Liian vaikea suku

EiEnääUudestaan

Olen tuntenut miehen kolmevuotta. Mentiin vuosi sitten kihloihin. Kaikki näytti päälle päin aivan mahtavalta.
Viime kesänä reissumme jälkeen mies ilmoitti että haluaa mennä asumaan joksikin aikaa vanhemmilleen, kun nämä on reissussa. Mulle asia oli ok.
No aikaa kului. Koskaan ei mies kysellyt mitä teen, miten päivä on mennyt, ei mitään muutakaan kysymystä, tai no se että ootko huomenna missä vuorossa.
Laitoin viestiä että eipä sulla taida kiinnostaa mun jutut. Sehän hermostui hiiteen. No saimme jotenkin asian sovittua. Oli sitten pitkä seesteinen kausi.
Sitten aloin miettiä että miksi mies ei pyydä koskaan minua vanhemmilleen käymään. En maininnut mitään asiasta, kun kävi siellä kun olin itse töissä.
Nyt muutama päivä sitten oli kännissä ja alkoi sitten kertoa mulle että olivat pitäneet minusta oikein palaveriä! Sanoi ettei koskaan aijo mulle kertoa mitä olivat puhuneet. Annoin asian olla ja en vastannut mitään sen juttuihin.
Tänään aamulla kun suvaitsi tulla kotiin, avasin suuni ja mies ei kommentoinut mitään, sanoi vaan että jaa, ei pidä paikkaansa. Äitinsä on hälle jumala jonka neuvoja täytyy totella. Kun äitinsä ei tykkää minusta, niin eihän poikakaan voi tykätä. Niin että suku on hälle tärkeämpi kuin minä. Sekin vielä että nyt puhuin 40 vuotiaasta miehestä.

6

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Mammanpoika ja pysy kaukana.

      • EiEnääUudestaan

        Niin on. Ihan tossukka jolla ei oo omia mielipiteitä.


    • TuttiFruttiGirl

      Joo on kokemusta, exäni ei tule koskaan rakastamaan ja kunnioittamaan ketään muuta naista kuin äitiään. Menköön sen kanssa naimisiin ja hankkikoon lapset. Sairasta sakkia.

      • EiEnääUudestaan

        On sairasta, ei voi muuta sanoa. Nyt ku kaikki tapahtu juuri ennen joulua, niin en edes tiedä minne mennä.
        Aikanaanhan miehen äiti meinas saada sydärin kun poikansa muutti mulle. Voi olla ettei koskaan hyväksynytkään asiaa, että muutti pois kotoa.


    • jkiou

      Asia tuskin on ihan noin, että on pelkästä pitämisestä kyse. Jos olisit ollut viisas, et olisi edes yrittänyt millään tavalla erottaa pojan ja äidin välejä. Olihan poika asumassa jo luonasi, jokin asia on tullut, joka ratkaisi jutun näin.
      Jos pidetään palaveri, aihettakin täytyy olla.
      Miten itse kohtelit tulevaa anoppiasi, oliko sinulla mielestäni oikeus kaiken määrittämiseen. Kuuntelun kyky on arvokkain asia monesti, silloin jää aika harkita ja myös oppia, miten menetellä.
      En kuvittele sinunkaan rakkautesi poikaan olleen suurta. Pysyt aika vihlovasti hänestä sanomaan, että suku tärkeämpi kuin sinä. Tuskin on ollut, mutta olisit halunnut hänen sukunsa täysin pois elämästänne. Tätä aatetta on varsinkin naisilla, että miehen suku pitäisi saada täysin pois, kyllä heidän rahansa kelpaavat. Tosin tätä ilmenee myös miesten puolelta ja varsinkin uusperheitä perustettaessa, pitäisi kaikki entinen unohtaa, vain ja yksin tämä henkilö itse.
      Minusta tällainen itsensä korokkeelle laittaminen, ehdolla muutoin "lähden" uhkauksilla ja teoilla kertoo täysin, että henkilö ei ole kypsä suhteeseen kenenkään kanssa.
      Jokaisella on juurensa ja jos hän haluaa pitää heihin yhteyttä, sitä ei saa estää, toki ymmärrän että aikuisen lapsen kotiin ei mennä kuin omaan, sinne mennä vain pyydettäessä ja työnnytä määräämään. Mutta ei ole oikeutta uudella ihmiselläkään alkaa aivopesemään eroa lapsen ja vanhempien välille, kuten ei myöskään toisinpäin.

      Kuulin tarinan, jossa alleikäinen tyttö oli ihastunut siinä tilanteessa 6 vuotta vanhempaan poikaan ja tämän suhteen lopetti hänen vanhempansa heti alkuun. Tämä nainen on kantanut kaunaa koko ikänsä asiasta ja alitajunnassaan kostanut monella tapaa. Tapahtui niin, että hän tapasi tuon kumppanin, joka oli eronnut ja hän naimisissa ja molemmilla aikuiset lapset. Tuo tapaaminen johti siihen, että he näkivät salaa lähes päivittäin, oli ystävyyssuhde, ei kuulemma eroottinen, nyt tämä salainen ihminen kuoli, jota hän pitää enemmän puolisona kuin puolisoaan. Tosin on tainnut tämän useamman vuoden aikana ollut suunnitteilla yhteinenkin tulevaisuus, vaan sairaus astui väliin. No sain tietää asian siksi, että nyt masentui ja tarvitsi purkaa jollekin asiaa ja kokee että hän joutuu nyt kestämään rakkaan kuoleman, ilman että häntä kukaan halaa ja ottaa osaa.
      Tarina on aika monimutkainen, onhan hän tavallaan elänyt moraalitonta kaksoiselämää, ollut läheisilleen ja puolisolleen aika paha toimillaan.
      Samalla kun kertoi, selvisi moneen ikävään asian tausta, hänen kostonsa.
      Tämän ihmisen hän kuvitteli olevan kaikkien yläpuolella ja ihanin maailmassa, Sitä hän ei osaa kuvitella, että mitä se todellinen arki olisi ollut. On nyt masentunut ja pelkään pahoin, että särkee elämäänsä vielä pahemmin, kun ei osaa antaa mitään arvoa nykyiselle kumppanilleen.

    • mamman-kultapoika

      Napanuora jäänyt leikkaamatta. Kyllä näitä löytyy.
      Sairashan tuollainen äiti-aikuinen -poika suhde on. Luultavasti hyvin dominoiva äiti,oikea matriarkka!
      Viisainta olisi antaa olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2830
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1818
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      254
      1126
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      895
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      770
    Aihe