Miten käsitätte kohdan:
"kukaan ei tule herran luo ellei isä häntä vedä"
Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
Ja mitä tarkoittaa pilalle leikattu / kaksi kertaa kuollut?
Ja Eikös sellainenkin voi uskoa ja haluaa oppia tuntemaan Jumalan?
Näin ollen hän siis olisi Jumalan vetämänä?
JOH. 6:64-66
64:"teidän joukossanne on muutamia jotka eivät usko, Jeesus tiesi näet alusta asti ketkä eiväy uskoneet ja KUKA hänet kavaltaisi.
65:Hän jatkoi: juuri siksi sanonkin teille, ettei kukaan voi tulla luokseni ellei isä sitä hänelle suo.
66:Monet Jeesuksen opetuslapset vetäytyivät tämän jälkeen joukosta, EIVÄTKÄ ENÄÄ kulkeneet hänen mukanaan.
^miksi?
Mitähän tämä tarkoittaa?!
32
302
Vastaukset
- pari.vastausta
Usko on Jumalan lahja ihmiselle, jokainen joka tulee uskoon on saanut uskon lahjaksi Jumalalta. Anovalle annetaan, kolkuttavalle avataan...!
Jumalalle kaikki ovat eläviä, siis ne joiden sielut ovat lähteneet ja jättäneet ruumiin, Jumala on henki, ei ihminen. Toinen kuolema on tietääkseni liekkimeri, helvetti, eikä sieltä pääse pois.
No jotka vetäytyivät pois Jeesuksen luota eivät ymmärtäneet vertausten tarkoitusta, kun Jeesus sanoi että syö lihaani ja juo vertani hän tarkoitti ehtoollisen nauttimista hänen muistokseen, mutta silloin hän ei vielä ollut kuollut ja noussut ylös kuolleista, ehtoollista ei vielä ollut ja ihmiset ymmärsivät siis nämä sanat väärin. Sen takia he lähtivät pois.- nekelvottomat.uskovaiset
Pilalle leikattu
2 Varokaa noita koiria, noita kelvottomia työntekijöitä, noita pilalle leikattuja! 3 Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta emmekä luota mihinkään omaamme. 4 Olisi minulla aihetta kyllä siihenkin, minä jos kukaan voisin luottaa siihen mitä minulla on ollut. 5 [i] Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus*, 6 intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton.
7 Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. 8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen 9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. 10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa. 11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista. - täältä.löytyy
nekelvottomat.uskovaiset kirjoitti:
Pilalle leikattu
2 Varokaa noita koiria, noita kelvottomia työntekijöitä, noita pilalle leikattuja! 3 Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta emmekä luota mihinkään omaamme. 4 Olisi minulla aihetta kyllä siihenkin, minä jos kukaan voisin luottaa siihen mitä minulla on ollut. 5 [i] Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus*, 6 intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton.
7 Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. 8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen 9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. 10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa. 11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista.Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
63. Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
64. Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
65. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
66. Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
67. Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
68. Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.6.html
Hei!
""kukaan ei tule herran luo ellei isä häntä vedä"
Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?"
- Jumala itse/ Jumalan Henki kutsuu ihmistä ensin. Ihminen vastaa siihen aina jotakin.
Ihmisen pelastus on Jumalan teko, ja ihmisen osuus on yhtyä Jumalan tahtoon/ rakkauteen.
"Ja mitä tarkoittaa pilalle leikattu / kaksi kertaa kuollut?"
- Pitäisi tietää asiayhteyttä mistä olet tuon leikannut, eli Raamatunpaikka?
Mutta kts. San 24:16, Dan 12:10, jos asiayhteys olisi tuo.
"JOH. 6:64-66"
- Jumalan rakkaus on tarjolla jokaiselle, mutta on ehtonsakin on olemassa.
Jumala pitää käydä rakkaaksi sitten tietenkin. Ihminen on taipuvainen asettamaan jotakin muuta Jumalan edelle.
- Ihminen ei kuitenkaan voi ottaa Jumalan paikkaa tässä arvostelussa.
Ihmisellä kun on aina omat näkökulmat mistä arvioi toista ihmistä, ja ihmisen näkökulma on aina rajoitettu.
Mat 7:1.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- a-----a
Nuo lorunpätkät tarkoittavat tasan sitä mitä kulloinenkin tulkitsija niiden haluaa tarkoittavan. Yleensä jotain, jolla pyritään hallitsemaan ja/tai muokkaamaan muiden ajatuksia ja mielipiteitä tulkitsijan mieltymysten mukaisiksi. Toisin sanoen kyse on vallasta. Kuten aina uskontojen ja omituisten lorukokoelmiensa kohdalla.
- voi-sentään
Eipäs tarkoitakkaan, pitää olla tarpeeksi älyä että ymmärtää mitä niissä sanotaan, eivätkä ne ole loruja.
- siinä.mietittäväksi
voi-sentään kirjoitti:
Eipäs tarkoitakkaan, pitää olla tarpeeksi älyä että ymmärtää mitä niissä sanotaan, eivätkä ne ole loruja.
Näin joku äsken kirjoitti:
Hei!
- Jumala itse/ Jumalan Henki kutsuu ihmistä ensin. Ihminen vastaa siihen aina jotakin.
Ihmisen pelastus on Jumalan teko, ja ihmisen osuus on yhtyä Jumalan tahtoon/ rakkauteen. - uskoa.voi.pyytää
siinä.mietittäväksi kirjoitti:
Näin joku äsken kirjoitti:
Hei!
Ihmisen pelastus on Jumalan teko, ja ihmisen osuus on yhtyä Jumalan tahtoon/ rakkauteen.Siis uskonelämän vastaanottaminen, kun sitä uskoa on.
- captainplanet
Paimentolaisten nuotiotarinat voi vääntää siihen muotoon mihin ne itse haluaa. Ei se tästä mielikuvitusjumalasta tosin yhtään sen todellisempaa tee :)
"Miten käsitätte kohdan:
"kukaan ei tule herran luo ellei isä häntä vedä"
Ihminen juoksee luontaisesti pakoon Jumalaa syntiinlankeemuksen seurauksena. Jos Jumala ei vetäisi ihmistä puoleensa, ei ihminen kokisi mitään halua tulla Jumalan luo. Se, että henkilö kokee halua tulla Jumalan yhteyteen, jo itsessään kertoo sen, että Jumala vetää häntä puoleensa.- asdfgasdf
Alkeellinen ja naurettava kehäpäätelmä. Roskiin.
Jeesus rakastaa sinua, asdfgasdf. Hän vetää sinuakin puoleensa rakkauden köysin. Tule Hänen luoksensa ja ota Hänet Herraksesi ja Vapahtajaksesi, ettei tarjottu armo jäisi turhaksi kohdallasi.
Hyvää Joulua ja Jumalan siunausta sinulle!- asdfgasdfg
uusi.luomus kirjoitti:
Jeesus rakastaa sinua, asdfgasdf. Hän vetää sinuakin puoleensa rakkauden köysin. Tule Hänen luoksensa ja ota Hänet Herraksesi ja Vapahtajaksesi, ettei tarjottu armo jäisi turhaksi kohdallasi.
Hyvää Joulua ja Jumalan siunausta sinulle!Jos tuo ns. jeesuksesi ns. rakkaus on jotain jota kuvaillaan raamatussa, olen todellakin mielelläni ilman moista mielisairasta rakkauden irvikuvaa. Rakkaus ei ole sitä, että ilmoittaa kaksi vaihtoehtoa: Sokean tottelevaisuuden tai muun ja jossa muu tarkoittaa käristymistä ikuisesti helvetissä vain siksi että ajattelee asioista toisin. Teidän käsityksenne rakkaudesta on mielisairas.
- IhmeSäätämistä
"Ihminen juoksee luontaisesti pakoon Jumalaa syntiinlankeemuksen seurauksena. Jos Jumala ei vetäisi ihmistä puoleensa...."
Kyllä on ihme säätämistä tuo Jumalankin homma. Heti alussa olisi voinut luoda kaiken kohdalleen mutta ei käynyt se. Piti tehdä syntiinlankeemus ja kun ihmiset sitten lankesi, piti ruveta niitä sieltä lankeemuksesta vetämään puoleensa. Ja totta kai samaan aikaan pitää heitellä niiden tielle kaikenmoiset koettelemukset siltä varalta että se puoleensa veto sattuisi toimimaan.
Hieman tuntuu se perusajatus olevan kateissa. asdfgasdfg kirjoitti:
Jos tuo ns. jeesuksesi ns. rakkaus on jotain jota kuvaillaan raamatussa, olen todellakin mielelläni ilman moista mielisairasta rakkauden irvikuvaa. Rakkaus ei ole sitä, että ilmoittaa kaksi vaihtoehtoa: Sokean tottelevaisuuden tai muun ja jossa muu tarkoittaa käristymistä ikuisesti helvetissä vain siksi että ajattelee asioista toisin. Teidän käsityksenne rakkaudesta on mielisairas.
Jumalan rakkautta kuvataan hyvin 1 Kor 13 luvussa:
"Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä;.." (1 Kor 13:4-8)
Tuollaisella asenteella Hän vetää sinuakin puoleensa ja haluaa pelastaa synnin tuomilta seurauksilta. Synti on pahempi asia, kun usein tulemme ajatelleeksikaan. Taivaaseen ei voi päästä synti ja siksi Jeesus tuli maalimaan, koska Hän halusi pelastaa ihmisen - toimia sijaiskärsijänä ja sovittaa synnin rikkomuksen. Yksin vain rakkaudesta meitä kohtaan. Nyt on mahdollisuus pelastukseen. Miksi ei sitä ottaisi vastaan?IhmeSäätämistä kirjoitti:
"Ihminen juoksee luontaisesti pakoon Jumalaa syntiinlankeemuksen seurauksena. Jos Jumala ei vetäisi ihmistä puoleensa...."
Kyllä on ihme säätämistä tuo Jumalankin homma. Heti alussa olisi voinut luoda kaiken kohdalleen mutta ei käynyt se. Piti tehdä syntiinlankeemus ja kun ihmiset sitten lankesi, piti ruveta niitä sieltä lankeemuksesta vetämään puoleensa. Ja totta kai samaan aikaan pitää heitellä niiden tielle kaikenmoiset koettelemukset siltä varalta että se puoleensa veto sattuisi toimimaan.
Hieman tuntuu se perusajatus olevan kateissa.Alussa Jumala loikin kaikki kohdalleen. Kenestäkään ei kuitenkaan luotu tahdotonta robottia. Hän halusi, että jokainen tekee päätöksen itse, haluaako seurata Jumalaa.
- asdfgasgs
uusi.luomus kirjoitti:
Alussa Jumala loikin kaikki kohdalleen. Kenestäkään ei kuitenkaan luotu tahdotonta robottia. Hän halusi, että jokainen tekee päätöksen itse, haluaako seurata Jumalaa.
Jumalasi on vastenmielinen, pitkävihainen, epälooginen ja väkivaltainen mulkero. Onneksi vain teoriassa, koska todellisuudessahan mokomaa ei ole muualla olemassakaan kuin teidän hurahtaneiden korvien väleissä.
- a-----a
uusi.luomus kirjoitti:
Alussa Jumala loikin kaikki kohdalleen. Kenestäkään ei kuitenkaan luotu tahdotonta robottia. Hän halusi, että jokainen tekee päätöksen itse, haluaako seurata Jumalaa.
Jumalasi siis antoi vapaan tahdon, mutta vain yhden tavan noudattaa sitä? Käsitätkö ihmisparka ollenkaan millaisesta despootista puhut? Millainen on oltava kusen määrä päässä että viitsii moiseen vittumaisuuteen ruveta vaikka kaikkivoipana pystyisi tekemään ihan mitä tahansa? Teidän fundamentalistien ajattelun vajavuus jaksaa aina hämmästyttää siihen törmätessään.
asdfgasgs kirjoitti:
Jumalasi on vastenmielinen, pitkävihainen, epälooginen ja väkivaltainen mulkero. Onneksi vain teoriassa, koska todellisuudessahan mokomaa ei ole muualla olemassakaan kuin teidän hurahtaneiden korvien väleissä.
Jos Jumalaa ei olisi olemassa, niin miksi vietät aikaasi hengellisillä palstoilla? Minusta se osoittaa kiinnostusta hengellisiä asioita ja Jumalaa kohtaan. Eihän olemattomasta kannattaisi olla kiinnostunut.
- asdfasdfs
uusi.luomus kirjoitti:
Jos Jumalaa ei olisi olemassa, niin miksi vietät aikaasi hengellisillä palstoilla? Minusta se osoittaa kiinnostusta hengellisiä asioita ja Jumalaa kohtaan. Eihän olemattomasta kannattaisi olla kiinnostunut.
Missä lukee tämän olevan "hengellinen palsta"? Haluaistko siis sensuuria, "väärien" mielipiteden piiloonlakaisemista? Ei tule onnistumaan.
a-----a kirjoitti:
Jumalasi siis antoi vapaan tahdon, mutta vain yhden tavan noudattaa sitä? Käsitätkö ihmisparka ollenkaan millaisesta despootista puhut? Millainen on oltava kusen määrä päässä että viitsii moiseen vittumaisuuteen ruveta vaikka kaikkivoipana pystyisi tekemään ihan mitä tahansa? Teidän fundamentalistien ajattelun vajavuus jaksaa aina hämmästyttää siihen törmätessään.
Oletko muuten miettinyt omaa kielenkäyttöäsi. Se ei ole mielestäni kovinkaan sivistynyttä.
Sinullakin on vapaa tahto - valinnan vapaus. Joskus on tulee tilanteita, jossa vain yksi ainoa vaihtoehto tuo pelastuksen. Kuvitellaanpa, että olet menossa metsään kävelemään. Sinua varoitetaan menemästä sinne, koska metsä on kokonaan upottavaa suota. Pelastut siis vain noudattamalla kieltoa. Tässäkin tilanteessa vain noudattamalla varoitusta, pelastut.asdfasdfs kirjoitti:
Missä lukee tämän olevan "hengellinen palsta"? Haluaistko siis sensuuria, "väärien" mielipiteden piiloonlakaisemista? Ei tule onnistumaan.
Ei, minusta on hienoa, että olet täällä. Palstan tarkoitus on juuri keskustella ja vaihtaa mielipiteitä.
- a-----a
uusi.luomus kirjoitti:
Käytkö sanomassa tuon saman niille julistajahörhöille, jotka spammaavat Ateismi-palstaa 24/7 raamatunlauseillaan?
- asdfgasdsf
uusi.luomus kirjoitti:
Oletko muuten miettinyt omaa kielenkäyttöäsi. Se ei ole mielestäni kovinkaan sivistynyttä.
Sinullakin on vapaa tahto - valinnan vapaus. Joskus on tulee tilanteita, jossa vain yksi ainoa vaihtoehto tuo pelastuksen. Kuvitellaanpa, että olet menossa metsään kävelemään. Sinua varoitetaan menemästä sinne, koska metsä on kokonaan upottavaa suota. Pelastut siis vain noudattamalla kieltoa. Tässäkin tilanteessa vain noudattamalla varoitusta, pelastut.Te puhutte jatkuvasti pelastuksesta. Pitäisi "pelastua" jumalanne kostolta muuttumalla tahdottomaksi ylistyskoneeksi. Jos olento on kaikkivoipa, kaiken tietävä ja -taitava, mistä ja miksi moinen kostonhimo? Vaihda vähemmän sadistisen jumalan kannattajaksi. Niitä on kasapäin. Äläkä viitsi puhua sivistyneisyydestä niin kauan, kun katsot oikeudeksesi väittää jonkun palavan helvetissä ikuisesti vain mielipiteidensä vuoksi. Moisessa ei ole minkäänlaista sivistyneisyyttä. Silkkaa barbarismia ja hirmuvaltaa.
Ja missä sanotaan tämän olevan hengellinen palsta? - IhmeSäätämistä
uusi.luomus kirjoitti:
"Hän halusi, että jokainen tekee päätöksen itse, haluaako seurata Jumalaa."
Ilmeisesti hän sitten halusi osan, ja aika ison osan, tekevän sen päätöksen että ei seuraa.
Senkö takia että saisi sitten vetää noita väärän päätöksen tehneitä puoleensa?
Liekö se Jumalalla vähän niinkuin monilla kalamiehillä, ettei marketista haettu lohi maistu ollenkaan samalla lailla kuin itse joesta narrattu.
Kalastus on kyllä kaikkivaltiaalle kaikkitietävälle hankala harrastus kun ei siinä ole mitään jännitysmomenttia. Saalis on tiedossa jo kalaan lähtiessä. Sitä voi kyllä mielin määrin muuttaakin mutta senkin tietää etukäteen. Toivoton juttu, saalis on aina juuri se, jonka haluaakin. asdfgasdsf kirjoitti:
Te puhutte jatkuvasti pelastuksesta. Pitäisi "pelastua" jumalanne kostolta muuttumalla tahdottomaksi ylistyskoneeksi. Jos olento on kaikkivoipa, kaiken tietävä ja -taitava, mistä ja miksi moinen kostonhimo? Vaihda vähemmän sadistisen jumalan kannattajaksi. Niitä on kasapäin. Äläkä viitsi puhua sivistyneisyydestä niin kauan, kun katsot oikeudeksesi väittää jonkun palavan helvetissä ikuisesti vain mielipiteidensä vuoksi. Moisessa ei ole minkäänlaista sivistyneisyyttä. Silkkaa barbarismia ja hirmuvaltaa.
Ja missä sanotaan tämän olevan hengellinen palsta?Synti on enemmän kuin vain joku mielipide. Jo yksi paha teko tai sana voi olla hyvinkin tuhoavaa toiselle ihmiselle. Kyllä rikoksista kuuluu saada rangaistus. Tosin armo muuttaa syyn ja seurauksen lain. Miksi ei tarttuisi tällaiseen armoon?
Ajattelisin, että uskontoa käsittelevää palstaa, jossa puhutaan hengellisistä asioista, voisi sanoa myös hengelliseksi palstaksi - mutta sinä saat toki olla asiasta eri mieltäkin.IhmeSäätämistä kirjoitti:
"Hän halusi, että jokainen tekee päätöksen itse, haluaako seurata Jumalaa."
Ilmeisesti hän sitten halusi osan, ja aika ison osan, tekevän sen päätöksen että ei seuraa.
Senkö takia että saisi sitten vetää noita väärän päätöksen tehneitä puoleensa?
Liekö se Jumalalla vähän niinkuin monilla kalamiehillä, ettei marketista haettu lohi maistu ollenkaan samalla lailla kuin itse joesta narrattu.
Kalastus on kyllä kaikkivaltiaalle kaikkitietävälle hankala harrastus kun ei siinä ole mitään jännitysmomenttia. Saalis on tiedossa jo kalaan lähtiessä. Sitä voi kyllä mielin määrin muuttaakin mutta senkin tietää etukäteen. Toivoton juttu, saalis on aina juuri se, jonka haluaakin.Jumalan tahto on, että jokainen pelastuisi ja tulisi tuntemaan totuuden. Hänen alkuperäinen tahtonsa olisi ollut, ettei ihminen olisi ollenkaan langennut syntiin, vaan olisi saanut nauttia paratiisin olosuhteista. Tässä ihminen kuitenkin valitsi toisen tien.
- asdfgasdf
uusi.luomus kirjoitti:
Jumalan tahto on, että jokainen pelastuisi ja tulisi tuntemaan totuuden. Hänen alkuperäinen tahtonsa olisi ollut, ettei ihminen olisi ollenkaan langennut syntiin, vaan olisi saanut nauttia paratiisin olosuhteista. Tässä ihminen kuitenkin valitsi toisen tien.
Eikös jumala tiedä kaiken jo ennalta? Myös siis syntiinlankeemuksen?
- asfgasfgsdfg
uusi.luomus kirjoitti:
Synti on enemmän kuin vain joku mielipide. Jo yksi paha teko tai sana voi olla hyvinkin tuhoavaa toiselle ihmiselle. Kyllä rikoksista kuuluu saada rangaistus. Tosin armo muuttaa syyn ja seurauksen lain. Miksi ei tarttuisi tällaiseen armoon?
Ajattelisin, että uskontoa käsittelevää palstaa, jossa puhutaan hengellisistä asioista, voisi sanoa myös hengelliseksi palstaksi - mutta sinä saat toki olla asiasta eri mieltäkin.Miksi minua pitäisi rangaista jostain, joka on tapahtunut tuhansia vuosia sitten ja johon en ole mitenkään osallinen? Miksi nuo jumalanne rangaistukset ovat noin kohtuuttomia?
asdfgasdf kirjoitti:
Eikös jumala tiedä kaiken jo ennalta? Myös siis syntiinlankeemuksen?
Kyllä Hän tietää. Synti ei ole Jumalan tahdon mukaista - ihminen sen tien valitsi.
asfgasfgsdfg kirjoitti:
Miksi minua pitäisi rangaista jostain, joka on tapahtunut tuhansia vuosia sitten ja johon en ole mitenkään osallinen? Miksi nuo jumalanne rangaistukset ovat noin kohtuuttomia?
Joudumme kantamaan täällä sen synnin seurauksen - eli elämään tässä maailmassa. Kuitenkaan meitä ei tulla rankaisemaan, kuin omista synneistämme kerran iankaikkisuudessa.
- asdfasfgsdfg
uusi.luomus kirjoitti:
Kyllä Hän tietää. Synti ei ole Jumalan tahdon mukaista - ihminen sen tien valitsi.
Etkö todellakaan itse näe millaiseksi hirviöksi kuvailet tuon jumalasi? Tuo minua teissä fundamentalisteissa hämmästyttää. Kykenette tuosta vain olemaan näkemättä, haistamatta ja tuntematta myymänne tuotteen pilaantuneisuuden, vaikka haju, maku ja ulkomuoto ovat kammottavia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2712310En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831011Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n55989- 108980
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81931- 44861
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21848Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67746Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299694- 33687