Radio Dei, ei, ei!

Ei ole Raamattu jumalan puhetta meille.
Jukka Norvannon omankin todistuksen mukaan vanhimmat tekstit eivät ole 3000 vuotta vanhempia, ja muistutan, että suurin osa, ellei peräti kaikki sitä vanhempiin aikoihin viittaava, on toimitettu pakkosiirtolaisuuden muutaman vuosikymmenen aikana (alk 587 eaa).
Tarkoituksena oli vahvistaa juutalaisten identiteettiä, koska Babylonian sivistyneissä oloissa väki alkoi liiaksi kunnioittaa paikallisia jumalia (kuten tapana oli).
Pitemmittä puheitta, näyttää siltä, että se profiili mikä Jahvesta jäi Uudentestamentin kirjoittajille, muodostuikin suuresta joukosta kansan eri tilanteissa kohtaamia jumalia.
Sehän selittää, miksi veriuhritkin, joita nykyisin pidämme alkukantaisten uskontojen tunusmerkkinä, olivat niin luonnollinen osa Jahven palvontaa. Mukaanlukien ihmisuhrit (viittaan Iisakin tapaukseen, jossa itse kertomus osoittaa implisiittisesti että idea ei ollut vieras enempää isälle kuin pojallekaan!).
Jumalan nimen vaihtelukin (tämä Raamatun rikkaus, sallikaa mun nauraa), puhuu omaa kieltään: oli Eeliä, Baalia, Korkeinta, Herraa ja ties mitä.
Ja muuten Baal on kuulemma merkinnyt Kananin kielessä yksinkertaisesti herraa, joka taas on kuulemma adonai hepreaksi, joten jos kiistellään siitä pitääkö palvella Baalia vai Adonaita, on sama kuin me täällä olisimme palauttaneet molemmat käännyttäjämme pois sanoen että "pitäkää Lordinne ja Gospodinne, me palvelemme Herraa"..

Teologit saavat pitkillä kaunopuheillaan toisinaan tuntumaan siltä kuin olisi jokin yhtenäinen juoni Raamatun alkuluvusta Johanneksen Ilmestykseen, mutta se on harhaa.
Uskovaisia riittää, mutta mitä on ajateltava sellaisesta uskovaisesta joka sanoo suoraa että ei ole lukenut Raamatusta kuin joitakin katkelmia, eikä omaa minkäänlaista valmiutta keskustella siitä millään tasolla, mutta väittää silti silmät palaen ja hymyssä suin, että "minä tunnen että se on jumalan sanaa kun otan kirjan käteeni ja painan sen rintaani vasten" ? !
Jos näin on, ja miksei olisi jos sen joku kertoo näin kokevansa, niin tarvitaanko Raamatussa sitten jokin yhtenäinen juoni.
Ehkä se sana tuleekin sitä toista tietä, joka ei ole rationaalinen, siis uskon tietä :)

Minä väitän, että Norvannon ja muiden teologien sananselityksiä tarvitaan sen osoittamiseen, että yhtenäinen juoni ja todisteet oikeellisuudesta on löydettävissä Raamatusta, ja tähän, siis toisen käden, tietoisuuteen sitten saattavat nojata ne sadat tuhannet Raamatun rintaansa vasten painajat jotka tuntevat sen todeksi.
Vähän samaan tapaan kuin alkuräjähdyksestä puhuttaessa sanotaan, että "nyt on todistettu miten maailmankaikkeus on syntynyt". Onhan siitäkin tosin Stephen Hawking esittänyt monien tukemana hyvin johdonmukaiselta tuntuvan teorian, mutta niiden joukossa, jotka siihen vetoavat, on suuri suuri enemmistö sellaisia jotka eivät ole vaivautuneet katsomaan edes Jupiterin kuita omalla kiikarillaan.

68

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinsevainmenee

      Raamattu on kokoelma muinaisen paimentolaisheimon tarinoita ja satuja. Kukaan järkevä ihminen nykyaikana ei voi ottaa sellaista vakavasti, eikä tarvitsekaan - meillä on filosofia ja tiede.

      • taas.toistit

        Massapostittaja se kurkuilee taas tässä paikassa, ole hyvä, mene pois.


      • mulle.ei-riitä
        taas.toistit kirjoitti:

        Massapostittaja se kurkuilee taas tässä paikassa, ole hyvä, mene pois.

        Meilläkö on filosofia ja tiede? Mutta kun niiden uudimmat tiedot ajoittain suljetaan ja kumotaan taas uusien tieltä, vähäpä sullekkin riittää jos filosofia ja tiede pitää sinut onnellisena.


      • Penuela

        Aa ..Kiitos. . Huh..meinasin jo hukata itseni.. filosofia ja tiede..kuule tiede"ihmisetkin"tietää jo että "tieteessä" asiat ovat niin kauan faktaa kunnes tiede toisin todistaa.


      • yksi....1
        Penuela kirjoitti:

        Aa ..Kiitos. . Huh..meinasin jo hukata itseni.. filosofia ja tiede..kuule tiede"ihmisetkin"tietää jo että "tieteessä" asiat ovat niin kauan faktaa kunnes tiede toisin todistaa.

        Heikolla pohjalla on asiat kun tiedekin on muuttuvaa faktaa. Ai jaa ei asiat olleetkaan niin? Yksi asia varmaa on ja se on elämä,todellisuus ja universumi. Ja kaikki kertovat sitä totuutta Jumalan työstä, jota pienet ihmiset yrittävät tutkia.


      • yksi....1 kirjoitti:

        Heikolla pohjalla on asiat kun tiedekin on muuttuvaa faktaa. Ai jaa ei asiat olleetkaan niin? Yksi asia varmaa on ja se on elämä,todellisuus ja universumi. Ja kaikki kertovat sitä totuutta Jumalan työstä, jota pienet ihmiset yrittävät tutkia.

        Kommenttisi on ihan kuin arvio Tao Te Kingin ensimmäisestä lauiseesta, joka on " Se tao joka voidaan määritellä, ei ole ikuinen Tao"
        Tervetuloa pois sieltä teistien kategoriasta :)


      • Raamattu
        xjuippi kirjoitti:

        Kommenttisi on ihan kuin arvio Tao Te Kingin ensimmäisestä lauiseesta, joka on " Se tao joka voidaan määritellä, ei ole ikuinen Tao"
        Tervetuloa pois sieltä teistien kategoriasta :)

        ... ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
        Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
        Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
        Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
        Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
        sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.
        Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Piet.2.html


      • Änyel

        Hyvä että sinulla on filosofia ja tiede..jos olisit kerrankin rukoillut.. tai tehnyt hyvää muusta syystä kuin itserakkaudesta..sinäkin ymmärtäisit Jumalan olemuksen.. ja että Jeesuksen..ihmisen pojan oli tultava kuolettamaan sinun ja minun synnin.


      • Änyel kirjoitti:

        Hyvä että sinulla on filosofia ja tiede..jos olisit kerrankin rukoillut.. tai tehnyt hyvää muusta syystä kuin itserakkaudesta..sinäkin ymmärtäisit Jumalan olemuksen.. ja että Jeesuksen..ihmisen pojan oli tultava kuolettamaan sinun ja minun synnin.

        Ei ole syntiä, vaan elollisen luonnon ominaisuus on, että kaikki kokee itsensä liian pieneksi.

        Se koskee ihan kaikkea alkaen heinänkorresta ja puun taimesta. Kaikki ne häpiee omaa pienuuttaan, haluaa suuremmiksi ja pääsevätkin, mutta se ei riitä kun siinä kasvussa ei voi pysähtyä.
        Jos jumalan sanaa on, niin se on kasvun koodi minkä hän on asettanut jokaiseen elolliseen.
        Tämän vajavaisuuden sitten jotkut joidenkin muiden mahdollisesta painostuksesta saattaavat kokea synniksi .


