Vuokra-asunto määräajaksi

Essab

Kuinka vaikeaa tai helppoa on saada vuokra-asunto määrä-ajaksi työn takia? Esim. jos on joku määräaikainen työ pari-kolme kuukautta?

7

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikkoa_on

      Taitaa yleisimmin olla niin, että ensimmäinen vuosi on määräaikainen ja sitten jatkuu toistaiseksi.
      Minimi on siis tuo vuosi. Matkustajakotejakaan ei taida enää olla, joten asuntoauto tai -vaunu taitaa olla ainut vaihtoehto kun hotelliinkaan tuskin on varaa.

    • sjuttonviisi

      Matkustajakoteja löytyy edelleen usealta paikkakunnalta.
      Sitten on firmoja, jotka ovat erikoistuneet lyhyisiin vuokrasuhteisiin (toki pidemmätkin onnistuu). En nyt mainosta, mutta niitä löytyy.

    • Sönde

      On firmoja, jotka vuokraavat valmiiksi kalustettuja asuntoja lyhyeksi aikaa. Hotelleistakin, motelleista tms. erilaisista majoituspaikoista kannattanee kysyä tarjousta. Googlettelemalla pääsee hyvin eteenpäin.

    • Lel_lu

      Laittaisin Facebookiin ilmoituksen, josko somerumpu auttaisi löytämään kämpän. Kyllä tällaisiakin löytyy.

    • kroisostelija.löytää

      Rahasta kiinni!
      Kaupungista luulisi löytyvän, syrjäkylistä ei tiedä.

    • olliolli9

      Tampereen alueella aika isolla säteellä vaaditaan 12, jopa 18 kuukauden sitoutuminen asuntoon. Turku-Raisio-Naantali -akselilla osa vuokranantajista kirjaa vuokrasopimukseen kuukauden vuokraa vastaavan sakkomaksun, jos lähdet 12kk aikaisemmin.

      Kesäksi saa helposti opiskelijoilta asunnon. Ulkomaille lähtevät vaihto-opiskelijat saattavat vuokrata omansa puoleksi vuodeksi. Alkavan putkiremontin takia saatetaan tarjota lyhyttä pätkää. Asuntohelpissä ja torissa on ilmoituksia. Laita myös oma ilmoitus.

      Mutta hankalaa ja kallista se on, jos pelkkä huone ei kelpaa.

    • kylläniitälöytyy

      Kyllä noita löytyy jos vaan osaa etsiä oikeasta paikasta. Tosin vuokrat sitten saattavat olla pikkasen korkeampia. Pariksi kolmeksi kuukaudeksi vuokraavat muutkin esim. he, joilla on jokin putkiremppa tms. remppa menossa varsinaisessa kodissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      150
      2593
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      421
      2235
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2104
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      122
      1405
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1330
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1199
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1153
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1097
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1074
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      998
    Aihe