Itsekeskeinen mies

Joulu75

Muutimme mieheni kanssa yhteen muutama kuukausi sitten. Vasta nyt kun olemme asuneet yhdessä olen tullut huomaamaan kuinka itsekeskeinen hän on. Hän haluaa säilyttää omat asitiansa ja aterimensa omassa kaapissa erillään minun vastaavista tavaroista. Minun ostamani astiat ovat meidän yhteisessä käytössä ja hänen astioitaan ja aterimiaan ei voida käyttää, koska ne muuten kuluvat. Kun olen pessyt meidän pyykkimme ja puhtaat vaatteet odottavat kaappiin vientiä pöydällä, hän vie vain omat vaatteensa pois ja jos minä vien kaappeihin meidän molempien vaatteet. Jos hän pesee vaatteita niin hän pesee vain omat vaatteensa. Jos meillä on pullaa, pikkuleipiä, karkkia jne. mies syö ne kaikki koskaan kysymättä olisinko minäkin halunnut syödä. Hän syö myös salaa minun karkkeja niin että kaapissa on vain tyhjä rasia jäljellä. Ja kun kysyn karkeista niin hän väittää ettei ole niitä syönyt. Lisäksi miehellä on kauhea huoli siitä että minä en vain ole syönyt enemmän mitään elintarviketta, joita meillä kaapeiss on. Yhteenmuutettaessa hänelle oli tärkeää että kaikki hänen huonekalunsa ja tavaransa tulevat varmasti esille. Läppäriä, kännykkää ja tabelttiaan hän vaalii huolella ja puhdistaa niitä säännöllisesti mutta yhteisessä kodissa hän ei vapaaehtoisesti huolehdi siisteydestä. Vaatehuoneessa hänen piti saada käyttöönsä "parempi hylly" omille vaatteilleen. Minä jouduin laittamaan omat vaatteeni alahyllylle, joka on pimeä ja josta on vaatteita vaikea löytää. Kylpyhuoneessa hänellä on käytössä kaksi hyllyä omille kosmetiikka- ja muille tuotteille ja hän valitti siitä että hänellä on liian vähän hyllytilaa käytössä. Minulla naisena on kuitenkin enemmän kosmetiikkaa käytettävissä kuin miehelläni mutta silti minulla on myös kaksi hyllyä käytettävissä omille tavaroilleni. Mieheni tupakoi ja minä en. Hänellä on tapana käydä tupakalla juuri ennen nukkumaanmenoa vaikka olen sanonut että hän haisee tosi pahalle kun tulee suoraan tupakalta sänkyyn. On ikävä haistella tupakankatkua sängyssä mutta tämä ei häntä tunnut haittaavan vaan se on kuulemma minun ongelma, jos en tupakanhajua siedä. Jos olen lomalla ja saisin kerrankin nukkua pitemään niin mies soitattaa herätystä monta kertaa aamulla ennen töihin lähtöä ja kun viimein herää niin sytyttelee valoja makuuhuoneessa sekä paukuttelee makuuhuoneen ovea kulkiessaan edestakaisin. Eihän sillä ole mitään väliä että minä herään ja enkä tahdo saada enää unta. Televisiota hän huudattaa tosi isolla ja kun olen pyytänyt että voisiko ääntä laittaa pienemmälle koska minusta meteli on liian kova. Tästä hän suuttuu ja marmattaa että on se kumma kun ei televisiossa saa edes ääntä olla. Jos on käynyt niin että mies on sanonut minulle jotakin ilkeästi ja tykkään siitä huonoa niin hän suuttuu minulle tästä asiasta. Eikö tuokin ole aika kummallista käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Mies on lähemmäs 50-vuotias mutta käyttäytyy kuin pahainen lapsi.
Olipa helpotus saada purkautua näistä asioista. Jos olisin tämän kaiken tiennyt ennen avoliittoa niin ehkä olisin miettinyt toisenkin kerraan yhteenmuuttoa, koska lähes kaikki asiat tuntuvat vaikeilta. On se kummallista miten mies muuttui kuin eri ihmiseksi sen jälkeen kun tavarat saimme saman katon alle.

17

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sikkadakka

      Kyllä sun täytyy todella paljo rakastaa tuota miestä, jos vieläkin asut hänen kanssaan! Minä laittaisin jo meneen...

    • Oppeliini1

      Mistä sinä olet löytänyt noin äärettömän itsekeskeisen ja juntin miehen.
      Sinun on täytynyt evätä monta kunnon miestä löytääksesi noin suuren luupään. No, olet onnistunut täydellisesti valinnassasi joten miksi täällä purnaat ja edes epäilet valintaasi?

    • Aito-sinkkumies40

      Mistä naiset aina löytää tuollaisia paskoja miehiä jotka ei naista ota huomioon. Minä olisin paljon parempi mies, vaikka ostaisin ruokailuvälineitä niin ne olis yhteisessä käytössä eikä missään eri kaapissa. Minulle ei ole väliä missä hyllyllä omat vaatteeni ovat, nainen saisi päättää siitä, en tarvii kun yhden hyllyn shamppoille ja muille tuotteille. Kyllä sulla tulee olemaan vaikea elämä tuollaisen miehen kanssa.

    • nokiankontio

      Minä potkisin tuollaisen idiootin niin pitkälle, että Siperiassa on nähty täydenlento.

    • kadettiini

      Eipä tuohon muuta voi sanoa, kuin niin on!

    • 96523

      No. Miksi olet hänen kanssaan. Et voi häntä muuttaa. Eli joko hyväksyt hänet sellaisenaan kuin hän on tai sitten etsit ittelle uuden kämpän.

      • Joulu75

        Jos olisin tiennyt nämä asiat ennen yhteenmuuttoa niin olisin jatkanut yksin asumista. Ei sitä noin vain voi muuttaa omaan asuntoon kun minun piti hävittää lähes kaikki omat huonekalut pois yhteenmuutettaessa. Minä tässä jään tyhjänpäälle jos pois lähden.


      • firstthingsfirsTT

        Vapaus on huonekaluja tärkeämpää. Kokemusta on. Ei tarvitse kuin patjan, tyynyn, peiton, kattilan, ruokailuvälineet ja siivousvälineet, niihin ei paljon rahaa uppoa. En sitoisi itseäni mihinkään paskiaiseen pelkän materian takia.


      • 85412
        Joulu75 kirjoitti:

        Jos olisin tiennyt nämä asiat ennen yhteenmuuttoa niin olisin jatkanut yksin asumista. Ei sitä noin vain voi muuttaa omaan asuntoon kun minun piti hävittää lähes kaikki omat huonekalut pois yhteenmuutettaessa. Minä tässä jään tyhjänpäälle jos pois lähden.

        Hei. Ihan selvästi et halua lähteä omalle tiellesi. Jos et, niin älä sitten valita. Se on sinun oma päätöksesi millaisen ihmisen kanssa elät.. Ei ole vaikeaa hankkia vaikka kierrätyskeskuksesta se sänky ja pöytä mitä tarviit alkuun. Hankit sitten varojen mukaan uudet.


    • jhjhjh

      Olen samaa mieltä kuin lähes kaikki muutkin jotka tähän ovat vastanneet. Jos olet puhunut miehelle eikä siltikään tajua itsekeskeistä käytöstään niin minä laittaisin vaihtoon. Ei tuossa parisuhteessa mies ihan hirveästi toista ihmistä ajattele.

    • jussstusss

      Tuollaisessa parisuhteessa ei voi elää. Tukehtuu, kurkkua kuristaa... Kannattaa tarkasti miettiä ennen yhteenmuuttoa. Oli varmaan ilmassa varoituksia, kuten se että jouduit kaikki kalusteesi tuhoamaan, mutta et vaan kuunnellut niitä huumassasi. Nyt on aika tehdä korjausliike.

    • Sassennach_

      Ja sinä olet tämän kanssa syystä että..............?

    • "Naiset aina rakastuu renttuihin. Miten meidän kunnon miesten käy..." Turha valittaa muille sokeuttaan.

    • Kadjana

      Noh sulle Ap on selkeesti sattunut huti miehen suhteen. Pahoittelen mut aina voi korjata mokansa. Eli kimpsut kasaan ja omaan kotiin! :)
      Joskus törmää ihmiseen joka esittää muuta kuin onkaan oikeasti ja se esitys loppuu kun muutetaan saman katon alle. "nyt on nalkissa" Tätä tapahtuu naisten puoleltakin yhtlailla..

      Silti kun noin kurjasta tilanteesta pääset pois lopulta, ei se hetki lähes tyhjässä uudessa kodissa tunnu niin pahalta mitä nyt kuvittelet.
      On kokemusta. Pari kk patja lattialla ja ihanat tyynyt, peitto lohdutti laadukkailla petivaatteilla aikoinaan. Saipahan hiljaksee sisustaa alusta lähtien. Heh.
      Kahdesti olen lähtenyt ja jättänyt omaisuuteni tahi yhdessä hankitut huonekalut, kodinkoneet toiselle. Oma itsekunnioitus ja mielenrauha oli maallista arvokkaampaa. (toki arvokkaammat maljakot ym otin mukaani)

      Surullisinta on se toisen tarve esittää.
      Voi mennä muutama vuosikin ja silti toinen muuttuu muuksi yhteenmuuton jälkeen.
      Eli aina ei ajan kanssa tutustuminenkaa ole tae mistään.

      Silti voimia ja parempaa tuuria uuteen elämään! Kyllä ne asiat hoituu kun ei jää märehtimään ja ole itsekkään ihmisen kynnysmattona. :)

    • raviravi

      Se mies ei oikeasti tykkää sinusta. Sillä on vaan tarve olla jonkun sellaisen kanssa, jolle voi tehdä mitä vaan ja se siinä kuitenkin on, eli saa kiksejä siitä, että sinä selvästikin tykkäät siitä niin paljon, että kestät mitä vaan. Ihan sairasta.

      Toi tulee vain pahenemaan vuosien myötä. En tiedä miten kauan seurustelitte ennen tätä yhteenmuuttamista, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi kauaa. Kyllä tuollainen luonne pitäisi tulla esiin vaikka ei yhdessä asuttaisikaan, jos vaan riittävän kauan toisensa tunnetaan.

      Tuo tahallinen aamuherätteleminen on jo silkkaa ilkeyttä. Ja tuohon se ei jää, voit olla varma. Mitähän jos nyt kuitenkin alkaisit harkita sitä pois muuttamista. Eihän sun siitä miehestä erota tarvitse, jos se sulle on kauhean rakas, mutta yhteinen talous ja asuminen ei tunnu sujuvan. Sanoit, että jäät tyhjän päälle, mutta en usko. Huonekalut ei voi olla mikään kynnyskysymys tässä, niitä tosiaan saa kirppareilta ja kierrätyskeskuksista ihan pieneen hintaan eikä kai ne sun entisetkään nyt niin arvokkaita olleet, kun kerran suostuit ne hävittämään.

    • NoHuppista

      Lukiessani juttua, mieleeni tuli äidin helmoista suoraan muuttanut, mieleltään teini, ja muutoinkin kypsymätön, ja joissain asioissa "haasteellinen". Eli ei ihan normikaveri.
      Se nyt varmaan kertookin kaiken oleellisen.

    • Blablaai

      Mulla on ihan sama kokemus meneillään! Omassa kodissaan oli niin kova siivoamaan jne mutta täällä yhteisessä ei viitsi edes kahvikuppia/ruokalautasta viitsi kantaa olkkarista keittiöön (syö yleensä sohvalla, sentään hakee ruoan kattilasta...). Ei pyykkää (edes omiaan, perustelu ettei osaa lajitella?), ei imuroi, heittelee likaiset vaatteet ja sukat lattialle missä saavat olla kunnes joko vien pyykkiin tai kasvavat kiinni lattiaan...
      Mä oon katsellut tätä touhua nyt puolisen vuotta ja koska pyynnöistäni huolimatta muutosta ei ole tullut, äijä saa lähteä. en tiiä kerronko sille tänään vai ensi viikolla, mutta päätös on nyt tehty. Mamma saa alkaa taas passamaan poikaansa. Mä haluan aikuisen miehen ja aikuisen suhteen. Kumpikin käy töissä niin eikös kumpikin voi tehdä jotain kotitöistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe