Ateismi ja vastuun jättäminen muille

fyjktktkgtkfk

Olen tuntenut ja tunnen monta ateistia, joista osa on jopa oikein ylpeä siitä, että on ateisti.

Yhteistä näille kaikille tuntemilleni henkilöille on se, että he eivät kanna vastuuta tekemisistään vaan sysää muut maksumiehiksi. Aika usein maksumiehenä on omat lapset ja naisystävät/miesystävät.

(puhun nyt siis vain tuntemistani henkilöistä)

Toisaalta ymmärrän heitä hyvin. Jos ei olisi mitään, niin miksei pettäisi puolisoa, vaihtaisi parempaan, valehtelisi kun siitä on etua itselle...

Toinen sellainen on kuolemanpelko, joka heillä voimistuu vuodesta toiseen sitä mukaan kun ikää tulee lisää. Valta osa heistä käyttää runsaasti alkoholia ja nekin jotka ei käytä, niin heillä on jokin muu pakopaikka.

Uudestisyntyneenä Kristittynä tiedän myös sen puolen elämästä (entisestä elämästä), niin kuin te muutkin Uudestisyntyneet. Se on niin sääli ja harmi, ettei heillä ole hajuakaan siitä, mitä me tiedämme ja tunnemme.

34

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KiliManJaroslav

      "Se on niin sääli ja harmi, ettei heillä ole hajuakaan siitä, mitä me tiedämme ja tunnemme."

      Osalla varmasti on. Ja ota myös huomioon, että kaikki eivät ole halukkaita kuulemaan toisten ihmisten harhoista. Meillä on jokaisella omat harhamme, suuremmat tahi pienemmät.

      • uskon-voit.saada

        Mistä kumman harhoista???

        Minun tuntemani ateistit eivät usko niinkuin minä uskon, ja rukoilen heidän puolestaan. Vastuuta ottavat ja huolehtivat toisista.


      • sen-voit
        uskon-voit.saada kirjoitti:

        Mistä kumman harhoista???

        Minun tuntemani ateistit eivät usko niinkuin minä uskon, ja rukoilen heidän puolestaan. Vastuuta ottavat ja huolehtivat toisista.

        Rukoile sinäkin, jos muuta ei voi tehdä.


    • niinkin-voi-olla

      Uskovainen ihminen on Raamatun mukaan sovinnon tekijä ja siellä kehoitetaan välttämään turhia riitoja, sen takia kysyn aloituskirjoituksen kirjoittajalta oletko sinä oikeasti uskovainen vai vain vihainen ateisti?

      • ihan.Raamatusta

        Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
        niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
        ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne

        4. ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.
        5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Fil.2.html


      • selitysraamattu
        ihan.Raamatusta kirjoitti:

        Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
        niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
        ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne

        4. ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.
        5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Fil.2.html

        "7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;"

        En ole koskaan tajunnut tätä "tyhjennys"- sanaa mitä se tarkoittaa. Osaako joku selittää ihan järkevästi? Jotenkin tuntuu aika selittelyltä, ikäänkuin jälkeenpäin lisätyltä koko juttu.


      • sitäsevain

        Se kuvaa sitä, kun Jeesus korkeuksistaan laskeutuu alas, ja kun on sentään yksi Pyhän Jumalan Persoonista, ja syntyy ihmisenä, hänen täytyy tietysti tyhjentää itsensä.


    • profeetallinen-uni

      Makasin ullakkohuoneessani v. 1975 selälläni, niin yhtäkkiä ikään kuin katto otettiin kokonaan pois ja minut vietiin elävään näkyyn. Ensimmäiseksi kuulin äänen, joka sanoi nimeni ja kuulin sanat: ”Tänä yönä sinun pitää valita, missä sinä vietät ikuisuutesi.”

      Tiesin jotenkin, että ääni oli Jeesuksen ääni. Minulle sanottiin, että minut viedään ensin alas.

      Pian aloin tuntea pelkoa ja kauhua. Koin että minut vietiin ikään kuin tarkkailijaksi valtavien ihmismassojen sivustalle. Pian tajusin, että ihmismassa ajoi takaa jotakin. Sain ymmärrykseeni tiedon siitä, kuka oli henkilö, jota ihmismassa ajoi takaa. Henkilö oli Karl Marx. Ihmiset huusivat ja ulvoivat. ”Miksi sinä puheillasi sait meidät pauloihisi ja siksi me päädyimme tänne tuskan paikkaan?” Ajojahti kiihtyi sitä mukaa kun huudot kovenivat.

      Ymmärsin tietoisesti, että oli muitakin opettajia, joita ajettiin takaa: Lenin, Mao ja suuri joukko ns. kansanjohtajia.

      Kun olin aikani katsellut Tuonelan kauhuja ja kun aloin kauhistua yhä enemmän, minulle sanottiin: ”Nyt sinut viedään ylös.”

      Pian kauhuni väistyi ja koin yliluonnollista rauhaa. Näin kirkkaan vihertävän niityn ja koin Jumalan läsnäolon kaikkialla ympärilläni. Minulle sanottiin: ”Nyt sinun on valittava, missä vietät iankaikkisuutesi.” Ei ollut vaikeaa valita Taivasta.

      Jouko Pihon sivulta

      • Oletvain

        Nynny.


      • wrr
        Oletvain kirjoitti:

        Nynny.

        Nynny olet sinäkin kuoltuasi Jumalan edessä.


      • ihmetellä-pittää
        wrr kirjoitti:

        Nynny olet sinäkin kuoltuasi Jumalan edessä.

        Nynny... missä???


      • näetkö.houruja
        ihmetellä-pittää kirjoitti:

        Nynny... missä???

        Jos nynnyjä näkyy silmissäsi eikä niitä siellä oikeasti ole, niin mene hankkimaan itsellesi keskusteluapua, jos vaikka määräisivät sinulle lääkkeet...!


      • hullujahalluja

        Niin surullista miten sekaisin ihmiset ovatkaan uskonnoista...eipä ihme että yhä useampi valitsee ateismin..Voihan näkysi olla tosi,mutta se ei kosketa itsesi lisäksi kuin lähipiiriäsi(heille osanottoni).


    • vm41

      Mistähän ihmeen vastuunkantamisesta nyt olet huolissasi ?
      Kannamme varmasti vastuumme siinä kuin muutkin.
      Silläkin aikaa, kun itse istutte "rakettinne" kyydissä sunnuntaisin, teemme ateistit töitä, että pysyy Suomi pystyssä muillakin keinoilla, kuin vain virsien veisuulla.
      Sunnuntaityöthän ovat syntiä ja näin ollen teiltä ehdottomasti rangaistuksen uhalla kielletty, ainakin mitä kirjoistanne olette tulkanneet. Sempä vuoksi olemme ottaneet vastuun kaikista synnillisistäkin töistä vastuullisesti kannettavaksemme.
      Ihmettelen kuoleman pelkoanne myös ?? Luulisi nyt että oikein hinkuaisitte päästä hengestänne, päästäksenne sinne ikuiseen olotilaan, täältä hirveästä maailmasta.
      Kun ihminen tulee määrättyyn ikään, laukeaa halu päästä pois, jo haudan lepoon työnsä tehneenä, sillä minulle riittää tämä elämä mainiosti, sillä tiedän varmasti, ettei mitään muuta ole odotettavissa.

      • "tiedän varmasti, ettei mitään muuta ole odotettavissa."

        Olet pahasti väärässä.


      • elämä-on-jeps
        herrens_tiggare kirjoitti:

        "tiedän varmasti, ettei mitään muuta ole odotettavissa."

        Olet pahasti väärässä.

        Sunnuntai elikkä sapatti on tehty ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. (Raamattu, Jeesus sanoi)


      • kirjoitusvinkki

        Oikeinkirjoitusohjeita: senpä, ei sempä.

        Mielipide muuten oli sellainen, että täysin odotettavissa sempä-ihmiseltä.

        Yksioikoista hölynpölyä, missä ei ollut totuuden hiventäkään.


      • kohteliaimmin

        Nestorille palautetta. Olette yksi niistä aktiivisista ateisteista jotka kommentoivat palstalla ahkeraan. Varma merkki siitä, että teillä ei ole rauhaa, iankaikkisuutta ja kuolemaa koskevissa kysymyksissä, on juuri tapanne rohkaista itseänne, omilla kommenteillanne.

        Toivon että löytäisitte todellisen rauhan sisinpäänne.


      • kirjoitusvinkki kirjoitti:

        Oikeinkirjoitusohjeita: senpä, ei sempä.

        Mielipide muuten oli sellainen, että täysin odotettavissa sempä-ihmiseltä.

        Yksioikoista hölynpölyä, missä ei ollut totuuden hiventäkään.

        »Oikeinkirjoitusohjeita: senpä, ei sempä.»

        Kiitän tekemästäsi huomiosta. Itse keskityin lukemaan kirjoittajan asiaa, enkä edes huomannut tuota virhettä hänen tekstissään.

        »Mielipide muuten oli sellainen, että täysin odotettavissa sempä-ihmiseltä.»

        »Yksioikoista hölynpölyä, missä ei ollut totuuden hiventäkään.»

        Mitä kaikkea sitten onkaan täysin odotettavissa ihmiseltä, joka ei näytä osaavan kirjoittaa lausetta, vaikka kahteen otteeseen yritti? Kuittailut otettakoon kuittailuina. Kukaan ei ole täydellinen. Katsotaan mielummin mitä esitit kuin miten esitit. Miten määrittelisit "totuuden hivenen" tuollaisen mielipidekirjoituksen yhteydessä ja miten perustelisit sen, ettei kommentissa olisi totuuden hiventäkään? Mitä muuta kuin hölynpölyä oli oma kommenttisi, kuin nuo kyselemäni asiat jätit tekemättä, mutta mölyämään oli pakko päästä?


    • thp666

      Sulla on sitten todella huonon itsetunnon omaavia ateisti tuttuja noiden kokemuksiesi
      perusteella...
      Olen itsekin ollut nuorena tuollainen väärin johdateltu uskis niin kun sinäkin, mutta
      pääni toimii paljon selväjärkisemmin vaihdettuani sen huuhaan ateismiin ja näen
      nyt paljon kirkkaammin sen kaiken pahan mitä ylipäätään kaikki uskonnot tuovat tullessaan........
      USKONTO VIE IHMISELTÄ SIELUN JA KYVYN ITSENÄISEEN AJATTELUUN, SEKÄ
      PAHIMMILLAAN SE JOHTAA HIRMUTEKOIHIN IHMISYYTTÄ VASTAAN MIKÄ
      ON TODISTETTU KAUTTA HISTORIAN....!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Sun tekstiä lainaten: Olen minäkin vahtanut naista monesti mutta pitäisikö sitä muka
      elää loppu elämä yhteen sopimattomana pariskuntana mielummin kun etsiä sitä
      sopivaa puoliskoa minkä nyt vihdoin olen löytänyt ja todennut että kannatti vaihtaa
      jotta löysin tasapainoisen rakkauden......... TÄMÄ SAATOI TULLA SINULLE YLLÄTYKSENÄ, MUTTA ME ATEISTITKIN OSAAMME RAKASTAA MUITA IHMISIÄ!!!!!
      Otan viinakin joskus mutta en räyhää ja rällästä vaan pyrin pitämään hauskaa
      ja nollaamaan itseni....
      Enkä minä pelkää kuolemaa sillä se on osa elämää, eikä siinä ole todellakaan
      mitään pelättävää....
      Minua ihmetyttää suuresti se että te uskovaiset lainaatte aina raamatun lauseita
      puhuessanne historiasta, vaikka raamattu ei ole mikään historian kirja ja se perustuu
      vain valheisiin vailla todellista totuuspohjaa...

      • näin-se-menee

        Jokainen ihminen on omanlaisensa persoona, ei pidä luulla että on olemassa samanlaisia robotteja, niin uskovaiset kuin ateistit.


      • sellaista-taas
        näin-se-menee kirjoitti:

        Jokainen ihminen on omanlaisensa persoona, ei pidä luulla että on olemassa samanlaisia robotteja, niin uskovaiset kuin ateistit.

        Raamattu on oikeassa ja sen herjaaja on tietämätön henkilö, mutta älystä en tiedä mikäherjarilla mahtaa olla...!


    • kfrj

      Avaaja: "Olen tuntenut ja tunnen monta ateistia, joista osa on jopa oikein ylpeä siitä, että on ateisti.

      Yhteistä näille kaikille tuntemilleni henkilöille on se, että he eivät kanna vastuuta tekemisistään vaan sysää muut maksumiehiksi. Aika usein maksumiehenä on omat lapset ja naisystävät/miesystävät.

      (puhun nyt siis vain tuntemistani henkilöistä)"

      Minä tunnen kymmeniä ateisteja ja muutaman agnostikonkin enkä ole tuollaisia piirteitä heissä havainnut.

      Joko avaus on vain ns. normiuskiksen valehtelua, tai sitten se kertoo tylyä kieltä siitä, minkälaisessa marginaaliominaisuuksien seurassa avaaja liikkuu.

      Keksi ensi kerralla uskottavampi avaus. Eiks joo?

      • selitinkö-selvästi

        Mitä tarkoitat "normiuskovaisella"? Tiesitkö että on olemassa tapakristittyjä ja sydämmenuskoisia, ja heissä on se ero että tapauskoiset ajattelevat olevansa uskovaisia kun toimivat kuten uskovaiset.

        Sydämmenuskoinen uskoo sen mitä Raamatussa lukee ja pyrkii myös seurakunnan ulkopuolella noudattamaan sitä, eikä usko jää sinne kirkon penkille vaan se on kokoajan ja sen mukaisesti eletään ja opitaan elämään.


    • lgpgpgp

      Mitä ihmeen hourupäitä täällä vilisee, eikös voisi vain pitää huolen omasta uskostaan, vai harmittaako huomata, että ateistit ovat ihan hyviä normaaleja ihmisiä. Niitten ei vain tarvitse hämäräperäisten ja sekavien uskonnonmääräysten kanssa ahdistua ja vatuloida ja riidellä.

    • TutunTuntuista

      "Olen tuntenut ja tunnen monta ateistia, joista osa on jopa oikein ylpeä siitä, että on ateisti."

      Mikäpä ettei! Kai siitä voi ihan ylpeäkin olla, useimmiten kai sentään on niin ettei normaaliudesta tule isompaa numeroa tehdyksi.

      "Jos ei olisi mitään, niin miksei pettäisi puolisoa, vaihtaisi parempaan, valehtelisi kun siitä on etua itselle..."

      Se tuntuu olevan uskovien käsitys. Heillä pitää olla joku jöötä pitämässä että osaavat olla ihmisiksi.


      "Toinen sellainen on kuolemanpelko, joka heillä voimistuu vuodesta toiseen sitä mukaan kun ikää tulee lisää. Valta osa heistä käyttää runsaasti alkoholia ja nekin jotka ei käytä, niin heillä on jokin muu pakopaikka.

      .... tiedän myös sen puolen elämästä..."

      Aivan!

    • varma.taivaspaikka

      Meidän Uudesti Syntyneiden Kristittyjen pitäisi perustaa oma Parempien Ihmisten valtio johon ei saisi matkustuslupaa muut ihmiset. Katoliset, ortodoksit, juutalaiset, muslimit, ateistit ja muu roskaväki pidettäisiin ulkona. Voitaisiin porukalla jakaa Taivaspaikat pekästään meille Hyville ihmisille. Olisi mukava sylkeä niiden naamalle jos sattuvat tulemaan lähelle rajaa. Se olisi Ihanaa elämää!!!

      • oletkonatsi

        On sitä kautta maailman historian yritetty perustaa "parempia valtioita", "puhtaampia" alueita jossa ei ole "huonompia ja pahempia" ihmisiä. Tämä lauseesi kertoo sinusta paljon :

        "Olisi mukava sylkeä niiden naamalle jos sattuvat tulemaan lähelle rajaa. Se olisi Ihanaa elämää!!!"

        Juuri samalla tavalla toimivat natsit toisen maailmansodan aikana ja 1930-luvulla. Rotuoppi kukoisti, ja Hitlerhän muuten oli harras katolilainen, muistutuksena. Sylje sinä vain mielessäsi "huonompien ihmisten" päälle ja kannata rotu- ym. muita oppeja, jotka ovat aina nykyisessä eurooppalaisessa monikulttuurisuudessa tuomittavia aatteita.


    • Kinttupolku99

      Aloittajan havainnointikyky on ilmeisen vajavainen. Hänen kuvaamiaan ominaisuuksia ja toimintatapoja ilmenee erittäin runsaasti myös erilaisiin uskontolahkoihin kuuluvissa - kenties jopa huomattavasti enemmän kuin normaaleissa, järkevissä ihmisissä.

    • "Olen tuntenut ja tunnen monta ateistia, joista osa on jopa oikein ylpeä siitä, että on ateisti."

      Olen myös ylpeä siitä että olen ateisti.

      "Yhteistä näille kaikille tuntemilleni henkilöille on se, että he eivät kanna vastuuta tekemisistään vaan sysää muut maksumiehiksi. Aika usein maksumiehenä on omat lapset ja naisystävät/miesystävät."

      Eikös Jeesus ole teidän maksumiehenne, te kristityt olette niitä jotka eivät kanna vastuutaan koska olette ulkoistaneet sen oletetulle Jeesukselle. Jos saisin euron jokaiselta uskovalta joka sanoo että hän on vastuussa ainoastaan jumalalle ja Jeesukselle, niin olisin rikas. Me ateistit olemme vastuussa kanssaihmisille emme jollekin mielikuvitusolennolle. Kaiken lisäksi kristittyjen vastuu kumoutuu jumalan armoon. Jos uskova on tehnyt jollekin kanssaihmiselleen pahan teon, hän pyytää anteeksi jumalalta, ei siltä ketä loukkasi. Onpa eräs uskova sanonut että miksi hän pyytäisi anteeksi ihmiseltä, eihän ihminen voi antaa anteeksi.
      Luulenpa ettet tunne ainoatakaan ateistia, tai jos tunnet olet ymmärtänyt heidät aivan väärin.

      "Toisaalta ymmärrän heitä hyvin. Jos ei olisi mitään, niin miksei pettäisi puolisoa, vaihtaisi parempaan, valehtelisi kun siitä on etua itselle..."

      Ai etteivätkö uskovat petä puolisoaan, valehtele tms. Kerro yksikin syy miksi minä pettäisin puolisoani, eikö teillä uskovilla ole lainkaan moraalia omasta takaa, ettekö tosiaankaan osaa olla ihmisiksi ilman raamattua ja pelkoa jumalan rangaistuksesta?
      Mitä ihmettä tarkoittaa "jos ei olisi mitään"?

      "Toinen sellainen on kuolemanpelko, joka heillä voimistuu vuodesta toiseen sitä mukaan kun ikää tulee lisää. Valta osa heistä käyttää runsaasti alkoholia ja nekin jotka ei käytä, niin heillä on jokin muu pakopaikka."

      Uskovilla on niin valtava kuolemanpelko että heidän on täytynyt turvautua uskoon ikuisesta elämästä, minä en pelkää kuolemaa, sehän on aivan samanlaista kuin oli ennen syntymääni.

      Miksi teidän uskovien pitää jatkuvasti osoittaa kuinka typeriä olette, teillä ei ole pienintäkään käsitystä siitä millaisia ateistit ovat, projisoitte vain heihin omia ominaisuuksianne.

      • hööpsis

        "Jos uskova on tehnyt jollekin kanssaihmiselleen pahan teon, hän pyytää anteeksi jumalalta, ei siltä ketä loukkasi."

        Ei tuo pidä paikkaansa. Jo Mooses kielsi menemästä Herran eteen, ennen kuin oli käynyt sopimassa riitansa kanssaihmisensä kanssa. Kyllä jokainen Raamattunsa tietävä tietää nämä.


      • hööpsis kirjoitti:

        "Jos uskova on tehnyt jollekin kanssaihmiselleen pahan teon, hän pyytää anteeksi jumalalta, ei siltä ketä loukkasi."

        Ei tuo pidä paikkaansa. Jo Mooses kielsi menemästä Herran eteen, ennen kuin oli käynyt sopimassa riitansa kanssaihmisensä kanssa. Kyllä jokainen Raamattunsa tietävä tietää nämä.

        Eräät uskovat ovat sanoneet noin, perusteluina jotain sen tapaista että vain jumala voi antaa anteeksi ja jos pyytää ihmiseltä anteeksi korottaa ihmisen jumalan asemaan, tai että rike ihmistä kohtaan on rike jumalaa kohtaan mutta syntistä ihmistä kohtaan se ei ole niin paha kuin hyvää jumalaa kohtaan ja siksi pitää aina pyytää anteeksi vain jumalalta. Aika monella uskovalla on se käsitys että he ovat vastuussa vain jumalalle. Siinä olet oikeassa että jokainen raamattunsa tietävä tietää sen, mutta kun useimpien uskovien ongelma on se että he eivät tunne raamattuansa. Aika moni uskova myös sanoo ettei vanha testamentti päde kristittyihin. Riidan sopiminen ei ehkä ole kaikille sama kuin anteeksi pyytäminen, toista voi loukata pahastikin ilman minkäänlaista riitaa.


    • fda

      Ateistina otan vastuun, kristitty voi helposti kuvitella pääsevänsä kuin koira veräjästä tehtyään rikoksen jossa on uhreja. Hän kuvittelee, että kaikki on hyvin kunhan kuvittelee Jumalan antavan sen anteeksi. Näin ollen minulla ei ole rikosrekisteriä, enkä ole tehnyt mitään anteeksiantamatonta toisia ihmisiä kohtaan koska tiedän, ettei mikään jumala sitä korvaa.

      • moralihukassa

        Juuri näin. Kristinusko on vastuunpakoilua. Aina mennään syyttömän sijaisuhrin seläntaakse. se on moraalista reppanuutta kun ei haluta itse kantaa vastuuta ja pidetään sitä hienona että syytön kärsi syyllisten puolesta. syyttömän rankaiseminen syyllisten sijaan on suurimpia epäoikeudenmukaisuuksia. kristinusko on moraalinvastainen uskonto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1764
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      107
      1269
    3. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1184
    4. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1065
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      66
      1026
    7. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      883
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      55
      859
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      833
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      824
    Aihe