Elikkä tilanne on se, et en ole nähnyt isääni koskaan ja haluaisin tietää isäni suvusta enemmän. Tällä hetkellä tiedän vain sen mitä äitini on mulle kertonut. Isäni tietää kyllä musta, ilmotti äidilleni silloin kun synnyin ettei voi elämäntilanteensa takia ruveta mulle isäksi, halusi kuulema vielä yrittää ex-vaimonsa kanssa. Heillä on 2 yhteistä lasta eli mulla on 2 isoveljeä. Pari vuotta myöhemmin isäni kuitenkin erosi ja nyt sillä on uus vaimo. Tiedän ettei kukaan muu kuin isäni siellä suunnalla tiedä musta. Otettiin äidin kanssa tossa pari vuotta sitten yhteyttä isääni, mut sillä tuntui aina olevan kiire, ei kerennyt puhuu, kirjottelee eikä näkee. Todennäköisesti isäni pelkää et kaikki tulis julki ja et mitä siitä sitten seurais. Olen kyllä ymmärtänyt ettei isäni halua tavata, mut entäs veljeni, haluaisin ottaa niihin yhteyttä. Tiedän kyllä veljieni nimet, mut eihän tollaista voi facebookissa kertoa. Tiedän myös missä toinen veljistä on töissä, mut en mä sinnekään voi vaan ilmestyä. Pelkään myös et sotken koko perheen asiat ja saan aikaan perheriitoja. Olenkin yrittänyt ajatella et parempi antaa vaan asian olla, mut silti mieleeni tulee usein ajatus, et entä jos mun veljiäni kiinnostais, jos ne tietäis musta.
Siksipä kyselenkin onko jollain samanlaisia kokemuksia tai muuten vaan jotain ehdotuksia miten lähteä purkamaan tätä juttua? Keneen ottaa yhteyttä vai onko vaan parempi yrittää unohtaa?
Miten ottaa yhteyttä veljiini?
3
<50
Vastaukset
- ajatuksii
Vaikea tilanne. Mitä toivot tapaamiselta tai yhteydenotolta? Kannattaisi miettiä vaikkapa äidin kanssa, ovatko toiveesi realistisia? Tai parasta olisi miettiä asiaa terapeutin kanssa?
Peritytyvien sairauksienkin takia olisi minusta järkevää ottaa uudelleen yhteyttä isään ja pyytää tapaamista. Yhteydenotto velipuoliin on varmasti heille suuri järkytys, joten olisi parempi, jos isä kertoisi heille itse ja kysyisi, haluavatko nämä yhteyttä. Kukaan ei tietenkään voi estää sinua ottamasta yhteyttä.
On luonnollista haluta tietää suvusta. Tällaiset tilanteet ovat kaikille osapuolille vaikeita. Todellisuus on aina vähän eri juttu kuin ajatukset siitä etukäteen, joten kannattaa pohtia ennalta omia toiveita ja sitä, että ne eivät varmastikaan toteudu. Paljon riippuu siitä, millaisia ihmisiä siellä on vastassa. Minusta ei tunnu hyvältä idealta ottaa yhteyttä suoraan velipuoliin.
Jos isäsi on tunnustanut sinut, niin tulet aikanaan olemaan mukana perinnönjaossa, joten mielestäni isän pitäisi kertoa muille lapsilleen sinusta jo elinaikanaan.Tiedän, tilanne on todella vaikea. Isäni ei ole tunnustanut mua, joten perinnönjaossakaan asia ei tule ilmi. Enkä mä tätä yhteydenottoa perinnön takia mieti. Olen samaa mieltä et se olis isäni tehtävä kertoa musta, sen takia en olekaan tehnyt mitään radikaalia vaan pyöritellyt asioita omassa mielessäni. Ei mulla ole todellakaan mitään suuria odotuksia, tiedän et kaikki saattaa ruveta vaikka vihaamaankin mua, kun olen sotkenut asiat. Mutta tiedän myös sen ettei tää tilanne mun vika ole. Enkä mä odota et mun isä ryhtyisi mulle sitten kunnon isäks tai et mulla olis jotain vaatimuksia. Oon elänyt jo 26 vuotta ilman isää, niin en mä sitä tässäkään vaiheessa enää kaipaa. Lähinnä haluaisin vaan tietää ja nähdä minkälaisia ihmisiä sillä puolella sukua on.
- eisunvikas
Halutessasi varmaan voit pyytää/vaatia isyyden selvitystä. On asiassa sinulle taloudellistakin merkitystä, perintöä lie luvassa joskus jollekulle. Sinulla on oikeus tietää ja olla tunnustettu. Isäsi salailupolitiikka ei ole rehellistä eikä viisasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481198Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 125979
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13825- 39812