Niin. Otsikkohan tuon jo kertoo. Eli isä vihoittelee minulle, koska mieheni pitää minua tärkeämpänä kuin isääni.
Isän mielestä minä olen mitätön ja tyhjänpäiväinen ihminen, kun hän itse puolestaan on "merkittävä ja kiinnostava" ihminen (siis omasta mielestään). Hänen kanssaan on ärsyttävää olla tekemisissä, koska hän koko ajan vihjailee/syyttelee, että "kahlitsen" miestäni ja "kiellän asioita" häneltä. Tätä tapahtuu erityisesti silloin, kun mieheni ei ole kiinnostunut isäni harrastuksista.
Jos mieheni itse sanoo, ettei häntä kiinnosta, isä juoksee ympäri tuttavapiiriään ja kertoilee pöyristyneenä, kuinka minä olen kieltänyt miestäni olemasta kiinnostunut hänen harrastuksistaan.
Kuinka älyttömän itsepäiselle ja todella herkästi itseensä ottavalle isälle voisi nätisti (tai vähemmän nätisti) sanoa, että nyt riittää se syyllistys ja mustamaalaaminen pitkin kyliä?
Alun alkaenkin isä naureskeli ympäriinsä, kuinka minä "pakotin" mieheni suhteeseen kanssani ja "siitäkös se miehen tuska alkoi".
Tällaiset puheet vaivaavat minua, koska olen jo vuosien varrella alkanut itsekin epäillä, että olen kauhea ihmisperse, joka ei ansaitse parisuhdetta eikä kavereita.
Isällä ongelmia parisuhteeni hyväksymisessä
5
88
Vastaukset
- halojata
Jätä isäsi ja äitisi, liity mieheesi ja katse eteenpäin. Jos epäilet olevasi "kauhea ihmisperse" ihan tosissaan, isäsi luomat traumat ja ajatusvääristymät saattaisivat kaivata terapeutin apua. Suhtaudu isääsi kuten narsistien läheisiä ohjeistetaan.
Eli viileän etäisesti, provosoimatta ja provosoitumatta. Ota etäisyyttä fyysisesti ja henkisesti. Isääsi ja hänen "hoviaan" et voi alkaa oikoa ja kasvattaa. Keskity omaan hyvään oloosi ja mielenrauhan edellytyksiin, olet sen ansainnut varmasti. - kassuliini
Tuossa yllä hyviä neuvoja. Sano isällesi tyynesti ja ilman tunnekuohuja mielipiteesi. Ja todellakin, isäsi vaikuttaa narsistiselta ja tätä määritelmää itse käytän hyvin varovasti sillä se on nykyään muotisana. Mutta näin näyttäisi olevan.
Ihmetyttää se, että isäsi on mustasukkainen miehestäsi! Mikä lie syynä? Ja oletko sanonut hänelle koskaan että hän toimii väärin?
Ilman muuta sinun täytyy saada sanottua miten koet hänen käytöksensä sillä kyse on sinun elämästäsi ja sinun avioliitostasi. Ei pidä jäädä sanattomaksi sillä tuollainen jää jäytämään sisintä. Oikeastaan on ihan sama miten isäsi suhtautuu, sillä hän joka tapauksessa narsistisena persoonana pitää tiukasti omasta kannastaan kiinni. Juuri tuo piirre saa hänenlaisensa ihmiset näyttämään voimakkailta ja lujilta, mitä he eivät suinkaan ole!
Muista myös että sinun elämäsi ja onnesi ei ole isästä riippuvainen eikä isän hallussa, ja siksikin voit huomauttaa hänen käytöksestään, ei hän siihen kuole, etkä sinäkään hajoa kappaleiksi.
On korkea aika että sanot mielipiteesi koska isäsi kommentit vaikuttavat sinuun haitallisesti. Noin juuri toimii henkinen väkivalta! Kun tarpeeksi kauan solvaa ja halveksii, uhri alkaa itsekin uskoa. Otapa siis valta itsellesi!
Myös etäisyyden otto olisi hyväksi. Sitten kyllä tulee narsistin luonne esiin: Kun uhri osoittaa itsenäisyyttä ja ottaa elämänsä omiin käsiin ja näyttää jopa pärjäävän hyvin, narsistin valtaa tyhjyydentunne koska uhri ei enää ole täyttämässä hänen sisäistä tyhjyyttään. - entäsjosnäin
Mitä jos kyse on siitä, ettei isä osaa niin sanotusti päästää irti lapsestaan? Jotkut äidit ainakin roikkuvat poikalapsissaan todella hanakasti, eivätkä meinaa hyväksyä poikiensa tyttöystäviä, koska nämä ns. "korvaavat" äidin pojan elämässä. Ihan yhtä hyvin voivat isät roikkua tyttölapsissaan samasta syystä..
Jos olisin sun tilanteessa, katkaisisin välit joksikin aikaa kokonaan ihan yhtäkkiä, minun mielestä jokaisella on oikeus katkaista välit ihmisiin, jotka ottavat enemmän kuin antavat. Useinhan sanotaan, että ympäröi itsesi ihmisillä, jotka tykkäävät susta. Voimia!
- mekkk
Miksi sinun miehesi pitäisi isäsi kanssa jotain tehdä kun ei ole pakko ja isääsi ottaa päähän kun miehesi tekee niinkuin itse haluaa ja taas isäsi kuvittelee että sinä kiellät miestäsi tekemästä hänen kanssaa jotian ja isäsi on vanhamaikainen kun aikuisella meihelläsi on oma tahto. Mitä se muille sukulaisille kuuluu jos miehesi ei haluatehdä isäsi kanssa jotain mikä ei häntä kiinnosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481208Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127988
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
- 39812