Joudun lopettamaan masennuslääkkeen sekä kolesterolilääkkeen käytön kokonaan.
Haiskahtaa sille niin kuin Kela ei pitäisi lääkkeitä tärkeinä.
terv vakava-asteinen depressio ja korkea yli 7 kolesteroli
Kelan lääkekorvaus vasta 50 euron jälkeen.
18
322
Vastaukset
- K_E_L_A
Eihän se Kela siitä päätä. Ja sitä paitsi 50 euron jälkeen korvausprosentti nousee 35:stä neljäänkymmeneen. Minulla menee tällä hetkellä kelakorvauksen jälkeen noin euro päivässä reseptilääkkeeseen. laskin, että ensi vuonna lääkekuluni on noin 10 euroa vähemmän kuin tänä vuonna. Voit varmasti jatkaa lääkkeen käyttöä kuten tähänkin asti, eikä konkurssi ole tulossa.
- turhialääkkeitäsulla
Masennuslääke ja kolesterolilääke ovat vaarallsia ja turhia 99% niitä käyttäville eli todellakin syöt niitä ihan turhaan.
- Hujkunu
Osta kalaöljykapseleita. Ne tehoaa sekä masennukseen että kolesteroliin.
- eisoveltunut
Kalaöljyt teki mulle ripulia luovuin ei voinut käyttää en ole aloittaja.
- kltgfsdlkj
Joo, elämä on.. Itse maksan sen reilut 600e vuosi lääkkeistäni, jonka jälkeen apteekki-reissut halpenee.. 112-koodi Kela-kortissa oisi kyllä poikaa..
- Näin_ne_veivaa
Halpenee, mutta katon täytyttyäkin maksettavan omavastuun määrää nostettiin 1,50 eurosta 2,50 euroon.
Peruskorvausta sentään korotettiin ja palautettiin 40 prosenttiin (joskus oli jopa 50%). Jos käyttää paljon peruskorvattavia lääkkeitä, uusi alkuomavastuu tulee katetuksi niillä. Ylempiä erityiskorvattavia lääkkeitä käyttävät maksavat sitten 50% enemmän.
- turhialääkkeitäsulla
Terveys on liiketoimintana hyvin tuottoisaa, katteet korkealla. Käytännössä tarkoittaa lääkäreiden ja lääkeyhtiöiden tekevän saumatonta yhteistyötä kaikkien saadessa mojovat voitot, julkiset lääkärikeskukset on tietoisesti rampautettu ja lihavat lompakot ohjattu yksityisille. Asia tulee muuttumaan kunhan auktoriteettiuskovainen suomen pullakansa tajuaa tulleensa vedätetyksi oikein kunnolla ja ymmärtävät kokonaisuuden liiketoiminnassa, eivätkä enää sokeana kulje narun päässä infernaalisia laskuja maksamassa, lääkärin "määräys" ei enää toimi taikasanana.
Esim. masennus-, kolesteroli- ja diabeteslääkkeiden myynti on miljardiluokan bisnestä. Pelottelutyylillä saadaan tietämättömät ihmiset ostamaan niitä ja pilaamaan jäljellä olevan terveytensä lääkkeiden haittavaikutuksilla. Sairasta, härskiä, suorastaan rikollista toimintaa.- Jos_olisit_sairas
Lääkkeitä tarvitaan sairauksien parantamiseksi ja ihmisten hoitoon. Mutta sinähän haluat että rupusakki kuolee pois kun kieltäytyvät lääkkeistä.
- lääke.vain.hätään
Jos_olisit_sairas kirjoitti:
Lääkkeitä tarvitaan sairauksien parantamiseksi ja ihmisten hoitoon. Mutta sinähän haluat että rupusakki kuolee pois kun kieltäytyvät lääkkeistä.
Kyllä on olemassa ihan turhiakin lääkkeitä.
Itselleni eräs nuori lääkärinplanttu ehdotti ensimmäisenä statiinilääkitystä, kun kokonaiskolesteroli oli 5,2. Tuhahdin melkoisen kuuluvasti ja sanoin, että eiköhän nyt kuitenkin ensin kokeilla hoitaa asia ruokavaliolla...Tästä on jo aikaa yli 10 vuotta, että jo silloin oli tyrkyttämistä havaittavissa.
Mitä tiedän statiineista nyt, niin en koskaan aloittaisi niiden syöntiä. Olen opiskellut kemiaa ja biokemiaa, joten ihan pelkkään nettiin eivät tietoni pohjaudu.
Mutta on paljon ihmisiä, jotka ovat pilleriuskovaisia. Heille ei mene jakeluun, että useimmat vaivat ovat hoidettavissa liikunnalla ja ruokavaliolla. Ruoka tosiaankin on myös lääke, nimittäin oikeanlainen ruoka.
- Huhkv
Kolesterolilääkkeet ja masennuslääkkeet on molemmat huijausta. Pitäis poistaa noista Kela-korvattavuus kokonaan. Syökööt ihmiset omilla rahoillaan jos haluavat pilata elämänsä. Minä en siitä halua maksaa.
- japaljonmuitakinon
Ja myös II-tyypin diabetes ja verenpaine.
Kaikki elitasosairauksia, jotka hoituvat ravinnolla ja liikkumalla.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm - Et_mahda_mitään
japaljonmuitakinon kirjoitti:
Ja myös II-tyypin diabetes ja verenpaine.
Kaikki elitasosairauksia, jotka hoituvat ravinnolla ja liikkumalla.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htmKakkostyypin diabetes voi puhjeta ylipainosta jos siihen on geeniperimä, mutta kaikki eivät saa sitä silti vaikka olisi kuinka lihava. Vastaavasti D2 voi tulla normaalipainoisellekin.
Verenpainetauti ei tule elintavoista, siihen vaikuttaa todelliset somaattiset ominaisuudet. Et pysty estämään verenpainetautia vaikka olisit ja normaalipainoinen ja eläisit kuinka terveesti, jos se on tullakseen.
- tie22
Jos nyt esim sulla on kela korvaus ja olet maksanut tähän asti aina 3 euroa, niin ensi vuoden puolella mksat 4,50. Eli et sitä 50 euroa.
Minulla on lääke,joka ei ole masennukseen, mutta juuri tuollainen on sen korvaus. Jos ite nyt maksaisin suoraan sen hyllystä sen hinta olisi 178 euroa, mutta on vain 4,50 euroa. Sama kun tupakkalääke,jos lääkäri laittaa siihen merkinnän nikotiiniriippuvuu päivämäärä niin yhen kerran saa tämän vuoden puolella 35%alennuksen ja ensi vuoden puolella maksan 10 euroa enemmän. Eli mitään ei oteta kerralla vaan juuri näin.- vset
Kaikki maksavat vuoden 2016 alusta 50 euroa omavastuuta ennenkuin saa mitään kela-korvauksia. Summa voi täyttyä jo ensimmäisellä apteekkireissulla tai sitten vähitellen, riippuen lääkkeiden hinnasta. Sitten kun 50 euroa on täyttynyt, saa ne korvaukset mitkä on tänäkin vuonna saanut eli peruskorvauksen, alemman erityiskorvauksen tai ylemmän erityiskorvauksen. Peruskorvaus on 40% (2015 35%), AE 65% (sama kuin 2015) ja YE:n omavastuu on 4,5 euroa (2015 3 euroa). Eli et saa lääkettäsi sillä 4.5 eurolla ennen kuin olet maksanut omavastuuta 50 euroa vaikka sinulla on lääkkeelle ns. korvausnumero.
- Kaikilta_otetaan
Joudut maksamaan näistä YE-korvattavista lääkkeistäkin ensimmäisellä kerralla vähintään tuon alkuomavastuun (50 euroa) jos lääke on kalliimpi. Sitä en tiedä kumman joutuu maksamaan, 50 € vai 54,50€, mutta senhän sitten näkee kun käyn tammikuussa ensimmäisen kerran apteekissa.
Peruskorvaus nousee 35 prosentista 40 prosenttiin. - vset
Kun 50 euroa täyttyy, ylimenevästä osasta saa jo sitten korvaukset.
- kokemusSeroxatista
Minäkin jouduin lopettamaan Seroxat-lääkityksen, osittain rahankin takia. Pelkäsin miten käy kun oli masennusoireita, mutta yllätyin iloisesti. Ahdistus loppui ja masennus loppui. Lääke oli yllä pitänyt näitä oireita eli siitä oli ollut vain haittaa. Olin syönyt näitä 10 vuotta. Eli ehkä Kela tekikin hyvän asian kun pääsin lääkkeestä eroon ja olen nyt lukenut aika paljon näistä psyykenlääkkeista myös siitä onko niistä hyötyä vai ei. Myös kritiikkiä löytyy paljon, että ovatko huijausta vai ei. Lumelääkkeet monesti yhtä tehokkaita. Enkä tarkoita mitään kyseenalaisia medioita, luin jonkun lääkärinkin kirjoittaman kirjan, joka työskentelee Tanskassa.
Lääketeollisuus on business, eikä sen etu ole tehdä ihmisestä lääkkeetöntä. Itsekin olin masentunut kouluaikoina ja minun käskettiin syödä kohonneen masennusriskin takia koko loppuelämä masennuksen uusiutumisriskin takia. Ja koska masennuslääkkeet aiheuttivat masennusta, ajattelin että olen luonteeltani niin masentunut, et ainoastaan näin säilyn toimintakykyisenä. Lääkkeet pitivät minut kurjimuksessa. Joku psykologi sanoi osuvasti että ovatko nämä lääkkeet oikeasti hyviä kun niiden keksimisen ja käytön jälkeen yhä useampi suostuu pysyvään työkyvyttömyyteen. Jos auttaisivat, niin eikö ihmiset toipuisi. Omalta kohdaltani psyykenlääkkeiden lopetus oli onni. Ei ainakaan kannata syödä vuosia. - 8v6g43
Todennäköisyydet, että hyödyt molempien lopettamisesta ovat suuret, joten ollut varmastikin hyvä päätös. Et tuhlaa omia etkä veronmaksajien rahoja ja lisäksi säästät terveyttäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662238Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711480Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211454Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.771167Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051064En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9922- 77919