Kello kertoo paljon omistajastaan

NytSeKuullaan

No, niin. Olkaapa hyvät sana on vapaa. Kertokaa esimerkkejä siitä mitä mikin kello kertoo omistajastaan. Aloittakaa vaikka omasta kellosta.

48

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iogjnoirtgjserigjopm

Oma kelloni kertoo että olen suht hyvin toimeentuleva, mutta kokonaisuus ratkaisee. Pyrin balanssiin kellon kanssa suhteessa pukeutumiseen. Pitää olla siistit vaatteet ja näyttää asialliselta jotta kello korostaisi muuten tyylikästä kokonaisuutta.

Kello kuvastaa myös tyylitajua. Jos ranteessa on esimerkiksi Auriol tai Prologue, voidaan kantajasta päätellä paljonkin myös muun tyylin suhteen. Halpa kello sinänsä ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä, vaan halvalla voi saada siistin näköistä kamaa, joka ei kuitenkaan kestä kovin kauaa.

Halvan näköiset urheilukellot ovat oma lukunsa, jotka sopivat hyvin tyyliltään ja ominaisuuksiltaan eri työtehtäviin, vapaa-aikaan ja urheiluun. Itsekin käytän töissä työpuvun kanssa halvempaa urheilukelloa.

• kohtaSeNapsahtaa

hieno itsepuhelu joka johtaa tietyn mauttoman muovikellon hillittömään kehumiseen ja ylistykseen, onnea Breitlingman.

• Gjhhjkjfjlnnb

Kehut sille joka/mikä sen ansaitsee. P.S. Voin myöhemmin määriteltävä päivänä paljastaa maailmankaikkeuden parhaan rannekellon omassa hintaluokassaan.

• ytyue
        Gjhhjkjfjlnnb kirjoitti:

Kehut sille joka/mikä sen ansaitsee. P.S. Voin myöhemmin määriteltävä päivänä paljastaa maailmankaikkeuden parhaan rannekellon omassa hintaluokassaan.

Ihanaa, oraakkelini. Odotan tätä kuin kuuta nousevaa

• Kelloharrastaja

Oma kellonihan on tuttu ja turvallinen Prologue, jota tässä keskustelussa aiemmin tituleerattiinkin siististä tyylistä kertovaksi kelloksi. Prologue kertoo minun mielestäni kantajan tyylistä paljon: hän arvostaa käytännöllisyyttä laittamatta sitä kuitenkaan liiaksi esteettisyyden edelle. Prologue-kellon käyttäjä on myös usein hyvin toimeentuleva, ja Prologue-kellon ostaminen on hänelle pitkän harkinnan tulos.

Auriol-kellojen osalta en kuitenkaan yhdy aiemmin tässä ketjussa esitettyyn mielipiteeseen. Minun mielestäni Auriol on lähinnä halpa "low-end"-kello, joka hajoaa nopeasti. Siispä Auriol on minun silmissäni lähinnä hetken heräteostos alemman keskiluokan taikka köyhälistön käteen.

• suksivittuunkusipää

Suksi nyt helvettiin senkin idiootti Claes Ohlsonin maksettu trollipaska! Kukaan ei osta maailmankaikkeuden virallisesti huonointa kelloa, eli sitä läpensä paskaa Prologueta!

• paskaprolo

Prologue on halvoista kelloista kaikkein huonoin ja kaikenlisäksi halparomuketju Claes Ohlsonin tuote joka on koottu jossain kiinalaisessa hikipajassa. Surkeinta mahdollista laaduttomuutta. Kukaan täysjärkinen ei osta mitään Prologueta eikä mitään muutakaan Claes Ohlsonilta. Prologueta käyttävät nurkkaräkälöiden ammattijuopot ja muut elämästä syrjäytyneet pellet.

• kello_on_työkalu

Kyllähän kello jo sinänsä paljon kertoo kantajansa arvoista ja arvostuksista koska kello on näkyvä osa pukeutumista. Valitettavasti kello paljastaa myös turhamaiset pröystäilijät heti.
      Itse suhtaudun kelloon vain ja ainoastaan ajan näyttävänä päivittäisenä välineenä, jonka ainoa tehtävä on näyttää aika ja päivä ja kestää luotettavasti päivästä päivään vaikka mikä vaan eteen tulisi. En ole kiinnostunut kellon yhteydestä muuhun pukeutumiseen enkä mistään muotivirtauksistakaan, kello on tosiaan vain työkalu. päivittäinen käyttökelloni on Casio G-Shock.

• NavySiiliGayShotti

Tulihan se sieltä, dorkapoika ja suuri taistelu- ja pelastuskello joka kertoo kantajastaan lapsellisuuden määrän, yeah!

• kello_on_työkalu

Et siis vieläkään ymmärrä, että tarvitsen Casio G-Shockin nimenomaisesti siksi, että teen akuuttia ensiaputyötä ja kaikissa sääolöoissa kaikkina vuorokauden aikoina pelastus-, ja etsintätöitä vapepassa. Tarvitsen nimenomaisesti sen äärikestävän kellon enkä jotain muotikelloa joka ei kestä esimerkiksi disinfektionesteeseen toistuvaa upottamista.

• vakavastiharkitseva

Kestääkö se myös Autoliiton erittäin haastavissa tiepalvelutehtävissä ja marttakahvion piirakkatalkoissa?

• kello_on_työkalu

En tee töitä autoliitossa vaan SPR:n ensiavussa ja vapepan etsintätehtävissä. Teen satunnaisesti työtä myös muissa SPR:n osoittamissa tehtävissä, esimerkiksi päihdepuolella ja kriisiavussa.
        Autoliitto tekee omalla sarallaan hyvää työtä, oma työni on lääkinnällistä ensiapua sekä akuuttia hengen pelastavaa ensiapua. Teen siis työtä Suomen Punaiselle Ristille joka toki tekee vapepassa yhteistyötä myös sen mainitsemasi autoliiton kanssa.

• kello_on_työkalu

Tietoa tehtävistäni näissä osoitteissa:

https://www.punainenristi.fi/tule-mukaan/ensiapuryhmaan

Ensiavun vapaaehtoiset päivystävät vuosittain sadoissa erilaisissa tapahtumissa ympäri Suomea. Tervetuloa vapaaehtoiseksi ensiapuryhmään! Ryhmiä on lähes jokaisella paikkakunnalla.

Ensiapuryhmät kokoontuvat säännöllisesti opettelemaan ja harjoittelemaan ensiaputaitoja. Ensiaputaitojen lisäksi ryhmässä voi oppia radiopuhelinten käyttöä, suunnistusta, ryhmän johtamista ja kouluttamista.

Osa ensiapuryhmäläisistä osallistuu myös hälytystehtäviin osana Vapaaehtoista pelastuspalvelua Vapepaa. Viranomaiset hälyttävät Vapepan hälytysryhmien vapaaehtoisia auttamaan niin onnettomuuksissa, etsinnöissä, evakuoinneissa kuin vaativissa erityistilanteissakin.

http://vapepa.fi/

Jäsenjärjestömme järjestävät Vapaaehtoisen pelastuspalvelun peruskursseja (8 h) sekä lyhyempiä, noin neljän tunnin mittaisia Vapepa tutuksi -infoja, joilta saa hyvät perustiedot Vapepasta sekä pelastuspalvelutoiminnasta Suomessa. Lisäksi hyvä väylä tulla mukaan hälytysryhmätoimintaan on osallistua esimerkiksi etsinnän, viestin tai ensihuollon peruskurssille, joita paikallistoimikunnat järjestävät.

Voit myös taitojesi mukaan hakeutua johonkin erityistehtävään. Esimerkiksi koirajärjestön hälytysryhmässä voit valmentautua koirasi kanssa etsintätehtäviin, sukeltajana voit kouluttautua vedenalaiseen etsintään ja radioamatöörinä tai muuten viestiliikenteestä kiinnostuneena voit erikoistua viestitehtäviin.

Sinulla on myös mahdollisuus kouluttautua valmiuspäivystäjäksi, valmiuskouluttajaksi tai Vapepa-johtajaksi.

• voihanPoikasenHurmiot

Wauh, noissa hommissa kestää ihan kello kuin kello, mutta GayShock ranteessa tuntee ilmeisesti suurta taistelijan elämyksiä ja NavySealin maailman pelastusoperaation tuomia kiksejä?

• kello_on_työkalu

Ei kestä kello kuin kello. Useimmat kellot hajoavat jo siihen kun sen kellon upottaa disinfektionesteeseen sen jälkeen kun kello on saanut jonkun verta tai eritteitä roiskeina. Toiseksi sääolot etsinnöissä voivat olla mitä vaan yömyrskystä huippupakkasiin tai huippuhelteisiin eli kelloltakin vaaditaan näissä hommissa paljon. Casio G-Shock kestää ja on aina luotettava työkello. Olosuhteet kyllä tosiaan vastaavat sitä Navy SEAL:n toimintaa, miinus aseet nyt tietysti. Ensiavussakin tulee eteen tilanteita joissa rymistellään menemään kovaa kyytiä esimerkiksi potilasta kantaessa tai kun sidotaan hyvin vakavia vammoja.

• onSeMahtavaaUneksia

Montako "keikkaa" olet heittänyt? Eikö noissa hommissa käytetä enää suojavarusteita? Uidaan suojaamattomana eritteissä ja verimössössä jne.... Kuulostaa kovin lapsen fantasiaunilta joissa action hero pelastaa kaiken ja aina.

• kello_on_työkalu

Toki käytetään suojavarusteita kuten suojahanskoja, mutta hanska ei peitä kelloa. Muu asustus on ensiapuliivi ja housut sekä umpinaiset kengät. Olen heittänyt satoja keikkoja kun lasketaan yhteen ensiapupäivystykset ja vapepan pelastuskeikat. Sillloin tällöin tullaan kontaktiin eritteiden kanssa, eikä se suojahansikas aina anna täyttä suojaa näissä tilanteissa.
        Minua ei kiinnosta uneksinko sinun mielestäsi, mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä vaan sillä mitä teen SPR:ssä. Minulla on kokemusta näistä töistä, sinulla ei ole, joten olen yksin oikeassa ja sinä olet väärässä.

• kelloVSmuovilelu

Ja Rolexin teräksinen suklari ei kestä putsiaineita tai kusta ja paskaa? Teräs olisi paljon hygieenisempi materiaali ja parempi puhdistaa, eikä ole sellainen iso klöntti joka on aina tiellä eikä mahdu kumihanskan tai hihan alle suojaan.

• eiKunPelastamaan
        kello_on_työkalu kirjoitti:

Toki käytetään suojavarusteita kuten suojahanskoja, mutta hanska ei peitä kelloa. Muu asustus on ensiapuliivi ja housut sekä umpinaiset kengät. Olen heittänyt satoja keikkoja kun lasketaan yhteen ensiapupäivystykset ja vapepan pelastuskeikat. Sillloin tällöin tullaan kontaktiin eritteiden kanssa, eikä se suojahansikas aina anna täyttä suojaa näissä tilanteissa.
        Minua ei kiinnosta uneksinko sinun mielestäsi, mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä vaan sillä mitä teen SPR:ssä. Minulla on kokemusta näistä töistä, sinulla ei ole, joten olen yksin oikeassa ja sinä olet väärässä.

Onhan e hienoa, että toimit noissa hommissa, mutta jätä tuon muovisen möhkäleen rummuttaminen ja keskity oleelliseen. Kuulostat keskenkasvuiselta ja katkeralta, koska et omista kunnollista kelloa.

• menesmaatejo

Itse olet täysi kakara. On tyypillistä luulla, että muut ovat samanlaisia kuin itse olet. Ja kerropa nyt se oma kellotarinasi ja lopeta narinasi.

• enOleKakara

käytän ja omistan useita arvokelloja ja käytän niistä jotain jatkuvasti ja kaikkialla tilanteen mukaan. Tietysti jossain rymyhommassa otan kellon pois ranteesta vaikkapa taskuun.
        Tuollainen hypetys hurjista seikkailuista ja sotkelloista on vaan niin lapsellisia, että naurattaa.

• onkoelämää

Ehkä olet vain kateellinen? MIkä muu se niin panisi nauramaan.

• SprBoikotti

Kysymys sulle spr!! Tapaatko sä yhtään mamuja sellä sun töissäs, niin kuin talon puolesta siis!! Olettekos lyöneet hynttynne jo yhteen? Mitkä teidän tulevaisuussuunnitelmat ovat?

• lhlkgjg
        kello_on_työkalu kirjoitti:

Et siis vieläkään ymmärrä, että tarvitsen Casio G-Shockin nimenomaisesti siksi, että teen akuuttia ensiaputyötä ja kaikissa sääolöoissa kaikkina vuorokauden aikoina pelastus-, ja etsintätöitä vapepassa. Tarvitsen nimenomaisesti sen äärikestävän kellon enkä jotain muotikelloa joka ei kestä esimerkiksi disinfektionesteeseen toistuvaa upottamista.

Hetken päästä muovihihna taas hapertuu asennushommissa joissa öljyt ja rasvat ja napsahtavat poikki taas kerran.Pitäisi olla hihnat silikonia mutta halpaa laminoitua neoprenia edelleen.

• kestääköihminen

Mamuja hyysätessä onkin hyvä olla pomminkestävä kello.

• kello_on_työkalu

Mitä kohtaa et ymmärtänyt? SPR:n ensiavun ja lääkinnän vapaaehtoiset eivät ole töissä vastaanottokeskuksissa vaan tekevät töitä erilaisissa yleisötilaisuuksissa, pelastustehtävissä osana vapepaa, erilaisissa evakuointitehtävissä ja apuna luonnonkatastrofien aiheuttamissa tilanteissa kotimaassa. VOK:ien vapaaehtoiset ovat ihan erikseen ja ihan eri koulutuksella kuin ensiavun ja lääkinnän sekä pelastustöiden vapaaehtoiset. En minäkään tee ensiavun vapaaehtoisena töitä vastaanottokeskuksessa, eikä koulutuksellani ole edes perustetta päästä vastaanottokeskukseen vapaaehtoistöihin.

• fasfas

Tota käyttääkö joku vielä rannekelloa?

• tietoaJaSivistystä

Rannekellon käyttäjien määrä kasvaa vauhdilla ja suuntaus on mekaanisiin ja jopa arvokelloihin. Suomalainen siis sivistyy ja eurooppalaistuu.

• suunto1

joku suunto-merkkinen

• Sertina

Itse olen vasta hiljalleen herännyt tähän kelloasiaan. Minulla on ollut Timex ironman triathlon jokapaikan kellona. Tässä on myös sykemittari ja monenlaisia ajanotto toimintoja, vaikka kello 2001 ostettu. Vähän nätimpi tämä on ulkoisesti, kuin nämä äly-ja liikuntakellot. Nyt olisi hankinnassa arkikäyttöön myös Certina DS1. Näitä saa 500€ hintaan. Onko Certina hyvä ja minkälainen koneisto siinä on? Etsin pelkistettyä käytännöllisyyttä, joten Certinakin ajaisi asiansa. 2000€ on raja, sen kalliimpaa ajan-näyttäjää en edes halua, eikä duunarin käteen sovi.

• Casiomään

Mekaaninen kello kertoo sen että käyttäjänsä on helppo manipuloida ostamaan tarpeettomia tuotteita. Oma arvostelukyky puuttuu kokonaan.

• KunTeiniPutosPuusta

Niinpä, kaikilla ei ole varaa tai ymmärrystä hankkia kunnollista mekaanista laatukelloa. Koulutuksen puute ja sivitymättömyys ilmenee näköjään monella tapaa.

• voiteitäreppanoita

Kakarat kinastelee muovikellojensa paremmuudesta :D

• Käytäntö.sanelee

65 euroa maksoin Leijonasta. Iso näyttö että näkee ilman silmälaseja. On vähän krumelusta, joten näyttää myös korulta, valkoinen nahkahihna, hipiäni ei tykkää metallista.

• kelloseonsekin

Kelloni on ollut viimeiset viisitoista vuotta kännykässä. Keelon rannekket hikoisivat johtuen hikoilustani ja siksi olin todella onnellinen kun pääsin siitä ranteesta olevasta vaivasta.

• kaivaPoikaLuuriaNivusist

moukka katsoo kelloa luurista.

• ilmainenvinkki

Moukan tunnistaa käytöksestä.

• käytöstavatKunniaan

aivan, kaivelee luuria katsoakseen kelloa, se on melkoisen törkeä teko arvokkaassa seurassa. Ranteesta kellonajan voi vilkaista huomaamtaa, eikä tarvitse kaivella nivusia tai povaria vaan katsoakseen kellonajan.

• niinjuuri
        käytöstavatKunniaan kirjoitti:

aivan, kaivelee luuria katsoakseen kelloa, se on melkoisen törkeä teko arvokkaassa seurassa. Ranteesta kellonajan voi vilkaista huomaamtaa, eikä tarvitse kaivella nivusia tai povaria vaan katsoakseen kellonajan.

Ei kun ymmärsit väärin.

• PeaceM

Kello todellakin kertoo omistajastaan.

Mekaanisia kelloja arvostavat ovat yleensä muutenkin esteetikkoja, ts. he arvostavat kauniita naisia, laadukkaita asuntoja, hyvintehtyjä huonekaluja, kunnolla suunniteltuja klassikkoautoja yms.

Maakuopissa asuvat Corolloilla ajelevat Casio-miehet ovat sitten se kolikon toinen puoli. Onneksi olemme erilaisia, se tuo rikkautta.

• asianYtimessäOllaan

Voiko tuon paremmin sanoa?

• philosophiaa

Hyvin sanottu, mutta tällaiset ääripäät pätevät vain miehiin. Kuten joku joskus sanoi; Surkeinkin nainen on vähintään keskinkertainen, mutta miehissä ääripäät näkyvät selvästi.

• näinSeMaailmaMuuttuu

Tiedän kuinka naisetkin lämpenevät arvokelloihin mitä suuremmissa määrin, eikä kansainvälisten medioiden markkinointi vähennä tuota suuntausta yhtään.
        Miesten Rolex on mitä suurinta huutoa naisten ranteissa.

• suunto1

suunto

• OlipaKöyhää

Yhteenvedon aika. Kello ei kerro juurikaan muuta kuin, että paljonko sitä rahaa on.

• kellokertoopaljon

Kertoo se kello aika paljon muutakin, mm. harrastuksista ja ammatista. Tosin saman asian näkee jo vaatetuksesta. Yksi esimerkki on viikonlopulta: baariin tuli sisään mieshenkilö palokunnan väliasussa, rinnassa luki paloasema ja äijän nimi ja hihassa oli palokunnan vaakuna. Arvatkaas mikä kello äijän ranteessa oli?

Toinen esimerkki on kirkon pappi. Pappi pukeutuu yleensä hillityn asiallisesti ja asemalleen sopivalla tavalla. Papeilla on pukukellonakin meneviä kelloja ranteissaan. Papin tunnistaa usein jo pelkästään kellosta.

• TallinnaanJaLastiTäyteen

no ei se varakkuudesta juurikaan kerro, mutta kiinnostuksesta ja kansainvälisyydestä.
        Suomen rikkaillakin alkaa olla kunnollisia kelloja ranteessaan, koska he ovat nähneet maailmaa ja bisnespiireissä huomataan ja arvostetaan jos ranteessa on kunnollinen kello. Suomalainen alkaa pikkuhiljaa lähestymään ja ymmärtämään eurooppalaista tyyliä ja siksi kunnollisten kellojen suosio ja kauppa on kasvanut meillä huomattavasti. Tietysti on se vanha perusjuntti ryhmä joka ei asiasta mitään ymmärrä ja näyttää Rodoksella samanlaiselta turistilta kun aikanaan nämäå kuuluisat vyölaukkuturistit jotka kaikki tunsivat suomalaisiksi jo kaukaa.

• rikkaathiiteen

Mainitsemasi rikkaat ovat hyvin pieni vähemmistö Suomessa, joten heidän kellovalinnoillaan ei ole mitään merkitystä. Suurin osa kansasta käyttää muutaman kympin tai korkeintaan parin sadan euron kelloja. Rikkaiden öyhötys on muutenkin köyhiltä ryöväämistä. Eurooppalainen tyyli, tunge se persereikääsi! En välitä tavallisena kansalaisena tuon taivaallista mistään Euroopan tyyleistä, vaatetukseni on lämmin ja kelloni halpa, mutta hyvä. Jos se ei jollekin Eurooppalaiselle nirppanokalle kelpaa niin se Eurooppalainen muka muotitietoinen nirppanokka hipsteri saa turpaansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe