Joulunalla

lysmypers

Minun appivanhempien käytös minua kohtaan alkaa olla jo pöyristyttävää.Että kehtaavat puolisoni 15v lapselle kun tämä oli käymässä joulunalla heillä niin mennä mollaamaan minua .Että kun olen työtön ja makaan vaan sohvalla ja etten kait vie puolisoni rahoja.??? Sitten vielä sanoivat että varmaan viemme joskus heidänkin talonsa.Tuntuu todella ahdistavalta tuollainen.

2

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kultareuna

Hienoa. Tämän jutun tulkinta riippuu ihan näkökulmasta.

Ajatella, että tuolla 15-vuotiaalla on niin hyvät välit isovanhempiinsa, että hänelle jutellaan tuollaista. Toisaalta tällä 15-vuotiaalla on omaan vanhempaansa niin hyvät välit, että hän kertoo isovanhempien jutut kotonaan. Olitko sinä läsnä silloin? Viesti on tullut suoraan perille tai sitten puolisosi kautta.

Entä jos isovanhemmat halusivat yksinkertaisesti kertoa omasta arvomaailmastaan tälle 15-vuotiaalle ja ohjata häntä hyvään elämään?
      Isovanhemmat arvostavat sitä, että ihmisellä on ammatti ja hyvä työpaikka. Noh, useimmat työpaikanhakijat varmasti arvostavat omaa ammattitaitoaan ja etsivät työpaikkaa tuhansien muiden työttömien tavoin. Isovanhemmille vain on syntynyt kuva, ettet sinä laita tikkua ristiin asian takia, vaikka kenties olisit lähettänyt netissä monta hakemusta ja selannut mahdollisia avoimia työpaikkoja päivittäin.

Isovanhemmat arvostavat sitä, että jokainen tulee omillaan toimeen eivätkä hyväksy toisen rahojen kuppaamista. Ehkä se ei kuulu sinunkaan arvomaailmaasi, mutta isovanhemmat saavat olla huolissaan pojastaan ja tämän taloudesta, vaikka poika onkin jo keski-ikäinen ja kenties piankin joutuu huolehtimaan vanhempiensa raha-asioista.

Kun sinä tapaat appivanhempasi, niin kannattaa kysellä heiltä, mistä sitä työtä vielä voisi etsiä. Samalla voisit kysyä vaikka leivän leipomiseen ohjetta, kun sinä olet tällä hetkellä niin pienituloinen ja haluaisit enemmän osallistua talouden pyörittämiseen...

• mekkk

Eihän sitä voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu kun suomen työtilanne on aika hankala. Sanoppa seuraavan kerran appivanhemille jos ovat eläkkeellä että mitäs sosiaalipummit kun eivät töitä tee vaan kulutavat eläkerahoja ja se siitä. Otappa luulot pois vanhuksilta niin helpottaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      19
      2620
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1669
    3. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      1627
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      112
      1590
    5. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      47
      1513
    6. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1444
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1356
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1214
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1137
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1096
    Aihe