täysin raamatun vastaista homouden ja lesbouden synnin takia.on täysin epäkristillistä toimintaa.olisi viisasta kristittyjen erota valtiokirkosta ja perustaa uusi raamatun mukainen kirkko.en tule koskaan liittymään suomen saatanalliseen valtiokirkkoon.
Mene psykiatrin puheille noilla mongerruksillasi.
- EvankeliuninTotuudenTähd
ex-vasemmistolainen kirjoitti:
Olet täyteen ymmärrykseen päässeenä! Kirkon johdosta olis kiva nähdä varmuudella ne, jotka ovat elävässä uskossa Ylösnousseeseen Jeesukseen! Pelastumattomien tähden, lähtekää Valona maailmalle ULOS luopiokirkoista, JEESUSTA seuraamaan!!!
- oeuhgåoi
Kyllä meidän olisi saatava uskovainen mies kirkon johtoon. En aio erota kirkosta niin kauan kuin näen, mikä suunta tulee olemaan seuraavan valinnan kohdalla. Jos suunta on hyvä, jään kirkkoon, jos suunta on paha, eroan.
Mäkisen pitäisi kyllä itse osata erota ja antaa tilaa seuraavalle kokelaalle, jonka kantti testataan, pystyykö toimimaan paimenena tällaisena aikana.Jos Mäkinen ei nauti änkyrävähemmistön luottamusta, se ei vielä ole eroamisen peruste. Ei hän sitä nauttinut silloinkaan kun tuli valituksi.
- repelebe.sörssää
Jos Mäkinen ei nauti änkyrävähemmistön luottamusta, se ei vielä ole eroamisen peruste. Ei hän sitä nauttinut silloinkaan kun tuli valituksi.
Mikäs neitokainen on sanelemaan perusteita kenenkin kirkosta eroamiselle, HÄH?!
repelebe.sörssää kirjoitti:
Mikäs neitokainen on sanelemaan perusteita kenenkin kirkosta eroamiselle, HÄH?!
Heh heh, Repe puhui Mäkisen eroamisesta, ei kirkon jäsenten erosta, sillä on mielestäni vissi ero. Vai?
- sege.sörssää.taas
sage8 kirjoitti:
Heh heh, Repe puhui Mäkisen eroamisesta, ei kirkon jäsenten erosta, sillä on mielestäni vissi ero. Vai?
Eikös Mäkinen olekaan kirkon jäsen, HÄH?!
- oeuhgåoi
Jos Mäkinen ei nauti änkyrävähemmistön luottamusta, se ei vielä ole eroamisen peruste. Ei hän sitä nauttinut silloinkaan kun tuli valituksi.
Kari Mäkinen ei hoida sitä tehtävää, jota hänen pitäisi hoitaa. Hän ei noudata kirkon tunnustusta, ei usko siihen ja taipuu syntisen maailman tahtoon. Änkyröillä ja ateisteilla kirkon jäseninä ei ole tässä mitään tekemistä.
Mäkinen saattaa hyvinkin olla ateisti. Vaikka olisi kuinka suosittu (mitä Mäkinen ei edes ole), ateisti ei sovellu Jumalaan uskovaksi paimeneksi. Miksi? Koska hän ei usko Jumalaan. oeuhgåoi kirjoitti:
Kari Mäkinen ei hoida sitä tehtävää, jota hänen pitäisi hoitaa. Hän ei noudata kirkon tunnustusta, ei usko siihen ja taipuu syntisen maailman tahtoon. Änkyröillä ja ateisteilla kirkon jäseninä ei ole tässä mitään tekemistä.
Mäkinen saattaa hyvinkin olla ateisti. Vaikka olisi kuinka suosittu (mitä Mäkinen ei edes ole), ateisti ei sovellu Jumalaan uskovaksi paimeneksi. Miksi? Koska hän ei usko Jumalaan.Mäkinen tuntuu kyllä olevan laajalti arvostettu, mitä yksikään homokammoinen arkkipiispa ei varmasti olisi. Ja jos tämä laaja arvostus on punainen vaate niille jotka yksin tietävät kuinka pitää uskoa, se on voi voi ja suriskaapa kärpäset.
- oeuhgåoi
Mäkinen tuntuu kyllä olevan laajalti arvostettu, mitä yksikään homokammoinen arkkipiispa ei varmasti olisi. Ja jos tämä laaja arvostus on punainen vaate niille jotka yksin tietävät kuinka pitää uskoa, se on voi voi ja suriskaapa kärpäset.
Kari Mäkinen nauttii laajalti arvostusta maailman silmissä. Maailman ihmisten suosiosta Jeesus sanoi näin:
"26. Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Samoinhan tekivät heidän isänsä väärille profeetoille." " Luuk.6 : 26 oeuhgåoi kirjoitti:
Kari Mäkinen nauttii laajalti arvostusta maailman silmissä. Maailman ihmisten suosiosta Jeesus sanoi näin:
"26. Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Samoinhan tekivät heidän isänsä väärille profeetoille." " Luuk.6 : 26Ei se Jeesuskaan sitten joka asiassa oikeassa ollut, kun tuommoisia päästeli.
Mahdotonta on sellaisen melko demokraattisen instituution kuin luterilainen kirkko valita johtoonsa kaikkien kanssa hakauksessa olevaa änkyrää. Ei tapahdu sellaista tässä todellisuudessa.- anna.mun.nauraa.sulle
Ei se Jeesuskaan sitten joka asiassa oikeassa ollut, kun tuommoisia päästeli.
Mahdotonta on sellaisen melko demokraattisen instituution kuin luterilainen kirkko valita johtoonsa kaikkien kanssa hakauksessa olevaa änkyrää. Ei tapahdu sellaista tässä todellisuudessa.Missä Jeesus oli väärässä noissa sanoissaan?
anna.mun.nauraa.sulle kirjoitti:
Missä Jeesus oli väärässä noissa sanoissaan?
Kyllähän hyvän puhumisen pahana pitäminen on aika sakeaa juttua. Ei nappaa sellaisilla evankeliointi.
- Varomitätoivot
Joidenkin mielestä johtoon sopisi varmaan Päivi Räsänen, joka saisi ensi töikseen syytteen toimimisesta ihmisoikeuksia vastaan sekä Suomen allekirjoittamia kansainvälisiä sopimuksia vastaan! Lisäksi hänet naurettaisiin ulos, eikä kukaan enää kuuntelisi Ev Lut Kirkon kannanottoja (paitsi muutama äärivanhoillinen änkyröitsijä, joilla ei ole parempaakaan tekemistä)
Tuollaista siis toivotte? - Varomitätoivot
oeuhgåoi kirjoitti:
Mäkinen saattaa hyvinkin olla ateisti. Vaikka olisi kuinka suosittu (mitä Mäkinen ei edes ole), ateisti ei sovellu Jumalaan uskovaksi paimeneksi. Miksi? Koska hän ei usko Jumalaan.Älä parjaa, koska et todellakaan tunne
"Älä lausu väärää arviota lähimmäisestä" Varomitätoivot kirjoitti:
Joidenkin mielestä johtoon sopisi varmaan Päivi Räsänen, joka saisi ensi töikseen syytteen toimimisesta ihmisoikeuksia vastaan sekä Suomen allekirjoittamia kansainvälisiä sopimuksia vastaan! Lisäksi hänet naurettaisiin ulos, eikä kukaan enää kuuntelisi Ev Lut Kirkon kannanottoja (paitsi muutama äärivanhoillinen änkyröitsijä, joilla ei ole parempaakaan tekemistä)
Tuollaista siis toivotte?Päivi Räsänen varmaan olisi monen hihhulin mieleen eritysiesti sen jälkeen kun antoi kristityille melkeimpä luvan rikkoa suomen lakeja, päivin puhe siitä miten "raamatun laki" ylittää suomen rikoslain seurauksena oli se että hyväksikäyttö ilmoitukset loppuivat kuin seinään.
- ArtoTT
Jos Mäkisen mielestä kirkon oppi on väärä, niin eikö hänen pitäisi itse erota virastaan, jos hän ei esim. hyväksy Luterilaisia tunnustuskirjoja tai raamatun opetuksia, niin miksi hän jatkaa virassaan????
Hän jatkaa virassaan, koska hän on juuri sellainen kuin arkkipiispaksi valittuna oli, eikä mikään merkittävä ääni kirkossa ole hänen eroaan edes vaatinut. (Suomi24:än nimimerkkejä ei ihan taideta sellaisiksi laskea.)
Jos Mäkinen vaikkapa terveydellisistä syistä joutuisi joskus eroamaan, tilalle valittaisiin toinen suunnilleen samanlainen eikä varmasti mitään homofoobikkoa.- anna.mun.nauraa.sulle
Hän jatkaa virassaan, koska hän on juuri sellainen kuin arkkipiispaksi valittuna oli, eikä mikään merkittävä ääni kirkossa ole hänen eroaan edes vaatinut. (Suomi24:än nimimerkkejä ei ihan taideta sellaisiksi laskea.)
Jos Mäkinen vaikkapa terveydellisistä syistä joutuisi joskus eroamaan, tilalle valittaisiin toinen suunnilleen samanlainen eikä varmasti mitään homofoobikkoa.Homofoobikko on setan keksimä sana eikä sellaista tunneta lääketieteessä. Kukaan tuskin puuterihuiskuja pelkää sairaanloisesti joten hyvin hullunkurinen sana :=)
Jos Mäkinen vaikkapa terveydellisistä syistä joutuisi joskus eroamaan, tilalle valittaisiin toinen suunnilleen samanlainen eikä varmasti mitään homofoobikkoa.Hän on suuren eksytyksen kasvot täällä suomessa ja kirkko ei ole enää ihmisvoimin kammettavissa oikealle tielle.Irja Askola on toinen piispoista jotka maassamme "hahmottavat" jumalattomuuden.
Jos Jumala on olemassa, hän on absoluutti ja määrittelee suvereenisti kuka on oikealla tiellä ja kuka ei. Ei hän kenenkään "synnittömän" tuomitsemisia eikä arvioita näissäkään asioissa varmaankaan kaipaile.
- Aaammen
Viimeisenä päivänä kirjat avataan eli kirjoitusten mukaan kaikki tuomitaan senmukaan mitä ovat tehneet.
- busselibosseli
Aaammen kirjoitti:
Viimeisenä päivänä kirjat avataan eli kirjoitusten mukaan kaikki tuomitaan senmukaan mitä ovat tehneet.
Miten luulet sinun käyvän?
sage8 kirjoitti:
Jos Jumala on olemassa, hän on absoluutti ja määrittelee suvereenisti kuka on oikealla tiellä ja kuka ei. Ei hän kenenkään "synnittömän" tuomitsemisia eikä arvioita näissäkään asioissa varmaankaan kaipaile.
Ennen viimeistä tuomiota ihmiset on jo jaettu vuohiin ja lampaisiin. Vuohet tuomitaan heidän pahojen tekojensa tähden ja lampaat heidän hyvien tekojensa tähden.
Lampaat ova ne joiden nimi on Elämänkirjassa.
Kannattaa kuunnella Norvannon opetus tästä Ilmestyskirjan kohdasta tuli juuri eilen Raamattu kannesta kanteen ohjelmassa.
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjatAaammen kirjoitti:
Jokohan Taivaassa on silloin siirrytty e-kirjoihin, vai papyruskääröjäkö auotaan?
- busselibosseli
älyn.väläys kirjoitti:
Ennen viimeistä tuomiota ihmiset on jo jaettu vuohiin ja lampaisiin. Vuohet tuomitaan heidän pahojen tekojensa tähden ja lampaat heidän hyvien tekojensa tähden.
Lampaat ova ne joiden nimi on Elämänkirjassa.
Kannattaa kuunnella Norvannon opetus tästä Ilmestyskirjan kohdasta tuli juuri eilen Raamattu kannesta kanteen ohjelmassa.
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjatJa kummassa laumassa älyn.väläys ajattelee nimensä Jumalan kirjassa olevan?
- vain.yksi.kirja
busselibosseli kirjoitti:
Ja kummassa laumassa älyn.väläys ajattelee nimensä Jumalan kirjassa olevan?
Ei Jumalan kirjassa ole kuin yhden lauman henkiköiden nimet. Jokainen kyllä tietää onko hänen nimensä siinä kirjassa. Luulenpa, että äly on rauhallisin mielin :D Entä sinä?
busselibosseli kirjoitti:
Ja kummassa laumassa älyn.väläys ajattelee nimensä Jumalan kirjassa olevan?
Minun nimeni on Jumalan Elämänkirjassa.
- totisesti
älyn.väläys kirjoitti:
Amen
- Pudis54
Jos Mäkinen vaikkapa terveydellisistä syistä joutuisi joskus eroamaan, tilalle valittaisiin toinen suunnilleen samanlainen eikä varmasti mitään homofoobikkoa.Valitettavasti juuri näin käy. Itse toivon että fundikset antavat Mäkiselle komeat potkun ja laittavat oman MIEHEN tilalle.
älyn.väläys kirjoitti:
Ovatko myös kaikki lukemattomat nimimerkkisi?
Pudis54 kirjoitti:
Valitettavasti juuri näin käy. Itse toivon että fundikset antavat Mäkiselle komeat potkun ja laittavat oman MIEHEN tilalle.
Mutku potkuun tarvitaan lihasta, joka fundiksilta puuttuu.
Vanhan ajan änkyräarkkipiispa tuottaisi kyllä hienot spektaakkeliviihdeohjelmat, notta sikäli sellainen olisi kyllä toivottava. Eipä tulisi aika pitkäksi.RepeRuutikallo kirjoitti:
Ovatko myös kaikki lukemattomat nimimerkkisi?
Heh heh, siinäpä Pietarillakin on portilla tekemistä kun selvittää millä nimimerkillä kysyinen herra on mitäkin sanonut.
sage8 kirjoitti:
Heh heh, siinäpä Pietarillakin on portilla tekemistä kun selvittää millä nimimerkillä kysyinen herra on mitäkin sanonut.
Tai neiti. Jos työskentelee vanhustenhuollossa, on hyvin todennäköisesti kohdallaan jo hedelmöityksessä vapautettu palstoilla turhankin hyvin tunnetusta pallihiestä.
- laulakiitosta
Jeesus sovitti pappienkin synnit ristillä ja käski olla tuomitsematta . Kuka tahansa voi langeta ja jokainen on syntinen ristin edessä . Evankeliumi on sellaista että ketään ei heitetä ulos joka Jeesuksen luokse tulee ihan sama mitä syntiä on . Lisäksi raamattu käskee olla viisas ulkopuolella olevia kohtaan . Kabbalasiinailta onkin babylon joka kukistuu. Uudenliiton Jumalan Poika on syntien sovitus . Pojan uskolla pelastuu. Elämä armosta tarkoittaa muittenkin armahtamista ja Jeesus vaatii suvaisevaisuutta sekä laupeutta . Kävitkö katsomassa orpoja leskiä ja vankeja ... Pidätkö huolen perheestäsi . Autatko heikkoja vaatetatko kristittyjä ja ruokitko Jeesuksen perhettä . Huolehdi kristityistä minkä osaat se on Jeesukselle tekemistä . Kristitty on Jeesuksen perhettä. Auta vainottuja kristittyjä .
- pysyuskossa
Juutalaisetmuslimit kieltää Jeesuksen huono seura hyvät tavat turmelee . Älkää eksykö .
Sinä olet ainakin eksynyt koulutieltä ties mihin liimanhaistajien sillanaluseen, jos kirjoitustyylistäsi voi mitään päätellä.
- USKOA_JEESUKSEEN
Ehkä tämä auttaa aloittajaa:
https://www.youtube.com/watch?v=aNIjjGGzoJI&feature=share Miksi muuten parjaat toista uskovaa?
- kerrohan.mummeli
Miksi muuten sinä kutsut uskoviksi henkilöitä jotka kieltävät Jumalan Sanan ja tahdon ja eksyttävät muitakin siitä pois? Itsesi mukaan lukien.
- toistantoistan
Miksi muuten sinä kutsut uskoviksi henkilöitä jotka kieltävät Jumalan Sanan ja tahdon ja eksyttävät muitakin siitä pois? Itsesi mukaan lukien.
toistantoistan kirjoitti:
En kiellä ketään uskomasta kuten esim. sinä. Se jos mikä on Jumalasta poispäin eksyttämistä!
- toistantoistan
mummomuori kirjoitti:
En kiellä ketään uskomasta kuten esim. sinä. Se jos mikä on Jumalasta poispäin eksyttämistä!
Taas vastaat asian vierestä. Kysymys kuului:"Miksi muuten sinä kutsut uskoviksi henkilöitä jotka kieltävät Jumalan Sanan, itsesi mukaan lukien?"
toistantoistan kirjoitti:
Taas vastaat asian vierestä. Kysymys kuului:"Miksi muuten sinä kutsut uskoviksi henkilöitä jotka kieltävät Jumalan Sanan, itsesi mukaan lukien?"
Koska olen uskova kutsun itseäni sellaiseksi. Samoin koska Mäkinen on kirkon pappi ja puhuu kuten uskovan tuleekin, hän on uskova.
En siis puhu asian vierestä.mummomuori kirjoitti:
Koska olen uskova kutsun itseäni sellaiseksi. Samoin koska Mäkinen on kirkon pappi ja puhuu kuten uskovan tuleekin, hän on uskova.
En siis puhu asian vierestä."Koska olen uskova kutsun itseäni sellaiseksi. Samoin koska Mäkinen on kirkon pappi ja puhuu kuten uskovan tuleekin, hän on uskova. "
Kukaan Uskova ei voi Mäkisen lailla iloita , kun jumalattomat pääsevät niskan
päälle.
- evl
Aloittajalle
Voisitko kertoa lähemmin mitä tarkoitat? Mikä arkkipiispan uskossa sinun mielestäsi mättää?- lve
Etkö lukenut aloitusta vai etkö ymmärtänyt sitä?
- JohnTuomio
syntihyväksyvyys mättää, se että ateisti perkeleen kätyri on piispaja iloitsemassa synnin asialla.
Kari Mäkinen, tee parannus, perkeleen kätyri!
- Kristitty_mies
Kristitty ei usko Apostoliseen uskontunnustukseen vaan JEESUKSEEN.
- paskan.kristitty.olet
Oletko ihan oikeasti noin hölmö? Luehan aloitus uudelleen niin saatat päästä kärryille.
Lahkouskovat ovat uskovaisiksi tosi uskomattomia valheellisuudessaan, kieroudessaan ja törkyturpaisuudessaan. Me syntiset paskiaiset emme edes hurjissa kuvitelmissakaan pysty noihin sfääreihin.
- kaada.itsellesi.vain
sage8 kirjoitti:
Lahkouskovat ovat uskovaisiksi tosi uskomattomia valheellisuudessaan, kieroudessaan ja törkyturpaisuudessaan. Me syntiset paskiaiset emme edes hurjissa kuvitelmissakaan pysty noihin sfääreihin.
Älähän sageliini ole turhan vaatimaton. Kyllä sinä olet ihan pohjanotteeraus ihmisistä.
- Kristitty_mies
paskan.kristitty.olet kirjoitti:
Oletko ihan oikeasti noin hölmö? Luehan aloitus uudelleen niin saatat päästä kärryille.
Kielenkäytöksestäsi päätellen sinä et ainakaan edusta millään tavalla kristittyä.
- paskan.kristitty.olet
Kristitty_mies kirjoitti:
Kielenkäytöksestäsi päätellen sinä et ainakaan edusta millään tavalla kristittyä.
Enkä ole niin valehdellutkaan kuten sinä!
- HOHHOHHAHHAHAAA
Olet verbaalisesti hyvin lahjakas, ilmeisesti ihan pyhästä hengestä uudestisyntynyt helluntailainen.
kaada.itsellesi.vain kirjoitti:
Älähän sageliini ole turhan vaatimaton. Kyllä sinä olet ihan pohjanotteeraus ihmisistä.
Kato, suoraselkäinen ja synnitön uskova kristitty muutti taas nimimerkkiään ja osoitti rakastavansa vihollistaan nimittelemällä häntä henk.kohtaisesti. Hienoa myös tuo perskärpäsroolisi jolla varmaan saat pisteitä taivastielläsi.
- paskan.kristitty.olet
HOHHOHHAHHAHAAA kirjoitti:
Olet verbaalisesti hyvin lahjakas, ilmeisesti ihan pyhästä hengestä uudestisyntynyt helluntailainen.
Jos en ole kristitty niin miten voin olla helluntailainen? Sinun nikkisi kertoo kaiken sinusta ja älystäsi.
- kaada.itsellesi.vain
sage8 kirjoitti:
Kato, suoraselkäinen ja synnitön uskova kristitty muutti taas nimimerkkiään ja osoitti rakastavansa vihollistaan nimittelemällä häntä henk.kohtaisesti. Hienoa myös tuo perskärpäsroolisi jolla varmaan saat pisteitä taivastielläsi.
Ja sagen mielenterveys koettelee taas avohoidon rajoja.
- HAHHAHHHOHHOHOO
Jos en ole kristitty niin miten voin olla helluntailainen? Sinun nikkisi kertoo kaiken sinusta ja älystäsi.
Helluntailaisethan eivät ole kristittyjä. He ovat helluntailaisia:)
- paskan.kristitty.olet
HAHHAHHHOHHOHOO kirjoitti:
Helluntailaisethan eivät ole kristittyjä. He ovat helluntailaisia:)
Mistä laitoksesta olet lomilla?
kaada.itsellesi.vain kirjoitti:
Ja sagen mielenterveys koettelee taas avohoidon rajoja.
Ja taas tuli perskärpäselle omasta mielestään pisteitä taivastiellään.
- kaada.itsellesi.vain
sage8 kirjoitti:
Ja taas tuli perskärpäselle omasta mielestään pisteitä taivastiellään.
Voi pikku sageliini kun me emme näe sinun perskärpäsiäsi emmekä muitakaan elukoitasi. Joten turhaan niistä täällä raportoit ota mieluummin yhteyttä hyönteistorjuntaan tai sukupuolitautien polille.
- ex-hellari
Mistä laitoksesta olet lomilla?
Laitoksen nimi on SAALEM
- väärä.vastaus
ex-hellari kirjoitti:
Laitoksen nimi on SAALEM
Saalem on kristittyjen seurakunta. Tullaisia ei siellä todellakaan ole mutta evl.kirkon sakastista saattaa hyvinkin löytyä noita.
- HAHHAHHOHOHHOO
väärä.vastaus kirjoitti:
Saalem on kristittyjen seurakunta. Tullaisia ei siellä todellakaan ole mutta evl.kirkon sakastista saattaa hyvinkin löytyä noita.
Ja sinä olet tämän Saalemin näkyvä edustaja törkypuheinesi tässä viestissä:)
- väärä.vastaus
HAHHAHHOHOHHOO kirjoitti:
Ja sinä olet tämän Saalemin näkyvä edustaja törkypuheinesi tässä viestissä:)
En minä ole hellari mutta sinä olet sekopää!
- Riivaajat.Vapisevat
RIIVAAJATKIN USKOVAT JEESUKSEEN, MUTTA EIVÄT TEE MITÄ HÄN TAHTOO.
- i_nenikäm
Mitäpä se Mäkinen välittää teijän jutuista ,hää on hyvällä palkalla.
- lempi.väinen
Hää on koht helevetin liekeis ja siel ei rahhaa tunneta.
- meitä_on_monta
lempi.väinen kirjoitti:
Hää on koht helevetin liekeis ja siel ei rahhaa tunneta.
Kuinka monta helluntailaista on täällä tänään?
- srkkk
Juuh. Arkkipiispa kuuluu olevan vapaamuuraikin,joka on suuri eksytys Lusiferin nimessä.
- kaijalle.keksi
sage8 kirjoitti:
Mites se kuulukaan se kuuluisa raamatunjae siitä malkan ottamisesta?
No ala kaivaa sitten omia silmiäsi!
Palstan hörhöille kaikki muut ovat ateisteja paitsi hörhöt.
- HOHHOHHAHHAAA
älyn.väläys kirjoitti:
Määrittelehän mitä s i n ä tarkoitat sanalla hörhö?
"Hörhö" on sellainen ihminen, jolla on vain yksi aivosolu eikä sekään ole aktiivisessa käytössä. Olet hyvä esimerkki.
- matomatalalle
HOHHOHHAHHAAA kirjoitti:
"Hörhö" on sellainen ihminen, jolla on vain yksi aivosolu eikä sekään ole aktiivisessa käytössä. Olet hyvä esimerkki.
Minusta sinä itse ja nikkisi olette esimerkki oliosta jolla ei ole yhtään aivosolua eikä selkärankaa. Olet siis lähinnä kastemato.
No, se on henkilö, joka on uppoutunut johonkin kiinnostuksensa kohteeseen niin, että se vaikuttaa huomattavasti hänen maailmankuvaansa muuttaen hänet johdonmukaiselle ajattelulle (logiikalle) ja oikeudenmukaisuuden vaatimuksille vieraaksi.
Mikä määrittelee oikeudenmukaisuuden? Yleensä täällä hörhöttelet uskovia ja ilmeisesti nt yrität sanoa, että uskovat eivät ajattele loogisesti eivätkä ole oikeudenkumaisia koska pitävät Jumalan Sanaa Raamattua elämänsä korkeimpana auktotiteettina. Tätäkö yrität sanoa ja mikä sinulle on korkein auktoriteetti?
älyn.väläys kirjoitti:
Mikä määrittelee oikeudenmukaisuuden? Yleensä täällä hörhöttelet uskovia ja ilmeisesti nt yrität sanoa, että uskovat eivät ajattele loogisesti eivätkä ole oikeudenkumaisia koska pitävät Jumalan Sanaa Raamattua elämänsä korkeimpana auktotiteettina. Tätäkö yrität sanoa ja mikä sinulle on korkein auktoriteetti?
Jeesuksen eettiset opetukset ovat oikeudenmukaisuuden helmiä, ne ovat osittain samoja mitä jo Kungfutse, Sokrates, Platon, Aristoteles ja monet muut vanhan ajan viisaat ajattelijat hahmottelivat hyvän elämän tekijöiksi.
sage8 kirjoitti:
Jeesuksen eettiset opetukset ovat oikeudenmukaisuuden helmiä, ne ovat osittain samoja mitä jo Kungfutse, Sokrates, Platon, Aristoteles ja monet muut vanhan ajan viisaat ajattelijat hahmottelivat hyvän elämän tekijöiksi.
Miksi uskot Jeesuksen eettiset opetukset jos et usko muuta mitä Hän sanoi?
- Vapari_mäkinen
Vapaamuurareille Jumala ei voi olla kaikkivaltias ja hyvä samanaikaisesti. Absoluuttista Jumalaa sitävastoin, Ylintä olentoa, vapaamuurarien Jumalaa, ei voi lopulta vastustaa! Tämä on olennaista!!!!
Absoluuttinen Jumala, Ylin olento, joka on kaikkivoipa ja kaikkitietävä, yksi ja ainoa, mahdollistaa kaiken kehittymisen. Ilman koetusta (Luciferin kapina) ei olisi voittoa, elämä olisi vailla väkevää tietoisuutta, itseyttä, aitoa voimaa. Kehitystä. Näin opetetaan ´edistyneille´ vapamuurareille.
Luciferin energiat ovat siis välttämättömiä vapaamuurarin menestykselle. Lucifer on heille "enkeli joka hallitsee valoa ja totuutta".
Monet vapaamuurarit tunnustavat vapaamuurariuden ohella myös toista uskontoa. Mutta vapaamuurarius kätkee näiltä jäseniltään sen totuuden, että yksin vapaamuurarius on oikea uskonto!!!!!!
"Mutta kristityt vapaamuurarit eivät voi kunnioittaa Jumalaa eivätkä kirkastaa Häntä, koska he antavat tukensa järjestölle, joka vääristää käsityksen Hänen olemuksestaan, kieltää
Hänen Poikansa ja hylkää Hänen sanansa." [Vapaamuurarien salaiset opit s. 267]
Kirkkojen ja seurakuntien on seurauksista välittämättä seistävä totuuden, oikeuden ja laillisuuden puolella sekä oltava avoin tässä hyvin olennaisessa kirkkoa koskettelevassa kysymyksessä. Vapaamuurareiden okkultismissa on mukana n. 90 luterilaisen kirkon pappia ja kanttoria, joista pappeja on noin puolet. Kirkolla ja sen johdolla ei ole m i t ä ä n roolia/kantaa asiaan, vaan päinvastoin se vaikenemalla yrittää salata ja piilotella koko asiaa. Arkkipiispa Kari Mäkistä on useasti pyydetty puhdistamaan kirkko vapaamuurareista. Oletko itsekin vapaamuurari, arkkipiispa Kari Mäkinen? Vai miksi kerta toisen jälkeen vaikenet asiassa. - ccccccccrp
Kari Mäkinen on hiljaa muissakin Raamatun totuutta käsittelevissä asioissa. Ainoastaan hän palvoo ja kunnioittaa enkeliruhgtinas Luseferia ja heidän joukkojaan ynnä kiittää ja ylistää sateenkaarikansaa.
- valitettavasti
Totta.
Mitään lusiferiä ole olemassakaan, ihmiset kaikki pahat teot tekee. Raamatussa nyt kirjoitetaan mitä sattuu, siellähän puhutaan noidista, velhoista, metsänpeikoista tietäjä- ja vainajahengistäkin, samoja satuolentoja kaikki, taikauskoisen ajan uskomuksia.
Vai minkälainen on esim. tietäjähengen hahmo ja rooli? Ja olemus?sage8 kirjoitti:
Mitään lusiferiä ole olemassakaan, ihmiset kaikki pahat teot tekee. Raamatussa nyt kirjoitetaan mitä sattuu, siellähän puhutaan noidista, velhoista, metsänpeikoista tietäjä- ja vainajahengistäkin, samoja satuolentoja kaikki, taikauskoisen ajan uskomuksia.
Vai minkälainen on esim. tietäjähengen hahmo ja rooli? Ja olemus?Miksi sinä sitten viihdyt täällä kristillisellä luterilaisuus palstalla jos et usko kristinuskon Jumalaan ja Raamattuun?
älyn.väläys kirjoitti:
Miksi sinä sitten viihdyt täällä kristillisellä luterilaisuus palstalla jos et usko kristinuskon Jumalaan ja Raamattuun?
Vastaapa ensin minkälainen on tietähengen olemus ja rooli nykymaailmassa?
sage8 kirjoitti:
Vastaapa ensin minkälainen on tietähengen olemus ja rooli nykymaailmassa?
Ihan samanlainen kuin on aina ollut. Eksyttää ihmisiä.
sage8 kirjoitti:
Höpöhöpö.
ef.6
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Mikä on oma käsityksesi pahuudesta?älyn.väläys kirjoitti:
ef.6
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Mikä on oma käsityksesi pahuudesta?Niin ja muuten se sinun vastauksesi jäi sanomatta kysymykseeni: Miksi sinä sitten viihdyt täällä kristillisellä luterilaisuus palstalla jos et usko kristinuskon Jumalaan ja Raamattuun?
älyn.väläys kirjoitti:
Niin ja muuten se sinun vastauksesi jäi sanomatta kysymykseeni: Miksi sinä sitten viihdyt täällä kristillisellä luterilaisuus palstalla jos et usko kristinuskon Jumalaan ja Raamattuun?
Tämä siis Sagelle
- räksyt.ei.vastaa
älyn.väläys kirjoitti:
Tämä siis Sagelle
Eipä kuulu taaskaan vastausta segeliinilta....
- evl
Kari Mäkinen on parhaita arkkipiispojamme. Toinen hänen kaltaisensa oli John Vikström.
Mikä Mäkisessä on hyvää? Miksi ihmiset lähtevät hänen aikanaan kirkosta enemmän kuin koskaan ja miksi Jumalaan uskominen on pohjalukemissa juuri hänen aikanaan?
- evl
älyn.väläys kirjoitti:
Mikä Mäkisessä on hyvää? Miksi ihmiset lähtevät hänen aikanaan kirkosta enemmän kuin koskaan ja miksi Jumalaan uskominen on pohjalukemissa juuri hänen aikanaan?
Nykyinen arkkipiispamme Kari Mäkinen on erittäin suosittu ja pidetty piispa kirkossamme. Aloittajan kaltaiset törkyturvat saavat lähteäkin. Heitä ei kaivata.
evl kirjoitti:
Nykyinen arkkipiispamme Kari Mäkinen on erittäin suosittu ja pidetty piispa kirkossamme. Aloittajan kaltaiset törkyturvat saavat lähteäkin. Heitä ei kaivata.
Ihmisten miellyttäminen on vastakohta Jumalan miellyttämiselle. Mitä luulet Jumalan ajattelevan Mäkisen omista uskonopeista jotka eivät ole Jumalan sanan Raamatun mukaisia?
- evl
älyn.väläys kirjoitti:
Ihmisten miellyttäminen on vastakohta Jumalan miellyttämiselle. Mitä luulet Jumalan ajattelevan Mäkisen omista uskonopeista jotka eivät ole Jumalan sanan Raamatun mukaisia?
Törkyturvatko miellyttävät Jumalaa? Olen eri mieltä. Arkkipiispamme opettaa aivan oikein luterilaisen tunnustuksen ja Raamatun mukaan.
- Jeesuksenseuraaja
älyn.väläys kirjoitti:
Mäkinen on rehellinen ja pitää heikompien ihmisten puolta Jeesuksen esimerkin mukaisesti.
evl kirjoitti:
Törkyturvatko miellyttävät Jumalaa? Olen eri mieltä. Arkkipiispamme opettaa aivan oikein luterilaisen tunnustuksen ja Raamatun mukaan.
Missä luterilaisessa tunnustuksessa sanotaan, että Jeesus ei syntynyt neitsyestä eikä ollut lihaan tullut Jumala? Ja missä luterilaisessa tunnustuksessa sanotaan, että avioliitto on kahden miehen tai kahden naisen liitto?
Jeesuksenseuraaja kirjoitti:
Mäkinen on rehellinen ja pitää heikompien ihmisten puolta Jeesuksen esimerkin mukaisesti.
Kehoittaako Mäkinen ihmisiä hylkäämään syntinsä ja tekemään parannuksen jotta pääsisivät taibasten valtakuntaan? Mäkinen saarnaa ainoastaan sosiaalista evankeliumisa ei Jumalan valtakuntaa.
- senkinvalehtelija
älyn.väläys kirjoitti:
Kehoittaako Mäkinen ihmisiä hylkäämään syntinsä ja tekemään parannuksen jotta pääsisivät taibasten valtakuntaan? Mäkinen saarnaa ainoastaan sosiaalista evankeliumisa ei Jumalan valtakuntaa.
Mitä jos menisit "älyn.väläys" valehtelemaan taas omalle Helluntailaisuus -palstallesi
senkinvalehtelija kirjoitti:
Mitä jos menisit "älyn.väläys" valehtelemaan taas omalle Helluntailaisuus -palstallesi
Minä en ole helluntailainen. Onko sinusta luterilaista tunnustusta noudattavat helluntailaisia? Mielenkiintoista......
- vaikuttaasiltä
sageli taitaa olla itse piru tai sen lähettiläs
- siltävaikuttaa
ainakin syyttäjänä samaa tasoa mutta vastauksia eikä mitään omia ajatuksia ei tunnu olevan.
- meitä_on_leegio
Minä olen helluntailainen
- Tarkoitatko.tätä
Mark. 5:9
Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".
Mark. 5:15
Ja he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät riivatun, jossa legio oli ollut, istuvan puettuna ja täydessä ymmärryksessään; ja he peljästyivät.
Luuk. 8:30
Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen.
- Näinnäen
Sanonta kuuluu että sellainen seurakunta millainen paimen.
Eli millaiset paimenet Suomessa sellaisia suomalaiset.
Uuspakanuus ja eksytykset ovat lisääntyneet KariMäkisen ja muiden liperaalipiispojen ja pappien aikana. Tyhjien huulten höpinää ja jorinaa.
Totuutta ja parannuksen tarvetta ei enää julisteta tälle kansalle.- luterilainen
Jokainen on vastuussa omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. Hihhuleille on tehty selväksi ettei ketään saa syrjiä vaan on rakastettava lähimmäistä niin kuin itseä. Tämä parannussaarna ei näytä miellyttävän etenkään ketjun helluntailaisia.
- vivamolaiselle
luterilainen kirjoitti:
Jokainen on vastuussa omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. Hihhuleille on tehty selväksi ettei ketään saa syrjiä vaan on rakastettava lähimmäistä niin kuin itseä. Tämä parannussaarna ei näytä miellyttävän etenkään ketjun helluntailaisia.
Ei ketään voi pakottaa rakastamaan. Eikä ainakaan homostelua jota Jumalakin vihaa!
Ketään uskovaa ei homostelu miellytä eivätkä he sitä rakasta mutta homoja säälimme ja kehoitamme parannukseen! - vivamolainen
vivamolaiselle kirjoitti:
Ei ketään voi pakottaa rakastamaan. Eikä ainakaan homostelua jota Jumalakin vihaa!
Ketään uskovaa ei homostelu miellytä eivätkä he sitä rakasta mutta homoja säälimme ja kehoitamme parannukseen!Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Mutta miksi meitä uskovia parjataan täällä jatkuvasti? Jumala vihaa syntiä ja Jumalan tahto on että homot eheytetään synnistään. Me tarjoamme Kritossa vertaistukea ja rukoilemme Jumalalta apua tähän. Tarjoamme kristillistä sielunhoitoa. Olemme huolissamme homojen ja ateistien sieluista, miten heidän käy tämän elämän jälkeen. Jeesukselle ei mikään ole mahdotonta! Jos homo tahtoo tehdä parannuksen synnistään, sillä Raamatun mukaan homous on synti, ja hän nöyrtyy Jumalan edessä, tunnustaa syntinsä ja pyytää kokosydämisesti Jeesusta antamaan anteeksi ja tunnustaa Jeeesuksen Herrakseen ja vapahtajakseen, niin homo vapautuu synnistään. Ilman Jeesusta se ei onnistu! Homous ja ateismi aiheutuvat demoneista. Siihen auttaa vain hoitava rukous Jeesuksen nimessä.
vivamolainen kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Mutta miksi meitä uskovia parjataan täällä jatkuvasti? Jumala vihaa syntiä ja Jumalan tahto on että homot eheytetään synnistään. Me tarjoamme Kritossa vertaistukea ja rukoilemme Jumalalta apua tähän. Tarjoamme kristillistä sielunhoitoa. Olemme huolissamme homojen ja ateistien sieluista, miten heidän käy tämän elämän jälkeen. Jeesukselle ei mikään ole mahdotonta! Jos homo tahtoo tehdä parannuksen synnistään, sillä Raamatun mukaan homous on synti, ja hän nöyrtyy Jumalan edessä, tunnustaa syntinsä ja pyytää kokosydämisesti Jeesusta antamaan anteeksi ja tunnustaa Jeeesuksen Herrakseen ja vapahtajakseen, niin homo vapautuu synnistään. Ilman Jeesusta se ei onnistu! Homous ja ateismi aiheutuvat demoneista. Siihen auttaa vain hoitava rukous Jeesuksen nimessä.
Parodia on taitolaji, harvoin se lahkouskovia kohtaan ulkopuoliselta onnistuu, lahkouskovat itse ovat siinä mestareita.
- luterilainen
Ketään uskovaa ei homostelu miellytä eivätkä he sitä rakasta mutta homoja säälimme ja kehoitamme parannukseen!-Älä pane omia syntejäsi Jumalan vastuulle. Sydämesi kovuudella vedät päällesi Jumalan vihan. Sinä yksin olet synneistäsi vastuussa. Jeesuksen käsky oli: RAKASTAKAA, ja se on ainoa tuomion peruste viimeiselläkin portilla (Matt. 25) Jos tunnustat rakkaudettomuutesi synniksi ja rukoilet anteeksiantoa Jumalalta, sinunkin kohdallasi voi tapahtua ihmeitä. Jeesus kolkuttaa ovellasi. Vain sinä voit avata sydämesi oven vastaanottaaksesi Vapahtajan. Samat sanat vivamolaiselle.
- kaijalle.keksi
sage8 kirjoitti:
Parodia on taitolaji, harvoin se lahkouskovia kohtaan ulkopuoliselta onnistuu, lahkouskovat itse ovat siinä mestareita.
Otahan keksiä välillä ja laajenna sanavarastoasi alat olla jo pilkan aihe palstalla!
- vivamolaiselle
luterilainen kirjoitti:
-Älä pane omia syntejäsi Jumalan vastuulle. Sydämesi kovuudella vedät päällesi Jumalan vihan. Sinä yksin olet synneistäsi vastuussa. Jeesuksen käsky oli: RAKASTAKAA, ja se on ainoa tuomion peruste viimeiselläkin portilla (Matt. 25) Jos tunnustat rakkaudettomuutesi synniksi ja rukoilet anteeksiantoa Jumalalta, sinunkin kohdallasi voi tapahtua ihmeitä. Jeesus kolkuttaa ovellasi. Vain sinä voit avata sydämesi oven vastaanottaaksesi Vapahtajan. Samat sanat vivamolaiselle.
Jeesus kolkuttaa ovellasi ja kehoittaa lopettamaan homostelusi!
- vivamolainen
Jeesus kolkuttaa ovellasi ja kehoittaa lopettamaan homostelusi!
Aivan oikein mutta osoitteesi meni vikaan. Me Vivamossa emme homostele. Olemme heteroita ja uskossa.
Ehkäpä Kari Mäkinen on aito kristitty je te ette ole????
- HAHHAHHOHHOHHOO
älyn.väläys kirjoitti:
Juuri oikea kommentti saatanalta :=)
Saatanakin menee varmaan ennen sinua "älyn.väläys"Jumalan valtakuntaan.
- HÖH_
älyn.väläys kirjoitti:
Juuri oikea kommentti saatanalta :=)
jumalasi ei ole ainakaan kovin viisas. Ensin hän luo homot ja sitten hän panee luomansa ihmiset helvettiin. Jumalannehan sinne helvettiin kuuluisi.
HÖH_ kirjoitti:
jumalasi ei ole ainakaan kovin viisas. Ensin hän luo homot ja sitten hän panee luomansa ihmiset helvettiin. Jumalannehan sinne helvettiin kuuluisi.
Tuo on huomion arvoista. Jos on kaikkivaltias niin miksi luo homon jonka joutuu sitten ehdottomasti panemaan helvettiin?On näillä palstan hörhöillä jumalansa.
sage8 kirjoitti:
Tuo on huomion arvoista. Jos on kaikkivaltias niin miksi luo homon jonka joutuu sitten ehdottomasti panemaan helvettiin?On näillä palstan hörhöillä jumalansa.
Kerrohan sage missä sanotaan, että Jumala loi homot?
- oooooops
älyn.väläys kirjoitti:
Kerrohan sage missä sanotaan, että Jumala loi homot?
Minun Raamatussani kerrotaan että Jumala loi ihmiset. Eivätkö homot ole ihmisiä siinä kuin heterotkin?
oooooops kirjoitti:
Minun Raamatussani kerrotaan että Jumala loi ihmiset. Eivätkö homot ole ihmisiä siinä kuin heterotkin?
Sama täällä, ja myös niin, että hän on kaikkivaltias. Mikäs kaikkivaltias se semmonen on, joka ei kaikkia luokaan.
- kaijalle.keksi
sage8 kirjoitti:
Sama täällä, ja myös niin, että hän on kaikkivaltias. Mikäs kaikkivaltias se semmonen on, joka ei kaikkia luokaan.
Lue Raamatun kolme ensimmäistä lukua ja ymmärrä lukemasi niin et enempää itseäsi täällä häpäise!
- mites.on
Onkohan Hitler nyt Jumalan valtakunnassa? Hänhän oli uskossaan palava ja innokas homojen kaasuttaja.
Raamatun mukaan kyllä, samoin on Stalin joka huhujen mukaisesti kääntyi uskoon kuolinpedissään.
satan kirjoitti:
Raamatun mukaan kyllä, samoin on Stalin joka huhujen mukaisesti kääntyi uskoon kuolinpedissään.
Eikös Stalin ollut pappi tai pappiskoulutuksessa? Ei päässyt papiksi seminaarissa ja tuli sen jälkeen vasta hulluksi ja kommariksi? Lenin on monen suomalaisen mielestä vain pelkkä politikko, eikä mitään verrattuna Staliniin.
Hitler oli kreationisti ja uskoi kohdallaan "kolmanteen valtakuntaan" tms. Hitlerin fasismia harjoittaa nykyisin moni suomalainen tuomitsemalla nykyisin "maahanmuuton" vain haitaksi eikä rikkaudeksi! Hitler oli vain omahyväinen paskiainen!
Pääministeri Sipilä eilen Radio Novalla totesi, että suomalaiset ovat olleet liian kova-asenteisia sotaa pakenevien turvapaikanhakijoita kohtaan ja toivoisi suomalaisten asenteiden lämpeävän muualta tulleita ihmisiä kohtaan. Olen siis vain yhdessä asiassa samaa mieltä Sipilän kanssa. Ei ne turvapaikanhakijat vie meidän työpaikkojamme tai naisiamme. Monet Suomeen tulleet maahanmuuttajat ovat parisuhteessa. Heistä tulee takuulla Suomelle paljon työtä tekeviä ja kunniallisia kansalaisia. Vain ikävä omaa maatansa kohtaan saattaa aiheuttaa melkoisia konflikteja täällä mikäli suomalaisten asenteet nousevat fasistiseiksi!ateisti1982 kirjoitti:
Eikös Stalin ollut pappi tai pappiskoulutuksessa? Ei päässyt papiksi seminaarissa ja tuli sen jälkeen vasta hulluksi ja kommariksi? Lenin on monen suomalaisen mielestä vain pelkkä politikko, eikä mitään verrattuna Staliniin.
Hitler oli kreationisti ja uskoi kohdallaan "kolmanteen valtakuntaan" tms. Hitlerin fasismia harjoittaa nykyisin moni suomalainen tuomitsemalla nykyisin "maahanmuuton" vain haitaksi eikä rikkaudeksi! Hitler oli vain omahyväinen paskiainen!
Pääministeri Sipilä eilen Radio Novalla totesi, että suomalaiset ovat olleet liian kova-asenteisia sotaa pakenevien turvapaikanhakijoita kohtaan ja toivoisi suomalaisten asenteiden lämpeävän muualta tulleita ihmisiä kohtaan. Olen siis vain yhdessä asiassa samaa mieltä Sipilän kanssa. Ei ne turvapaikanhakijat vie meidän työpaikkojamme tai naisiamme. Monet Suomeen tulleet maahanmuuttajat ovat parisuhteessa. Heistä tulee takuulla Suomelle paljon työtä tekeviä ja kunniallisia kansalaisia. Vain ikävä omaa maatansa kohtaan saattaa aiheuttaa melkoisia konflikteja täällä mikäli suomalaisten asenteet nousevat fasistiseiksi!Kyllä oli, ja sen koulutuksen aikana hänestä rutistettiin inhimillisyys pois.
- Uskoilmantekoja
Hitleriä ei voi syyttää kuolleesta uskosta. Hän toimi uskonsa mukaisesti.
Ilmeisesti naispappeusasiakin on Kari Mäkisen syy? Jos arkkipiispaksi olisi tullut Mäkisen tilalle Ruokonen niin tällöin Suomesta olisi tullut lähes "teokratia" ja kirkosta olisi tullut jokin temppelilahko. Janoatteko Suomessa teokratiaa, joka on vastoin demokratiaa, uskonvapautta ja länsimaista oikeusvaltiota? Pitääkö Arkkipiispan miellyttää vain niitä, jotka eivät ole ev.lut. -kirkon jäseniä?! Ei kai?!
Pitääkö papin tai arkkipiispan uskoa välttämättä edes Jumalaan? Onko se jokin vaatimus? Maailma muuttuu ja kirkolla on varmasti muitakin tehtäviä kuin vain uskontunnustuksellinen sanoma. Se, joka haluaa sen varassa hiihtää on jo valinnut jonkin protestanttisen suunnan ja saattanut jopa erota ev.lut. -kirkosta.
Miellän kirkosta eroamisen vain niiltä, jotka eivät Raamatun sanaan usko, mutta jos uskoo Jumalaan tulisi kuulua jäsenenä johonkin Suomessa olleisiin uskonnollisiin pääsuuntiin.
Maksan ateistina aina jonkun pienen kirkon avun n. 5-10 euroa joka joulu hädänalaisten auttamiselle, mutta SPR:n padan koitan kiertää taas hyvin kaukaa, vaikka se on uskonnoista riippumaton yhdistys ja olen maksanut jo pari eurosen kun SPR:n tyttö on paketoinut joulupaketin. Viime jouluna paketoin itte ja siitä tuli ihan hemmetin hirveä! :D- Isästä_Perkeleestä
Hitler oli fundamentalisti -uskovainen. Hän oli lukenut Johanneksen evankeliumista Jeesuksen nimittäneen juutalaisia Perkeleen sikiöiksi. Sellaisethan piti tappaa.
- Itkevämies
Etpä ole oikein lukemaasi ymmärtänyt kun et Jeesuksen luonnetta tunne.
Mietipä tai kysy itseäsi viisaammilta seuraavaa:
Tarkoittiko Jeesus kyykäärmeen sikiöiksi eräitä sanoessaan koko juutalaista kansaa vai niitä, jotka eivät usko Jumalan Poikaan ?
Mistä teitä oikein sikiää, kaltaisiasi nimim. IsästäPerkeleestä? - Isästä_Perkeleestä
Itkevämies kirjoitti:
Etpä ole oikein lukemaasi ymmärtänyt kun et Jeesuksen luonnetta tunne.
Mietipä tai kysy itseäsi viisaammilta seuraavaa:
Tarkoittiko Jeesus kyykäärmeen sikiöiksi eräitä sanoessaan koko juutalaista kansaa vai niitä, jotka eivät usko Jumalan Poikaan ?
Mistä teitä oikein sikiää, kaltaisiasi nimim. IsästäPerkeleestä?Jeesus sanoi juutalaisille: "Te olette lähtöisin Saatanasta" (Joh 8:44). Juutalaiset eivät kansana ottaneet Jeesusta vastaan silloin eikä nykyäänkään. Fundamentalisti-kristitty Adolf Hitlerille tämä raamatunpaikka oli mannaa. Hitler on hyvä esimerkki fundamentalistisesta Raamatun lukutavasta. Raamatusta otetaan jokin kohta mikä puoltaa omia käsityksiä ja toimitaan sen mukaan. Tämän palstan helluntailaiset ovat myös esimerkkejä tästä. Vrt. tätä uskovien homovihaan jota he puolustavat parilla Paavalilta lainatulla lauseella. Fundamentalisti valikoi Raamatusta kohtia ja tulkitsee niitä sitten kirjaimellisesti ajamaan omia päämääriään. Raamatun vaikutushistoria on ollut tässä kaamea.
- Isästä_Perkeleestä
Isästä_Perkeleestä kirjoitti:
Jeesus sanoi juutalaisille: "Te olette lähtöisin Saatanasta" (Joh 8:44). Juutalaiset eivät kansana ottaneet Jeesusta vastaan silloin eikä nykyäänkään. Fundamentalisti-kristitty Adolf Hitlerille tämä raamatunpaikka oli mannaa. Hitler on hyvä esimerkki fundamentalistisesta Raamatun lukutavasta. Raamatusta otetaan jokin kohta mikä puoltaa omia käsityksiä ja toimitaan sen mukaan. Tämän palstan helluntailaiset ovat myös esimerkkejä tästä. Vrt. tätä uskovien homovihaan jota he puolustavat parilla Paavalilta lainatulla lauseella. Fundamentalisti valikoi Raamatusta kohtia ja tulkitsee niitä sitten kirjaimellisesti ajamaan omia päämääriään. Raamatun vaikutushistoria on ollut tässä kaamea.
Fundamentalistinen Raamatun lukutapa voi johtaa natsi-Saksan kaltaisiin kansanmurhiin. Raamatulla voidaan perustella myös pedofiliaa ja lasten tappamista. Paikkoja Raamatusta löytyy kyllä. Fundamentalisti-muslimi saa Koraanista käskyn tappaa vääräuskoisia niin kuin olemme nähneet. Fundamentalismi on SAATANASTA.
- mikolat
Eihn kirko sanoma herätä ihmisiä.
N. 10-45 henkeä on paikalla joka sununtai.
Mitäs maailmassa olijjat tietävät miksi me sinne menemme.
On puhuttu ajasta kun tulee loppu.
Eivät varmaan usko meitä kerotko sinä heille missä mennään.
Vai istutko tumput suorana mahdolisiman hiljaa.
Loppu tulee joka tapauksessa elämme lopunaikaa sanotaan.
Kirkolla käydesäni kävin kahvilla.Siinä samassa pöydässsä istui meneen kaupan varastomies.
Kovaa kiroomista häneltä tuli .
Yritin puhua hänelle uskosta ei tainut mennä perille näytti sille.
No onhan se kumalista pieni kunta nykyään.
Ei luulisi olevan aihetta moiseen.
R-edessä kun kävin ensin oli selkä minuun päin kun olin toisella puolen taas selkä kääntyi minuun päin.
Ei uskoisi saman kylän mieheksi.
No täläistähän se on kun uskotaan kuka mihinkin aidan tolpaan tai muuhun olemattomaan mikä mieleen tulee. - järkky------
Suomeen on rantautunut uuspakanuus näiden liperaalipiispojen toimesta.
"Pääpiruna" on ollut arkkipiispa antaessaa luvan Raamatun vastaisille homoavioliitoille. Vieläpä sanoi siitä iloitsevansa.
Eduskunta meni ja äänesti arkkipiispan toivomalla tavalla ja kansa eroaa kirkosta.
Hän ajoi kirkkolaivan sanamukaisesti karille ja ulospääsyä ei ole ennenkuin kirkko käännetään Raamattu-uskolliselle linjalle ja se ei tapahdu ennenkuin herra arkkipiispa itse eroaa virastaan. Miksi hän on aina niin synkän näköinen? Ei houkuttele jäsenyyteen.
Nyt on lähdössä jälleen suurempi ryhmä, esikoislastadiolaiset. He eivät hyväksy nykymenoa.- älkää.eksykö
Mäkinen julistaa sitä toista evankeliumia josta Paavalikin varoittaa!
- totisesti
älkää.eksykö kirjoitti:
Mäkinen julistaa sitä toista evankeliumia josta Paavalikin varoittaa!
Amen
- varoittajat
Harhaoppinen on ja vapaamurarikin.
Kyllä te jaksatte tuomita ja kuvitella itsenne oikeauskoisiksi. Ilman perusteita ja ilman oikeuksia tuohon.
- kaijalle.keksi
sage8 kirjoitti:
Kyllä te jaksatte tuomita ja kuvitella itsenne oikeauskoisiksi. Ilman perusteita ja ilman oikeuksia tuohon.
Miten perustelet väitteesi?
- Tiedänvarmasti
Vapaamuurarius on salaoppi ja siihen puljuun pääsee tai kutsutaan vain upporikkaat, akateemiset ja oikeistolaiset. Se tie vie helvettiin. Jeesusta siellä ei palvella,vaan Lusiferia
Miten sinä palvelet Jeesusta? Noudattamalla hänen opetuksiaan vai tuomitsemalla, valehtelemalla, kieroilemalla ja törkyilemällä niinkuin muutkin palstan lahkolaiset.
- kerrohan.meille
sage8 kirjoitti:
Miten sinä palvelet Jeesusta? Noudattamalla hänen opetuksiaan vai tuomitsemalla, valehtelemalla, kieroilemalla ja törkyilemällä niinkuin muutkin palstan lahkolaiset.
Ketäs se Sage palvelee ja miten?
kerrohan.meille kirjoitti:
Ketäs se Sage palvelee ja miten?
Vastaan kun vastaat ensin kysymyksiini ja rekisteröit nimimerkkisi.
- eipahalle
Miksi tuhlaatte aikaa turhuuksiin kun aika on kortilla ja se tiimalasi on jo paljon valunut eikä kompromissia ole lähimainkaan näkyvissä?
Tarkastelkaapa oman elämänne aika janaa niin huomaatte todennäköisen oman elämänne pituuden. Eikö voi päästä siihen oletukseen että aikaa ei ole tuhlattavaksi asti jos näin on niin käyttäkäämme vähäinen aikamme hyödyllisesti että pelastuisimme.
Yksi oleellinen asia pitäisi muistaa että usko on yksilön asia mutta lähetystyö on yhteisöllisyys johon pyritään opetetulla tavalla.
Muistetaan myös se että emme ole tuomitsemassa vaan kertomassa mikä on Jumalan tahto joka selviää yksin Raamatusta niin kuin EVLUT-kirkon oppi. - Tiedänvarmasti
Kerran eräs jo edesmennyt entinen vapaamuuri paljasti lehtien palstoilla millainen eksytysoppi on vapaamuurarius. Heidän korkeamman asteen valassa mm. pirskotellaan munille tervaa,jotta he varmasti pysyvät "oikeassa"opissa.
Sitäpaitsi siitä puljusta ei pääse kuin vain Jeesuksen veren voimassa irti.Tällaisessa eksytyksessä on osa Suomen piispoista, korkeista virkamiehistä ja poliittisista päättäjistä. Siis heistä,joilla on Suomen rahat hallussa. Raharikkaat laskevat omia rahojaan niissä saunailloissa.
Se on äärimmäinen talousrikollinen salaseura. Siksi taviskansalaiselle ei ole,eikä anneta edes mitään tutustumistilaisuutta heidän kokouksiin. Eipä silti en uskaltaisi mennäkään, paholainen voi iskeä sieltä. - hajoittanuton
Eihän sitä tietenkään kenenkään uskoa voi mennä tarkalleen sanomaan, mutta jos siitä voi jotakin päätellä mitä Jeesus on sanonut että " siitä heidät tunnistaa Minun opetuslapsikseni, että heillä on keskinäinen rakkaus", ja joka ei kanssani kokoa se hajottaa".
Täytyy kyllä sanoa, että aika lailla hajottanut on Kari Mäkinen tätä luterilaista seurakuntaa. - Näinkin
Sananmukaisesti pahasti karille. Arkkipiispa on niin suvaitsematon.
- Kuulinkuulin
Arkkipiispa on kyllä suvaitsevainen homoliitoille,mutta ei esimerkiksi Raamattu-uskollisille. Miten hän voi saarnata uskottavasti kansalle?
Hän taannoin ilmoitti ettei Suomessa ole pakolaisongelma,valetta puhui siinäkin. Enemmän ehkä uskon jotakin poliitikkoa kuin arkkipiispaa. - Näinkoen
Tulleeko arkkipiispa taas puhumaan jouluaaton hartaudessa Turun tuomiokirkossa. Aiheen tiedämme: Ilmastosopimus ja neutraaliavioliitto meni läpi kirkolliskokouksessa. Ne ovat arkkipiispan mieliaiheita.
No onneksi on toinen kanava lumiukko lapsille ja lapsenmielisille ja radio,josta toivottavasti tulee hyvää ohjelmaa.
Pitäähän se joulurauhan julistus katsoa, tokkopa arkkipiispa ei vetäydy sitä lukemaan.
Se on juhlavaa ja koko joulun kohokohta ja ainutlaatuinen koko maailmassa.
Varmaan ateistitit vaativat sen poistoa koskase on muka muslimeille loukkaus.- eksyttäjät.hiljaa
Parempi, että Mäkinen olisi vain kotonaan hiljaa!
- gggggggg
Arkkipiispa vaihtoon, hänethän valitsivat vain turkulaiset ei suomalaiset. Siinä on tietty ero.Toivottavasti vihto ei kohdistu Irja Askolaan.
- luonnonlait
Askolan ikä ja elopaino ei tue valintaa.
- ei.jatkoon
luonnonlait kirjoitti:
Askolan ikä ja elopaino ei tue valintaa.
Ei tod : )
- ötötöö
karimäkinen vois vetää burkhan päähänsä ja hypätä kirkontonista pää edellä alas. on niin saatanan tyhmä mies. käsittämätön valinta piispaksi.
- NWO.Mäkinen
jatkaa kulttuurimarxistista mädätystään: http://mvlehti.net/2015/12/23/arkkipiispa-kari-makinen-haukkuu-hallitusta-natsikortti-kaytossa/
- BÖÖÖÖÖÖ
Tiedätkö kuin paljon herra saa palkkaa.kyllä sillä palkalla passaa koppalakkisen puhua köyhien puolesta
- sossutnauraa
Sosialistinaiset antoivat eilen palkinnon Kari Mäkiselle. Hän hymyili kauniisti Tytti Tuppuraisen vieressä. Omiensa joukossa on kivaa. Oli käynyt leikkauttamassa sen pukinparrankin.
Marx: "Uskonto on oopiumia kansalle." Kulttuurimarxistit kiittävät. Hyvä Kari" jatka tuota sosialismia! Näytä uskiksille, että sosialismi on päivän sana. - luopunut
Mitä tapahtuu, jos lukee uskontunnustuksen, vaikkei usko? Voiko pappina toimia, jos usko on kadonnut? Voisiko siirtyä esim SDP:n kansanedustajaksi tai vihresiin?
- presidenttiehdokasmäk
Kari Mäkinen olisi hyvä presidenttiehdokas SDP:lle. Kannatan lämpimästi. Samalla ratkeaisi pari pulmaa.
- ehokas
Kari Mäkinen presidentiksi!
- alkoholistejaovat
Alkoholistina siellä odottelee vaan alkoholi annostaan. Taitaa tämä piispatar olla samaa porukkaa. Viinaa naamaan vaan. Alkoholistin elämä on kärsimys heille itselleen. Pakko saada alkoholia. Ohenninta- puhdistus-/desifiointiainetta.
- evlut
Todella kummallisia valintoja nämä Asko Irjala ja Märi Kakinen. Eipä ihme, että kirkosta erotaan näiden piiskojen takia. Erotkoon myös kirkko ja valtio, ettei veronmaksajien tartte rahoittaa näitä pastanjauhajia.
- fda
Samaa mieltä.
- karinihailija
Kari Mäkinen SDP:n presidenttiehdokkaaksi! Mäkinen on naisten suosikki, hoikka ja komea mies ja älykäs kuin partaveitsi. Hän hyväksyy ja suvaitsee kaikki. Olisi maata yhdistävä kaiken ymmärtävä ja salliva filosofi, joka on lukenut Koraanin kannesta kanteen ja osaa lausua suufilaisia runoja moniäänisesti Kallialan kanssa. Olisi tosi upea ilmestys Suomen presidentinpalatsiin. Hänellä on viehättävä vaimokin. Edustava viinin tuntija ja kosmopoliitti. Historijoitsija ja puhetaitoinen kansanvälinen henkilö.
- öpöppöppööö25
Karvaturilas juu. Kyllä vaan hyvin kelpaa demareille. Sinnehän pääsi se apulaispiispakin joka joutui jättämään virkansa kun kävi naimassa toisen papin vaimoo.Näin sitä kirkollisissa piispapiireissä
- fda
Eipä tuo kyllä ateisti ole!
- sdpnjakokosuomen
SDP:n kannattajaluvutkin nousevat, kun Mäkinen saa ihmiset vaaliuurnille. Nyt naiset ovat karanneet vihreisiin, mutta Mäkinen voi palauttaa heidät SDP:hen. Komea, älyn jättiläinen ja lämmin, suvaitseva karismaattinen Mäkinen voi tuoda uutta virtaa Suomeen. Koko kansan presidentti.
- nille.viinistö
Kari on meikäläisiä.
- vfcfcfcf
Eikö kaikki uskontunnustuksen antaneet ole samassa kyydissä?
aivopestynä...
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
ero jumalasta...
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.' - mjnhgbgtvt
Niin, ateistejahan ovat kaikki Jumalasta luopuneet, niitä kristityllä on paljon...
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.' - nunuybyub0
oih! Miksi kukaan ei reakoinut... olette ilmeisesti samaa mieltä *yllättynyt*
- arkkipiispasusi
Eikös homous ole synti raamatun mukaan? Ryhtyykö kirkko siis siunaamaan syntiä???
- Näinontehtävä
Kirkko erotettava valtiosta 2. 3 .2017 !
- Näinontehtävä
Sorry, siis 1.3.2017
- resubekka
27.1.2017 Kari Mäkinen oli aamu tv haastastateltavana, en ollut uskoa korviani sen verran paksua oli puheet
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1961523Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231278- 521042
- 72955
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52873- 58873
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 102824
- 82820
- 42804