Pitäisikö mennä lääkäriin?

Hei. Kirjoitin äskettäin pidemmän version tänne asiasta, mutta se katosi mystisesti.


Joten lyhyesti sanottuna, olen viimeisen neljän päivän aikana ottanut neljä tablettia panacodia kerralla, sillä kahden niistä piti olla burana tabletteja, mutta veljeni erehtyi jättämään joka kerralta buranat pois. Eilen illalla kun otin lääkkeet, alkoi noin 1/1,5h päästä tuntumaan kovaa kipua maksan alueella ja se pakotti minut oksentamaan. Oksentamisen jälkeen kipu kuitenkin lähti yhtä nopeasti kuin oli tullutkin.

Joten kysymykseni kuuluukin, että pitäisikö silti käydä lääkärissä, vai voinko jatkaa "normaalielämää" nyt kun kipua ei ole? Jostain kylläkin luin, että kerta maksimiannos on 2000mg eli 4 tablettia, mutta kun olen ottanut tuon 4 päivää putkeen niin muuttaako se asian?

Oli miten oli. Kipu on nyt poissa, enkä voi taata, että kipu johtui lääkkeistä, mutta höperö kun olen niin internet on saanut minut pelokkaaksi näistä asioista. Siellä kun paljon puhutaan paracetamolin ja maksan yhdistämisestä pahaa ja kipu kun sattui juuri maksan alueelle.
0<50
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


EiSatuEnää kirjoitti:

Hei. Kirjoitin äskettäin pidemmän version tänne asiasta, mutta se katosi mystisesti.


Joten lyhyesti sanottuna, olen viimeisen neljän päivän aikana ottanut neljä tablettia panacodia kerralla, sillä kahden niistä piti olla burana tabletteja, mutta veljeni erehtyi jättämään joka kerralta buranat pois. Eilen illalla kun otin lääkkeet, alkoi noin 1/1,5h päästä tuntumaan kovaa kipua maksan alueella ja se pakotti minut oksentamaan. Oksentamisen jälkeen kipu kuitenkin lähti yhtä nopeasti kuin oli tullutkin.

Joten kysymykseni kuuluukin, että pitäisikö silti käydä lääkärissä, vai voinko jatkaa "normaalielämää" nyt kun kipua ei ole? Jostain kylläkin luin, että kerta maksimiannos on 2000mg eli 4 tablettia, mutta kun olen ottanut tuon 4 päivää putkeen niin muuttaako se asian?

Oli miten oli. Kipu on nyt poissa, enkä voi taata, että kipu johtui lääkkeistä, mutta höperö kun olen niin internet on saanut minut pelokkaaksi näistä asioista. Siellä kun paljon puhutaan paracetamolin ja maksan yhdistämisestä pahaa ja kipu kun sattui juuri maksan alueelle.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu