Myers Briggs persoonallisuustesti

fdbrh

http://www.16personalities.com/free-personality-test

Oletteko tehneet kyseisen testin? Mitä mieltä olitte tuloksesta? Mitä ihmistyppiä olitte ja minkä tyyppisen kumppanin haluaisitte? Mihin persoonallisuustyyppiin kuuluvaa kumppania taas ette missään nimessä haluaisi?

40

1317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scrg

Olen tehnyt testin muutaman kerran itse ja jotain tuollaista on varmaan halunneet testata jotkut työnantajatkin. Mitä mieltä tuloksesta muka voi olla?

Olen kahdella akselillla selvästi toista ja kahdella muulla aika keskellä, joten 4 noista 16:sta sopii. Kumppani voi olla muuten melkein mitä vaan, mutta ei ekstrovertti: en vaan jaksa sellaisia isoina annoksina.

• Nyt on sitten testikin todistanut, että minä ainakin olen oikeasti kiltti ja kunnollinen palstalainen. Minulle tuli testissä peroonallisuustyypiksi INFP "the mediator", ja tunnistin kyllä itseni tuosta.

• gvjgv

Onko joku väittänyt muuta? :D
        Itsekin olen INFP. Onkohan meidän tyypillä taipumusta jäädä helposti sinkuiksi. Olemmeko ehkä liiankin romantikkoja?

Kumppaniksi toivoisin mieluiten ihmistä joka on myös NF-tyyppiä.
        Niin kai yleensäkin sanotaan että kumppania valitessa nuo kaksi keskimmäistä kirjainta tulisi olla samoja. Eka ja vika kirjain voi olla eri.
        NF-persoonilla voi tulla ongelmia ST-persoonaien kanssa jne...

• Riiiiiiiiiiiiiiiiiiii

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka kyttäävät jonkun psykologisen pikatestin tuloksia kumppaninhaussa. Menee samaan kategoriaan kuin horoskooppimerkkien vertailu työpaikan kahvipöydässä. Yleensäkin sanotaan.
        Sori, ei vaan jaksa.

• gvjgv

Kyttäävät ja kyttäävät. Kyllä sen näkee joka tapauksessa ilmankin tetsiä aika pian millainen se toisen persoona on. ST:t ovat smalltalk ihmisiä enemmän. Itse olen kaikkea muuta. Sitä paitsi yleensä se menee niin päin, että ST-tyypit eivät vain tule toimeen minun kanssani. Joka kerta kun olen tullut hyvin toimeen ihmisen kanssa, niin pian on selvinnyt että hän on NF tyyppiä.
        Ei se ole mitään sattumaa.

Olen idealisti, haaveilija ja puhun mielelläni tunteista. ST-tyypit on kaikkea muuta.

• Mies3210
        gvjgv kirjoitti:

Kyttäävät ja kyttäävät. Kyllä sen näkee joka tapauksessa ilmankin tetsiä aika pian millainen se toisen persoona on. ST:t ovat smalltalk ihmisiä enemmän. Itse olen kaikkea muuta. Sitä paitsi yleensä se menee niin päin, että ST-tyypit eivät vain tule toimeen minun kanssani. Joka kerta kun olen tullut hyvin toimeen ihmisen kanssa, niin pian on selvinnyt että hän on NF tyyppiä.
        Ei se ole mitään sattumaa.

Olen idealisti, haaveilija ja puhun mielelläni tunteista. ST-tyypit on kaikkea muuta.

Minusta nuo kysymykset olivat vähän yksinkertaistavia. Pidän itseäni intuitiivisena idealistina, mutta jos kysytään, että unohdanko itseni metsään, niin en koskaan. Tarkoittaako se sitten, etten ole haaveilija? No ehkä noiden taustalla laaja tilastollinen aineisto ja omakuvani väärä.

• gvjgv
        Mies3210 kirjoitti:

Minusta nuo kysymykset olivat vähän yksinkertaistavia. Pidän itseäni intuitiivisena idealistina, mutta jos kysytään, että unohdanko itseni metsään, niin en koskaan. Tarkoittaako se sitten, etten ole haaveilija? No ehkä noiden taustalla laaja tilastollinen aineisto ja omakuvani väärä.

Eihän siellä tuollaista kysytty. Kysyttiin että uppoudutko helposti ajatuksiisi metsässä vaellellessasi.
        Jos et, niin ei se tarkoita ettet ole haaveilija. Siellä on monta muutakin kysymystä, jotka vaikuttaa lopputulokseen.

• Mies3210
        gvjgv kirjoitti:

Eihän siellä tuollaista kysytty. Kysyttiin että uppoudutko helposti ajatuksiisi metsässä vaellellessasi.
        Jos et, niin ei se tarkoita ettet ole haaveilija. Siellä on monta muutakin kysymystä, jotka vaikuttaa lopputulokseen.

Toinen kysymys oli jotain "unohdatko ympäristösi ajatellessasi?". En unohda, mutta ei sekään mielestäni välttämättä kerro kyvyttömyydestäni olla syvällisen teoreettinen tai idealistinen.

Mutta sinä saat toki uskoa testin monine kysymyksineen kertovan absoluuttisen ja täydellisen totuuden.

• gvjgv
        Mies3210 kirjoitti:

Toinen kysymys oli jotain "unohdatko ympäristösi ajatellessasi?". En unohda, mutta ei sekään mielestäni välttämättä kerro kyvyttömyydestäni olla syvällisen teoreettinen tai idealistinen.

Mutta sinä saat toki uskoa testin monine kysymyksineen kertovan absoluuttisen ja täydellisen totuuden.

En minä sitä minään absoluuttisena totuutena pidä todellakaan. Mutta suuntaa antava kuitenkin.

• Mies3210
        gvjgv kirjoitti:

En minä sitä minään absoluuttisena totuutena pidä todellakaan. Mutta suuntaa antava kuitenkin.

Samaa mieltä tuosta, kokonaisuutena. Kannattaa myös huomata miten prosentit menevät, 51-49 on aivan eri asia kuin 90-10, vaikka saman kirjaimen antavatkin.
        Kieli vaikuttaa myös: suomeksi olinkin ekstrovertti, englanniksi melko vahvasti intro 70% . Suomeksi osa kysymyksistä aivan erejä.

• Riiiiiiiiiiiii

On tehty kerran ns. oikea versio jonka vastaukset psykologi tarkisti eräällä kurssilla. Tuolloin kolme neljästä muuttujasta oli lähellä toista vaihtoehtoa, esim. just ja just ekstrovertti. Muistaakseni ESFJ tai sinne päin. Nuorena olin naiivi ja tyhmä ja iloinen, nyt työelämässä kyynistynyt erakko joten olisikohan tulos sama jos nyt tehtäisiin. Lisäksi karvalakkiversioita netistä olen itse tehnyt. Suuntaa-antaviahan tuollaiset testit ovat, ja ihmisiä nyt voi luokitella miljoonilla eri tavoilla.

• atmatmatmamt

Your personality type is:
      Mediator (INFP-t)
      No one can stop you from dreaming!

Kaippa tuossa jotain perää on.

• Mies3210

Virtuoso, ISTP-A.
      Vahvin prospecting 73%, introvert 70%.

Ehkä tuo 70%:sti pätee. Olen mielestäni väitettyyn verrattuna teoreettisempi tai siihen kykenevämpi, enkä tutustu ihmisiin niin helposti, enkä ole kyvytön sitoutumaan parisuhteisiin pitkällä tähtäimellä. Eikä minulla ole nykyään vaikeuksia keskustella henkilökohtaisimmista asioista vieraampienkaan kanssa.

• Mies3210

Kokeilin toistamiseen vähän eri vastauksin (nehän ovat suhteellisia, enkä voi tietää absoluuttista asemaani verrattuna keskivertoon), mutta ihan sama ISTP-A tuli, prospecting nousi 91%:iin ja thinking 71%:iin tasoihin introvertin kanssa.

Parempi testi kuin se viime aikoina suomalaisessa nettilehdessä ja Facebookissa pyörinyt. Sitä en edes tehnyt, kun kaikki ensimmäiset kysymykset niin typeriä.

• äimä

Mullekin tuli tulokseksi se INFP PERSONALITY (“THE MEDIATOR”)

Kuitenkin sen pitäis olla tosi harvinainen, vain 4% ihmisillä ja se nyt tullut meille kaikille. Onkohan jokin huijaus koko testi? Tai sitten me tosiaan ollaan aika samanlaisia täällä..

• Itse olen täyttänyt tuon kyselyn viitisen kertaa parin vuoden sisään, näistä 4 kertaa on tullut INFP ja kerran ISFJ

• karvaINFPerse

Suomessa niitä olisi jopa vain vähän päälle 1% (työelämän ihmisistä). Mutta ei ole huijausta, INFP:n persoonallisuuden omaavat tyypit ovat yleensä kiinnostuneempia "tunne itsesi" jutuista kuin ketkään muut ja tekevät esim. näitä MBTI-testejä. Siksi netissä on niin paljon niitä, jotka sanoo olevansa INFP-tyyppiä.

• kisunkaa

INTP. Tulos on neljän vuoden aikana tehdyissä testeissä aina ollut sama. Kai se on melko kuvaavakin.

• Rose_91

Olen tehnyt testin moneen kertaan ja aina tulee INTP. Mielestäni tulos on sopiva ainakin mitä olen syvempiä analyysejä tuosta persoonatyppistä lukenut.

• scrg

intp-tyyppien suuri määrä webin keskustelupalstalla tai myers briggs keskustelussa on silmiinpistävän suuri. Tuossa yllä mainitussa tutkimuksessakin intp:n osuus Suomessa oli vaan 2%. Yleisin ryhmä eli ESTJ:t on varaan samaan suunnittelemassa porukalla illan tekemisiä kahvimukin ääressä.

• Rose_91
        scrg kirjoitti:

intp-tyyppien suuri määrä webin keskustelupalstalla tai myers briggs keskustelussa on silmiinpistävän suuri. Tuossa yllä mainitussa tutkimuksessakin intp:n osuus Suomessa oli vaan 2%. Yleisin ryhmä eli ESTJ:t on varaan samaan suunnittelemassa porukalla illan tekemisiä kahvimukin ääressä.

No sitähän on sanottu jo pitkään, että "NT"-tyypit ovat yliedustettuna Internetissä :) Nörttejä ollaan ilmeisesti.

• scrg

• Toivotontapaus

Tein tuon jonkin aikaa sitten suomeksi. ESFP, toimija. Teinpä tässä juuri tuon 16personalities -testin, ja sain tulokseksi ESTP-T. No, ainakin kolme neljästä ominaisuudesta säilyi vakiona.

Mutta... ekstrovertti, tosiasiallinen, ajatteleva ja spontaani ätmi, mitäs siihen sanotte?

• kjkjh

Ekstrovertti ATM on kyllä jotain yllättävää. :O Ulkonäkösi takiako naiset ei sitten kiinnostu?

• kisunkaa

Ei ekstroverttiys takaa hyviä sosiaalisia taitoja tai itsevarmuutta sosiaalisissa tilanteissa.

• Ex------------PUA
        kisunkaa kirjoitti:

Ei ekstroverttiys takaa hyviä sosiaalisia taitoja tai itsevarmuutta sosiaalisissa tilanteissa.

Totta.

Ei tuolla ole mitään muuta apua, ainakaan miehen kohdalla, muuta kuin se että mies pelaa ärhäkämmin numeropeliä.

Pelkkä sosialisointi ei auta mitään.

• Rose_91
        Ex------------PUA kirjoitti:

Totta.

Ei tuolla ole mitään muuta apua, ainakaan miehen kohdalla, muuta kuin se että mies pelaa ärhäkämmin numeropeliä.

Pelkkä sosialisointi ei auta mitään.

Plus pitää huomioida, ettei ekstroverttiys ole sama kuin hyvät sosiaaliset taidot. Usein nämä käsitteet ymmärretään väärin. Ekstroverttiys tarkoittaa, että ihminen saa energiaa siitä kun on muiden seurassa. Introvertit tykkäävät usein seurasta ihan yhtä paljon, mutta he saavat energiaa sillä, että vetäytyvät välillä omaan rauhaan.

• flowersreally
        Rose_91 kirjoitti:

Plus pitää huomioida, ettei ekstroverttiys ole sama kuin hyvät sosiaaliset taidot. Usein nämä käsitteet ymmärretään väärin. Ekstroverttiys tarkoittaa, että ihminen saa energiaa siitä kun on muiden seurassa. Introvertit tykkäävät usein seurasta ihan yhtä paljon, mutta he saavat energiaa sillä, että vetäytyvät välillä omaan rauhaan.

Myers-Briggsistä puhuttaessa pitää muistaa myös se, että he käyttävät ekstrovertti-käsitettä hieman laajemmalla skoopilla kuin moni muu:

"Huomattakoon, että piirretestien "ekstrovertti" kuvaa enemmänkin eräänlaista sosiaalisuutta, kun taas MBTI:n ekstravertti kuvaa suuntautumista ulkoiseen asioiden ja ihmisten maailmaan ottamatta varsinaisesti kantaa sosiaalisuuteen.[11]" (wikipedia)

MBTI tyypeistä ekstrovertti ei siis välttämättä energisoidu toisten ihmisten seurasta kuten perinteisesti ekstroverteistä on totuttu ajattelemaan. Sen näkee myös jo testin kysymyksistä. Ei siellä kysytä saatko voimaa ihmisistä vaan siellä kysytään oletko huoneen laidalla/reunalla, oletko aloitteellinen sos kontakteissa jne.

• 10plus6
        Rose_91 kirjoitti:

Extroverttiys ja introverttiys ei mene suoraan yhteen sosiaalisten taitojen kanssa. Siinä olet oikeassa. Mutta se usein heijastaa myös sosiaalisia taitoja - koska sosiaalisiakin taitoja voi oppia - ja henkilö joka haluaa toisten ihmisten seuraa jatkuvasti on keskimäärin todennäköisemmin viettänyt paljon aikaa muiden ihmisten seurassa.

Extroverttiydestä siis todennäköisemmin seuraa enemmän kontakteja ihmisiin ja enemmän sosiaalisten taitojen opiskelua ja siten ennen pitkää paremmat taidot sillä osa-alueella. Samaten introvertillä on todennäköisemmin esim. paremmat matemaattis-luonnontieteelliset taidot sillä introvertti usein viihtyy sellaisten asioiden parissa ja sitä kautta oppii niitä. Poikkeuksiakin tietysti on molemmissa tapauksissa.

Extrovertti persoonallisuus -> Haluaa sosiaalisia kontakteja -> Oppii sosiaalisesti paremmaksi -> Saa enemmän positiivista huomiota muilta hyvien taitojensa takia -> Haluaa entistä enemmän sosiaalisia kontakteja.

Introvertilla sama taas prosessi toimii päinvastaiseen suuntaan.

Siksi noilla luonteenpiirteillä on helposti tapana kärjistää itseään. Mutta sitten esim. erilaiset sattumat tai ammatinvalinta voi helposti pakottaa henkilön toimimaan luonteensa vastaisesti ja sitä kautta introvertista voi tulla sosiaalisesti taitava tai extrovertti jäädä sosiaalisesti heikkotaitoiseksi.

• Mies3210

Minusta tuli suomeksi ESTP-A. Viimeinen kirjainko erottaa ätmiydestä? Onko se yleensäkin merkittävin kirjain?

• scrg
        10plus6 kirjoitti:

Extroverttiys ja introverttiys ei mene suoraan yhteen sosiaalisten taitojen kanssa. Siinä olet oikeassa. Mutta se usein heijastaa myös sosiaalisia taitoja - koska sosiaalisiakin taitoja voi oppia - ja henkilö joka haluaa toisten ihmisten seuraa jatkuvasti on keskimäärin todennäköisemmin viettänyt paljon aikaa muiden ihmisten seurassa.

Extroverttiydestä siis todennäköisemmin seuraa enemmän kontakteja ihmisiin ja enemmän sosiaalisten taitojen opiskelua ja siten ennen pitkää paremmat taidot sillä osa-alueella. Samaten introvertillä on todennäköisemmin esim. paremmat matemaattis-luonnontieteelliset taidot sillä introvertti usein viihtyy sellaisten asioiden parissa ja sitä kautta oppii niitä. Poikkeuksiakin tietysti on molemmissa tapauksissa.

Extrovertti persoonallisuus -> Haluaa sosiaalisia kontakteja -> Oppii sosiaalisesti paremmaksi -> Saa enemmän positiivista huomiota muilta hyvien taitojensa takia -> Haluaa entistä enemmän sosiaalisia kontakteja.

Introvertilla sama taas prosessi toimii päinvastaiseen suuntaan.

Siksi noilla luonteenpiirteillä on helposti tapana kärjistää itseään. Mutta sitten esim. erilaiset sattumat tai ammatinvalinta voi helposti pakottaa henkilön toimimaan luonteensa vastaisesti ja sitä kautta introvertista voi tulla sosiaalisesti taitava tai extrovertti jäädä sosiaalisesti heikkotaitoiseksi.

" Samaten introvertillä on todennäköisemmin esim. paremmat matemaattis-luonnontieteelliset taidot sillä introvertti usein viihtyy sellaisten asioiden parissa ja sitä kautta oppii niitä. Poikkeuksiakin tietysti on molemmissa tapauksissa. "

Olin jo kyseenalaistamassa tuota sillä lähtökohtaisella oletuksella, että sijoittumisella myers-briggs avaruuteen ei ole mitään tekemistä älykkyyden (joko äo:lla mitattavan tai sosiaalisen älykkyyden kanssa), mutta näemmä varsin vahva yhteys on olemassa:

http://research.similarminds.com/intelligence-test-performance-and-myers-briggs-type/28

Vaikka yhteys on olemassa, niin vaikea sanoa onko näillä mitään syy-seuraus suhdetta. Sekä persoonallisuus että älykkyyserot on varmasti havaittavissa jo pienissä lapsissa. Mutta jatkossa sitten voi tietenkin kysyä että olemmeko hyviä siinä mitä teemme=harjoittelemme paljon, vai teemmekö mielellään sitä missä olemme hyviä.

• Ex------------PUA

INTJ. Joskin olen aika siinä ja siinä etten ole ENTJ, sillä olen pienestä pitäen ollut ekstrovertti, vanhempana muuttunut introvertiksi, ja kaiken kaikkiaan olen aika siitä väliltä. Ehkä siksi enemmän INTJ, koska olen osittaiin erakkoluonne, arvostan kaverisuhteissa laatua enkä määrää (nuorempana niitä oli hirveästi, mutta jotenkin pitkästyin siihen ja tajusin että mitä enemmän kavereita, sen enemmän "mätiä omenoita" joukossa).

En ole miettinyt että minkä kanssa voisin olla, se on ns. ikuisuuskysymys, että pitäiisikö olla saman luontoisen kanssa vai ei.

Minulla on INTJ-kavereita, joiden kanssa voi tulla tuntikausienkin väittelyitä, ja smalll talkia ei juuri harrasteta vaan mennään suoraan asiaan. Siinä on toki puolensa, mutta sellainen kepeän kukkea seura välillä voisi tehdä hyvää. Nainen voisi tasapainottaa raskasta luonnettani.

• atännä

En ole vuosiin tuota tehnyt, mutta INFP tiedän olevani. En ollenkaan ylläty, että sinkuista löytyy yllättävän paljon saman tyyppisiä, vaikka suht harvinainen yhdistelmä onkin.

• atännä

Kun tekee montaa asiaa samaan aikaan, tulee _yllättäviä_ virheitä...

• nuffsaid

Sama tyyppi minullakin ja tehdessäni testin mietin samaa kuin sinäkin. Omalla kohdalla asia liittyy takuuvarmasti siihen, että olen huono sekä suullisessa että kehollisessa kommunikaatiossa. Hallitsen kyllä useita kieliä ja olen sosiaalinenkin, mutta tunneasioista en oikein kykene puhumaan.

Ja toisaalta sitten taas tunteiden voimakkuuden vuoksi joudun toisinaan eristäytymään.

• Mies_33v

Olen selvä INTJ, ja tyttöystäväni, sitten kun sellaisen löydän, on melko suurella todennäköisyydellä NF.

• advocateinfj

INFJ

"INFJs aren’t afraid to show their love, and they feel it unconditionally, creating a depth to the relationship that can hardly be described in conventional terms. Relationships with INFJs are not for the uncommitted or the shallow.

When it comes to intimacy, INFJs look for a connection that goes beyond the physical, embracing the emotional and even spiritual connection they have with their partner. People with the INFJ personality type are passionate partners, and see intimacy as a way to express their love and to make their partners happy. INFJs cherish not just the act of being in a relationship, but what it means to become one with another person, in mind, body and soul"

Tää sopii kyllä muhun tosi hyvin. :)

• Anonyymi

Tein testin ja sain INTP-T loogiggo. Meitä on kuulema vain 3% ja kyllähän se kuvaus sopi vähän liiankin hyvin .

• Anonyymi

Sama täällä. Tunnistan itseni ja ihan hätkähdin kun ajattelin että koko testi on huu-haata.
        -nainen-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8109
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2151
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2062
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1688
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1627
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    7. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      1066
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      985
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    Aihe