Meillä on jatkuvasti ongelmia erilaisten riidankäsittelytapojen vuoksi. Riidan alkaessa minä haluan päästä mahdollisimman nopeasti yhteisymmärrykseen ja turhaudun kun toinen vetää ( pikkujutuista ) herneen niin syvälle nenään ettei suostu leppymään. Hän ei halua sopia useimpia tilanteita vaan jatkaa omissa oloissaan ärtyneenä. Vasta päivän tai kahden päästä hän saattaa mainita tilanteesta jotain. Minä en kestä pitkää riitatilanneetta koska koen sen vaikuttavan liian vahvasti muuhun olemiseeni, hänellä näin ei käy. Kuinka voimme toimia jatkossa kun tilanteiden hallintatavat ovat niin erilaisia?
Erilaiset tavat sopia riita
1
78
Vastaukset
Hei kansainvälinensuhde.
Yksi parisuhteen perustavimpia taitoja ovat kommunikaatiotaidot silloin, kun on jotain erimielisyyksiä tai hankalia tilanteita. Helpoissa tilanteissa viestinnällä ei ole niin suurta painoarvoa. Suurin osa pariskuntien ongelmista johtuu juuri viestinnällisistä seikoista. Onneksi näitä taitoja voi harjoitella tietoisesti. Kyse ei ole vain temperamentista, luonne-eroista tai kulttuurista, vaan ihan vain taitojen omaksumisesta. Mm. parisuhdekursseilla opetellaan erilaisia 'riitelytaitoja' - riitelyn laitoin lainausmerkkeihin siksi, että hyvillä keskustelutaidoilla varustettu pari välttääkin repivimmät riidat ja pystyy keskustelemaan toinen toistaan kunnioittaen. Mitäpä jos varaisittekin paikat pariviestinnän kurssille? Yhdessä toisten pariskuntien kanssa matka viestinnän taitoihin on kiinnostava ja kannustava
Merja, diakoni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882