Kiitollisuus

Paukahdos

Toivoisimme mekin saavamme joskus pienen kiitoksen monen päivän ruokatarjoilusta, yövyttämisestä (liinavaatteet pyyhkeet) ja lahjoista myös miniältä. En puhu mitään koska haluan, että välit pysyvät. Poistuessaan ei edes hei sano - kiitoksesta puhumattakaan.Vastavierailulla ei itse tarjoa meille mitään. Pienestä eläkkeestä menee iso osa. Teistäkin kaikista miniöistä leivotaan julkisesti se ilkeä anoppi aiheetta, kun poikanne avioituu. Miettikääpä tätä. :(

9

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtuus.kaikessa

      Miniäsi ei halua luoksenne. Siitä puhumattomuus johtuu. Hän osoitti kaikin tavoin, että vierailu oli liian pitkä. Joululoma ei kestä kuin pari päivää. Miettikääpä ihan oikeasti, onko anoppila se paikka, jossa haluaisitte lomallanne rentoutua ja levätä?
      Älä kutsu toiste moneksi päiväksi.

      • Paukahdos

        Tulivat omasta ehdotuksestaan.


      • Kohtuus.kaikessa
        Paukahdos kirjoitti:

        Tulivat omasta ehdotuksestaan.

        Perheessä ei ole kaikki kohdallaan. Vastahakoinen miniä joko joutuu myöntymään miehensä vaatimukseen, tai sitten talous perheessä on niin kuralla, ettei ollut varaa joulun järjestämiseen.
        Kolmas vaihtoehto on masennus.
        Yrittäisit päästä hienotunteiseen sananvaihtoon poikanne kanssa. Syytteleminen ja pahastuminen on tässä jätettävä taka-alalle.


      • Paukahdos

        Rahasta ei ole kiinni. Molemmat ovat korkeasti koulutettuja ja hyvissä ammateissa.


    • Marga-Reeta

      Voi Paukahdos! Miniätyttönen taitaa olla ajattelematon, pelkästään. Monelle nykyajan ihmislapsoselle ei ole taottu kotona päähän käytöksen sääntöjä: kiittämistä ja tervehtimistä.
      Tyttö taitaa tulla poikasi vanavedessä kuin pikku purjevene, joka on jättänyt koko paketista vastuun pojallesi kiittämistä myöten.
      Tyttö on vain yksinkertaisesti tässä asiassa tyhmeliini.
      Älä kovin tuomitse lapsellista, vastuu on sinun, jos olet koko joulun majatalon emäntänä.
      Seuraavan kerran kun nuoripari tulee yökylään, kehoita heitä ottamaan mukaansa omat lakanat ja pyyhkeet.
      Ota tyttö myös mukaasi auttamaan keittiöön, ihan reilusti pyydät ja sitten teette yhdessä hommat. Samalla tutustut myös miniään.
      Koeta lähentyä kaverimielellä, ei anoppi/miniä -asetelmassa. Äläkä liikaa passaa, vaan nosta välillä jalat reilusti kattoon ja löhöä soffalla.
      Kiitoksen kipeydessä ei kannata nuoria, omia lapsiaan ja heidän neitosiaan tai vävyjä kutsua. Kiitosta tulee jos tulee, jos ei, niin so what, kohauta olkapäitäsi ja ole itse kohtelias.
      Joskus on fiksumpaa olla huomaamatta toisen moukkamaisuutta käytöksessä ja toivoa, että joskus sielläkin saattaa välähtää ja tulla se "hyvää päivää" ja "näkemiin"

      • Paukahdos

        Olen kohteliaasti odottanut monta vuotta. Lapset ovat auttavaisia. Miniässä ei muuten mitään moitittavaa. Vain tämä yksi asia vaivaa. Ehkä unohdan koko jutun. Kiitos asiallisesta kommentoinnista ja neuvoista. :)


    • marketta8

      Puhut vain miniästä entä poikasiko kiittää?Ei kannata mitään metakkaa asiasta nostaa pitäkää välit vaik kiukuttas.Kohtele ennemmin kuin omaa tytärtä kuin miniänä(poikasi ryöstäjänä).Itse sain aikoinaan pelkkää halveksuntaa omalta anopilta vaikka kuinka yritin olla kiltti ja mieliksi,nyt ite anoppina otan vävyt ja miniät avosylin vastaan en koskaan halua sitä tunnetta heille mitä itse koin,toki me kaikki olemme erilaisia eikä voi yleistää miten pitää toimia jos on hankala.

      • Paukahdos

        No, poikani kyllä kiittelee lähtiessään aina.Miniäni ei sano mitään, ehkä hän ajattelee, että miehensä edustaa koko perhettä.


      • Kohtuus.kaikessa

        Tuli tässä mieleeni eräs mieheni sukulaisen perhe, jossa tytär ei ole koskaan vastannut tervehdykseeni, eikä hän ole ikinä ollut kuulevinaankaan minun puhettani. Katseli vain silmiään siristellen. Omaa isoäitiään nimitteli milloin miksikin, eikä lapsen äiti puuttunut koskaan lapsen käytökseen. Nyt tyttö on aikuinen, ja olen ottanut saman kannan häneen. En sano mitään tervehdystä kummempaa, niin törppö en sentään ole, että ohittaisin hänet moikkaamatta, mutta minulla ei todellakaan ole hänelle mitään asiaa.
        Miniäsi on ehkä perheestä, jossa ei ole tapakasvatusta harrastettu. Eräs miespuolinen työtoverini aikanaan ihmetteli, kun toivottelimme hyvää joulua tai hauskaa lomaa, että kukaan hänen kotipuolessaan ei toivottele yhtään mitään. Hänestä tuollainen oli turhanpäiväistä eikä tarkoita mitään.
        Marga-Reeta näkee tilanteen toiselta kantilta. Varmaan yksi ratkaisu. Mutta ajattelen tätä sukulaistyttöä: häntä en huolisi keittiööni, ja kaikkein viimeisimmäksi passaisin häntä.
        Minun ehdotukseni on, että ohitat miniäsi rauhallisesti ja kommunikoit vain niiden kanssa, jotka vastaavat tervehdykseesi. - Ja todella, omat lakanat mukaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe