Olisiko tässä oikea vaihtoehto meille kaikille uskoville?
http://www.hs.fi/tekniikka/a1451280081032
Oikea vaihtoehto
45
116
Vastaukset
- onihminensitämitähänsyö
Ihan hyvä homma. MInäkin tunnen monia adventisteja, jotka ovat aitoja Jeesuksen seuraajia ja elävät terveesti kunnioittaen Jumalaa, joka on antanut meille ruumiin Pyhän Hengen temppeliksi.
Terveellinen ruokavalio:
”Adventistikirkko suosittelee kasvisruokavaliota, jossa hedelmät, vihannekset, pähkinät ja täysjyvävilja ovat pääosissa. Useat adventistit syövät lisäksi munia ja maitotuotteita, mutta kukaan ei syö punaista tai prosessoitua lihaa.”
Lepo:
”Adventistien pyhäpäivä on lauantai, johon kuuluu töistä pidättäytyminen. Työksi lasketaan myös Facebookissa roikkuminen ja television katselu. Lauantai on varattu ajalle perheen ja ystävien kanssa.”
Välttely:
”Kirkon jäseniä pyydetään niin ikään pidättäytymään alkoholista, tupakasta, ja huumausaineista. Tupakointi oli jopa kokonaan kielletty aikoinaan kaupungissa, samoin kuin alkoholin myynti.”
Liikunta:
”Adventistit suosivat hyötyliikuntaa, ja lauantain pyhittämiseen monella perheellä kuuluu liikkuminen luonnossa, kaupunkia ympäröivillä kukkuloilla.”
ja ilmasto:
”Myönnettäköön myös, että Kalifornian suotuisa sää ja ympäristö myötävaikuttaa terveellisyyteen ja onnellisuuteen…”
http://www.hs.fi/tekniikka/a1451280081032
Mikä ettei, käy varmaan kaikille?- lauantaionpyhä
Kyllä adventisteilla näyttää olevan ihan oikea usko. Lauantaihan on se ainoa oikea pyhäpäivä, jota Raamattu käskee meidän pyhittää.
>Mikä ettei, käy varmaan kaikille?
Lauantaisin alkaa Saturday night live, johon suhtaudun toiveikkaasti. En siis vielä ala adventistiksi. Tuota lihaakin tuppaa kulumaan jonkin verran.
Toisaalta en pahemmin roiku Facebookissa ja pidättäydyn tupakasta sekä huumeista (jälkimmäisiä ei ole kukaan tarjonnutkaan aikoihin), joten sikäli olen jo osapäiväadventisti. Lähikukkuloillakin on tullut liikahdeltua.lauantaionpyhä kirjoitti:
Kyllä adventisteilla näyttää olevan ihan oikea usko. Lauantaihan on se ainoa oikea pyhäpäivä, jota Raamattu käskee meidän pyhittää.
Kellä on lauvantain keillä on sunntai,"Muista pyhittää lepopäivä ".Moos 20:8 mainittan jo siitä ensimäisen kerran. ja 2.moos34:21 Tee työtä kuutena päivänä viikossa, mutta seitsemänneksi päiväksi lopeta työnteko. Myös kyntöjen ja elonkorjuun aikana pidä seitsemäntenä päivänä lepopäivä.
- huom.keskustelutaitoihin
mummmomuori,
Miksi kopsasit TAAS aloituksesn linkistä tekstiä? Mielipiteeksesi oliist voinut kirjoittaa ihan vaan yksinkertaisesti:
"Mikä ettei, käy varmaan kaikille?" huom.keskustelutaitoihin kirjoitti:
mummmomuori,
Miksi kopsasit TAAS aloituksesn linkistä tekstiä? Mielipiteeksesi oliist voinut kirjoittaa ihan vaan yksinkertaisesti:
"Mikä ettei, käy varmaan kaikille?"Siksi että halusin tuoda sieltä esiin ne, jotka mielestäni olivat mielenkiintoisia. Ei pelkkä linkki ole oikeastaan keskustelua ilman jonkinlaista johdantoa. Linkki on vain viite kirjoitettuun tekstiin.
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Mikä ettei, käy varmaan kaikille?
Lauantaisin alkaa Saturday night live, johon suhtaudun toiveikkaasti. En siis vielä ala adventistiksi. Tuota lihaakin tuppaa kulumaan jonkin verran.
Toisaalta en pahemmin roiku Facebookissa ja pidättäydyn tupakasta sekä huumeista (jälkimmäisiä ei ole kukaan tarjonnutkaan aikoihin), joten sikäli olen jo osapäiväadventisti. Lähikukkuloillakin on tullut liikahdeltua.:D ”sikäli olen jo osapäiväadventisti”.
Tuolla oikeastaan tarkoitin että terveelliset elämäntavat eivät varmaan ole pahaksi kenellekään. Niihin tulee pyrkiä mutta ei se niin tiukkapipoista tarvitse olla. Mikään mitä syömme kohtuudella, ei ole pahaksi, eikä kristityillä ole ruuan suhteen uskonnollisia rajoituksia, ellei niitä itse itselleen aseta.- torre11
mummomuori kirjoitti:
:D ”sikäli olen jo osapäiväadventisti”.
Tuolla oikeastaan tarkoitin että terveelliset elämäntavat eivät varmaan ole pahaksi kenellekään. Niihin tulee pyrkiä mutta ei se niin tiukkapipoista tarvitse olla. Mikään mitä syömme kohtuudella, ei ole pahaksi, eikä kristityillä ole ruuan suhteen uskonnollisia rajoituksia, ellei niitä itse itselleen aseta.Hyvät elintavat. Huokasimme mieheni kanssa olevamme pitkälle samalla linjalla; ja paikan ilmasto on todettu maailman 3. parhaaksi.
Mutta Raamattu ei tunne viikonpäiviä. Mistä siis on tullut se, että nimenomaan lauantai on se sapatti? torre11 kirjoitti:
Hyvät elintavat. Huokasimme mieheni kanssa olevamme pitkälle samalla linjalla; ja paikan ilmasto on todettu maailman 3. parhaaksi.
Mutta Raamattu ei tunne viikonpäiviä. Mistä siis on tullut se, että nimenomaan lauantai on se sapatti?Niin, myöhemminhän viikonpäivät on nimetty. Riippuu varmaan siitä aloittaako viikon sunnuntaista vai maanantaista?
- Todeeli
Jumalan silmissä ei ole muita lepopäiviä kuin sapatti eli lauantai.
Tuskinpa Hänelle on mitään väliä, mitä viikonpäivää vietätte lepopäivänänne. Äärimmäisen pikkumainen ja hirmuisen ankara jumala on muinaisjuutalaisen omiin tarkoituksiinsa keksimä tyyppi, ja todellinen Jumala ei sellainen tietenkään voisi olla.
- porukkakasvaa
Seitemännen päivän pyhittäjiä on jo liki 40 miljoonaa kun adventistit, noin 19 miljoonaa ja juutalaiset ja muut sapatinpyhittäjät lasketaan yhteen ja joukko kasvaa koko ajan, kun Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen omille oikean tien.
- enemmänkuinmeitä
No heitähän alkaa olla jo enemmän kuin meitä luterilaisia pohjoismaissa ja Saksassa yhteensä. Mikä saa tuollaista kasvua aikaan tänä maallistuneena aikana?
- uskonpuhdistus
Eiköhän tuo kasvun salaisuus ole Jumalan sanan siemen, joka itää ja kasvaa synnyttäen uskoa Jumalan armoon Jesuksessa Kristuksessa. Kun usko Jeesukseen syntyy, niin uskova haluaa myös seurata Jeesusta, joka on tie, totuus ja elämä. Adventistit ottavat varmaan Raamatun sanan paljon todemmasta kuin me perusluterilaiset ja siksi heidän seurakuntansa kasvaa noin miljoonan uuden jäsenen vauhdilla vuosittain. Olisiko meidänkin syytä alkaa pyhittää sapattia ja seurata muutenkin Jeesusta mm kasteasiassa?
- takaisinRaamattuun
Uskonpuhdista todella tarvitaan meidän kansan kirkossamme nyt ainakin yhtä kipeästi kuin Lutherin aikana. Takaisin Raamattuun - oli Lutherin sanoma, ja sitä sanomaa kaijuttaa nyt toiset paremmin kuin me luterilaiset ja siksi me kuihdumme koko ajan toisten Raamattuun uskovien kasvaessa koko ajan.
takaisinRaamattuun kirjoitti:
Uskonpuhdista todella tarvitaan meidän kansan kirkossamme nyt ainakin yhtä kipeästi kuin Lutherin aikana. Takaisin Raamattuun - oli Lutherin sanoma, ja sitä sanomaa kaijuttaa nyt toiset paremmin kuin me luterilaiset ja siksi me kuihdumme koko ajan toisten Raamattuun uskovien kasvaessa koko ajan.
"Takaisin Raamattuun" ei sinällään tarkoita mitään muuta kuin Raamatulla päähän lyömistä. Käytännön arkipäivän ratkaisut lähimmäisen kohtaamisessa ovat sitten jo aivan toisenlaisia, vaikeita ja ristiriitoja täynnä.
sage8 kirjoitti:
"Takaisin Raamattuun" ei sinällään tarkoita mitään muuta kuin Raamatulla päähän lyömistä. Käytännön arkipäivän ratkaisut lähimmäisen kohtaamisessa ovat sitten jo aivan toisenlaisia, vaikeita ja ristiriitoja täynnä.
Jos Raamatusta tehdään lakikirja, saatamme päätyä melkoiseen kaaokseen….
- takaisinRaamattuun
Laki ja evankeliumi on tuotava esiin tasapainossa toistensa kanssa. Jos Lumalan laki otetaan täydestä, niin silloin adventistit ovat ihan oikeassa noudattaessaan myös sapattikäskyä, joka koskee lauantain pyhittämitä pyhäpäiväksi. Jos taas otamme evankelimin täydestä, niin pelastumme armosta uskon kautta Jeesukseen, niin kuin adventistitkin uskovat ja opettavat. Ei tehdä Raamatusta lakikirjaa vaan tuodaan esiin pelastava evankeliumi, jonka seurauksena uskova alkaa noudattaa myös Jumalan tahtoa sellaisena, kuin se on ilmoitettu hänen pyhässä laissaan ja Jeesuksen elämässä ja opetuksessa.
- ei_lakia_uskoville
takaisinRaamattuun kirjoitti:
Laki ja evankeliumi on tuotava esiin tasapainossa toistensa kanssa. Jos Lumalan laki otetaan täydestä, niin silloin adventistit ovat ihan oikeassa noudattaessaan myös sapattikäskyä, joka koskee lauantain pyhittämitä pyhäpäiväksi. Jos taas otamme evankelimin täydestä, niin pelastumme armosta uskon kautta Jeesukseen, niin kuin adventistitkin uskovat ja opettavat. Ei tehdä Raamatusta lakikirjaa vaan tuodaan esiin pelastava evankeliumi, jonka seurauksena uskova alkaa noudattaa myös Jumalan tahtoa sellaisena, kuin se on ilmoitettu hänen pyhässä laissaan ja Jeesuksen elämässä ja opetuksessa.
Ongelma on vain siinä, että yksikään ihminen ei kykene elämään lain mukaan. Eikä lakia ole koskaan tarkoitettukaan tieksi Jumalan yhteyteen. Uskovalle, siis uudestisyntyneelle Kristus on lain loppu, koska hän on elämällään täyttänyt lain ja ristillä sovittanut syntimme.
Edelläolevasta seuraa, että uskovalle ei enää saarnata lakia, sillä sanoohan kirjoitukset, Gal 1: 19-20
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Uskova ihminen elää armosta, joka häntä myös kasvattaa, johon laki ei kykene, koska sen kautta tulee vain synnintunto ja toisessa paikassa sanotaan, että laki saa aikaan vihaa. Siitä ei siis ole enää uskovalle mitään hyötyä ja se on tehtävänsä suorittanut siinä vaiheessa kun on saanut ihmisen ristin juurelle Jeesuksen yhteyteen. takaisinRaamattuun kirjoitti:
Aika tavalla tuokin on hiusten halkomista kun mietitään, mikä viikonpäivä olisi sopiva.
”Useat kulttuurit alkoivat käyttää erilaisia välimittoja. Assyrialaiset käyttivät viiden, egyptiläiset kymmenen ja roomalaiset kahdeksan päivän jaksoja.”
”Babylonialaiset huomasivat kuukauden neljäsosan olevan melko tarkkaan seitsemän päivää. Toisaalta “Maata kiertäviä” kappaleita tunnettiin seitsemän erilaista (Aurinko, Kuu ja viisi planeettaa). Seitsenpäiväinen viikko levisi vähitellen muihinkin maihin.”
”Vuonna 321 kristinuskoon poliittisista syistä kääntynyt keisari Konstantinus Suuri otti Rooman valtakunnassa viralliseen käyttöön seitsenpäiväisen viikon.”
http://www.astro.utu.fi/edu/kurssit/ttpk1/ttpkI/19Ajanlasku.html
”Juutalainen vuorokausi alkaa auringon laskiessa, ja näin esimerkiksi sapatin vietto jakautuu sekä perjantaille että lauantaille.”
”Kalenterin pohja luotiin tuhatluvulla ennen nykyisen länsimaisen (kristillisen) ajanlaskun alkua.2
http://www.uskontokalenteri.fi/juutalaiset/?session=47142210
Ja sitten erästä Raamatun kautta tulkintaa:
”….Raamatun paikat osoittavat sen, että Jumalan asetuksen mukaan raamatullinen vuorokausi eli päivä vaihtuu illalla, auringon laskiessa, eikä keskiyöllä, kuten roomalainen järjestelmä on sen muuttanut.”
”Viikon ensimmäinen päivä alkaa lauantai-illasta auringon laskiessa ja päättyy sunnuntai-iltana auringon laskiessa…”
”Suomessa vielä 70-luvun alussa sen verran kunnioitettiin Jumalan Sanaa, että kalenterissa oli sunnuntai viikon ensimmäinen päivä, mutta laittomuuden edistyessä on kalenteriaukeamat muutettu siten, että nykyään sunnuntai on viikon viimeinen eli seitsemäs päivä.”
http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk18.html
- kerty
Adventistit ovat terveysintilljoita!
- kerty
Bible code/Exodus :sta löytyy ilmoitus:Ellen Wite, tuo adventismin perustaja, on väärä profeetta!
Voi vab kyselä,ett voiko sitä pelastua väärän profrrtsm joukoissakin!?- entinenluterilainen
Älä sinä sitä Raamatun ulkopuolista lähdettä tähän keskusteluun sotke. Kyllä Raamattu ihan slvään opettaa, että seitsemäs päivä on sapatti, ei siihen mitään muuta ilmoitusta tarvita kuin Jumalan oma Pyhä Sana. Kun minä vuosia siten Raamattua lukevana luterilaisena löysin sapatin, niin en tiennyt Ellen Whitestä yhtään mitään. Kyllä Kristus syntisten Vapahtajana löytyy Raamatusta samoin kuin seitsemännen päivän sapattikin, ei siihen muuta ilmoitusta tarvita. Raamattua lukiessani en ole löytänyt yhtään käskyä viettää viikon ensimmäistä päivää pyhänä enkä yhtään esimerkkiä Raamatusta, että alkuseurakunta olisi niin koskaan tehnyt. Apostolien teoissa puhutaan alkuseurakunnan pyhittäneen ainoastaan sapattia eli lauantaita, niin kuin Jeesuskin teki.
- myös.entinen.lut
entinenluterilainen kirjoitti:
Älä sinä sitä Raamatun ulkopuolista lähdettä tähän keskusteluun sotke. Kyllä Raamattu ihan slvään opettaa, että seitsemäs päivä on sapatti, ei siihen mitään muuta ilmoitusta tarvita kuin Jumalan oma Pyhä Sana. Kun minä vuosia siten Raamattua lukevana luterilaisena löysin sapatin, niin en tiennyt Ellen Whitestä yhtään mitään. Kyllä Kristus syntisten Vapahtajana löytyy Raamatusta samoin kuin seitsemännen päivän sapattikin, ei siihen muuta ilmoitusta tarvita. Raamattua lukiessani en ole löytänyt yhtään käskyä viettää viikon ensimmäistä päivää pyhänä enkä yhtään esimerkkiä Raamatusta, että alkuseurakunta olisi niin koskaan tehnyt. Apostolien teoissa puhutaan alkuseurakunnan pyhittäneen ainoastaan sapattia eli lauantaita, niin kuin Jeesuskin teki.
"Raamattua lukiessani en ole löytänyt yhtään käskyä viettää viikon ensimmäistä päivää pyhänä enkä yhtään esimerkkiä Raamatusta, että alkuseurakunta olisi niin koskaan tehnyt."
Kyllä ainakin Paavalilla oli tapa viettää ehtoollista juuri viikon ensimmäisenä, APT 20:7
Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka
Ja olihan Jeesuksen ylösnouseminen kuolleista juuri viikon ensimmäisenä päivänä eli sunnuntaina - entinenluterilainen
Aptostolien tekojen luku 20 kertoo Paavalin Trooaassa pitämästä jäähyväiskokouksesta, joka raamatullisen ajanlaskutavan mukaan alkoi sapatti-iltana. "5. Nämä menivät edeltä ja odottivat meitä Trooaassa;
6. mutta me purjehdimme happamattoman leivän juhlan jälkeen Filippistä ja tulimme viidentenä päivänä heidän luoksensa Trooaaseen ja viivyimme siellä seitsemän päivää.
7. Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
8. Ja monta lamppua oli palamassa yläsalissa, jossa me olimme koolla.
9. Niin eräs nuorukainen, nimeltä Eutykus, istui ikkunalla, ja kun Paavalin puhe kesti niin kauan, vaipui hän sikeään uneen ja putosi unen vallassa kolmannesta kerroksesta maahan; ja hänet nostettiin ylös kuolleena.
10. Mutta Paavali meni alas, heittäytyi hänen ylitsensä, kiersi kätensä hänen ympärilleen ja sanoi: "Älkää hätäilkö, sillä hänessä on vielä henki".
11. Niin hän meni jälleen ylös, mursi leipää ja söi; ja hän puhui kauan heidän kanssansa, päivän koittoon asti, ja lähti sitten matkalle."Apt.20:5-11
Tuo leivänmurtaminen (jossa vain Paavali mursi leipää, viinistä ei puhuta sanaakaan) tapahtui siis lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Seuraavana päivänä, eli sunnuntaina, Paavali lähti apostolin kyydillä pitkälle ja rasittavalle matkalle pyhittämättä millään tavoin viikon ensimmäistä päivää. Sitäpaitsi, ei ehtoollisen nauttimien jonain tiettynä päivänä tee ehtoollisen nauttimisen päivästä pyhäpäivää. Ehtoollinen asetettiin torstai-iltana, eikä se ole mikään pyhäpäivä. Vain Jumala Luojana voi määrtä jonkun päivän pyhäksi ja hän on valinnut ainoastaan lauantain pyhäksi sapatiksi. "Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät....
20. ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne"Hes.20:12,20 - noudatatko.myös.tätä
Kun kerran vietät juutalaisten sapattia niin kait sinä sitten olet myös ympärileikkauttanut itsesi niinkuin laki vaatii.
- entinenluterilainen
En ole, koska "Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen"1Kor.7:19. Kysymyksessä ei ole juutalaisten sapatti, sillä sapatti annettiin jo vuosituhansia ennen kuin ensimmäinen juutalainen oli edes syntynyt. Jeesus sanoo ketä varten sapatti annettiin: ""Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten" Mak.2:27. Jos siis sinä sanot olevasi ihminen, vaikka vain suomalainen, niin silloin Jeesuksen sanojen mukaan sapatti on sinuakin varten, jos haluat seurata Jumalan tahtoa ja päästä elämään sisälle.: " Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt." Matt.19:17
- uuttavaloa
Kiitos vahvoista perusteluista. Täytyypä tutkia tätä sapattiasiaa uudessa valossa.
- kansanlähetys
Luin Uuras Saarnivaaran käsityksen ja hän on myös sitä mieltä, että vuorokausi vaihtui auringonlaskusta ja näin ollen tuo Paavalin leivänmurtaminen tapahtui lauantain ja sunnuntain välisenä yönä poikkeustilanteessa. Lepopäivän muutoksesta siinä ei puhuta mitään.
- missä.faktat
entinenluterilainen kirjoitti:
En ole, koska "Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen"1Kor.7:19. Kysymyksessä ei ole juutalaisten sapatti, sillä sapatti annettiin jo vuosituhansia ennen kuin ensimmäinen juutalainen oli edes syntynyt. Jeesus sanoo ketä varten sapatti annettiin: ""Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten" Mak.2:27. Jos siis sinä sanot olevasi ihminen, vaikka vain suomalainen, niin silloin Jeesuksen sanojen mukaan sapatti on sinuakin varten, jos haluat seurata Jumalan tahtoa ja päästä elämään sisälle.: " Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt." Matt.19:17
"Kysymyksessä ei ole juutalaisten sapatti, sillä sapatti annettiin jo vuosituhansia ennen kuin ensimmäinen juutalainen oli edes syntynyt. "
Mistä tietolähteestä tuon oman sapattisi olet löytänyt kun sitä ei kerran ole Raamatussa? - entinenluterilainen
Täältähän se löytyy jo Raamatun toisesta luvusta. "Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. 2. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
3. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt"1Moos.2:1-3 Tuolloin Eedenissä oli vain kaksi ihmistä, Aadam ja Eeva, eli esivanhempamme, joille ihmiskunnan edustajina sapatti annettiin. Ensimmäinen juutalainen syntyi vasta paljon paljon myöhemmin.
Myös Jesaja puhuu muukalaisista eli ei juutalaisista, jotka pitävät sapatin. "Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,7. ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani..."Jes.56:6,7 - seurakuntakasvaa
No kyllä noita muukalaisia näyttää nyt olevan enemmän kuin koskaan ja vuoden lopussa varmaan vielä miljoona lisää. Tätä vauhtia ennen pitkää kaikki uskovat ovat sapatinpyhittäjiä.
- miettijär
Onpa se hyvä, että Jumala ei ole vielä vapauttanut minua tupakanpoltosta, ei ole vaaraa tulla adventistiksi, kiistelisi täällä narrimaisesti sapateista.
- tämäonJumalansana
Ei sapatista tarvitse kiistellä. Jumala on puhunut ja pulinat pois! " Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi: 8. Muista pyhittää lepopäivä.
9. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."2Moos.20:8-11
JUMALALLE KIITOS! - eiperinnäissääntöjä
Jeesus sanoi tuosta Jumalan omalla sormellaan kirjoittamasta kymmenen käskyn laista selvät ja vastaansanomattomat sanat vuorisaarnassaan Mat.5: 17,18: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."
Jos Jeesuksen sanojen mukaan laista ei katoa edes pienin kirjan tai piirto, niin ei sieltä kokonainen käsky (ainakaa sapattikäsky, joka on pisin kaikista muista käskyistä), voi minnekkään kadota. Raamattu kyllä ennusti vallasta, joka "pyrkii muuttamaan ajat ja lain" Dan.7:25 ja historia todistaa katolisen kirkon peukaloineen Jumalan lakia ja muuttaneen sapatin sunnuntaille, jota Jeesus ei hyväksy: "mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'. Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä." Mark.7:7,8 - miettijätär25
Eli et ole siis sisäistänyt ja ymmärtänyt itse käskyä, saati katsonut, miten Jumalan ainoa Poika sitä vietti.
miettijätär25 kirjoitti:
Eli et ole siis sisäistänyt ja ymmärtänyt itse käskyä, saati katsonut, miten Jumalan ainoa Poika sitä vietti.
Ehkä Jeesus oppeineen ei kiinnosta silloin kun se käy omia käsityksiä vastaan?
- eiperinnäissääntöjä
Kuules miettijär. Olen lukenut Raamatusta Jeesuksen tavan viettää sapattia. Hän "meni TAPANSA MUKAAN sapattina synagoogaan" Luuk.4:16. Toisin sanoen Jeesus osallistui jumalanpalvelukseen, ei satunnaisesti, silloin kun huvitti, vaan tapansa mukaan, eli säännöllisesti. Osallistutko sinä? Jos sinun tiesi sapattina menee pyykkitupaan tai suursiivoukseen, niin sinun tiesi ja Jeesuksen tie poikkeavat suuresti.
Toiseksi, Jeesus sanoi, että on lupa sapattina tehdä hyvää. Hän itse antoi siitä esimerkin parantamalla sapattina sairaita ja herättämällä kuolleita, liikkumalla ulkona luonnossa, (niin kuin Hesarin kertomat adventistitkin näyttävät tekevän). Sapatti on siis lepoa omista töistä ja iloa ja riemua siitä, mitä Jeesus on tehnyt ja tekee puolestamme. - kerroppa.totuus
Taitaa tuo sapatin vietto olla sulle ihan pelastumiskysymys, niinpä kysynkin, sinulta, voinko minä pelastua, kun pidän lauantain ihan tavallisena arki- ja työpäivänä ja vielä ihan hyvillä mielin teen niin.
- miettijätär
eiperinnäissääntöjä kirjoitti:
Kuules miettijär. Olen lukenut Raamatusta Jeesuksen tavan viettää sapattia. Hän "meni TAPANSA MUKAAN sapattina synagoogaan" Luuk.4:16. Toisin sanoen Jeesus osallistui jumalanpalvelukseen, ei satunnaisesti, silloin kun huvitti, vaan tapansa mukaan, eli säännöllisesti. Osallistutko sinä? Jos sinun tiesi sapattina menee pyykkitupaan tai suursiivoukseen, niin sinun tiesi ja Jeesuksen tie poikkeavat suuresti.
Toiseksi, Jeesus sanoi, että on lupa sapattina tehdä hyvää. Hän itse antoi siitä esimerkin parantamalla sapattina sairaita ja herättämällä kuolleita, liikkumalla ulkona luonnossa, (niin kuin Hesarin kertomat adventistitkin näyttävät tekevän). Sapatti on siis lepoa omista töistä ja iloa ja riemua siitä, mitä Jeesus on tehnyt ja tekee puolestamme.Ei minua yhä lisääntyvät sapatista jankuttajat kiinnosta muussa mielessä kuin ovat vain yksi esimerkki kristillisyyden alkuaikojen harhaoppien änkeytymisestä jälleen framille. Näyttää tosiaan siltä, ettei Jeesus tosiaankaan löydä uskoa maan päältä. Tuo sapattijankutus on vain yksi näistä lukuisista, joita nyt kiertelee.
- eiperinnäissääntöjä
Kerronpa totuuden. Jumala on tuomari, mutta viimeisenä päivänä moni taivaaseen matkalla ollut saa kuulla Jeesuksen surumieliset sanat: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Matt.7:21-23.
Kymmenen käskyn tahallinen rikkominen on laittomuuden syntiä, ja synnin palkka on kuolema. Paras on siis tehdä parannus ja uskoa Jeesuksen nimessä ja sovitusveressä synnit anteeksi ja alkaa seurata Jumalan tahtoa elämässäsi. Miten? No, niin kuin Jeesus sanoo: "Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni" Joh.14:15. " Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat" 1Joh.5:3. Kun suhteesi Jeesukseen on kunnossa,niin silloin sapattikin on sinulle ilon päivä, jollaiseksi Jumala on sen valmistanutkin. "Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
14. silloin on ilosi oleva Herrassa"...Jes.58:13,14 - miettijätär
Te sapatistithan täällä juuri olette yksi niistä porukoista, jotka huutelevat Herra, Herraa täällä palstoilla.Mutta jätän tähän. Älä sinäkään riko toista käskyä Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi nimeä.
- autuaselionnellinen
Hyvää sapattia, lepoa ja rauhaa kaikille, jotka seuraatte Jeesuksen sanaa: "Niin, autuaat ovat ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat".Luuk.11:17
- samatsanat
Kiitos, sitä samaa sinullekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631257- 1071203
Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146906Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64873- 75858
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel109722- 58721
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto103682- 43616
- 78601