Jos epäilen auton kilometrilukeman väärentämistä miten tai missä sen voi tarkistuttaa ? Auto on tuotu Saksasta 2005.
KILOMETRIMÄÄRÄN TARKISTUS ?
20
551
Vastaukset
- olehyvä
Kilometrilukema näkyy mittaristossa. Yleensä siinä nopeusmittarin alla.
- MercedesBenz4D
Menepäs jo nukkumaan poika
- 23.10
Ostokrapula? Keksimällä yrität keksiä syitä kaupan perumiseen?
Häpeä! Sinähän pillität kuin neiti! Korjaa se mersusi öljyvuoto, maksele rahoitukset pois ja paina kaasua äläkä pillitä! Aikuinen mies... prkle kuin pikku pentu tikkarin maahan pudotessa kuset ja paskat housussa ja äitille kertomassa kun isot pojat kiusaa.- MercedesBenz4D
hyvää joulua sullekin
- kokeilemerkkiliikettä
Merkkiliikkeeestä saattaisi löytyö tietoa, jos mersu on käynyt saksassa merkkiliikkeessä jostain syystä.
- MercedesBenz4D
Kiitos niitä harvoja asiallisia vastauksia
- mersusmies
Kyllä tuollainen lentokenttätaksi lienee ollut 500-600 000 ajettu tuontihetkellä?
- miljoonakm
Eikös nuo asiat ole selviä jo autoa harkittaessa. Just sisään ajettu mese Saksasta? Joo sulle löytyy....
- MercedesBenz4D
Eipä nykyään varmaksi tiedä
- 200000-100000
Riippuu mittarinrullaajan ammattitaidosta saatko mitään irti tietokoneista. Ruuvautin Volvostani Tukholmassa kilsoja oikein huolella pois ja se ruuvaaja muutti kolmesta eri tietokoneesta lukemat eli ainakin Volvossa ajokilometrit tallentui kolmeen eri kohtaan. Jos on vain mittaristosta muutettu lukema, niin voi olla mahdollista löytää muut lukemat muista paikoista, jos ei ole viitsitty tehdä asioita huolella.
- MercedesBenz4D
Taitaa olla jo yleistä tämä ruuvaaminen
- 54.90
MercedesBenz4D kirjoitti:
Taitaa olla jo yleistä tämä ruuvaaminen
On aina ollut, erityisesti RUOTSISSA, osassa Saksaa ja Viro-Latvia-Liettua akselilla...
https://www.youtube.com/watch?v=XXcx5ZxLvj8
HELPOMPAA kuin heinänteko. - E220_CDI
54.90 kirjoitti:
On aina ollut, erityisesti RUOTSISSA, osassa Saksaa ja Viro-Latvia-Liettua akselilla...
https://www.youtube.com/watch?v=XXcx5ZxLvj8
HELPOMPAA kuin heinänteko.Hyvillä välineillä tietenkin autolle voi osaaja tehdä mitä haluaa. Mutta tuonkin auton "huoltokirja" on Daimlerin tietokannassa. Eikö mittarilukema 73 tuhatta herätä epäilyksiä, kun viimeisin huolto on tehty puoli vuotta sitten 175.000 km kohdalla?
- 90.90
E220_CDI kirjoitti:
Hyvillä välineillä tietenkin autolle voi osaaja tehdä mitä haluaa. Mutta tuonkin auton "huoltokirja" on Daimlerin tietokannassa. Eikö mittarilukema 73 tuhatta herätä epäilyksiä, kun viimeisin huolto on tehty puoli vuotta sitten 175.000 km kohdalla?
...aloittajahan alkoi kaivella mittarilukeman todellisuutta VASTA kaupanteon jälkeen, ostokrapuloissaan kun ei maistukaan osamaksujen makseleminen... huoltokirjaahan hänellä ei ole ja tyhjän kirjan voi yhtälailla väärennellä vaikka tuolle esimerkin 73000km ajomäärälle sopivasti sopivaksi. Aloittajan halpis on 2005 tuotu (lienee 98-02 vuosimallia, eli pirukseen jo iäkäs?) on 99% varmuudella vääristellyllä mittarilukemalla, jos se poikkeaa paljonkin n.18000/km ajomäärästä, jota tulli pitää keskiarvona autoille verotuksessaan.
Valitettavaa, mutta totta: tuontiautoissa ruuvaus yleisempää kuin kukaan osaa kuvitella, saati myöntää. Myyjänä pitää vain uskoa siihen, mitä mittaristossa seisoo ja jos sille vielä huoltokirjakin on olemassa, niin aika velho pitää olla jos mittarilukeman vääräksi todistaa.
Ja kuten totesitkin, taitava rikollinen vääristää kaikki ajomäärän talteenottavat komponentit, joten taikurikaan ei niitä alkuperäisiä kaivele enää mistään.
- E220_CDI
2005 voi olla mitä tahansa, koska DSB tuli käyttöön vasta 2008. Siitä eteenpäin merkkihuollot näkyvät Daimlerin tietokannassa systemaagisesti, koska mitään paperista huoltokirjaa ei auton mukana enää toimiteta.
Jos mittaria on manipuloitu, syöttää virtalukko käynnistettäessä oikean tiedon saman tien takaisin -> pitää muuttaa myös EZS (Elektronische ZündSchloss). Vanhemmissa käy helpommin kuin uusissa. Halvin temppu on disabloida lukeman lähetys EZS peukaloinnilla tai CAN-blockerilla, joka estää päivityksen. Kumpikin paljastuu testerillä EZS livedata kyselyllä. Vanhemmissa tosin auton kaikkien lukemien muuttaminen oli ihan liian helppoa.- kokeilemerkkiliikettä
Kyllä ne huollot kirjattiin ennen sähköistä huoltokirjaa sinne merkkiliikkeen systeemiin.
Sitten kun digitaali yleistyi, niin niitä vanhemipia käyntejä alkoi ilmestyä sinne tehtaan tietokantaan.
Sieltä saattaa löytyä jopa 90-luvun kampanjakirjauksia.
- RMB
BMW:stä voidaan avaimesta lukea ajettu määrän. Valtuutetussa liikkeessä huoltoon tultaessa huoltoneuvoja laittaa avaimen lukulaitteeseen, josta tiedot siirtyy työmääräykselle.
Olisiko mersussa sama tekniikka?
Avaimessakin olevaa tietoa voidaan huijata, mutta tieto voi kuitenkin kertoa jotain. Esimerkiksi onko mittarissa sama lukema, löytyykö huoltolaskua/merkintää isommilla kilometreillä, sähköinen huoltokirja ym...- kokeilemerkkiliikettä
Bemarissa avaimen kilometrit ei pienene.
Jos mittaristoon muutetaan 400 000km--> 165 000km, niin avaimessa jököttää se 400 000km niin kaukan ennen kuin mittariston tietokone (matkamittari) saavuttaa sen. - 19.19
kokeilemerkkiliikettä kirjoitti:
Bemarissa avaimen kilometrit ei pienene.
Jos mittaristoon muutetaan 400 000km--> 165 000km, niin avaimessa jököttää se 400 000km niin kaukan ennen kuin mittariston tietokone (matkamittari) saavuttaa sen.Tuonkin voi kiertää. Avain tulkitsee "vain" miljoona kilometriä ja rekisteröi aina mittariston suurimman uudeksi "oikeaksi ajomääräksi".
Laitellaankin mittariin 999999km. Avain tulkitsee sen. Ajetaan mittariin 1km. Avain tulkitsee sen. Nyt voikin ruuvata haluamansa lukeman isommaksi, avain tulkitsee aina suurimman mittarissa olleen lukeman. Helppoa.
Tämä vaan tiedoksi kaikille BTCF ja muille merkki- foorumeille, siellä kun väittävät sitkeästi "varmana tietona" ettei juuri heidän merkkiään voi mitenkään huijata... heh.
- kuntotarkistukseen-mars
Nykyään homma hoituu tietokoneella ja jos se tehdään kunnolla, niin lukemaa voidaan muuttaa vaikka ennen jokaista huoltoa. Silloin valmistajan tietokantaankin menee väärä lukema ja todellista ei tiedä kukaan.
Ainoastaan kattava kuntotarkistus voi paljastaa vastaako auton kunto sitä mitä mittarilukeman perusteella voidaan olettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667