Aina en vain tiedä mitä pitäisi tehdä

Nimirkki

Riitelimme, en muista mistä, varmaankin jostain asiasta mitä sanoin tai en sanonut. Saattoi olla, että ilmeeni ei ollut työpäivän jälkeen ilosta hehkuva vaan väsynyt. En ehkä välittänyt kertoa tarpeeksi työpäiväni tylsyyksistä, halusin vain kotiin, nähdä perheeni, puolisoni ja ihanan vuoden ikäisen poikani. Kylpyhuoneessa poika sylissä hauskuutimme toisiamme ilmeillä ja vastailin lyhyesti virnistysten välissä. Selvästi vastaukseni ja elkeeni ei ollut riittävä vaan puheen paino voimistui. Koitin hymyillä pojalle ja pyytää rauhallisuutta samaan aikaan. Olen ollut tilanteessa ennenkin, tiesin, että on hyvin vähän mitä voin sanoa, kaikki mitä tästä lähtien sanon tai teen ei auta.

"Ei minulla ole mitään menossa kollegani kanssa... en aina pysty vastaamaan heti puhelimeen sillä olen töissä asiakaspalvelussa... kyllä asiakkaat ovat välillä vastakkaisen sukupuolen edustajia... miten niin myöhään töissä? Teen vajaata päivää ja aina tulen heti kotiin... Et töni tai lyö minua, poika on sylissä! Rauhoitu!... En anna poikaa sinulle, jos et pysty rauhoittumaan... Mikä sinua vaivaa?..."

Ehkä olisi pitänyt antaa poika hänelle? Ehkä hän olisi rauhoittunut ja poika olisi ollut myös iloinen. Ehkä en ollut viisas omiessani pojan, ehkä se eskaloi tilanteen ja olisi säästytty itkuilta.

Lukitsin itseni ja pojan kylpyhuoneeseen. Poskessani viiden sentin verestävä naarmu ja kädessä toinen, lapsi sylissä hysteerisesti itkien siirryimme saunaan johon äänet hieman vähemmän kantautuvat. Viiden minuutin päästä on kylpyhuoneen oveen saatu potkittua reikä ja lukko vääntynyt. "Onneksi" tässä vaiheessa viha purkautuu olohuoneesta löytyviin tavaroihin joiden lentelemistä kuuntelemme saunasta käsin vielä hetken aikaa.

Vaimoni on ihana ihminen, enkä häntä pelkää. Joka päivä odotan, että pääsen kotiin perheeni luokse. Aina en vain tiedä mitä pitäisi tehdä.

1

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xym

Jos sinua on pahoinpidelty, ota yhteys poliisiin. Samoin jos omaisuuttasi on turmeltu, tästäkin rikosilmoitus. Jos naisella on jokin synnytyksenjälkeinen psyykkinen tila vielä päällä, hän ehkä tarvitsisi jotakin lääkitystä, ja te tarvitsette ulkopuolista asiantuntija-apua perheenä. Ota arjen alkaessa yhteys neuvolaan ihan asiallisesti, kerro mitä tapahtuu ja pyydä neuvoa. Jos teille tulee kinaa lapsen huoltajuudesta myöhemmin, olet vahvemmilla kun et jätä epäkohtia neljän seinän sisällä hautumaan. Lapsen parhaaksi, olette molemmat aikuiset pitkäkestoisen avun tarpeessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3523
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2134
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1809
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1567
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1538
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      11
      1467
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1257
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1215
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      25
      1145
    Aihe