Apua itsensä kokoamiseksi

hannannann89

Minulla oli pientä juttua yhden miehen kanssa ja olin todella rakastunut häneen. Olen vieläkin. Minulla vain on niin huono itsetunto, että en voi uskoa että joku voisi koskaan rakastaa tai haluta minua. Sain kuulla ettei mies pidä minusta. Se ei ollut yllätys, koska minulla on pienet rinnat, iso löllyvä maha, alleja joka paikassa, ja kaiken lisäksi raskausarpia joka puolella kehoa. Olemme kuitenkin pitäneet pikku kivaa yhdessä. Nyt en vain enää tiedä mistään mitään. Minulla on todella paha olo siitä, ettei kukaan voi hyväksyä kroppaani, en koskaan voi näyttäytyä alasti kenenkään edessä. Miten voisin hyväksy itseni ja kuitenkin yrittää? Minulla on mahdollisuus pitää mies lähelläni, mutta kuitenkin hänen arvostelut pyörivät mielessä. En ymmärrä miksi mies suostuu hauskanpitoon kanssani, vaikka olenkin näin epämiellyttävä. Taisin myös karistaa pisteitäni sillä, että harmittelin kroppaani. Annoin itsestäni niin epävarman kuvan että! En halua menettää miestä kuitenkaan. Auttakaa, tsempatkaa :(

3

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janinaatti

      Jos itse häpeät ulkonäköäsi niin suosittelen että aloitat liikuntaharrastuksen. se voi auttaa nostamaan itsetuntoasi ja tämän lisäksi pääset eroon vatsastasi ja alleistasi jos et syö kuin sika. Korostan siis että tee tämä itsesi takia etkä miehen vuoksi.

    • KokemustaOn

      Aloita säännöllinen liikunta, se on ainoa järkevä teko. Aloita tuntui miltä tuntui, kaikki ovat joskus aloittaneet alusta. Tutustu moniin liikuntalajeihin, että löydät itsellesi sopivan. Kaikki tahdonvoima ja itsekuri peliin, teet sen loppuelämäsi takia. Et halua olla se uhri vastedes! Vain sinä voit tehdä sen, ei kukaan muu. Mikään muu ei auta. Mutta liikunta palkitsee varmasti, saat ryhtiä, kiinteyttä, itsevarmuutta, kauneutta. Alat sujahtaa vaatteisiin jotka ennen puristivat. Hymyilet peilikuvallesi. Kiinnitä jääkaapin oveen ihailemasi hvyäkroppainen ihminen. Se on sinun tavoitteesi ja päivä kerrallaan rämmit sitä kohti!!! Ai ei ole aikaa? Elämä on valintoja, merkitse ennakkoon tietyt tunnit viikko-ohjelmaasi. Jos saat mukaan hyvän ystävän, aina parempi. Tutustut myös uusiin ihmisiin liikuntapaikoissa. Tee säännöllistä viikko-ohjelmaa hampaat irvessä niin kauan että alat nauttia siitä!! Tee siitä elämäntapasi ja kaikki asiat elämässäsi paranevat. Näin on, tiedän kokemuksesta. Voimia ja tsemppiä sinulle!

    • me-eletään-vielä

      Päin vastoin: liikunnasta pitäisi osata nauttia! Pakkoliikunta on pahinta ja tappaa motivaation. Liikunta, sellainen mistä pidät ja nautit, on todella tehokas itsetunnon nostaja ja masennuta lievittävää!
      Älä missään tapauksessa aseta tavoitteeksesi jotain unelmakuvaa, joka todellisuudessa on manipuloitu ja käsitelty! Tavoitteena on tyytyväisyys ja arvostus OMAAN kroppaasi, sinuun itseesi! Sinä olet maailman paras sinä! Arvosta ja pidä huolta omasta itseäsi, opettele rakakastamaan itseäsi!
      Sanot, että se on mahdotonta? Mutta se ei ole. Itse olen kärsinyt vuosia anoreksiasta. Olen ollut pari kertaa siellä mistä paluuta ei pitäisi olla, mutta palannut! Ne kokemukset opettivat minulle paljon. Pakotti avaamaan silmät. Aloin pikkuhiljaa "terapioida" itseäni. Tiesin ja tiedän, että edelleenkin näytän kamalalta. Nyt kuitenkin ole valanut itseeni tahtoa ja uskoa; vielä minullakin tulee olemaan oikea elämä!
      Tietysti käyn myös terapiassa muissa hoidoissa ja kontrolleissa. Ilman en pärjää. Minulla on tavoitteita joihin kynsin hampain taistelen. Etenen hitaasti, mutta eteenpäin mennään!
      Olisitpa nähnyt minut vielä pari- kolme vuotta sitten; ilman minuutta, kameleontti joka vaihtoi väriä ympäristön mukaan. Hakien hyväksyntää jota en koskaan tuntenut saavani, olin aina liian-sitä-ja-liian-tätä ja
      eihän minua kukaan koskaan huoli jne.....
      Itsetuntoni on noussut huimasti. Vielä en ole valmis minkäänlaiseen seurusteluun tai deittailuun. En ole tarpeeksi ehjä vielä.
      Kehottaisin sinuakin katsomaan itseäsi kunnolla ja rehellisesti. Miettimään mitä oikeasti haluat. Tehdä pieniä tavoitteita, pieniä askelia kerrallaan, ja huomaat, miten olosi paranee! Se antaa potkua jatkaa! Miettisin sinuna myös tuota suhdettasi mieheen "joka ei pidä sinusta". Tarkastele rehellisesti hänen motiivejaan, jos kyseessä on pelkkä hyväksikäyttö, lopeta se heti! Äläkä lankea sellaiseen uudelleen.Se on tehokas itsetunnon tappaja. Jos taas "ei pidä minusta" on sinun omasta päästäsi, oman surkean itsetuntosi sanelemaa, opetele sanomaan sille vastaan! Ihan takuulla se ilkkuu ja herjaa koko ajan, mutta kun itsepäisesti kieltäydyt kuulemasta, se pikkuhiljaa vaimenee pelkäksi taustakohinaksi kunnes vaimenee kokonaan.
      Muista: älä kuuntele sitä pahantahtoista ääntä, vaan uskalla rohkaistua ja murtaa se vähitellen! Sinä onnistut!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe