Meillä on jatkuvasti ongelmia erilaisten riidankäsittelytapojen vuoksi. Riidan alkaessa minä haluan päästä mahdollisimman nopeasti yhteisymmärrykseen ja turhaudun kun toinen vetää ( pikkujutuista ) herneen niin syvälle nenään ettei suostu leppymään. Hän ei halua sopia useimpia tilanteita vaan jatkaa omissa oloissaan ärtyneenä. Vasta päivän tai kahden päästä hän saattaa mainita tilanteesta jotain. Minä en kestä pitkää riitatilanneetta koska koen sen vaikuttavan liian vahvasti muuhun olemiseeni, hänellä näin ei käy. Kuinka voimme toimia jatkossa kun tilanteiden hallintatavat ovat niin erilaisia?
Erilaiset tavat sopia riita
1
157
Vastaukset
Hei kansainvälinensuhde.
Yksi parisuhteen perustavimpia taitoja ovat kommunikaatiotaidot silloin, kun on jotain erimielisyyksiä tai hankalia tilanteita. Helpoissa tilanteissa viestinnällä ei ole niin suurta painoarvoa. Suurin osa pariskuntien ongelmista johtuu juuri viestinnällisistä seikoista. Onneksi näitä taitoja voi harjoitella tietoisesti. Kyse ei ole vain temperamentista, luonne-eroista tai kulttuurista, vaan ihan vain taitojen omaksumisesta. Mm. parisuhdekursseilla opetellaan erilaisia 'riitelytaitoja' - riitelyn laitoin lainausmerkkeihin siksi, että hyvillä keskustelutaidoilla varustettu pari välttääkin repivimmät riidat ja pystyy keskustelemaan toinen toistaan kunnioittaen. Mitäpä jos varaisittekin paikat pariviestinnän kurssille? Yhdessä toisten pariskuntien kanssa matka viestinnän taitoihin on kiinnostava ja kannustava
Merja, diakoni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle172464Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671629Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1091549Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A71537Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.461404Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell901365Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681336Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001204Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311117En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521086