Diagnoosi f 64.0 ja seurakunta.

Paprika77

Hei.

Otsikko kertoo olellisen. Mutta niille jotka eivät tiedä mistä on kyse niin diagnoosi f 64.0 tarkoittaa transsukupuoleisuutta joka minulla on siis todettu. Sain diagnoosini pari viikoa sitten jonkajälkeen postiluukustani on tullut jos erilaisempaa lähetettä aina foniatriaa myöten.

Tarkoityksena olisi ensi vuodesta alkaen tehdä siirtymä miehen kehosta naisen kehoon aina kirurgisia toimenpiteitä myöten. ( Tämä vasta noin vuoden kuluttua ).

Syy miksi laitan tätä tänne on se että olen myös uskossa. En tapa Kristitty vaan oikeasti uskossa oleva nainen. Kuulun Ev.Lut kirkkoon mutta käyn vapaaseurakunnan kokouksissa Järvenpäässä Arkin seurakunnassa jossa minut on myös kastettu omasta tahdostani aikuiskasteessa vuonna 2010. Uskon että Jumalalle ei ole mikään mahdotonta ja että minut on lunastettu Golgatalla Jeesuksen ristikuoleman myötä.

Elämäni ei silti ole helppoa. Minulla ei näet ole ystäviä vapaaseurakunnassa vaikka käynkin siellä ja tämä ottaa päähän. Kaikki ystävät joita minulla on ovat ns. ei-uskovaisia taikka sitten agnostikkoja. Haluaisin uskovia ystäviä mutta jostain syystä kun käyn kokouksissa ( silloin kun pääsen. En näet itse asu Järvenpäässä. ) niin kukaan
ei tule ei edes vaivaudu tulemaan esittäytymään minulle. Ehkä olen hieman vanhanaikainen mutta jos joku tulee juhliin niin sen pitäisi olla isännän taikka emännän tehtävä esitellä vieras muille juhlioille eikä toisin päin. Olen hyvin ujo, mutta kun minut oppii tuntemaan niin keskustelen miellelläni asioista kun asioista.

Ujouteni johtuu juuri yllämainistusta syystä, eli transsukupuoleisuudestani ja se on seurannut minua läpi koko tähänastisen elämäni. Olen tällähetkellä 38v.

Syy miksi aion vaihtaa sukupuoltani johtuu siitä että olen mieleltäni ja ajatuksiltani nainen enkä mies, ja koska haluan hyväksyä itse itseni sellaisena kuten olen. En tee tätä trendistä taikka siksi että voisin olla misten kanssa, eli että olisin homo joka haluaa tulla heteroksi. Olen nainen, ja olen aina tapaillut naisia kun olen seurustellut. Miehet eivät kiinnosta. Suhteet kovat kariutuneet lähinnä siihen että makuuhuoneessa minulta odotettaan määrättyjä asioita joita en halua tehdä. Eli lähinnä yhdyntä yms. miesmäinen toiminta joka on minulle täysin vierasta.

Mutta tästä sen enempää.

Se mikä minua pelottaa on se kuinka että eräät ns. Kristityt kirjoittavat äärimmäisen tuomitsevia asioita transseksuaalisuudesta tuntematta asiaa lainkaan itse . Kuten esim. Petri Paavola. En sano etteivätkö eräät hänen kirjoituksena olisi asiallisia, mutta mitä tulee transsukupuoleisuuteen niin tässä asiassa hän on pahasti hakoteillä. Nämä ihmiset kun eivät tunnu tajuavan sitä että mitenkä kammottavan stressin alla me elämme, stressin joka saataa johtaa jopa itsemurhaan asti. Olen yrittänyt taistella tätä vastaan jo vuosia koska uskon että itsemurha on Jumalan tahdon vastaista. SETA:an en mene koska sieltä en saa hengellistä ravinota jota tarvitsen. Sitä jota voi vain saada Jumalalta, ja seurakunnasta. Seurakunnasta jonka ihmiset ovat kuitenkin niin supi Suomalaisen sulkeutuneita etteivät uskalla edes tulla juttelemaan vaikka näkevät että istun yksin.

Tämä on aito, ja vakava kirjoitelma joten toivoisin kunnioittavia vastauksia. Vastaan myös mielelläni kysymyksiin jos niitä on. Ja jos joku täällä käy Arkilla, uskallatko tulla minua vastaan? ;)

Rauhaa kaikille.

27

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ToinenYksinäinen2

      Hei! Voi miten ikävää,ettei kukaan ole vastannut avoimeen ja asialliseen viestiisi. Se vain on niin,että asenteet ja luutuneet käsitykset eivät seurakunnissa hevin muutu..Tiedän omasta kokemuksestani. Itse kärsin samasta yksinäoisyydestä vuosia seurakunnassani,huolimatta siitä,että yritin tehdä tuttavuutta. Olen ajatusmaailmaltani varsin liberaali ja kukaties hiukan normiuskista kehittyneempi tietyntyyppisessä ajattelussa,joten ehkä siinä syy,miksei minusta kukaan välittänyt. Seuraukset olivat todella pahat ja kannan niitä lopun elämääni. Kylmyys vahingoitti myös muita ihmisiä lähelläni ja uskoani Jumalaan myös. Toivon kovasti,että joku saa järjen päähänsä ja tulee sinulle juttelemaan ja pääset mukaan ystäväporukkaan. Jos et,kuten minulle kävi,mene mukaan johonkin maalliseen toimintaan siitä huolimatta,että et saa sieltä hengellistä ravintoa. Käythän kokouksissa kuitenkin? Voit myös olla yhteydessä luotettavaan pastoriin tai sielunhoitajaan(mutta ole kuitenkin tarkka,kaikki eivät ole tätä). Hyvää jatkoa sinulle!

      • Hei! Kiitos vastauksestasi ja sympatiasta jota ositit. :) Ikävä kuulla että myös sinulla on samankaltaisi kokemuksia kuten minulla on. Ehkä vastausten vähyys johtuu siitä että aihe on aika arka, ja jakaa mielipiteitä meidän uskossa olevien välillä.
        En tietenkään voi taikka edes halua saada isoja määriä sydänystäviä koska se ei olisi realistista, mutta muutama uskossa oleva ystävä / tuttu olisi kyllä hyvä olla. Varsinkin kun kuuntelee kuinka kokouksissa pohditaan sitä että ongelmana on nykyisin se että uskossa olevat seurustelevat vain toisten uskossa olevien kanssa, ja jättävät ei-uskossa olevat ulkopuollelle kun omaan maailmaansa.. Hah!
        Siinä sitten itse mietin että; " Voi kun ihmiset on onnellisia ja etuoikeutettuja kun niillä on niin paljon uskovia tuttuja / läheisiä ja ystäviä kun minulla taas ei ole niitä yhtään! " ^_^

        Olen myös joskus miettinyt että monikohan heistä kirjoittelee näilläkin foorumeilla, ja paljastavat täällä todelliset kasvonsa. Näet osa keskusteluista näillä foorumeilla ovat hyvin tuomitsevia ja riitaa hakevia. Jopa katkeria ja pelkoakin lietsovia. Vailla ymmärrystä, sielua ja mieltä. Joten mielummin olen sitten vaikka yksin kun haluan kaveriksi sellaisen joka hymyilee ja kättelee kokouksissa samalla kun puhuu suuria sanoja minkäjälkeen kotiin palattuaan kirjautuu näille foorumeille, ja sitten haukkuu täällä muita ihmisiä näiden selän takana..

        Adventistit, Hellarit, netti profeetat ja muut kaikki kiinni toinen toistensa kurkussa, riidellen opillisista asioista nimimerkkien takana, kotona turvassa oman näyttöruudun sillä puolen. Monet heistä seurakunnassa käyvää väkeä.

        Kysyit että käynkö kokouksissa. Käyn kun pääsen, tai ehdin. En näet asu lähellä seurakuntaa, ja koska en omista autoa olen ulkopuoleisten kyytien varassa.

        Maallinen toiminta on ihan ok, mutta sieluni kaipaa ja tarvitsee hengellistä ja ennenkaikkea Kristillistä ravintoa jotta pääisin jotenkuten ehjänä näiden vaikeiden aikojen ylitse. Välillä näet iskee sellainen olo että tekee mieli laitaa hanskat naulaan ja antaa periksi. Olen henkilökohtaisesti hyvin väsynyt sekä omaan itseeni, että riiteleviin ( Kristittyihin ) ihmisiin joiden pitäisi vetää yhtä köyttä sen sijaan että repisivät loppujakin liitoksia rikki.

        Voimia sinulle! Et ole yksin yksinäisyydessäsi! :) Pitäisi aina muistaa jopa synkilläkin hetkillä että tämä ajallinen maailma ei ole meitä varten tarkoitettu.


      • toinenyksinäinen2
        Paprika77 kirjoitti:

        Hei! Kiitos vastauksestasi ja sympatiasta jota ositit. :) Ikävä kuulla että myös sinulla on samankaltaisi kokemuksia kuten minulla on. Ehkä vastausten vähyys johtuu siitä että aihe on aika arka, ja jakaa mielipiteitä meidän uskossa olevien välillä.
        En tietenkään voi taikka edes halua saada isoja määriä sydänystäviä koska se ei olisi realistista, mutta muutama uskossa oleva ystävä / tuttu olisi kyllä hyvä olla. Varsinkin kun kuuntelee kuinka kokouksissa pohditaan sitä että ongelmana on nykyisin se että uskossa olevat seurustelevat vain toisten uskossa olevien kanssa, ja jättävät ei-uskossa olevat ulkopuollelle kun omaan maailmaansa.. Hah!
        Siinä sitten itse mietin että; " Voi kun ihmiset on onnellisia ja etuoikeutettuja kun niillä on niin paljon uskovia tuttuja / läheisiä ja ystäviä kun minulla taas ei ole niitä yhtään! " ^_^

        Olen myös joskus miettinyt että monikohan heistä kirjoittelee näilläkin foorumeilla, ja paljastavat täällä todelliset kasvonsa. Näet osa keskusteluista näillä foorumeilla ovat hyvin tuomitsevia ja riitaa hakevia. Jopa katkeria ja pelkoakin lietsovia. Vailla ymmärrystä, sielua ja mieltä. Joten mielummin olen sitten vaikka yksin kun haluan kaveriksi sellaisen joka hymyilee ja kättelee kokouksissa samalla kun puhuu suuria sanoja minkäjälkeen kotiin palattuaan kirjautuu näille foorumeille, ja sitten haukkuu täällä muita ihmisiä näiden selän takana..

        Adventistit, Hellarit, netti profeetat ja muut kaikki kiinni toinen toistensa kurkussa, riidellen opillisista asioista nimimerkkien takana, kotona turvassa oman näyttöruudun sillä puolen. Monet heistä seurakunnassa käyvää väkeä.

        Kysyit että käynkö kokouksissa. Käyn kun pääsen, tai ehdin. En näet asu lähellä seurakuntaa, ja koska en omista autoa olen ulkopuoleisten kyytien varassa.

        Maallinen toiminta on ihan ok, mutta sieluni kaipaa ja tarvitsee hengellistä ja ennenkaikkea Kristillistä ravintoa jotta pääisin jotenkuten ehjänä näiden vaikeiden aikojen ylitse. Välillä näet iskee sellainen olo että tekee mieli laitaa hanskat naulaan ja antaa periksi. Olen henkilökohtaisesti hyvin väsynyt sekä omaan itseeni, että riiteleviin ( Kristittyihin ) ihmisiin joiden pitäisi vetää yhtä köyttä sen sijaan että repisivät loppujakin liitoksia rikki.

        Voimia sinulle! Et ole yksin yksinäisyydessäsi! :) Pitäisi aina muistaa jopa synkilläkin hetkillä että tämä ajallinen maailma ei ole meitä varten tarkoitettu.

        On hienoa huomata,etten ole yksin ainakaan tämän kokemuksen kanssa ja ajatuksineni,joten kiitos myös sinulle kun kerrot omasta maailmastasi. Olisi kyllä tosiaan upeaa tavata henkisesti aikuisiksi asti ehtineitä uskovia,mutta ehkäpä Jumalalla on meille jokaiselle oma paikkamme,jossa vain me juuri sellaisina kuin olemme voimme vaikuttaa. Hän antaa voimaa jokaiseen päivään tavalla tai toisella ja voi anoville järjestää niitä kyytejäkin ;) Pidä sinä kiinni siitä,mihin uskot,kuten raamattukin kehoittaa,älä välitä liikoja muiden pulinoista tai riidoista,vaikka ne raskaita todella ovatkin-niiden vaikutukset ovat ikävät ja parannuksen paikkaa on varmasti monella. Ihmisillä nyt vain on ,myös muilla uskovilla kuin allekirjoittaneella,paha olla,ties miten moninaisista syistä,ehkä yksi on vinoutunut opetus ja teeskentely,jota ikäväkyllä on ihan kamalan paljon. Jätä asiasi Herran haltuun ja siunausta sinullekin :)


    • uusiidentiteetti

      Hei Paprika77!

      Transsukupuolisuus on uskoville hyvin vieras asia eikä vain sen vuoksi, että transsukupuolisia ihmisiä on ihmiskunnassa lopulta kuitenkin vain marginaalinen määrä. Raamatun Sana sanoo, että Moos.1:27 "Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät." Monien kristittyjen on mahdotonta mieltää, että joku poikkeaisi tuosta luomisen kuvauksesta.

      Tunnen erään transsukupuolisen uskovan, joka kävi läpi sukupuolen korjausleikkauksen ja oli leikkauksen jälkeen kodissamme jonkin aikaa toipumassa. Hän on uskossa ja tällä hetkellä hyvin onnellinen; hän on nykyään myös avioliitossa, jota hän oli elämäänsä syvästi kaivannut. Ilppo Pohjola teki hänen elämästään lyhytelokuvan nimeltään "P(l)ain Truth", joka sai Berliinin elokuvajuhilla lyhytelovien sarjassa pääpalkinnon. Pääosaa esitteli tunnettu näyttelijä Leea Kleemola. Tuon transsukupuolisen ystäväni avulla sain tietää, millaista maanpäällistä helvettiä monet hänen kohtalotoverinsa elävät.

      Ystäväni puhui joillekin ihmisille tilanteestaan, ystävilleen, joihin hän luotti. Ajattelen, että sielunhoitoon meneminen ei ole se paras tie - siinä tarvittaisiin todellista Jumalan ihmeellistä johdatusta, että saisit sielunhoitajan, joka sinua ymmärtäisi. Parempi olisi, että voisit avautua jollekin uskovalle, johon rohkenisit luottaa. Voisi käydä niin, että sielunhoitaja kehoittaisi sinua hyväksymään se osa, minkä Jumala sinulle on alunperin antanut ja kantamaan Jeesuksen turvautuen saamasi risti.

      Näen tilanteesi lisäksi sellaisena, että ystävyyssuhteiden luominen alkaa käynnistyä paremmin vasta sukupuolen korjaamisleikkauksen jälkeen. Saatu aivan uuden identitettin, uuden nimen ja aseman. Naisen persoonassa ja naisen kehossa ystävystyt aivan uudella tavalla naisiin, koska seksuaalisuus ja naisten ja miesten väliset sosiaaliset jännitteet eivät ole enää vaikuttamassa. Voisit osallistua myös seurakunnan naisten iltoihin ja naisten pienpiireihin, joissa asioita jaetaan, rukoillaan toistensa pulesta ja ystävystytään.

      Hyvin monet uskovat ovat seurakunnissa yksin, se on surullinen tosiasia. Jossain on aina vikaa, jos uskovat eivät rakasta toisiaan. Olen pahoillani joutuessani sanomaan, että vain aniharva ihminen ymmärtää tilannettasi ja antaa sinulla suuresti kaipaamaasi empatiaa. No, sanomattakin olet tämän saanut jo kokea.

      Uusi identiteetti, uusi elämä, uudet ihmissuhteet - muista, että Jeesus näkee tilanteesi oikein ja Hänen seurassaan sinulla on lupa levätä.

      Sinua siunaten.

    • Hei.

      Kiitos teille molemmille oikein mukavista ja kannustavista vastauksista. :)

      Juuri tuo Raamatun kohta; Moos.1:27 "Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."

      sai minut odottamaan vuosia ennenkun päätin ryhtyä tähän prosessiin. Ja juuri tuo kohta repii minua edelleenkin koska tiedän että Jumala on täydellisyys.

      Mutta nykyinen ihminen, vaikka olisikin uudestisyntynyt Jeesuksen uhrin myötä ei ole vielä täydellinen tässä ajassa ja maailmassa jossa elämme, ja on siksi täten jatkuvasti altis kiusauksille vanhan, maallisen mutta kuolevan luoneteemme takia.

      Tästä syystä, - ja jos en olisi prosessia edes aloittanut olisin jo varmasti kuollut. Siis, tehnyt itsemurhan. Joka sekin on aivan vastoin Jumalan tahtoa. Sitä on kun olisi vasaran ja alasimen välissä. Teitpä sitten niin taikka näin, niin aina se on vastoin Jumalan tahtoa.

      Jos joku ihmettelee että kuinka sitä voisi ajatua uskossa olevan itsemurhaan, niin tämä johtuu siitä että tulee ns. synkkiä ja mustia hetkiä elämään, Sielun Keskiyö- joksi näitä epätoivon hetkiä nimitän. Hetkiä jolloin ahdistus ja yksinäisyys jota tunnet kasvaa suuremmaksi kun kaikki se hyvä mitä sinulla on.

      Tämä tunne ei välttämättä kestä kauaa, mutta jo muutamakin tunti voi olla liikaa jos on tilaisuus käsillä että " Nyt teen tämän! ". Tekoa kun ei voi tehdä tekemättömäksi sen jälkeen kun sen on tehnyt. Tässä tilanteessa eivät ei-uskovaisten neuvot auta, taikka edes pastorin neuvot että muista rukoilla noina hetkinä. Sillä näet kun mieli sydän ja sielu ovat varjossa, siitä poispääsemiseen tarvitaan ulkoista apua.

      Siksi varsinkin transsekusaalina joka myös haluaa ja yrittää elää uskossa on niin vaikeaa. Et tunne kuuluvasi minnekkään, taikka kenellekkään kun joka valinnan myötä joku pettyy väistämättä sinuun.

      Ja se ei yhtään helpota tilannetta kun saat istua yksin seurakunnassa kuunelemassa toisten onnea ja autuutta kun saavat elää ja olla ystäviä toisten uskossa olevien kanssa.

      En nyt halua antaa sitä kuvaa että pitäisi ei-uskovia ystäviäni jotenkin vähempi arvoisina kun he ovat. En tietenkään. Välitän ja kunnioitan heitä sellaisina kun he ovat. Tarvitsisin kuitenkun uskossa olevia ihmisiä myös elämääni vahvistamaan minua ja omaa uskoani entisestään. Uskovan ei ole hyvä olla yksin.. =/

      Toisaalta tiedän myös että Jeesus on läsnä, hengessä, mutten silti usko että hänen tahtonsa on että elän eristyksissä seurakunnasta ja sen ihmisistä.
      En näet ole perusluonteeltani erakko, vaan täysin päinvastainen henkilö.

      Siunausta teille kummallekin! :)

    • uusiidentiteetti

      Otit esille erittäin vakavan asian eli sen mahdollisuuden, että uskova ihminen tekisi itsemurhan. Jumala on elämän puolella ja meillä tulisi olla rinnalla sellaisia uskon ystäviä, jotka rohkaisevat meitä elämään, kantavat meitä vastoinkäymisten kohdatessa sekä tulevat ja jäävät rinnallemme suurten ahdistusten aikana. Jos meillä on vähänkin vielä voimia, niin meidän tulee etsiä niitä lähimmäisiä, jotka voivat olla meidän todellisia ystäviämme. Vaikka pettyisimme monta kertaa, niin on olemassa empaattisia, rakastavia ja herkkiä ystäviä.

      Edellisessä viestissä mainitsin transseksuaalisen ystäväni, josta Ilppo Pohjola teki mainetta niittäneen elokuvan (se on esitetty Suomen televisiossa kolme kertaa). Hän on noussut hyvin syvältä - tavatessani hänet ensimmäistä kertaa hän kertoi yrittäneensä itsemurhaa, mutta aivan viime hetkillä käänsi suuntansa. Vaikka hän on uskova, niin kaiken toivonsa menettäneenä hän ajautui pimeään, itsetuhoisiin ajatuksiin. Se on pimeiden ajatusten kehä, joka vain toistaa itseään. Nyt hänellä on asiat hyvin, vaikka hän ei voinut muutokseen aikoinaan lainkaan uskoa.

      Muut ihmiset voivat ajaa meitä kohti kuilua. Roomalaiskirjeessä Jumala toteaa, että ihmisten loukkaavat, vähättelevät ja kovat sanat ovat kohteelle kuin avoin hauta.

      Room. 3:13 "Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla"

      Jatka eteenpäin, kaikki voi muutua vielä paremmaksi, kuin mitä voit kuvitellakaan. Mekin "toinen yksinäinen2" ja minä olemme sinun puolellasi, vaikka emme ole tavanneetkaan kuin tällä foorumilla. Rukoilemme pulestasi.

      Jokainen meistä tarvitsee ystävän.
      Sananl. 27:9 "Öljy ja suitsuke ilahuttavat sydämen; samoin ystävän hellyys, alttiisti neuvoja antavainen."
      Sananl 16:24 ""lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille"

      • Viisaasti puhut ystävä hyvä. Joten otan nuo sanasi sydämeeni. :)

        Kiitos myös teille rukouksista! Ne ovat aina tervetulleita, ja ennenkaikkea tarpeellisia.

        Pitäkää huolta, ja Jumalan siunausta teille myös!


    • Sanctasimplicitas

      Sun ei tarvitse uskoa Petri Paavolaan vaan Jumalaan. Ehkä liikut väärissä paikoissa?

      • Hei!

        Kiitos vastauksestasi.

        Joo, ei niin, ihan totta puhut. Ehkä pitäisi vain jättää nämä nettiprofeetat omaan arvoonsa. Olen näet yrittänyt tavoittaa herra Paavolaa sähköpostitse siinä toivossa että hän ja minä voisimme vaikka tavata kasvotusten, ja näin keskustella asioista. Tarjosin muistaakseni jopa puhelin keskustelun mahdollisuutta mutta näemmä turhaan. Hän ei ikinä vastannut minulle mitään vaikka lähestyin häntä asiallisesti.

        Siunausta sinulle!


    • J.Nor

      Hei Paprika77. Olen sellainen "kauhea" konservatiivikristitty, mutta käsitettyäni, miten oma lapseni kärsii miehen ruumiissa, silmäni ovat alkaneet avautua asialle. Haluan mieluummin elävän tyttären kuin kuolleen pojan.

      Rukoilen, että sekä sinun että hänen muutosprosessinsa sujuisi niin hyvin kuin vain mahdollista. Luulen, että monen ihmisen on helppo tuomita sinun ja aikuisen lapseni kaltaiset ihmiset. Vasta, kun sinut tai lapseni oppii tuntemaan, oma ymmmärrys asiaan kasvaa. Eikä se edes tapahdu ihan heti, vaan pitkän kasvuprosessin kautta.

      Lapseni on monesti pahoittanut mielensä näistä netin kirjoituspalstoista. Hänkin on syvällinen kristitty, joka haluaisi myös seurakunnassa tulla hyväksytyksi sellaisena kuin on. Nuoret opiskeluystävät ymmärtävät ja kannustavat häntä, mutta juuri kristityiltä, joiden seuraan hän haluaisi kuulua, tulee outoja katseita.

      Voimia sinulle!

      "Sillä tämän Suuren Teon meidän Herramme on tekevä: Hän on pitävä Sanansa ja Hän tekee kaiken sellaisen hyväksi, mikä ei ole kunnossa. Se, miten tämä on tapahtuva, ei ole kenenkään muun kuin Kristuksen tiedossa, eikä kukaan saa sitä tietää, ennen kuin se on tehty." äiti Juliana Norwichlainen

    • kkffrdtftgyhuppoiu

      itse asiassa jos hengellisesti mietitään niin jeesuskristus on myös transu..monenko naisen ruumiissa asuu jeesus kristus.moniko uskova nainen on uusiluomus kristuksessa,monellako naisella on uusi identiteetti kristuksessa,kaikki entinen on kadonnut.moniko nainen on osa kristuksen ruumista?aika moni ja kysehän on täysin samasta asiasta eli sukupuolen vaihdoksesta paitsi että se tapahtuu eri järjestyksessä eli henki.kristus tulee ihmiseen..siis miksi tuomitsisin jos joku muokkaa ruumistaan..henki se on joka taivaaseen menee..joten ole huoleti.seurakunta on täynnä transuja mutta eivät vain itse näe sitä koska lakihenkinen uskonnollisuus pitää suomuja silmillä.

      • Kiitos vastauksestasi. :)


    • En ymmärrä miten lääkärit eivät ole huomioineet F20 tyyppistä uskonnollista harhaa.

      Tuon perusteella pitäisi yhteiskunnan kieltäytyä rahoittamasta sukupuolen korjausta.

      Onhan nimittäin niin, että uskovaiset pystyvät pelkän rukouksen ja mielikuvitusjumalansa avulla korjaamaan tuonkin tilanteen.

      • Koska uskonnollinen kokemus ei ole sama kun skitsofrenia johon tuolla F 20 diagnoosilla viittaat. Uskonnollista kokemusta ei mikään tiede voi selittää.
        Koska kysehän on juuri nimenomaan uskosta.

        Puhuimme juuri tästä lääkärin kanssa, ja myöhemmin myös psykologin kun kävin häntä tapaamassa koska siellä myös kyseltiin tämänkaltaisista asioista .

        Asiat on siksi voitava erottaa toinen toisistaan.

        Eli;
        Sairauksista ( esim. epäaidot kokemukset ) aitoihin kokemuksiin joita seurakunnissa taikka rukouksen aikana tapahtuu. Kaksi täysin eri asiaa. Kuten yö ja päivä.

        Minulla on itselläni aitoja uskonnollisia kokemuksia, ja joiden uskon olevan toisia. Eli Jumalalta lähtöisiä. Ne eivät tee minusta, eivätkä kenestäkään muustakaan ihmisestä sairasta ellen itse koe että niistä olisi haittaa minulle itselleni, tai että ne tekisivät minusta vaarallisen muille ihmisille. Lääkäri selitti asian minulle kutakuinkin näillä sanoilla.

        Päinvastoin, todelliset uskonnolliset kokemukset vain parantavat elämänlaatua sillä ne antavat valtavat määrät sellaista toivoa jollaista ei toinen ihminen koskaan voi antaa.

        Jumalalasta tuleva uskonnollinen kokemus ei ole koskaan ahdistava, taikka pelottava, eikä se kehoita tappamaan taikka vahingoittamaan ketään. Ei minua itseäni, eikä toistakaan henkilöä.

        Minun rukouksiini on vastattu monta kertaa, ja sitä en pelkää todistaa ihmisten edessä. Mutta ei Jumala myöskään ole mikään toiveautomaatti jolta voi pyytää mitä vain haluaa. Kuten vaikkapa voittoa jalkapallo ottelussa.

        " Isä Taivaissa kyllä tietää mitä te tarvitsette. ". Mutta Jeesus Kristus on myös sanonut että Jumalaa ei tule härnätä eikä kiusata tarpeettomilla pyynnöillä.

        Hyvää Joulua sinulle. :)


      • Paprika77 kirjoitti:

        Koska uskonnollinen kokemus ei ole sama kun skitsofrenia johon tuolla F 20 diagnoosilla viittaat. Uskonnollista kokemusta ei mikään tiede voi selittää.
        Koska kysehän on juuri nimenomaan uskosta.

        Puhuimme juuri tästä lääkärin kanssa, ja myöhemmin myös psykologin kun kävin häntä tapaamassa koska siellä myös kyseltiin tämänkaltaisista asioista .

        Asiat on siksi voitava erottaa toinen toisistaan.

        Eli;
        Sairauksista ( esim. epäaidot kokemukset ) aitoihin kokemuksiin joita seurakunnissa taikka rukouksen aikana tapahtuu. Kaksi täysin eri asiaa. Kuten yö ja päivä.

        Minulla on itselläni aitoja uskonnollisia kokemuksia, ja joiden uskon olevan toisia. Eli Jumalalta lähtöisiä. Ne eivät tee minusta, eivätkä kenestäkään muustakaan ihmisestä sairasta ellen itse koe että niistä olisi haittaa minulle itselleni, tai että ne tekisivät minusta vaarallisen muille ihmisille. Lääkäri selitti asian minulle kutakuinkin näillä sanoilla.

        Päinvastoin, todelliset uskonnolliset kokemukset vain parantavat elämänlaatua sillä ne antavat valtavat määrät sellaista toivoa jollaista ei toinen ihminen koskaan voi antaa.

        Jumalalasta tuleva uskonnollinen kokemus ei ole koskaan ahdistava, taikka pelottava, eikä se kehoita tappamaan taikka vahingoittamaan ketään. Ei minua itseäni, eikä toistakaan henkilöä.

        Minun rukouksiini on vastattu monta kertaa, ja sitä en pelkää todistaa ihmisten edessä. Mutta ei Jumala myöskään ole mikään toiveautomaatti jolta voi pyytää mitä vain haluaa. Kuten vaikkapa voittoa jalkapallo ottelussa.

        " Isä Taivaissa kyllä tietää mitä te tarvitsette. ". Mutta Jeesus Kristus on myös sanonut että Jumalaa ei tule härnätä eikä kiusata tarpeettomilla pyynnöillä.

        Hyvää Joulua sinulle. :)

        Uskonnollinen kokemus voidaan tuottaa vaikkapa näin

        https://en.m.wikipedia.org/wiki/God_helmet

        Koska jumalista ja ylipäätään yliluonnollisesta ei ole minkäänlaista näyttöä, voisimme säästää yhteiskuntana miljardeja jättämällä uskovaiset hoitamatta siihen asti, kun he ymmärtävät sairastavansa jumalharhaa. Tätä menetelmää kannattaa kokeilla, koska jumalharhaiset sitkeästi väittävät jumalansa parantavan ja pelastavan.

        Jumalharha on selkeästi mielen sairaus ja erityisesti sukupuolenkorjaus (jota en vastusta terveelle tehtävänä) on hankalasti peruutettavissa. Jos potilaalla on yksi harha, mikä takaa, ettei harhaa ole myös hänen intersukupuolisuutensa?


      • he-ma kirjoitti:

        Uskonnollinen kokemus voidaan tuottaa vaikkapa näin

        https://en.m.wikipedia.org/wiki/God_helmet

        Koska jumalista ja ylipäätään yliluonnollisesta ei ole minkäänlaista näyttöä, voisimme säästää yhteiskuntana miljardeja jättämällä uskovaiset hoitamatta siihen asti, kun he ymmärtävät sairastavansa jumalharhaa. Tätä menetelmää kannattaa kokeilla, koska jumalharhaiset sitkeästi väittävät jumalansa parantavan ja pelastavan.

        Jumalharha on selkeästi mielen sairaus ja erityisesti sukupuolenkorjaus (jota en vastusta terveelle tehtävänä) on hankalasti peruutettavissa. Jos potilaalla on yksi harha, mikä takaa, ettei harhaa ole myös hänen intersukupuolisuutensa?

        Koska et ole psykologi etkä psykiatri niin olet tuskin kykenevä päättelemään että kuka on sairas, ja kuka taas on terve. Keittiöpsykologeja näillä sivuilla näet riittää.


        En sano tätä pahalla, mutta Wikipedia ei ole mikään totuuden torvi, ja siihen turvautuvat usein ne ihmiset joilla itsellään ei ole minkäänlaista kokemusta asioista.

        Ellet sitten tietty ole nettirölli joka on täällä vain kalastelemassa.

        Pahoittelen jos olen väärässä.

        Sitä kun on näet äärimmäisen helppoa psykoanalysoida toisia ihmisiä nimimerkin takaa joutumatta itse istumaan vastapäätä.

        Tapaaminen järjestyy jos sitä haluat. Käyn Järvenpään Arkin seurakunnassa kun sinne pääsen ( en näet itse asu Järvenpäässä ). Useinmiten Sunnuntaisin. Joten tervetuloa keskustelemaan harhoista ihan kasvotusten. Jätetään nämä nimierkit.


      • Lisäys. Luin juuri erään vanhemman postisi, ja se kertoikin jo aika lailla sen että minkälaiselle henkilölle olen vastailemassa.

        Oma mokani kun en tehnyt sitä jo aiemmin. Heh.

        En näet aijo muuttaa tätä threadia väittelyksi koska se ei ole sen tarkoitus.


      • Paprika77 kirjoitti:

        Lisäys. Luin juuri erään vanhemman postisi, ja se kertoikin jo aika lailla sen että minkälaiselle henkilölle olen vastailemassa.

        Oma mokani kun en tehnyt sitä jo aiemmin. Heh.

        En näet aijo muuttaa tätä threadia väittelyksi koska se ei ole sen tarkoitus.

        Uskovaiset pystyvät vain onpas-eipäs väittelyyn, koska teillä ei ole mitään pelkän sokean ja kuuron uskonne lisäksi. Ääni, joka oman pääsi sisällämedustaa jumalaa on selkeä merkki mielen sairaudesta. Keskustelet omaksi kuvaksesi luomasi jumalan kanssa ja pidät tuota jumalaasi pääsi sisällä vankina. Sieltä se pääsee vaikuttamaan todelliseen maailmaan vain sinun tekojesi kautta... ihan samaan tapaan kuin daesh toimii oman päänsisäisen allahinsa vuoksi.

        Kyllä kyse on mielen sairaudesta.


      • No, jätän sinut omiin mielipiteisiisi, koska niihinhän sinulla on täysi oikeus niin pitkään kun et puhu kaikkien puolesta jolloin juttu menee pelkäksi rölläilyksi.
        Mikä olisi sääli, koska oletan vakiona että jokainen 40v. ikäinen jolla on jo perhe, ja lapsia, kykenee nousemaan moisen yläpuolelle, ja käymään oikeaa ja rakentavaa keskusteluun pelkän puskista huutelun sijaan. :)

        Tarjoukseni on siis edelleen voimassa, ja toivon että tarttuisit siihen. Voin katsoa että löytyisikö esim. Järvenpäästä jokin kahvila jossa voisimme tavata. Minä tarjoan, tietty.


      • Paprika77 kirjoitti:

        No, jätän sinut omiin mielipiteisiisi, koska niihinhän sinulla on täysi oikeus niin pitkään kun et puhu kaikkien puolesta jolloin juttu menee pelkäksi rölläilyksi.
        Mikä olisi sääli, koska oletan vakiona että jokainen 40v. ikäinen jolla on jo perhe, ja lapsia, kykenee nousemaan moisen yläpuolelle, ja käymään oikeaa ja rakentavaa keskusteluun pelkän puskista huutelun sijaan. :)

        Tarjoukseni on siis edelleen voimassa, ja toivon että tarttuisit siihen. Voin katsoa että löytyisikö esim. Järvenpäästä jokin kahvila jossa voisimme tavata. Minä tarjoan, tietty.

        Niin, lopetat keskustelun, koska ymmärrät olevasi kovin heikoilla olemattoman jumalasi kanssa! Askel se on pienikin askel mielenterveyttä kohti.


      • Ei ole järkeä väitellä netissä, ja nickien takana. Tavataan mielummin. Ja ei tämä mitään keskustelua ole ollut. Keskustella voi vain kasvotusten. Ainakin minun kanssa. Minulla näet ei ole mitään salattavaa.


    • varttihulluus

      Voi,kuinka toivon sinun löytävän Ystäviä! Jos olisit minun kotiseurakunnassani,minun suurin ongelmani olisi tulla juttelemaan kanssasi,koska en tietäisi,mitä sanoa..Niin se vain on. Eikä se johtuisi sinusta,vaan omasta ujoudestani-häpeäisin itseäni. Luoja tietää miksi :( Kirjoituksesi jotenkin kannusti minua yrittämään vielä ihmisiin tutustumista,vaikka ei varmasti tule taustallani olemaan helppoa :( Sinuun tutustuisin mielelläni,olet varmasti erittäin kiinnostava persoona :) Olen itse kohdannut paljon torjuntaa seurakunnissa ja joutunut kamppailemaan hirvittävästi katkeruuden ja vihan kanssa,yksinäisyys on kamalaa :( Toivon sinulle parasta jatkoa ja siunausta ystävien löytämiseen :)

      • Hei!

        Kiiitos todella paljon vastauksestasi sinä herkkäsieluinen kirjoittaja. :)
        Se näet todella upposi omaan sieluuni syvästi.

        Ajatus on tärkein, joten sovitaan vaikka että aloitetaan sillä jos et keksi mitään sanottavaa ihan heti alkuun haha. ^_^

        Mutta oikeasti, niin ei se mitään. Voihan sitä vaikka ihan hiljaisuudessakin istua. Tosin rikkoisin sen varmasti jo minuutin jälkeen esittelemällä itseni, ja mistä tulen yms. Ehkä se lähtisi siitä sitten ihan itsestään etenemään.

        Ei muuten kannata niitä ekoja sanoja kauheasti stressata, ei ainakaan minun kanssani. En minäkään mikään super sosiaalinen persoon aivan heti ole joka heti tietää mitä sanoa, ja tehdä kuten jotkut. Vaan me kaikki vaadimme oman aikamme, ja hyvä niin.

        Oli mukava kuulla jos kirjoitukseni jollain tapaa innosti sinua tutustumaan uusiin ihmisiin. Yksin ei ole hyvä olla, ei varsinkaan kun on uskossa.
        Rehellisesti sanottuna, sain sellaisen kuvan tekstistäsi että sinulla on varmasti hyvin paljon sanottavaa ja kerrottavaa muille ihmisille kunhan vaan pääset alkuun.
        Toivottavasti sieltä sinun seurakunnasta löytyy edes yksi joka haluaa tutustua sinuun, ja ennenkaikkea haluaa kuulla ja ymmärtää sinua.

        Itse ainakin haluaisin kuunnella mitä sanottavaa sinulla on. Pidän siitä kun saan kuunnella ihmisiä ja heidän kertomuksiaan ja kokemuksiaan koska se on ainut tapa jolla oppia jotain uutta, ja viisastuakkin ehkä niistä.

        Voit toki laittaa viestiä myös tänne jos haluat / kaipaat esim. tukea , tai jos jokin asia elämässä masentaa.
        Jos olet lukenut yllä olevat kirjoitukset, niin kyllä näiltäkin foorumeilta löytyy hyväkin kirjoittajia jotka mielellään varmasti haluaisivat auttaa sinua jos apua tai neuvoja tarvitset.

        Sun kannattaa myös muistaa se että jokaisella ihmisellä täällä, jopa uskovilla on kaikilla omat takapihansa ja menneisyytensä. Kukaan meistä ei ole tässä elämässä täydellinen, eikä sellainen jollainen meidän pitäisi olla Jumalan silmissä. Se odottaa meitä vasta myöhemmin kun kaikki on laitettu ns. järjestykseen. Siksi vihalle, katkeruudelle ja muilla vahvoille negatiivisille tunteille ei pitäisi antaa tilaa koska ne vain pahentavat ahdistusta jota koemme.

        Tietenkin tämä on helpommin sanottu kun tehty! Itse kamppailen monien eri tunteiden kanssa joka ikinen päivä. Siksi juuri vahva, ja puhdas seurakuntayhteys olisi hyvin tärkeää. Sellainen joka todella on hyvästä, eikä perustu ennakkoluuloihin eikä torjunnan pelkoon. Jossa voit olla aito oma itsesi.

        Sori kun meni vähän haarukoimiseksi tämä teksti. Vastauksesi kun näet herätti paljon pohdintoja, ja mietteitä. Ja se, jos jokin on hyvä juttu se!

        Tsemppiä!


    • JSK2015

      "Uskon että Jumalalle ei ole mikään mahdotonta ja että minut on lunastettu Golgatalla Jeesuksen ristikuoleman myötä."

      ^ Pysy näissä ajatuksissa!

      Siunaa Herra Jeesus tätä Paprika77:aa, kiitos että annat hänelle voimaa ja virtaa, kiitos että kannat häntä kädelläsi joka hetki, kiitos että kukaan tai mikään ei voi riistää häntä Sinulta. Herra, sinä voit johdattaa tätä kulkijaa myönteisten ihmisten pariin, jotka hyväksyvät hänet sellaisena kuin hän on, ilman halveksuntaa ja tuomitsemista. Kiitos Herra Jeesus, amen.

      Vaikka tapahtuisi mitä tahansa ja vaikka kuka tahansa sanoisi mitä tahansa, muista aina että Jumalan Sanaan voit luottaa:

      Johanneksen 3:16-17
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

      Matteuksen 22:37-39
      37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
      38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
      39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.

      • JSK2015. Kiitos että rukoilit puolestani. :)

        " 16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. "

        Tämä sama Raamatunkohta löytyy myös Rippiraamatustani.
        Pappi kirjoitti jokaiseen Raamatuun jonkin lainauksen, ja minä sain tuon. :))


    • olette.arvokkaita

      Minä en ole uskova, mutta haluan toivottaa kaikille transsukupuolisille oikein hyvää Joulua ja uutta vuotta. Elämän ei pidä antaa masentaa.

      • Kiitos olette.arvokkaita. :) Ja hyvää Joulua, ja alkavaa vuotta myös sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1929
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1281
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1159
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1095
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe