Vaivoinani sosiaalista ahdistusta, yleistä murehtimista asioista pitkän aikaa eteenpäin, ja paniikkihäiriö. Aurorixia olen kokeillut muutaman päivän mutta aivot meni niin jumiin 60-90min lääkkeenotosta että jätin sikseen. Nyt jos kokeilisi alkuoireita pidemmälle. Olen lukenut paljon hyvää moklobemidistä, pitäisi olla helpompi vieroittautuakin kuin SSRI. Mirtatsapiini on vissiin enemmän rauhoittavan kaltainen, mutta vieroitusoireet ilmeisesti pahemmat, jos lääke ei tehoakaan tai teho loppuu... Ja kuulemma nukuttaa ja saattaa todennäköisemmin vaikuttaa seksuaalisuuteen.
Kokemuksia?
Aurorix vs. Mirtatsapiini
19
2787
Vastaukset
- Härö_
Mirtatsapiini vaikuttaisi tapauksessani tehokkaammalta, vaikutukseltaan lähempänä rauhoittavaa. Voihan sitä vähän aikaa kokeilla. Aurorix ehkä turhan mieto, jota olen jo sitäpaitsi kokeillut.
- Hujvinib
En ymmärrä miksei niitä rauhoittavia voisi lääkäri kirjoittaa kun ne on täysin turvallisia ellei nyt ala kymmentä nappia päivässä vetämään kaljalla alas huuhtoen. SSRI-sotkuilla pilaa vaan elämänsä. MAO-esittäjistä taas en osaa sanoa enempää kuin että hörhöt käyttävät niitä huumeina hallusinogeenisten huumeiden kanssa koska ne tuplaavat esim. psilosybiinisienten vaikutuksen.
- Härö_
Hujvinib kirjoitti:
En ymmärrä miksei niitä rauhoittavia voisi lääkäri kirjoittaa kun ne on täysin turvallisia ellei nyt ala kymmentä nappia päivässä vetämään kaljalla alas huuhtoen. SSRI-sotkuilla pilaa vaan elämänsä. MAO-esittäjistä taas en osaa sanoa enempää kuin että hörhöt käyttävät niitä huumeina hallusinogeenisten huumeiden kanssa koska ne tuplaavat esim. psilosybiinisienten vaikutuksen.
SSRI ei ole harkinnassa edes, sen verran niistä tiedän. Mirtatsapiini on tetrasyklinen lääke, ei SSRI tai edes SNRI. Aurorix taas MAO estäjä.
Olen itsekin sitä mieltä, että nykyinen 0,5mg Rivatril on turvallisin ja paras, mutta nuo kaksi muuta vaihtoehtoa lähinnä kiinnostaisi kokeilumielessä.
- Uukiki
Mirtatsapiini toimii lähinnä nukkumiseen. Sosiaaliseen ahdistukseen suosittelisin kuuriluontoisesti Opamoxia. Pari kuukautta syöntiä ja tauko ja sitten taas pari kuukautta ja tauko. Voi olkaa että bentsojen avulla et kohta muista enää edes miltä tuntuu jos ahdistaa.
- Härö_
"Sosiaaliseen ahdistukseen suosittelisin kuuriluontoisesti Opamoxia. Pari kuukautta syöntiä ja tauko ja sitten taas pari kuukautta ja tauko. Voi olkaa että bentsojen avulla et kohta muista enää edes miltä tuntuu jos ahdistaa."
Tätä logiikkaa en oikein ymmärrä. Jos ottaisin parin kuukauden kuureja bentsoa ja sitten yhtäkkiä tauolle, minun täytyisi tod.näk. täristä vieroitusoireissa kotona tämän tauon ajan.
Nyt suunnitelmana pyytää Aurorix-reseptin, koska jos se ei tehoa on siitä vieroittautuminen helpompaa kuin Mirtatsapiinista. Ja on yksi vähiten haitallisimmista päälääkkeistä, moni sanoo tehottomaksi mutta tarkoitukseni ei olekaan muuntua zombiksi. Teoriassa voisi ajan kanssa kuitenkin toimia:
"Aurorixia käytetään masennuksen ja vaikean tai keskivaikean sosiaalisten tilanteiden pelon hoitoon. Aloite- ja keskittymiskyky paranevat, ja masennuksen sekä sosiaalisten tilanteiden pelon oireet lievittyvät. Masennusta hoidettaessa vaikutus alkaa usein jo ensimmäisen hoitoviikon aikana. Sosiaalisten tilanteiden pelkoa hoidettaessa joudutaan odottamaan pidempään."
- Kaikki_kokeiltu
Moklobemidiä kokeilin joskus masennukseen ja sos. pelkoihin. En voinut käyttää sitä kovin pitkään koska olin jatkuvasti äkäinen ja huonolla tuulella sitä käyttäessä, joten teho jäi arvoitukseksi. Ehkä pitäisi koittaa joskus uudelleen.
SSRI lääkkeitä kokeiltu monia samoihin vaivoihin ja ehkä vähän auttoivat, mutta haitat olivat kuitenkin suuremmat kuin hyödyt esim. yöunet meni, kova hikoilu ja liian aktiivinen olo koko ajan. Masennus on kuitenkin minulla melko lievä, ehkä vaikeaan masennukseen toimisi paremmin.
Mirtatsapiinia kokeiltiin sitten viimeiseksi. Nukutti kyllä hyvin, mutta koko ajan oli vähän sellainen poissaoleva tunne, pienessä tokkurassa. Käytin sitä 1,5 vuotta ja painoakin kertyi yli 10kg lisää. Ei ollut hyvä tämäkään.
Vielä mirtatsapiinista sen verran, että se oli ainakin minulla aivan helve... vaikea lopettaa. Aivan kauheat vieroitusoireet ja sellainen ahdistus että en ole ennen kokenut, täysin toimintakyvytön olotila. Tein vähennyksen hitaasti ja harkiten, mutta silti olin 3-4 kk todella ahdistunut ja nukuin n. 3 tuntia yössä. Vasta noin puolen vuoden jälkeen lopetuksesta alkoi uni parantua ja ahdistus vähentyä. Ei ikinä enää tätä pilleriä.
Sos. pelkoihin ja yleiseen ahdistukseen olen sitten vain käyttänyt esim. Xanoria. Pitkienkin käyttöjaksojen jälkeen (yli vuoden) sen lopettaminen on todella helppoa mirtatsapiiniin verrattuna. No, ei se mukavaa ole sekään mutta ei sentään kestä puolta vuotta, muutaman viikon korkeintaan.- Jinnonl
Että näin. Tämän takia suositellaan kokeiltavaksi pienien bentsoannosten käyttöä mikäli et ole päihdeongelmainen. Terveyskeskuslääkärin mielestä tosin bentsot aiheuttavat automaattisesti päihdeongelman. Aika hurjalta kuulostaa vaan joku MAO-estäjän syönti. Sille kuitenkin on tarkoituksensa miksi ihmisellä sellainen MAO-entsyymi on..
- Guhujji
MAO-entsyymin tehtävä on tuhota ihmisen syömiä päähän nousevia aineita ja lyhentää näin niiden vaikutusaikaa. Entsyymi pilkkoo myös ihmisen omia dopamiineja ja serotoniinia ja estää niiden pitoisuuksien kasvamista kehossa liian suureksi. Aurorix siis estää tuon entsyymin toiminnan jolloin kemikaalit saavat rellestää vapaasti. Bentsot taas herkistävät ihmisen omia GABA-reseptoreita niin että ihmisen oman GABA-välittäjäaineen vaikutus on voimakkaammin relaksoiva.
- Härö_
Kiitos kokemuksesta, näin se on että korkeintaan Aurorixia voisi kokeilla, mutta ristiriitaista kun olen jo vuosia pärjännyt miedolla Rivatrililla. Siitäkin vieroittautumisesta on kokemusta, mutta siinä meni tyyliin viikko, ahdistusta ja käsien lievää tärinää aamuisin, that´s it.
- Härö_
Härö_ kirjoitti:
Kiitos kokemuksesta, näin se on että korkeintaan Aurorixia voisi kokeilla, mutta ristiriitaista kun olen jo vuosia pärjännyt miedolla Rivatrililla. Siitäkin vieroittautumisesta on kokemusta, mutta siinä meni tyyliin viikko, ahdistusta ja käsien lievää tärinää aamuisin, that´s it.
Tosin en sano etteikö Rivatrilinkin kanssa voi mennä metsään, jos alkaa napsimaan varmuuden/huvin vuoksi niitä enemmän kuin pakottava tarve on. Kun pitää annoksen minimissä, lääkkeen teho pysyy kauemmin ja muisti ei pätki sillätavalla.
Rivatril on myös depressantti, jonka huomaa siitä että jossain vaiheessa tulee tietyllä tapaa masentunut olo, mutta ei ahdistunut. Tämän takia olisi paras kokemukseni mukaan ottaa minimiannos pari, korkeintaan kolme kertaa päivässä. Rivatrilin kombona voi myös olla antidepressantti, mutta en tiedä onko se viisasta.
Joillakin pamit ei poista ahdistusta ainakaan täysin, ja olen saanut pienimuotoisen paniikkikohtauksenkin vaikka olin ottanut lääkkeen hyvissä ajoin. Ainoastaan jos ottaa vahvemman annoksen ei paniikki yleensä tule missään tilanteessa, mutta sitten se saattaa vaikuttaa käytökseen epäilyttävästi, aivan kuin olisi humalassa, tulee unohdeltua asioita, käytös on holtittomampaa.
Bentsotkaan ei siis välttämättä tee autuaaksi mutta ainakin leikkaa pahimman kärjen pois kohtauksilta ja sosiaalisesta ahdistuksesta.
- wargdfr
Olen syönyt pari vuotta nukkumiseen mirtatsapiinia ja välillä ahdistaa niin että meinaa järki lähteä. Ahdistukseen olen saanut myös Opamoxia joka toimii kyllä, mutta reseptiä ei saa uusittua koska terveyskeskus ei uusi uni- tai rauhoittavia. Tätä Mirtatsapiinia kyllä uusivat. Ahdistukseen juon välillä mm. punaviiniä tai ostan kodeiinipohjaista yskänlääkettä. Ahdistus lamauttaa niin etten kykene toimimaan vaan kulutan ainoastaan aikaa kunnes ahdistus laukeaa ja sitten taas olen työkykyinen. Mikähän avuksi?
- ahdistelija
Söin Aurorixia puoli vuotta annoksella 2 x 300mg sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Alussa se auttoi hyvin, noin kuukauden. Vähitellen kuitenkin lääke teki minusta enemmän ja enemmän tokkuraisen ja erittäin ahdistuneen. Lääkkeen käytön aikana minulla laukesi myös pakkoajatukset jotka eivät ole lähteneet vieläkään, vaikka lääkkeen käytön lopettamisesta on jo kolme kuukautta. Pelkäänkin, että Aurorix on tehnyt jotain pysyvää haittaa aivokemiaan.
Unta piti odottaa aina 2-3 tuntia ellen ottanut Ketipinoria. Lääkäri määräsi sen nukahtamiseen.Aurorix aiheutti minulle myös vaikeutta virtsaamisessa. Alkoholia jos joi vähänkin niin siitä seurasi joka kerta lähes virtsaumpi.
Ennen Aurorixin käyttöä minua vaivasi keskivaikea sosiaalisten tilanteiden pelko. nyt minua vaivaa myös jatkuva 24/7 ahdistus lähinnä noiden pakkoajatusten takia. Tunnen olevani sisäisessä vankilassa. Voisinpa mennä ajassa taaksepäin ja kieltäytyä lääkityksestä.
Aurorix vei minut ojasta allikkoon, joten en voi suositella sitä kenellekkään.- Härö_
Jaahas, siinä meni sekin sitten. Toisaalta olenhan jo kokeillut aurorixia muutaman päivän ja aloitusoireet oli sitä luokkaa että en jaksa edes uskoa aurinkoista tulevaisuutta aurorixilla. Parempi tod. näk. ilman. Ei oikein uskalla ottaa riskiä että pää menee entistä pahemmaksi.
- 2w46
"MAO-entsyymin tehtävä on tuhota ihmisen syömiä päähän nousevia aineita ja lyhentää näin niiden vaikutusaikaa. Entsyymi pilkkoo myös ihmisen omia dopamiineja ja serotoniinia ja estää niiden pitoisuuksien kasvamista kehossa liian suureksi. Aurorix siis estää tuon entsyymin toiminnan jolloin kemikaalit saavat rellestää vapaasti."
Aurorix on siis stimuloiva lääke ja stimulaatio lisää ahdistuneisuutta. Onko bentsoja kokeiltu? Ja jos ei niin miksei? - kalma
Älä usko noita pelottelijoita vaan kokeile mahdollisimman pientä annosta aluksi. Niin minäkin teen ja sivuvaikutukset lähes poissa. On nostanut mielialaa ja välillä jopa naurankin mikä tuntuu ihmeelliseltä.
- Härö_
kalma kirjoitti:
Älä usko noita pelottelijoita vaan kokeile mahdollisimman pientä annosta aluksi. Niin minäkin teen ja sivuvaikutukset lähes poissa. On nostanut mielialaa ja välillä jopa naurankin mikä tuntuu ihmeelliseltä.
Joo, otin kokeeksi kolmen kuukauden satsin Aurorix 300mg. Lisäksi vaihdettiin 0,5mg rivat vahvempiin (2mg/päivässä), kun teho on ollut niin ja näin noissa laimeammissa. Toivotaan että tuosta ei annostusta tarvitsisi enää nostaa. En usko Aurorixista olevan apua ahdistukseen tai paniikkiin, mutta jos edes piristäisi mielialaa.
- Härö_
No niin ja taas yksi lisähuoli koskien Aurorixia; voi aiheuttaa hiustenlähtöä, ja kuten siteerauksessa hiukset ei edes kasvaneet takaisin. Se tästä vielä puuttuisi että hiukset lähtisi päästä, se olisi minun loppuni. Kärsin nytkin hitaasti harvenevista hiuksista, jota asiaa hoidan finasteridillä.
"A case is reported of a 34-year-old woman who developed diffuse hair loss after taking moclobemide 300 mg bd for 1 week, having previously taken 150 mg bd for 4 weeks without hair loss. Although the hair loss ceased 2 weeks after stopping moclobemide, her hair had not recovered at 6 months after stopping treatment. Other reports of hair loss on antidepressants are reviewed. © 1997 John Wiley & Sons, Ltd.
Hair Loss Associated with Moclobemide Use. Available from: https://www.researchgate.net/publication/264329983_Hair_Loss_Associated_with_Moclobemide_Use [accessed Dec 19, 2015]."- kalma
Oiskohan kyseessä kuitenkin tos.harvinainen tapaus. Lääkkeet voivat todella ohentaa hiuksia. Söin puoli vuotta voxraa ja hiukset oheni helvetisti. Lopetin ja pikku hiljaa hiukset palautu normaaleiksi. No nyt menee aurorixia ja en oo huomannu hiuksissa muutoksia. Tosin oon käyttäny vasta vähän aikaa,mutta en osaa olla hirveän huolissani hiuksistani. Mut jos ohenee tai rupee lähtee niin lopetan välittömästi koska meikä päähän kalju ei sovi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234