Joulunalla

lysmypers

Minun appivanhempien käytös minua kohtaan alkaa olla jo pöyristyttävää.Että kehtaavat puolisoni 15v lapselle kun tämä oli käymässä joulunalla heillä niin mennä mollaamaan minua .Että kun olen työtön ja makaan vaan sohvalla ja etten kait vie puolisoni rahoja.??? Sitten vielä sanoivat että varmaan viemme joskus heidänkin talonsa.Tuntuu todella ahdistavalta tuollainen.

2

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kultareuna

Hienoa. Tämän jutun tulkinta riippuu ihan näkökulmasta.

Ajatella, että tuolla 15-vuotiaalla on niin hyvät välit isovanhempiinsa, että hänelle jutellaan tuollaista. Toisaalta tällä 15-vuotiaalla on omaan vanhempaansa niin hyvät välit, että hän kertoo isovanhempien jutut kotonaan. Olitko sinä läsnä silloin? Viesti on tullut suoraan perille tai sitten puolisosi kautta.

Entä jos isovanhemmat halusivat yksinkertaisesti kertoa omasta arvomaailmastaan tälle 15-vuotiaalle ja ohjata häntä hyvään elämään?
      Isovanhemmat arvostavat sitä, että ihmisellä on ammatti ja hyvä työpaikka. Noh, useimmat työpaikanhakijat varmasti arvostavat omaa ammattitaitoaan ja etsivät työpaikkaa tuhansien muiden työttömien tavoin. Isovanhemmille vain on syntynyt kuva, ettet sinä laita tikkua ristiin asian takia, vaikka kenties olisit lähettänyt netissä monta hakemusta ja selannut mahdollisia avoimia työpaikkoja päivittäin.

Isovanhemmat arvostavat sitä, että jokainen tulee omillaan toimeen eivätkä hyväksy toisen rahojen kuppaamista. Ehkä se ei kuulu sinunkaan arvomaailmaasi, mutta isovanhemmat saavat olla huolissaan pojastaan ja tämän taloudesta, vaikka poika onkin jo keski-ikäinen ja kenties piankin joutuu huolehtimaan vanhempiensa raha-asioista.

Kun sinä tapaat appivanhempasi, niin kannattaa kysellä heiltä, mistä sitä työtä vielä voisi etsiä. Samalla voisit kysyä vaikka leivän leipomiseen ohjetta, kun sinä olet tällä hetkellä niin pienituloinen ja haluaisit enemmän osallistua talouden pyörittämiseen...

• mekkk

Eihän sitä voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu kun suomen työtilanne on aika hankala. Sanoppa seuraavan kerran appivanhemille jos ovat eläkkeellä että mitäs sosiaalipummit kun eivät töitä tee vaan kulutavat eläkerahoja ja se siitä. Otappa luulot pois vanhuksilta niin helpottaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2427
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      58
      1412
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1323
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      939
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      818
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe