Neuvoja ikuiselle kakkoselle?

ikuinen2

Olen hakenut töitä koko syksyn tosi aktiivisesti. Hakemuksia on lähtenyt paljon, haastatteluissa myös olen käynyt monissa paikoissa ja monta kertaa päässyt jatkoonkin. Monta kertaa olen ollut 2. tai 3. Valintaa ei kuitenkaan näytä millään tulevan. Mitä minä teen? Tuntuu, että teen turhaa työtä ja en kelpaa mihinkään.

8

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hakija1

      Minulle käynyt samoin; monessa haastattelussa käynyt ja työläitä videohaastatteluja tehnyt, vaan "valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun" ..miksiköhän? Työttömiä on Suomessa paljon; ihmeteltävää on, miten yhteiskunnalla on varaa pitää työttöminä, vaikka työhalua ja -kykyä on, sekä kokemusta..liikaakin. Voiko olla liikaa kokemusta? Ilmeisesti voi...tai ikää?
      Työvoiman kustannukset alemmaksi ja työttömät takaisin työelämään.

      Kannattaa hakea vain niitä tehtäviä, jotka nappaavat täsmälleen kokemukseesi ja varoa rekrytoijia, jotka haalivat mahdollisimman monta hakijaa; saavatko bonusta tms. sen mukaan, montako hyvää hakijaa haalivat?

    • anon111

      Se on ikävä kyllä täyttä fakta tietoa että avoimet työpaikat jaetaan nykyisin epäreilulla tavalla, sukulaisille, tuttaville, siskon kummin kaimalla, työpaikan saa vain ne joilla on paljon suhteita yritykseen tai yrityksiin. Todella epäreilu ja sisäsiittoinen systeemi

      • haastattelija001

        Väittäisin ettei totuus ole ihan noin yksinkertainen. Toki perheyritykset palkkaa miten palkkaa...
        Olen palkannut muutaman nuoren ihan koulutusta vaativiin tehtävään.
        Kiinnostaa aikaisemmat vaiheet, koulutodistukset ei pätkääkään.

        Tärkeintä oli: onko hyvä tyyppi, soveltuisiko meidän porukkaan. Nämä selvisi nopeasti haastattelutilanteessa.
        Koska ap. on jo päässyt haastatteluun, voi olla että jotain teet väärin. Sitä voi olla vaikea itse tiedostaa. Aika monta koulutettua nuorta istunut toisella puolella pöytää, saa mokata jos muuten kemia toimii. Vaikea selittää...


      • peorg

        Kylläpä seliteliä ilmestyi äkkiä, päivystää palstaa joulunakin huono oma tunto pitää liikkeessä


      • pröörr
        peorg kirjoitti:

        Kylläpä seliteliä ilmestyi äkkiä, päivystää palstaa joulunakin huono oma tunto pitää liikkeessä

        "Tärkeintä oli: onko hyvä tyyppi, soveltuisiko meidän porukkaan. Nämä selvisi nopeasti haastattelutilanteessa."
        Se että suomessa on suurin työpaikka kiusaaminen tilastolisesti Euroopassa puhuu ihan muuta kieltä, kuin epämääräset väitteet, Kun valhetta toistetaan tarpeeksi monesti ihmiset alkavat uskomaan sen "vanha juutalainen sanonta"


      • Hakija1
        haastattelija001 kirjoitti:

        Väittäisin ettei totuus ole ihan noin yksinkertainen. Toki perheyritykset palkkaa miten palkkaa...
        Olen palkannut muutaman nuoren ihan koulutusta vaativiin tehtävään.
        Kiinnostaa aikaisemmat vaiheet, koulutodistukset ei pätkääkään.

        Tärkeintä oli: onko hyvä tyyppi, soveltuisiko meidän porukkaan. Nämä selvisi nopeasti haastattelutilanteessa.
        Koska ap. on jo päässyt haastatteluun, voi olla että jotain teet väärin. Sitä voi olla vaikea itse tiedostaa. Aika monta koulutettua nuorta istunut toisella puolella pöytää, saa mokata jos muuten kemia toimii. Vaikea selittää...

        Tuossa sen kuulimme: "olen palkannut muutaman NUOREN ihan koulutusta vastaavaan tehtävään" -nuoren, ei varttuneempia. Kaikki varttuneemmat eivät sairastele, eivät moneen vuoteen. Sitoutuneisuus suurempi kuin nuorilla, jotka saatuaan kokemuksen, vaihtavat tehtävää. Toiseksi; miksi kemian tulee toimia 100%, jos haetaan osaamista? Kolmanneksi; nuoret johtajat, älkää pelätkö itseänne vanhempia, kokeneita osaajia, vuorovaikutus voisi olla erittäin hyvä; molemmat oppisivat toisiltaan..
        Rekrytoijat, älkää haaliko hakijamäärän nostamisen vuoksi ja antako turhia toiveita niille, jotka eivät tulisi kuitenkaan valituiksi ikänsä tms. vuoksi. Missä ovat rohkeat rekrytoijat, joihin ei ikä- tai kemia-asiat vaikuta noin suuressa määrin? Jos kemia ei toimi rekrytoijan kanssa, voi se kuitenkin toimia mahd. tulevan esimiehen kanssa. Kannattaisiko hakea suorahakuja yrityksiin?


    • työtähaen

      Samallai minulle on käynyt koko viimeisen vuoden aikana. monia haastatteluja takana ja usein ihan viimemetreille olen päässyt, mutta en kuitenkaan tullut valituksi. Ikänikin puolesta olen vielä hyvässä tilanteessa, että toivoa on.. Vastaukseksi miksi ei ole valittu, on tullut että kokeneempi sai paikan. Joskus yksi syy oli, että valittiin ihminen, jolla soveltuvuustestit meni parhaiten.
      Tilanne on todella vaikea ja raastava, kun olen koittanut päästä töihin, mutta ei vaan tärppää. Omaa taktiikkaakin olen koittanut muuttaa, mutta nyt olen tullut siihen tulokseen, ettei paljoo enempää haastattelussa voi edes tehdä kuin olen tehnyt.. Kyllä rekrytoijat katsoo eniten Cv:tä ja valitsee yleensä sen kokeneemman.. Ärsyttää myöskin se, että tosiaan annetaan toivoa kutsumalla haastatteluun, mutta kuitenkin valitaan se kokeneempi. Oisivat sitten kutsumatta vallan. Mua on alkanut ahdistaa ja masentaa aina vaan enemmän se, kun yrittää kaikkensa, eikä tule koskaan valituksi....

      • Hakija1

        Kannattaisiko sun miettiä lisäkoulutusta jos olet vielä nuorehko?
        Suosittelisin myös työnhakuvalmennuksia.
        Monet tosi kokeneet ovat saaneet lukuisia "valintamme ei tällä kertaa kohdistunut teihin" -viestejä, korkean ikänsä vuoksi. Uuteen tehtävään koulutus voisi kiinnostaa, mutta jos ei ole yhtään kokemusta uudesta alasta, ei tule työllistymään ellet ole reilusti alle 50-v. Jos rekrytoiva johtaja ja/tai muu henkilökunta on varttuneempia, voi kokeneella hakijalla olla mahdollisuuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      146
      2531
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      413
      2182
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2064
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      119
      1344
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1320
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1179
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1133
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1097
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1064
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      988
    Aihe