Pelottaa...

kamalatilanne

Olen vaihtanut uuteen työpaikkaan kesällä ja nyt olen sietämättömässä tilanteessa. Yksi yrityksen omistajista inhoaa minua ja olen saanut kuulla, että hän haukkuu minua takanapäin. Kertoja on toinen omistaja, mutta hän ei suostu kertomaan mistä asiasta minua arvostellaan. Heillä on tällä hetkellä isoja ristiriitoja keskenään myös.

Olen todella ahkera työntekijä ja mielestäni hoitanut työni moitteettomasta. Arvostelun täytyy kohdistua johonkin henkilökohtaiseen ominaisuuteeni.

Joka päivä pelottaa mennä töihin. Todella haluaisin pitää tämän työpaikan, juuri sellainen, jota olen toivonut. Harmittaa, että yksi ihminen voi pilata kaiken.

Pahinta on, että nyt huomaan, että yritän miellyttää todella paljon tätä minua haukkuvaa omistajaa. Tunnen itseni nöyryytetyksi, koska minusta tuntuu, että mitä enemmän yritän, sitä enemmän hän halveksii minua.

Tietysti olen miettinyt, että lähden, mutta uutta työpaikkaa ei noin vain löydy.

Yritänkö vain kestää ja odotan, miten omistajien oma ristiriita päättyy?

Välillä yritän ajatella, että tällaisen ihmisen kanssa pitää toimia niin, että antaa tarvittaessa takaisin ja näyttää selvemmin, että tunne on sitten molemminpuolinen.
Olen törmännyt aikaisemminkin elämässäni narsisteihin ja loppujen lopuksi heidän kanssaan ei kannata alkaa nöyristelemään.

Yrityksessä on työntekijät vaihtuneet tiheästi ja tiedän, että näyttää todella huonolta, jos minä irtisanoudun.

Jos voisin, pitäisin etäisyyttä tähän negatiiviseen ihmiseen, mutta se on mahdotonta.

Tällä hetkellä minulla on elämässäni tilanne, että olen todella yksin ja huomaan, etten pysty enää ajattelemaan mitään muuta kuin työtilannettani.

Molemmat ystäväni ovat alkaneet seurustelemaan ja he viettävät vapaa-aikansa poikaystäviensä kanssa. Olen iloinen heidän puolestaan, että löysivät kumppanin, mutta minun pitää yrittään löytää uusia ystäviä.

4

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1029tututu567

      Kullostaa tutulta.Pakko kestää jos meinaa laskunsa maksaa.Meillä meni muutama vuosi ,että päästiin eroon pomon peen nuolijasta.Nyt vähän helpottaa mutta muutama pervonervo jäänyt vielä roikkumaan ,koska pomolle on vuosien varrella siunaantunut koko liuta nätä koopäitä.Virat vois uusia tai lopettaa viiden vuoden jälkeen ,niin loppuis toi ääliöiden armeija kunnallisella puolella.

    • hullut_jyrää

      Aloita uuden työn etsiminen välittömästi: Itselläni homma realisoitui työuupumukseksi ja nyt olen ollut kohta kymmenen vuotta (26 vuotiaasta) eläkkeellä. Tai no, välillä tehnyt tuottamatonta työtä, jossa paineensietokykyä ei tarvita.

    • esi

      Luonnevikaista ihmistä ei voi miellyttää eikä kyllä kannata yrittääkään. Muutoinkin kuulostaa huonohenkiseltä yritykseltä. Neuvoni on että irtaudut jo henkisesti yrityksestä ajatellen, että se on vain väliaikainen pesti, kunnes löydät jotain muuta. Silloin menet vain työpaikalle, pidät silmäsi auki uusien mahdollisuuksien suhteen ja vaikka työtilanne onkin huono tällä hetkellä, niin ennemmin tai myöhemmin tulee jotain muuta. Se on ihan varma juttu.

      Itse olen kerran myös kohdannut samankaltaisen tilanteen nuorempana, mutta koska en ole erityisen herkkä niin pistin tyypin järjestykseen. Lopulta hän jäi itse "sairaslomalle" ja lopulta erosi yrityksen palveluksesta. Muut työntekijät kiittelivät vuolaasti, että vihdoinkin joku antoi takaisin ja sitten hekin uskalsivat. Vuosikausia nämä ihmiset (enimmäkseen naiset) sietivät sen idiootin touhuja ja sitten tuli tällainen nuori, kiltin näköinen tyttönen, joka pistikin hanttiin ja asia hoitui noin 8 kuukaudessa. Mutta sinänsä en suosittele, että normaali ihminen lähtee taistelemaan narsistin kanssa.

    • Työelämä

      Minunkin neuvoni on että katsele uutta työpaikkaa aktiivisesti vaikka työskentelet vielä nykyisessä. Henkisesti todella raskas tilanne sinulle.

      Itse joutunut aikanaan samankaltaiseen tilanteeseen, täysin sairaaseen työyhteisöön. Esimies ei uskaltanut puuttua epäkohtiin lainkaan. Uusia työntekijöitä simputettiin päivittäin.
      Siinä vaiheessa kun itkin heti kotiinpäästyäni, tajusin että minun on lähdettävä ennenkuin romahdan täysin.
      En ole katunut, vaikka työura on ollut katkonaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe