Tarkoitus olisi aloittaa keväällä työ josta maksetaan työkorvausta. Eli ennakonpidätys suoritetaan ja työttömyysvak.maksu hoidetaan. Mutta eläkeasiat jää omalle kontolle.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa ja tietäisi, miten pitäisi toimia?
työkorvaus
4
1899
Vastaukset
- sow68
Siis jos sinulle maksetaan työkorvausta, lähetät laskun työnantajalle, ja maksat itse kaikki sivukulut.
- ...
Sitähän tässä ollaan ihmetelty. Vähän löytyi tietoa netistä toimeksiantosopimuksen nimellä. Olen kuin ammatinharjoittaja, mutta ennakonpidätys hoidetaan. Olen myös tapaturmavakuutettu toimeksiantajan toimesta!! Kyseessä vakavarainen suomalainen firma, jonka nimeä en kuitenkaan toitota.
- Riku
... kirjoitti:
Sitähän tässä ollaan ihmetelty. Vähän löytyi tietoa netistä toimeksiantosopimuksen nimellä. Olen kuin ammatinharjoittaja, mutta ennakonpidätys hoidetaan. Olen myös tapaturmavakuutettu toimeksiantajan toimesta!! Kyseessä vakavarainen suomalainen firma, jonka nimeä en kuitenkaan toitota.
Työkorvauksen nimellä maksetaan palkkio silloin, kun työntekijä ei ole työsuhteessa työnantajaan. Esim. tilintarkastajalle maksettu palkkio käsitellään työkorvauksena, jolloin työnantaja tekee vain ennakonpidätyksen. Edes sosiaaliturvamaksua ei silloin makseta. Työntekijä voi halutessaan järjestää eläketurvansa; se ei ole kuitenkaan työkorvauksen tapauksessa pakollista.
- ...
Riku kirjoitti:
Työkorvauksen nimellä maksetaan palkkio silloin, kun työntekijä ei ole työsuhteessa työnantajaan. Esim. tilintarkastajalle maksettu palkkio käsitellään työkorvauksena, jolloin työnantaja tekee vain ennakonpidätyksen. Edes sosiaaliturvamaksua ei silloin makseta. Työntekijä voi halutessaan järjestää eläketurvansa; se ei ole kuitenkaan työkorvauksen tapauksessa pakollista.
Kiitos valaisevasta vastauksestasi. Pitänee harkita vaikka vapaaehtoista eläkevakuutusta(?).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371792
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453