      • Änyel
        Raamattu kirjoitti:

        ... ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
        Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
        Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
        Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
        Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
        sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.
        Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Piet.2.html

        Symbolisesti kyse ei ollut muinaisesta maailmasta..Kyse on IHMISESTÄ!


      • Penuela

        Jossain vaiheessa elämä tnt elämääsi ymmärrät..että..ihmisen tiede on lasi katto ja vain hitunen Jumalan todellisuutta.


    • ttkkl

      Uudestisyntyneill' kristityillä on parempaa tietoa! Raamatussa onilmoitus:" Jotka oli pelastukseen tarkoitetut, ymmärsivät Evankeliumin!"

      • Sitähän minä yritän selvittää että mistä se luottamus teille oikein tulee kun sieltä teksteistä löytyy perusteluja yhtä paljon vastaan kuin puolestakin.
        Alan epäillä että se Paavalin teesi että "..usko syntyy kuulemisesta...jne " onkin asian ydin.
        Mormonipojat antoivat minulle siitä oppitunnin:
        Kerroin heille että en ollenkaan ymmärrä miksi ja millä perusteella minä edes voisin, saati että minun pitäisi, ymmärtää Mormonin kirjan totuus.

        He etsivät minulle sieltä erään tekstin pätkän ja ehdottivat, että "voisimmeko polvistua yhdessä tähän matolle ja rukoilla että pyhä henki avaisi sinun (siis minun) ymmärryksesi".
        Voi la. Siinähän se tulikin täysin selväksi; näin kuitenkin asian niin, että laskeutuminen heidän kanssaan matolle rukoilemaan olisi voinut tapahtua vain jos jossakin sisimmässäni olisin jo tehnyt päätöksen ymmärtää heidän sanomansa.
        Heräsi kysymys että mihin sitä Mormonin kirjaa itseasiassa tarvittiin, kun se usko olisi syntynyt jostain kuulemisesta .
        Just tämä sama koskee Raamatun totuutta, ja te uudesti syntyneet kristityt olettekin sanallisesti jyrätyt uskoonne jo ennenkuin Raamattua on tarvinnut edes avata.
        Tämä selittää senkin, miksi ns. missioissa pidätte vaarin että uskoon tullutta ei hetkeksikään päästetä omiin olihinsa meditoimaan, vaan hänet vedetään "opetuksen" piiriin mitä pikimmin. Siinä vaiheessa vasta alkaa selvitä Raamatun sisältö, sekä varsinkin se, että "juuri minä olen pelastukseen tarkoitettu" :)


      • sivuhuomautus
        xjuippi kirjoitti:

        Sitähän minä yritän selvittää että mistä se luottamus teille oikein tulee kun sieltä teksteistä löytyy perusteluja yhtä paljon vastaan kuin puolestakin.
        Alan epäillä että se Paavalin teesi että "..usko syntyy kuulemisesta...jne " onkin asian ydin.
        Mormonipojat antoivat minulle siitä oppitunnin:
        Kerroin heille että en ollenkaan ymmärrä miksi ja millä perusteella minä edes voisin, saati että minun pitäisi, ymmärtää Mormonin kirjan totuus.

        He etsivät minulle sieltä erään tekstin pätkän ja ehdottivat, että "voisimmeko polvistua yhdessä tähän matolle ja rukoilla että pyhä henki avaisi sinun (siis minun) ymmärryksesi".
        Voi la. Siinähän se tulikin täysin selväksi; näin kuitenkin asian niin, että laskeutuminen heidän kanssaan matolle rukoilemaan olisi voinut tapahtua vain jos jossakin sisimmässäni olisin jo tehnyt päätöksen ymmärtää heidän sanomansa.
        Heräsi kysymys että mihin sitä Mormonin kirjaa itseasiassa tarvittiin, kun se usko olisi syntynyt jostain kuulemisesta .
        Just tämä sama koskee Raamatun totuutta, ja te uudesti syntyneet kristityt olettekin sanallisesti jyrätyt uskoonne jo ennenkuin Raamattua on tarvinnut edes avata.
        Tämä selittää senkin, miksi ns. missioissa pidätte vaarin että uskoon tullutta ei hetkeksikään päästetä omiin olihinsa meditoimaan, vaan hänet vedetään "opetuksen" piiriin mitä pikimmin. Siinä vaiheessa vasta alkaa selvitä Raamatun sisältö, sekä varsinkin se, että "juuri minä olen pelastukseen tarkoitettu" :)

        ... laskeutuminen heidän kanssaan matolle rukoilemaan olisi voinut tapahtua vain jos jossakin sisimmässäni olisin jo tehnyt päätöksen ymmärtää...

        Minä taas ajattelen niin että se ei ole päätöksestäsi kiinni ymmrrätkö sinä vaiko et, koska muuten olisit rukoillut.


      • sivuhuomautus kirjoitti:

        ... laskeutuminen heidän kanssaan matolle rukoilemaan olisi voinut tapahtua vain jos jossakin sisimmässäni olisin jo tehnyt päätöksen ymmärtää...

        Minä taas ajattelen niin että se ei ole päätöksestäsi kiinni ymmrrätkö sinä vaiko et, koska muuten olisit rukoillut.

        "Minä taas ajattelen niin että se ei ole päätöksestäsi kiinni ymmrrätkö sinä vaiko et, koska muuten olisit rukoillut."
        Nomutta jos ymmärtäminen ei ollut päätöksestäni kiinni ni mihin sitä rukousta olisi sitten jälkikäteen tarvittu?


      • senkin.takia
        xjuippi kirjoitti:

        "Minä taas ajattelen niin että se ei ole päätöksestäsi kiinni ymmrrätkö sinä vaiko et, koska muuten olisit rukoillut."
        Nomutta jos ymmärtäminen ei ollut päätöksestäni kiinni ni mihin sitä rukousta olisi sitten jälkikäteen tarvittu?

        Jumala on ihmistä viisaampi, sen takia kannattaa rukoilla ja ottaa siis yhteys ihmistä viisaampaan, joka voi kun ihminen ei voi.


    • entinenlahkolainnen

      Aloittajalla on erittäin oleellinen pointti,mutta sitä eivät uskpovaiset voi hyväksyä-heidän maailmansa hajoaisi välittömästi,uskoivat kuulemaansa miten lujasti hyvänsä :) omien aivojen käyttö saatavilla olevan tiedon nojalla on erittäin toivottavaa ja vääristyneiden uskonoppien levittelyn estäminen hyvin suotavaa :)

      • no.onpas.jännää

        JA nytkö tulit tyytyväiseksi? Sinua varmaankin järkyttäisi jos joskus heräisit tajuamaan, että meitä uskovaisia on paljon, ja että olemme kaikki sekä erinäköisiä, eri luonteisia ja eri osoitteissakin tässä maailmassa,


      • oppituntisi
        no.onpas.jännää kirjoitti:

        JA nytkö tulit tyytyväiseksi? Sinua varmaankin järkyttäisi jos joskus heräisit tajuamaan, että meitä uskovaisia on paljon, ja että olemme kaikki sekä erinäköisiä, eri luonteisia ja eri osoitteissakin tässä maailmassa,

        ... ja lisäksi vielä on yksi juttu JOKA meitä yhdistää, ja se on USKO.


      • perusteetpois
        oppituntisi kirjoitti:

        ... ja lisäksi vielä on yksi juttu JOKA meitä yhdistää, ja se on USKO.

        Jepjep...ota se herne pois sieltä nenästäsi ja ala tehdä jotain hyödyllistä,jotain,joka näyttäisi ihmisille uskon. Muutoin olevähän hiljempaa,lapset yrittävät nukkua,ok?


      • yks.juttu
        perusteetpois kirjoitti:

        Jepjep...ota se herne pois sieltä nenästäsi ja ala tehdä jotain hyödyllistä,jotain,joka näyttäisi ihmisille uskon. Muutoin olevähän hiljempaa,lapset yrittävät nukkua,ok?

        Ketkä lapset?

        Mutta siinä olet oikeassa että uskovaiset tarvitsevat tehdä enemmän rakkauden tekoja ja pitää Jeesusta esikuvana. Eihän mitään sanomaton olemus ja kotiin livahdus kerro uskosta yhtään mitään. Siitä voi kirjoittaa vaikka Netissä, jos ei muuten osaa siitä toisille kertoa.


    • Penuela

      Voi sinua.. Etsitkö raamatusta kirjaimellista historiaa? Sana on kirjoitettu pää asiassa hengelle ja sielulle. Toki osa on ns. Historiaa..ja ikään kuin kivi jalka ja perustus henkiselle.. Sielulle. Ehkä se ei ole avautunut sinulle vielä. Rukoilen että avautuu. Jumala on..Ja me elämme hänessä. .joka ainut..joka ainut yksilö elää Jumalassa. Kieltäessäsi Hänet olet kuin syöpäsolu.. Miksikö! ? Sinä et halua tietää mitään Hänestä jonka osa olet! Olet itsesi herra ja teet mitä sinä haluat..huolimatta siitä että vahingoitat muita.. pidät huolen että ympärilläsi on muita kaltsisijasi. .Suurin tyydytyksesi on kun saat levitettyä sanaa ateismista. Niin syöpäkin tekee. Levittää soluja jotka ovat kuolemaksi. Sinä olet syöpä Herran kehossa! Mutta onneksesi . .ei mitään myrkkyhoitoja. .ihminen tarttuu aseisiin. Jeesus Korvaa ne rakkaudella.. sinäkin voit vielä rukoilla.

      • Penuela: "Etsitkö raamatusta kirjaimellista historiaa? Sana on kirjoitettu pää asiassa hengelle ja sielulle. Toki osa on ns. Historiaa."
        ! VAROITUS ! Jos lähdemme sille linjalle, että Raamattu on osittain totta, ajaudumme loputtomaan hetteikköön.
        5Moos 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee. 8:4 Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena.
        Raamattu kiinnittyy VAHVASTI historiaan. Jeesus on historian (His story) henkilö.
        > RAAMATUN MESSIAS-PROFETIAT JA NIIDEN TOTEUTUS

        Suomenkielinen versio on (luvalla) lyhennelmä alkuperäisestä englanninkielisestä : http://www.messiahrevealed.org

        Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä. <

        http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        NIMET PUHUTTELEVAT

        "Hidden Message in Genesis WOW"

        https://www.youtube.com/watch?v=iU5KxXTxOws

        " YESHUA NAME AND CRUCIFIXION CODES IN THE HEBREW BIBLE - CHUCK MISSLER"

        https://www.youtube.com/watch?v=k8tKhgAGs2w


      • Mutta kun se "ilmoitus" katkeaa sinne pakkosiirtolaisuuteen niin että kaikki sitä ennen kuvatut tapahtumat ovat vain huhupuhetta.

        Siis kun Uudentestamentin iehet viittaavat Jesajaan ja Hesekieliin, heillä on vielä jonkinlainen näennäinen side todellisuuteen (näennäinen siksi, että ko. profeetat olivat selvästikin hourupäisiä) mutta kun he viittaavat salomoniin, niin aletaan olla niillä rajoilla, ja Daavidiin viittaaminen on jo kyseenalaista, koska vain yksi erittäin epäselvä arkeologinen todiste puhuu sen puolesta että kyseinen kuningas olisi koskaan ollut (Danin kivi).
        Ja kun sitten aletaan mennä sitä varhaisempiin asioihin, niin niistä ei ole ainoatakaan kunnon näyttöä missään, vain Raamatun sana . Joka vieläpä itse kertoo että ne on kirjoitettu exiilissä.
        Sinne katoaa jäljet Mooseksesta, Jakobista, Joosefista, niin, koko Egyptin reissusta, historian hämärään.
        Ja yhä hämärämmäksi muuttuu mitä kauemmaksi mennään.
        Niiden valossa näyttää jopa ilmeiseltä että se jumala joka vaati Abrahamilta ihmisuhria, oli aivan eri jumala kuin se minkä Mooses tapasi palavassa pensaassa. Ja niin edelleen, kunnes Jeesus sitten lanseerasi sen version mitä te nyt sitten olette muutelleet ja muuttelemassa ties mihin uusiin formaatteihin.
        Hyvää uutta vuotta :)


      • xjuippi kirjoitti:

        Mutta kun se "ilmoitus" katkeaa sinne pakkosiirtolaisuuteen niin että kaikki sitä ennen kuvatut tapahtumat ovat vain huhupuhetta.

        Siis kun Uudentestamentin iehet viittaavat Jesajaan ja Hesekieliin, heillä on vielä jonkinlainen näennäinen side todellisuuteen (näennäinen siksi, että ko. profeetat olivat selvästikin hourupäisiä) mutta kun he viittaavat salomoniin, niin aletaan olla niillä rajoilla, ja Daavidiin viittaaminen on jo kyseenalaista, koska vain yksi erittäin epäselvä arkeologinen todiste puhuu sen puolesta että kyseinen kuningas olisi koskaan ollut (Danin kivi).
        Ja kun sitten aletaan mennä sitä varhaisempiin asioihin, niin niistä ei ole ainoatakaan kunnon näyttöä missään, vain Raamatun sana . Joka vieläpä itse kertoo että ne on kirjoitettu exiilissä.
        Sinne katoaa jäljet Mooseksesta, Jakobista, Joosefista, niin, koko Egyptin reissusta, historian hämärään.
        Ja yhä hämärämmäksi muuttuu mitä kauemmaksi mennään.
        Niiden valossa näyttää jopa ilmeiseltä että se jumala joka vaati Abrahamilta ihmisuhria, oli aivan eri jumala kuin se minkä Mooses tapasi palavassa pensaassa. Ja niin edelleen, kunnes Jeesus sitten lanseerasi sen version mitä te nyt sitten olette muutelleet ja muuttelemassa ties mihin uusiin formaatteihin.
        Hyvää uutta vuotta :)

        Xjuippi. Mihin pyrit? Raamattu seisoo. Kristuksen sana elävöittää. Luojamme ja Hänen sanansa ovat yliluonnollisia.

        Joh 4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille. 4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki. 4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda." 4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan. 4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa. 4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä." 4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi? 4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?" 4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, 4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään." 4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."

        Biblia (1776) Ja hän vaivasi sinua ja antoi sinun isota, ja ravitsi sinun mannalla, jota et sinä eikä sinun isäs tunteneet, antaaksensa sinun tietää, ettei ihminen elä ainoastansa leivästä; vaan kaikesta mikä Herran suusta lähtee, elää ihminen.

        Ps. Oletko kahlannut läpi kaikki arkeologiset tutkimukset?

        https://www.google.fi/#q=biblical archaeology

        VIDEOITA

        https://www.google.fi/#q=biblical archaeology&tbm=vid


      • KuuleTotuus

        Ainoa, mikä täällä seisoo, on sinun järkesi!


      • KuuleTotuus kirjoitti:

        Ainoa, mikä täällä seisoo, on sinun järkesi!

        Kuule. Mistä kaikki?


      • IkuinenElämä

        Universumin kaikki palaset ovat olleet olemassa aina, joskin muuttuneessa muodossa. Kaikki on ikuisessa syntymisen ja kuolemisen prosessissa - ja samalla se ei ole tullut mistään, eikä ole menossa minnekään. Se ei ole koskaan syntynyt, joten se ei voi koskaan kuolla.


      • IkuinenElämä kirjoitti:

        Universumin kaikki palaset ovat olleet olemassa aina, joskin muuttuneessa muodossa. Kaikki on ikuisessa syntymisen ja kuolemisen prosessissa - ja samalla se ei ole tullut mistään, eikä ole menossa minnekään. Se ei ole koskaan syntynyt, joten se ei voi koskaan kuolla.

        Olet siis IKUINEN filosofi. Esittelen sinulle ehkä ikuisen Hikka Pemasen :D

        > ”Suomen kestävän kasvun malli – Luonnos kansalliseksi tulevaisuushankkeeksi" alkaa olla pulkassa. Huh, kylläpä piti miettiä liki kuumeisesti, miten nämä suomalaiset pätkätyöläiset saadaan maksamaan Kreikan 150-600 miljardin euron vaje.
        Laskeskeltiin vähän poikien kanssa, että keskiverron pätkätyöläisen ei tarvitse kuin olla tietty aika töissä, niin sitten saadaan Suomen tai lähinnä EU alueen pankkien talous kuntoon. Normaaliin verokantaan suhteutettuna tämä tekisi yhtä keskiverto pätkätyöläistä kohtaan sellaiset 90 000 vuotta yhtäjaksoista palkkatyötä.
        Ai niin, täytyypä muistaa ottaa kuitti talteen, kun pojat pistää tämän vihkomme myyntiin. Ajat ovat kyllä kovia.
        Toivottavasti ne juntit Perussuomalaiset eivät ala taas kitistä siitä, että miksi pienipalkkaisin kansanryhmä joutuu maksamaan valtaa pitävän eliitin poliittiset hyvävelitötöilyt.
        On se kumma, että älymystön, johon tietenkin lasken itseni kuuluvan, on pakko sietää niitä rumia paksumahaisia punaniskoja vuodesta toiseen.
        Eivät hyväkkäät tajua, kuinka hienoa on olla osa sivistynyttä henkistä Eurooppaa. Voin melkein kuulla silmilläni sen, kuinka Etelä-Euroopassa sivistyneistö jo suunnittelee avustavansa Suomea, kun terveydenhuoltomme pettää, energiamme loppuu, tiestömme murentuu, ihmisoikeutemme katoaa ja kurjuus lisääntyy. Siellä ne jo varmasti allekirjoittavat valtionvelkasopimuksia pelastaakseen Suomen tulevasta ahdingosta. Typeriä ovat Perusmoukkalaiset, kun eivät halua tympeyttään ymmärtää tätä kaunista harmoniaa.
        Kyllä me noustaan täältä talousahdingosta, kun alempi roskasakkiluokka ktn. siivoojat heiluttavat pölyrättiä ahkerammin ja kaupan kassat liikuttelevat maitotölkkejä nopeammin sen lukijalaitteen ohi.
        Lisäksi voimme aivan hyvin antaa kaikki malmivarannot monikansallisille yhtiöille ikään kuin hyvän tahdon eleenä ilmaiseksi. Ja kun saamme olla osa tätä valtavan hienoa kulttuurilähdettä, niin se korvaa täysin viennin alas ajautumisen, itsenäisyyden menetyksen ja muut miljardiluokan tappiot. <

        http://www.evoluutio.com/?o=108&a=0&st=0


      • Åenuela
        yurki1000js kirjoitti:

        Penuela: "Etsitkö raamatusta kirjaimellista historiaa? Sana on kirjoitettu pää asiassa hengelle ja sielulle. Toki osa on ns. Historiaa."
        ! VAROITUS ! Jos lähdemme sille linjalle, että Raamattu on osittain totta, ajaudumme loputtomaan hetteikköön.
        5Moos 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee. 8:4 Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena.
        Raamattu kiinnittyy VAHVASTI historiaan. Jeesus on historian (His story) henkilö.
        > RAAMATUN MESSIAS-PROFETIAT JA NIIDEN TOTEUTUS

        Suomenkielinen versio on (luvalla) lyhennelmä alkuperäisestä englanninkielisestä : http://www.messiahrevealed.org

        Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä. <

        http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        NIMET PUHUTTELEVAT

        "Hidden Message in Genesis WOW"

        https://www.youtube.com/watch?v=iU5KxXTxOws

        " YESHUA NAME AND CRUCIFIXION CODES IN THE HEBREW BIBLE - CHUCK MISSLER"

        https://www.youtube.com/watch?v=k8tKhgAGs2w

        Luitko edes mitä kirjoitin!?


      • Åenuela kirjoitti:

        Luitko edes mitä kirjoitin!?

        Shalom Penuela. Pyytäisin täsmennyksiä. Avaisitko seuraavia lauseita?
        - Toki osa on ns. Historiaa..
        - joka ainut yksilö elää Jumalassa.


      • Penuela
        yurki1000js kirjoitti:

        Shalom Penuela. Pyytäisin täsmennyksiä. Avaisitko seuraavia lauseita?
        - Toki osa on ns. Historiaa..
        - joka ainut yksilö elää Jumalassa.

        Anteeksi. . Oon kai tääl liian myöhään. Raamatun historia? Elämme Jumalassa..? Raamattu on kuin aarre arkku.. siinä on ensin kuori..Itse arkku/ruumis/maa. Arkun sisällä on kirja/aarre/henki. Kirjassa on Sana/sielu/Jumala.Me olemme samanlaisia. .ruumis/henki/sielu. Elämämme maan päällä on ruumiin ja hengen elämää..sielu pyrkii esiin. Tukahdutamme sen. Kuitenkin.. vatkaaHaluaisimme tai emme meillä jokaisella on sielu..joka elää vielä kun ruumis on jo kuollut. Sielumme on osa suurta "kehoa " haluamme tai emme.. Jokainen ihminen joka taistelee tätä vastaan..On kuin syöpä solu ..Hän on henkinen syöpä..syöpä Taivaallisesta kehossa. Kaiken laista parjausta täällä on suollettu. Mutta arvatkaa mitä niillä ei ole väliä..ei mitään vaikutusta. Ja arvatkaa mitä.. ketään ei torjutaan. .mitä pahaa Luuletkin tehneesi. .et ole tehnyt mitään niin pahaa etteikö Jumala antaisi sitä sinulle anteeksi. Mutta.. kysymys kuuluu.. Oletko sinä syöpäsolu Jeesuksen kehossa..vai otatko käden jonka Jeesus ojentaa. .ja parantaa? Minä tartuin käteen. En edusta mitään uskontoa. Lahkoa
        .tai kirkkoa..Olen vain minä Jeesuksen opetus lapsi.vain minä..syntinen kuten sinä.


      • Penuela kirjoitti:

        Anteeksi. . Oon kai tääl liian myöhään. Raamatun historia? Elämme Jumalassa..? Raamattu on kuin aarre arkku.. siinä on ensin kuori..Itse arkku/ruumis/maa. Arkun sisällä on kirja/aarre/henki. Kirjassa on Sana/sielu/Jumala.Me olemme samanlaisia. .ruumis/henki/sielu. Elämämme maan päällä on ruumiin ja hengen elämää..sielu pyrkii esiin. Tukahdutamme sen. Kuitenkin.. vatkaaHaluaisimme tai emme meillä jokaisella on sielu..joka elää vielä kun ruumis on jo kuollut. Sielumme on osa suurta "kehoa " haluamme tai emme.. Jokainen ihminen joka taistelee tätä vastaan..On kuin syöpä solu ..Hän on henkinen syöpä..syöpä Taivaallisesta kehossa. Kaiken laista parjausta täällä on suollettu. Mutta arvatkaa mitä niillä ei ole väliä..ei mitään vaikutusta. Ja arvatkaa mitä.. ketään ei torjutaan. .mitä pahaa Luuletkin tehneesi. .et ole tehnyt mitään niin pahaa etteikö Jumala antaisi sitä sinulle anteeksi. Mutta.. kysymys kuuluu.. Oletko sinä syöpäsolu Jeesuksen kehossa..vai otatko käden jonka Jeesus ojentaa. .ja parantaa? Minä tartuin käteen. En edusta mitään uskontoa. Lahkoa
        .tai kirkkoa..Olen vain minä Jeesuksen opetus lapsi.vain minä..syntinen kuten sinä.

        Kiitos Penuela. Kaipaan vielä täsmennystä. Miten ihminen pelastuu? Pyydän perustelemaan Raamatulla.


    • Aloittaja. Mihin kandee keskittyä?

      • Vastaanvain

        Oman itsensä kehittämiseen monilla tavoilla.


      • Vastaanvain kirjoitti:

        Oman itsensä kehittämiseen monilla tavoilla.

        Oletko tämän ketjun aloittaja?


    • Halla-ahonäänestäjä7

      Tähtitiede ja planeettatiede (Jupiterin kuut) ei nyt mitenkään liity yleiseen suhteellisuusteoriaan ja kolmen kelvinin taustaan ja alkuräjähdykseen eikä varsinkaan raamatun rakenteeseen JOSSA

      VANHATESTAMENTTI ON JUUTALAISTEN YHTEISÖLLINEN KIRJAKOKOELMA VERTAA KALEVALA SUOMALAISTEN

      UUSITESTAMENTTI ON ROOMAN VALTION KOMITEAMIETINTÖ

      Täytyy olla aika naiivi jotta näitä kahta riippumatonta osiota voi pitää jatkumona ja YHTEISENÄ TARINANA, ja jos näin on, niin ihan yhtä hyvin kolmanneksi osaksi voi sitten liittää vaikka koraanin ja neljänneksi mormonin kirjan

      JOKA TAPAUKSESSA RAAMATTU EI EDELLYTÄ PAPPIA HOSUMAAN IHMISEN JA JUMALAN VÄLIIN JA KULUTTAMAAN VERORAHOJAMME

      Yhteinen kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 19. elokuuta, että seurakuntayhtymä ostaa Helsingin Lauttasaaren uudelle kirkkoherralle ja hänen perheelleen 900 000 euron arvoisen asunnon. Hulppeassa 131,5 neliön kerrostalohuoneistossa on lisäksi 80 neliön kattoterassi merinäkymin



      MIHIN VOI KULUTTAA JOTAIN
      HOMMAFORUMIN JOULUPATA, MUISTAKAA
      http://oma.pelastusarmeija.fi/joulupata/12-3575

      mistä voi paljon enemmän säästää
      Arkkipiispa vertaa Suomea natseihin
      http://jplehto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/208958-mita-arkkipiispa-makinen-sanoi-natsikortti

      EROA KIRKOSTA, TÄMÄ EI LIITY SIIHEN OLETKO USKOSSA, VOIT USKOA KUULUMATTA ARKKIPIISPALAISIIN
      http://eroakirkosta.fi/ https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake



      https://fi-fi.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/893778617409000
      Laitoin tästä joitakin vuosia sitten rehtorille rakentavaa palautetta, johon en saanut kovin rakentavaa vastausta. Vaikka epäuskonnollinen olenkin, asia mietityttää minua. Kun olin lapsi ja nuori, joulun aikaan käytiin aina keskustelua joulun kaupallistumisesta. Vastakkainasettelu oli selkeää, sillä materialismin vastakohtana oli joulun kristillinen sanoma. Oli siis hengellinen joulu, jota edusti Jeesus, ja kaupallinen joulu, jota edusti joulupukki.

    • Aloitin tämän ketjun tarkoituksenani puuttua siihen, miten Raamatun juoni katkeilee useassakin kohtaa.
      Itse asiassa juonen katkeilu on kaikkein tunnusomaisin piirre koko kirjoitus kokoelmalle.

      Ensimmäinen tuollainen katko on heti 1. Moos. 2. luvussa.

      Lukaiskaapa kertauksen vuoksi ns. "luomiskertomus", se joka alkaa sanoilla "Alussa Jumala loi taivaan ja maan..."
      Siitähän Jukka Norvanto aloitti just ennen joulua uuden sananselityskierroksensa.
      Minä odotin jännittyneenä, mitä hänellä on sanottavana kun pääsee 2. luvun jakeeseen 4.
      Eipä ollu mitään sanottavaa. Tyylikkäästi kuin taitava tanssija parketilla liukui hän tuon solmukohdan yli siirtyen kuvaamaan eläinten luomista , vaimon ilmaantumista yms.
      Ja kuitenkin tuossa jakeessa 4 sanotaan: "Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin"...
      Siis kertomus siitä, mitä ed. luvussa on jo kerrottu (se että se on vasta toisen luvun 4. jakeessa, lienee toimittajan tietoista hämäystä, se on yritetty piilottaa niin että sitä ei huomattaisi, ja osittain onnistuttukin! Kuten tunnettua, jako lukuihin on tapahtunut vata joskus 1200 luvun alkupuolella.
      Jakeet saattavat olle vanhempia, mutta 1. luvun katkaiseminen ennen tuota mainintaa, joka kaikkein parhaiten sopisi uuden luvun otsikoksi, on ilmiselvää sumutusta.
      Tietenkään ei papeiltakaan asiantila ole jäänyt huomaamatta, ja teologian historia sisältääkin mitä ihmeellisimpiä selityksiä siitä miksi asia noin esitetään; mikään selitys ei kuitenkaan pysty piilottamaan sitä tosiasiaa, että tämä toinen 2:4 alkava luomiskertomus esittää tapahtumat eri järjestyksessä kuin 1:1 alkava !
      Luonnollinen ja todennäköinen selitys, itse asiassa ainoa mahdollinen selitys on, että kyseessä on kömpelö yritys yhdistää kaksi eri perinnäiskertomusta. Mikäs ihme se nyt olisikaan, kun yhä suurempi yksimielisyys alkaa vallita siitä, että kyseessä on perimätiedon muistiin merkitseminen.
      Suomen Kansan Vanhat Runot sisältää vastaavia esimerkkejä Kalevalan runoista.
      Perimätietoa on siis ammennettu eri lähteistä.
      Se että eroja ilmenee, on ilmiselvää, ja miten sitä selitettäneenkin, niin jäljelle jää vain yksi pelkistys: ihmisillä on taipumus muistaa väärin!

      No mistä se käsitys sitten tulee, että Raamattu on jumalan ilmoitusta?
      Olisiko kaikkivoipa, kaikkitietävä ja kaukaa viisas jumala pukenut ilmoituksensa muotoon ja antanut sen sellaisen porukan hoiviin, jonka oletusarvoinen ominaisuus on erehtyväisyys ja väärin muistaminen :)

      • Tietämäni mukaan Raamattuun pätee ns. ekan maininnan laki. Siksi Gen. kakkonen ei kumoa Gen. ykköstä.

        YKKÖNEN:

        1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli.
        1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        1:6 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä."
        1:7 Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
        1:8 Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
        1:9 Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin." Ja tapahtui niin.
        1:10 Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:11 Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on." Ja tapahtui niin:
        1:12 maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:13 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
        1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        1:17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        1:18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
        1:20 Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla."
        1:21 Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan,

        KAKKONEN:

        2:4 Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan, kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
        2:5 ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,
        2:6 vaan sumu nousi maasta ja kasteli koko maan pinnan.
        2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
        2:8 Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.
        2:9 Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän- ja pahantiedon puun.
        2:10 Ja Eedenistä lähti joki, joka kasteli paratiisia, ja se jakaantui sieltä neljään haaraan.
        2:11 Ensimmäisen nimi on Piison; se kiertää koko Havilan maan, jossa on kultaa;
        2:12 ja sen maan kulta on hyvää. Siellä on myös bedellion-pihkaa ja onyks-kiveä.
        2:13 Toisen virran nimi on Giihon; se kiertää koko Kuusin maan.
        2:14 Kolmannen virran nimi on Hiddekel; se juoksee Assurin editse. Ja neljäs virta on Eufrat.
        2:15 Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
        2:16 Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
        2:17 mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman."
        2:18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva."
        2:19 Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
        2:20 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
        2:21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
        2:22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
        2:23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu."
        2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
        2:25 Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa.

        Mutta tarkkana saa olla. Eliitti tarjoaa uusia väännöksiä.

        https://www.google.fi/#q=nwo bible versions


      • KarthagostaVassagoon
        yurki1000js kirjoitti:

        Tietämäni mukaan Raamattuun pätee ns. ekan maininnan laki. Siksi Gen. kakkonen ei kumoa Gen. ykköstä.

        YKKÖNEN:

        1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli.
        1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        1:6 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä."
        1:7 Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
        1:8 Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
        1:9 Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin." Ja tapahtui niin.
        1:10 Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:11 Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on." Ja tapahtui niin:
        1:12 maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:13 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
        1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        1:17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        1:18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
        1:20 Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla."
        1:21 Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan,

        KAKKONEN:

        2:4 Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan, kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
        2:5 ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,
        2:6 vaan sumu nousi maasta ja kasteli koko maan pinnan.
        2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
        2:8 Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.
        2:9 Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän- ja pahantiedon puun.
        2:10 Ja Eedenistä lähti joki, joka kasteli paratiisia, ja se jakaantui sieltä neljään haaraan.
        2:11 Ensimmäisen nimi on Piison; se kiertää koko Havilan maan, jossa on kultaa;
        2:12 ja sen maan kulta on hyvää. Siellä on myös bedellion-pihkaa ja onyks-kiveä.
        2:13 Toisen virran nimi on Giihon; se kiertää koko Kuusin maan.
        2:14 Kolmannen virran nimi on Hiddekel; se juoksee Assurin editse. Ja neljäs virta on Eufrat.
        2:15 Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
        2:16 Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
        2:17 mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman."
        2:18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva."
        2:19 Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
        2:20 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
        2:21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
        2:22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
        2:23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu."
        2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
        2:25 Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa.

        Mutta tarkkana saa olla. Eliitti tarjoaa uusia väännöksiä.

        https://www.google.fi/#q=nwo bible versions

        Koko raamattu on vuosituhansien aikana muokkautunut ties kuinka monta kertaa.



      • yurki1000js kirjoitti:

        Tietämäni mukaan Raamattuun pätee ns. ekan maininnan laki. Siksi Gen. kakkonen ei kumoa Gen. ykköstä.

        YKKÖNEN:

        1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli.
        1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        1:6 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä."
        1:7 Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
        1:8 Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
        1:9 Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin." Ja tapahtui niin.
        1:10 Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:11 Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on." Ja tapahtui niin:
        1:12 maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:13 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
        1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        1:17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        1:18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
        1:20 Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla."
        1:21 Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan,

        KAKKONEN:

        2:4 Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan, kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
        2:5 ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,
        2:6 vaan sumu nousi maasta ja kasteli koko maan pinnan.
        2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
        2:8 Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.
        2:9 Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän- ja pahantiedon puun.
        2:10 Ja Eedenistä lähti joki, joka kasteli paratiisia, ja se jakaantui sieltä neljään haaraan.
        2:11 Ensimmäisen nimi on Piison; se kiertää koko Havilan maan, jossa on kultaa;
        2:12 ja sen maan kulta on hyvää. Siellä on myös bedellion-pihkaa ja onyks-kiveä.
        2:13 Toisen virran nimi on Giihon; se kiertää koko Kuusin maan.
        2:14 Kolmannen virran nimi on Hiddekel; se juoksee Assurin editse. Ja neljäs virta on Eufrat.
        2:15 Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
        2:16 Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
        2:17 mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman."
        2:18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva."
        2:19 Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
        2:20 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
        2:21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
        2:22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
        2:23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu."
        2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
        2:25 Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa.

        Mutta tarkkana saa olla. Eliitti tarjoaa uusia väännöksiä.

        https://www.google.fi/#q=nwo bible versions

        Juu juu, kyllä ihan oikein olet copy/pastannut raamatunlauseita.
        Mutta mikä tuossa osoittaa että nuo ihmisten unohtelut eivät olisi vaikuttaneet niiden poikkeavuuteen toisistaan?
        Entä mikä osoittaa, että ne yhdessä tai erikseen olisivat jumalan ilmoitusta, kun tiedämme sen lainalaisuuden, että ihminen on kaikkialla, sen jälkeen kun aikaa olemisen taistelulta alkoi antaa myöten ja tajunta kehittyi, on ollut taipuvainen kehittelemään tarinoita?
        Mikään tähän asti esittämäsi ei todista mitään


      • xjuippi kirjoitti:

        Juu juu, kyllä ihan oikein olet copy/pastannut raamatunlauseita.
        Mutta mikä tuossa osoittaa että nuo ihmisten unohtelut eivät olisi vaikuttaneet niiden poikkeavuuteen toisistaan?
        Entä mikä osoittaa, että ne yhdessä tai erikseen olisivat jumalan ilmoitusta, kun tiedämme sen lainalaisuuden, että ihminen on kaikkialla, sen jälkeen kun aikaa olemisen taistelulta alkoi antaa myöten ja tajunta kehittyi, on ollut taipuvainen kehittelemään tarinoita?
        Mikään tähän asti esittämäsi ei todista mitään

        Lopultakin on kysymys siitä, että löytääkö ihmiskunta alkuperänsä ja syyn olemiselleen/elämälleen. Toistaiseksi Raamattu toimii. Mistä sen tietää? Siitä että Jumala uudestisynnyttää lapsia itselleen.

        https://www.mahdollisuus.fi/

        Pohdin. Langenneen ihmiskunnan elämäntarkoitus ja kristityn tehtävä löytyvät yhdestä Raamatun paikasta:

        2Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        "Se on täytetty."

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0


      • "Toistaiseksi Raamattu toimii. Mistä sen tietää? Siitä että Jumala uudestisynnyttää lapsia itselleen."

        Toimiihan se jos lähetyssaarnaajia kuuntelee.
        Heidän tehtävänään on raportoida myöntieisistä saavutuksista, jotta "lähettäjät" siis maksumiehet saadaan pidettyä tyytyväisinä.

        Todellisuudessa Koraani on se joka toimii, mikä näkyy siinä että islam on nopeimmin leviävä oppi nykymaailmassa :)


      • xjuippi kirjoitti:

        "Toistaiseksi Raamattu toimii. Mistä sen tietää? Siitä että Jumala uudestisynnyttää lapsia itselleen."

        Toimiihan se jos lähetyssaarnaajia kuuntelee.
        Heidän tehtävänään on raportoida myöntieisistä saavutuksista, jotta "lähettäjät" siis maksumiehet saadaan pidettyä tyytyväisinä.

        Todellisuudessa Koraani on se joka toimii, mikä näkyy siinä että islam on nopeimmin leviävä oppi nykymaailmassa :)

        On havaittavissa, että olemme siirtyneet lopunaikaan.

        Apt 2:16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta: 2:17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat. 2:18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. 2:19 Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita. 2:20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. 2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

        Herra kääntää muslimeja.

        https://www.google.fi/#q=muslims turn to jesus

        END TIMES

        https://www.google.fi/#q=end times now

        VIDEOITA

        https://www.google.fi/#q=end times now&tbm=vid



      • Penuela

        Kerronko sinulle Luomis kertomuksen?


    • erttkkl

      Raamatussa ON ILMOITUS:RAAMATTU ONJ UMALAN SANAA! JEESUS TORJUI SIELUNVIHOLLISEN JUMALAN SANALLA!

      • Seolisilloin

        Tuo sana on enää pelkkä kuollut kirjain.


      • Kuulin kerran ohimennen jonkin (en sano "erään" koska en muista lausujan nimeä) kulttuurihistoroitsijan lausunnon, jossa tämä totesi, että "islam on maailman nopeiten leviävä uskonto, ja tämä perustuu siihen että islamilla on esittää ainoa kirja joka edes väittää olevansa suoraa (tosin siinäkin profeetan kautta) tullutta jumalan ilmoitusta."
        Aloin etsimällä etsiä, eikö Raamatussa todellakaan ole vastaavaa väittämää, ja niin siinä kävi, etten löytänyt ainuttakaan.
        Raamatun voidaan korkeintaan väittää olevan kertomusta "sanasta" jolla jumala olisi luonut maailman, mutta missään vaiheessa se ei valtuuta ketään tulkitsijaansa puhumaan jumalan nimissä sen arvovaltaan vedoten.

        Lukekaapas esimerkin vuoksi Douglas Adamsin kirja "Linnunradan käsikirja liftareille".
        Siis joillakin saattaa olla sen avatessaan käsitys, että nyt hän pitelee käsissään tuota mainittua käsikirjaa.
        Paljastuu kuitenkin, että niin ei ole, vaan käsillä oleva kirja kertoo "Linnunradan käsikirja liftareille"-nimisestä opuksesta, joka onkin todellisuudessa ison kivitalon kokoinen tietokone, ladattu täyteen dataa linnunradan asioista.
        Meidän Tellus tulee siinä käsiteltyä yhdellä sanalla: "Harmiton". Sille tosin lisätään eräässä vaiheessa epiteetti: "Enimmäkseen harmiton".

        Luullakseni Adams onkin tässä lähettänyt ironisen piiloviestin kaikille sananselittäjille :)


      • xjuippi kirjoitti:

        Kuulin kerran ohimennen jonkin (en sano "erään" koska en muista lausujan nimeä) kulttuurihistoroitsijan lausunnon, jossa tämä totesi, että "islam on maailman nopeiten leviävä uskonto, ja tämä perustuu siihen että islamilla on esittää ainoa kirja joka edes väittää olevansa suoraa (tosin siinäkin profeetan kautta) tullutta jumalan ilmoitusta."
        Aloin etsimällä etsiä, eikö Raamatussa todellakaan ole vastaavaa väittämää, ja niin siinä kävi, etten löytänyt ainuttakaan.
        Raamatun voidaan korkeintaan väittää olevan kertomusta "sanasta" jolla jumala olisi luonut maailman, mutta missään vaiheessa se ei valtuuta ketään tulkitsijaansa puhumaan jumalan nimissä sen arvovaltaan vedoten.

        Lukekaapas esimerkin vuoksi Douglas Adamsin kirja "Linnunradan käsikirja liftareille".
        Siis joillakin saattaa olla sen avatessaan käsitys, että nyt hän pitelee käsissään tuota mainittua käsikirjaa.
        Paljastuu kuitenkin, että niin ei ole, vaan käsillä oleva kirja kertoo "Linnunradan käsikirja liftareille"-nimisestä opuksesta, joka onkin todellisuudessa ison kivitalon kokoinen tietokone, ladattu täyteen dataa linnunradan asioista.
        Meidän Tellus tulee siinä käsiteltyä yhdellä sanalla: "Harmiton". Sille tosin lisätään eräässä vaiheessa epiteetti: "Enimmäkseen harmiton".

        Luullakseni Adams onkin tässä lähettänyt ironisen piiloviestin kaikille sananselittäjille :)

        Xjuippi. Miksi ihmiskunta etsii alkuperäänsä? Miksi Jeesus sammuttaa janon?

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        4:4 Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
        4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
        4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."

        https://www.google.fi/#q=uskoontulo


    • 12_13

      Mutta miksi ihmeessä minä uskoisin ennemmin xjuippia kuin Raamattua? Raamattu on sentäänm huomattavasti älykkäämpi.

      • Mitokondriodejaneiro

        Miksi elää elämänsä jonkin IHMISTEN kirjoittaman kirjan mukaan?


      • Voi voi, olet ymmärtäny koko uskon käsitteen valtaväestön tapaan väärin.

        Usko ei olekaan mielipiteitä eikä niihin yhtymistä tai niistä irtisanooutumista, vaan usko on hengellisen minämme tapa aistia tätä maailmaa, samoin kuin ajattelu on sielullisen minämme tapa.

        Onko logiikalla sisältöä?
        Ei ole, se vain ilmenee heti kun sille jokin probleema annetaan ratkaistavaksi.

        Onko siis uskolla sisältöä?

        Ei ole, mihin se sitä tarvitsisi?
        Kaikki uskonopit, Raamatun oppi mukaanluettuna, ovat ulkoapäin, mutta ei jumalalta, vaan toisilta ihmisiltä, annettuja, ja siksi uskon voi kokea vain vapautumalla ulkoisista vaikutteista!
        Rukous olisi hyvä menetelmä, mutta kun se estää kuulemasta sitä ääntä joka tulee sisältä ja joka on hengen ääni.
        Siksi meditointi on enemmän oikea tapa vapauttaa hengen voima kahleistaan.
        Se antaa jumalan äänen kuulua vapaasti :)


      • Penuela
        Mitokondriodejaneiro kirjoitti:

        Miksi elää elämänsä jonkin IHMISTEN kirjoittaman kirjan mukaan?

        Niinpä.. Lue siis SANAA!


    • erttkkl

      On jotain itse Mooseksenkin Raamatustakin jäljellä. Tuon ajan aakkosilla tietenkin, joista voi tunnustaa sen iän. Liekkö Vatikaanin kirjastossa alkuperäisiä tekstejä.

      • Mahdollisesti :s
        Siis juur pikkusta ennen pakkosiirtolaisuutta kuningas Joosia korjautti temppelin, joka oli ollut vähän muussa käytössä, ja sattumalta sieltä sitte löytyi kirja joss aoli Mooseksen lait.
        Siis yhdestä kirjasta puhutaan, ja sisältönsä puolesta se saattoi olla 5. eli ns Deuteronomium, koska se juuri taitaa olla pelkästään lakiin keskittynyt.

        Kun pakkosiirtolaisuus todellakin alkoi pari kolme lyhytkestoista kuninkuutta Joosian jälkeen, niin on pääteltävissä, että siirretyillä kirjanoppineilla saattoi olla mukanaan ainoastaan 1 kirja, josta tosin siitäkään ei ole todisteita.
        Mikä merkitsisi, että nimenomaan ne ne Mooseksen kirjat missä kerrotaan tapahtumia historiasta, olisi koottu jopa yksiomaan perimätiedosta (= huhupuheista).

        Jos jollakin on toisenlaista faktaa niin olisin kiitollinen oikaisusta, sillä en minäkään halua mitään väärää tietoa levittää.

        Ps. siis Joosean jutut on luettavissa 2. kuninkaitten kirjan luvusta 22.


      • Änyel
        xjuippi kirjoitti:

        Mahdollisesti :s
        Siis juur pikkusta ennen pakkosiirtolaisuutta kuningas Joosia korjautti temppelin, joka oli ollut vähän muussa käytössä, ja sattumalta sieltä sitte löytyi kirja joss aoli Mooseksen lait.
        Siis yhdestä kirjasta puhutaan, ja sisältönsä puolesta se saattoi olla 5. eli ns Deuteronomium, koska se juuri taitaa olla pelkästään lakiin keskittynyt.

        Kun pakkosiirtolaisuus todellakin alkoi pari kolme lyhytkestoista kuninkuutta Joosian jälkeen, niin on pääteltävissä, että siirretyillä kirjanoppineilla saattoi olla mukanaan ainoastaan 1 kirja, josta tosin siitäkään ei ole todisteita.
        Mikä merkitsisi, että nimenomaan ne ne Mooseksen kirjat missä kerrotaan tapahtumia historiasta, olisi koottu jopa yksiomaan perimätiedosta (= huhupuheista).

        Jos jollakin on toisenlaista faktaa niin olisin kiitollinen oikaisusta, sillä en minäkään halua mitään väärää tietoa levittää.

        Ps. siis Joosean jutut on luettavissa 2. kuninkaitten kirjan luvusta 22.

        Aa.. luet Raamattua kuin piru? Luet sitä kuin tiedemies !? Sana on kirjoitettu sielulle..


      • Änyel
        xjuippi kirjoitti:

        Mahdollisesti :s
        Siis juur pikkusta ennen pakkosiirtolaisuutta kuningas Joosia korjautti temppelin, joka oli ollut vähän muussa käytössä, ja sattumalta sieltä sitte löytyi kirja joss aoli Mooseksen lait.
        Siis yhdestä kirjasta puhutaan, ja sisältönsä puolesta se saattoi olla 5. eli ns Deuteronomium, koska se juuri taitaa olla pelkästään lakiin keskittynyt.

        Kun pakkosiirtolaisuus todellakin alkoi pari kolme lyhytkestoista kuninkuutta Joosian jälkeen, niin on pääteltävissä, että siirretyillä kirjanoppineilla saattoi olla mukanaan ainoastaan 1 kirja, josta tosin siitäkään ei ole todisteita.
        Mikä merkitsisi, että nimenomaan ne ne Mooseksen kirjat missä kerrotaan tapahtumia historiasta, olisi koottu jopa yksiomaan perimätiedosta (= huhupuheista).

        Jos jollakin on toisenlaista faktaa niin olisin kiitollinen oikaisusta, sillä en minäkään halua mitään väärää tietoa levittää.

        Ps. siis Joosean jutut on luettavissa 2. kuninkaitten kirjan luvusta 22.

        Ei kenenkään tarvitse tietää mitä puhut ja kysyt. "Sana on sinun suussasi ja sydämmessäsi. "


    • erttkkl

      Radio Dei yeh, yeh! Jeesussanoi:"Joka ei hänen(Jeesus) kanssa kokoa,se hajoittaa!"

    • 12_13

      "Teologit saavat pitkillä kaunopuheillaan toisinaan tuntumaan siltä kuin olisi jokin yhtenäinen juoni Raamatun alkuluvusta Johanneksen Ilmestykseen, mutta se on harhaa. "

      Ei, kyllä se on ihan fakta jokaiselle, joka vaivautuu lukemaan koko Raamatun ja ymmärtää lukemaansa, ihan ilman teologejakin. :)

      • Ai, sellaisiakin on?
        Tahtoisinpa tutustua edes yhteen.
        Itse en ole aivopesemätöntä tavannut :(


    • Ihana-Fantasti

      xjuipille purtavaa:
      http://www.totta-on.fi/Raamattu/jumalallinen.html
      Tämä ei ole missään tekemisissä gematrian kanssa, vaan ainoastaan Jumalallisen oikeinkirjoituksen tarkistusohjelma.

      Jeesus aikoinaan itse vetosi juuri siihen, että pieninkään piirto Raamatussa, eli vokalisaation merkkinä myöhemmin lisätty "jot"-kirjain ei ole turha eikä hävitettävissä.
      Matt. 5:18
      Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

    • Huh huh, pistitpä tehtävän!
      En kuitenkaan tartu siihen, sillä iästä johtuen numeropääni, joka ei koskaan ole hääppöinen ollut, on entisestään hataroitunut :(

      Pelkän lukemisen perusteella tuo ei minuun ainakaan vaikutusta tee, sillä on nähty, että tuon tapaista "piiloaritmetiikka" on löydettävissä milloin mistäkin kohteesta, joka on luonteensa puolesta tarpeeksi monia kiinnostava.

      Niinpä esmes Egytin pyramiidin mittasuhteista on löydetty hyvin tarkkoja viittauksia maapallon mittasuhteisiin, avaruudenkappaleiden välisiin etäisyyksiin yms.

      Tätähän myös äskettäin edesmennyt kirjailija Umberto Eco ironisoi Foucaultin heiluri-kirjassaan.
      Siinä kustannustoimittajakolmikko oli jäljittämässä juuri tuon tapaisia juttuja liittyen muistaakseni Tempeliherrojen ritarikunnan toimiin, Graalin maljaan tms.
      jolloin eräs kyynnikko näytti heille ikkunastaan näkyvää arpajaiskioskia, ja kertoi miten sen seiniin käytetyt lautarivit, niihin halkatut naulat, ikkunaruutujen lukumäärä ja muut seikat olivat myös määrätyissä suhteissa maapallon ympärysmittaan, maan etäisyyteen auringosta jne.
      Hän oli tullut tutkineeksi asiaa ihan piruillakseen mokomalle tavalle jäsentää tätä maailmaa.
      Ps. Nyt alan ymmärtää mistä Jukka Norvanto ammentaa sananselitykseensä tuota numerologiaa, luku 7 näyttää hänelle olevan erityisen pyhä, itseään jumalaa kuvaava luku.
      Mutta olen huomannut että hän turvautuu lukuihin eritoten sellaisissa kohdissa jotka ovat hänelle itselleen vaikeita selittää....

      • Raamatullisia-numeroita

        Tästä löydät valmiiksipureskeltuja raamatullisia numeroita merkityksineen:
        http://www.biblestudy.org/bibleref/meaning-of-numbers-in-bible/7.html
        Ja pääsivulta pääsee kaikenlaisiin kiinnostavuuksiin (jos englanti sujuu mukavasti)
        http://www.biblestudy.org/

        Tuon edellisessä mainitsemani raamatullisen oikeinkirjoitustarkistuskoodin lisäksi samankaltainen systeemi toimii historiassa erityisesti juutalaisen kansan vaiheiden kohdalla:

        Historian Jumala käyttää Raamatussa mainittuja ajanyksiköitä monikertoineen ja juutalaiskristillisen maailman eri kalentereiden mukaan tapahtumien ajoittamiseen ja osoittaa siten olevansa historian ja ajan hallitsija. Mitään ei tapahdu "väärään" aikaan, vaan juuri täsmällisesti.

        Tämän todistusosuutta ei taida löytyä netistä, mutta sitä on joitakin tuhansia sivuja vihkosarjoina 1960-70-luvuilta. Tuossa on yksi tutkimus pienestä epäolennaisesta asiasta laskukaavojen sivusta:
        http://laukkoset.blogspot.fi/2015/03/esipuhe-taman-kirjan-juuret-ulottuvat.html


      • Raamatullisia-numeroita kirjoitti:

        Tästä löydät valmiiksipureskeltuja raamatullisia numeroita merkityksineen:
        http://www.biblestudy.org/bibleref/meaning-of-numbers-in-bible/7.html
        Ja pääsivulta pääsee kaikenlaisiin kiinnostavuuksiin (jos englanti sujuu mukavasti)
        http://www.biblestudy.org/

        Tuon edellisessä mainitsemani raamatullisen oikeinkirjoitustarkistuskoodin lisäksi samankaltainen systeemi toimii historiassa erityisesti juutalaisen kansan vaiheiden kohdalla:

        Historian Jumala käyttää Raamatussa mainittuja ajanyksiköitä monikertoineen ja juutalaiskristillisen maailman eri kalentereiden mukaan tapahtumien ajoittamiseen ja osoittaa siten olevansa historian ja ajan hallitsija. Mitään ei tapahdu "väärään" aikaan, vaan juuri täsmällisesti.

        Tämän todistusosuutta ei taida löytyä netistä, mutta sitä on joitakin tuhansia sivuja vihkosarjoina 1960-70-luvuilta. Tuossa on yksi tutkimus pienestä epäolennaisesta asiasta laskukaavojen sivusta:
        http://laukkoset.blogspot.fi/2015/03/esipuhe-taman-kirjan-juuret-ulottuvat.html

        Älä kehtaa lähettää minulle tai tänne yleensäkään tuollaisia linkkejä. Kyllä Netissä niitä piisaa samoin kuin suossa rahkaa ja vettä.
        Yritä sensijaan omin sanoin, mieluimmin lyhyesti, kertoa missä olet kanssani eri mieltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe