Luottamus vietiin kokonaan

totaalinenpellejovuosia

Tulipa tänään ulmoitus tuttavaperheen vaimolta, että sen mies ja mun vaimo pettää meitä. Pahinta tässä on se kun on lapsia molemmissa perheissä ja pieniä vielä.

Oon umpikujassa itkettää ja oksettaa koko ajan, millä tästä pääsee eteenpäin ja yli? Mun pitäis olla mies mutta mää en jaksa olla sitä nyt, se on vaikee rooli.

Kaikki alkaa alusta, talot myydään yms. Ei vaan nappaa mikään ja sattuu tosi lujaa.

Mukava joulu tulossa nyt sitten.

Jotain toipumisvinkkejä olis kiva saada.

Kiitos etukäteen asiallisista vaatauksista kaikille.

13

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otanosaa

      Järkytyksesi on varmasti suuri, otan osaa. Minullekin sattui jotakin pahaa kaksi vuotta sitten Jouluna. Ja suren sitä yhä, tulen varmaan vielä suremaankin monta Joulua.

      Jos vaimosi on pettänyt jo vuosia (ymmärsin nimimerkistäsi), niin tuskin hän on rakastanut sinua pitkään aikaan. Eikö olekin sitten helpotus, että kun suurin tuska on ohi, saat jatkaa elämääsi ja etsiä uutta rakkautta? Ja vaikkei rakkautta heti löytyisikään, niin hyvät ja luotettavat ihmissuhteet ovat parasta elämässä, menköön maat ja mannut, ei niitä mukaansa saa kumminkaan.

      Älä patoa tunteitasi, vaan anna niiden tulla, niin helpottaa nopeammin. Tiedän kokemuksesta. Kaikesta huolimatta, hyvää (tai edes siedettävää) joulua.

    • Samankokenut

      Hei, olen kokenut saman jo vuosia sitten ja yllätys, juttu paljastui joulun aikaan..Minä olen siis nainen, ja miehellä oli suhde ystäväpariskunnan naiseen. En ollut aavistanut mitään, luotin heihin molempiin sataprosenttisesti. Lapsia oli molemmilla, mutta ei ihan pieniä. Lapset olivat hyviä ystäviä keskenään, joten sovittiin heti alussa, että he saavat olla sitä edelleen. Ei siihen oikeasti auta muu kuin aika. Muutama ensimmäinen kuukausi eron jälkeen oli aivan kauheaa aikaa, tuntui, että ei pysty nukkumaan eikä töissäkään saanut mitään aikaiseksi. Erityisen paljon minua helpotti juttelu tämän ystäväpariskunnan miehen kanssa, mehän oltiin samassa veneessä. Juttele sinäkin sen toisen petetyn osapuolen kanssa. Kannattaa myös avautua asiasta muillekin ystäville ja sukulaisille, kyllä se tuska siitä pikkuhiljaa helpottaa. Mieheni kanssa en oikeastaan juurikaan puhunut sen jälkeen, kun selvitettiin tapahtuneeseen johtaneet syyt ja sovittiin nuo käytännön asiat (talon omistus, lasten tapaamiset ym.).

      Keväällä alkoi jo piristymään ja muutaman laastarisuhteen jälkeen tuntui, että kyllä se elämä vaan voi vielä olla kivaakin. Valitettavasti sitä oikeaa ei vielä ole löytynyt, mutta katkeruus heitä kohtaan loppui siinä vaiheessa, kun huomasi, että itsekin kelpaa vielä jollekin. Ei nuo laastarisuhteet kaikille sovi, mutta minun itsetuntoni kohosi niiden avulla. Eikä niihin kannata ihan heti heittäytyä, se vaan lisää pahaa oloa. Käy siis asiat läpi vaimosi kanssa ja miettikää yhdessä paras ratkaisu. Joskus vielä voit antaa hänelle anteeksi ja jatkaa elämääsi entistä vahvempana. Voimia ja halauksia sinulle <3

      • PelastakaaLaastarit

        Kohotit sitten omaa itsetuntoasi käyttämällä muita ihmisiä hyväksesi Ymmärrätkö, että saatoit pilata heidän elämänsä pitkäksi aikaa. Nyt sitten kannustat vielä muitakin samanlaiseen toimintaan. Joillekin laastarina käyttäminen voi olla viimeinen pisara lopullisen romahduksen kannalta.


      • säälittävääminusta
        PelastakaaLaastarit kirjoitti:

        Kohotit sitten omaa itsetuntoasi käyttämällä muita ihmisiä hyväksesi Ymmärrätkö, että saatoit pilata heidän elämänsä pitkäksi aikaa. Nyt sitten kannustat vielä muitakin samanlaiseen toimintaan. Joillekin laastarina käyttäminen voi olla viimeinen pisara lopullisen romahduksen kannalta.

        Tiesiköhän nuo laastarit, ettei oikeaa suhdetta tule? Itsekkäät ihmiset käyttää toista hyväkseen asiassa kuin asiassa. Jopa omaa eroaan ja pettymystään "hoitavat" toisten avulla. Hyväksikäyttöä pahimmillaan.
        Ottaako laastarisuhteita harrastavat ollenkaan huomioon, että sillä laastarillakin on tunteet? Vai onko ne pelkkää panemista, yhteisestä sopimuksesta?


      • Samankokenut

        Minun laastarini tiesivät kyllä, mistä oli kysymys. Kerroin suoraan, että en vielä pysty oikeaan suhteeseen, joten hyväksikäyttäminen oli molemminpuolista, jos niin voi sanoa. Rehellisyys on tärkeää kaikissa suhteissa.


      • PelastakaaLaastarit
        Samankokenut kirjoitti:

        Minun laastarini tiesivät kyllä, mistä oli kysymys. Kerroin suoraan, että en vielä pysty oikeaan suhteeseen, joten hyväksikäyttäminen oli molemminpuolista, jos niin voi sanoa. Rehellisyys on tärkeää kaikissa suhteissa.

        No silloin on ollut reilu peli. Kylmää vaan, kun joka paikassa (naistenlehdet/netfoorumit) kehotetaan käyttämään laastareita. Käytetään empaattisia, herkkiä ihmisiä (ressukoita, ns. vahvojen ihmisten mielestä) hyväkseen, jotta voidaan taas alkaa suhteeseen ns. korkeantason kumppanin kanssa jne.. Usein juuri tällaiset herkät/empaattiset ihmiset joutuvat kokemaan tätä toistuvasti, ennen kuin ehkä ymmärtävät mallin ja ehkä löytävät parisuhteen, jossa hekin saavat jotain takaisin, jos sitten ei ole jo liian myöhäistä...

        Toki jokainen aikuinen ihminen vastaa omista tunteistaan ja päätöksistään.


      • ja.mitä.v.tt.ua
        PelastakaaLaastarit kirjoitti:

        No silloin on ollut reilu peli. Kylmää vaan, kun joka paikassa (naistenlehdet/netfoorumit) kehotetaan käyttämään laastareita. Käytetään empaattisia, herkkiä ihmisiä (ressukoita, ns. vahvojen ihmisten mielestä) hyväkseen, jotta voidaan taas alkaa suhteeseen ns. korkeantason kumppanin kanssa jne.. Usein juuri tällaiset herkät/empaattiset ihmiset joutuvat kokemaan tätä toistuvasti, ennen kuin ehkä ymmärtävät mallin ja ehkä löytävät parisuhteen, jossa hekin saavat jotain takaisin, jos sitten ei ole jo liian myöhäistä...

        Toki jokainen aikuinen ihminen vastaa omista tunteistaan ja päätöksistään.

        korkeantason kumppanin kanssa


    • Kärsivällinen

      Jos rakastat vaimoasi,niin taistele hänestä.Pettäminen ei aina tarkoita että haluaisi erota.On mahdollista rakastaa kahta ihmistä yhtä aikaa.Älä aiheuta ajolähtöä jos vaimosi ei haluakaan erota.

    • Kusetettu_78

      Tervehdys

      Minulle kävi samoin. Oma vaimoni piti suhdetta yllä serkkuni mieheen 6 kuukautta. Hän jäi kiinni asiasta 20.12. Joulu oli tosiaankin aika mielenkiintoinen täälläkin. Pahin shokki on jo ohi. Viha ja katkeruus alkavat hälvenemään. Edessä on nyt vaan avioeron tuomat velvoitteet.

      Uskon vahvasti että näistä selviää. Odotan mielenkiinnolla vuotta 2016

    • luottamusvietymyös

      saman kusetuksen uhri täälläkin, voimia. Ei tuollaisen jälkeen voi rakentaa enää entiselleen. Vaikeata myös luottaa enää jatkossa keneenkään.

    • TASAPUOLISUUS

      PARINVAIHTO ONNISTUUKO.......

    • yksinparasasuu

      kaikki nykymaailmassa pettää.....

      • opaösddkn

        Ei petä. Ainakaan minä. Niin silloin se ei ole kaikki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      15
      1480
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe