Mistä huonekaluliikkeestä ostatte mieluiten huonekaluja?
Sotka, ikea, Jysk, Isku, Vepsäläinen, Maskun kalustetalo jne?
Mitä ostit viimeksi ja mistä?
Huonekalu-gallup
30
435
Vastaukset
Sieltä mistä löytyy mieleinen. Tosin en ole mikään sisustaja. Huonekalut ym hankitaan vain mukavuuden tai tarpeen vuoksi.
Viimeisin oma ostos on Sotkasta, tuttu osti Ikeasta ja minä kasasin ne.
Mieluiten ostaisin huonekalut sellaisesta paikasta, missä saa hyvää palvelua ja laatu suhteellisen hyvää ja hinnat kohtuullisia.
Kirjahyllyn tein aikanaan itse, samoin jousipatjalle sängyn. Seuraavaksi teen terassin käytävään säilytyskaapiston, koska haluaamaani ei löydy.Tosi vähän on uutena ostettuja huonekaluja. Lähinnä lastenhuoneissa. Ne on ikeasta. Työhuoneen kirjahylly Boknäsista. Muuten joko huutokaupasta, antiikki/osto-ja myyntiliikkeistä tai perittyjä tai saatuja. Muutama löydetty navetan vintiltä, puuhuoneesta, aitasta ja itse sitten kunnostettu. Jugend- ja talonpoikaishuonekalut on tähän taloon sopivampia.
Ai niin, paitsi yhtä nojatuolia on katsottu nyt Iskusta. Mistä tuleekin mieleen tämä mieli-fingerborgini:
http://static.naamapalmu.com/files/qg/big/oyarnaz6.gifsuurin osa meijän huonekaluista on joltain sukulaiselta tahi muulta tuttavalta perittyjä, osa on kierrätyskeskuksesta tms. kirppikseltä, ja ne loput on ikeasta.
- heeeeeeeeee
Joutuu varmaan tori.fi katsoa sekunda huonekaluja,koska eukko vei kaikki mennessään vei oven rivatkin..........
Tori on oikeastaan aika mielenkiintoinen ostopaikka. Sietä löytyy monesti juuri sellaista, mitä tarvitsee, mitä taas kaupoista ei saa tai kannata hankkia. Niitä ovien ripojakin.
Maskun mainos pyörii juuri televisiossa ja lupaavat 35% lisäalennuksen kaikista hinnoista. Vahvistaa entisestää käsitystäni siitä, että huonekalufirmat ovat huijareita.
Lisäksi silloin kun Liskon kanssa ostimme sohvaa, niin mistään ei voinut päätellä miten tähtitieteeliset hinnat muka näkyvät laadussa. Siis ihan saman laatuisia sohvia vaikka millä hinnoilla.Monesti prosenttihinta perustuu: Ensin nostetaan hintaa ja sitten lasketaan prosentit. Hinta voi olla sama, mitä lähtöhinta.
Hintojen takia tuntuu järjettömältä ostaa esim. maskusta. Jossain huutokaupassa saa täyspuisen jugendvaatekaapin tai wanhan, hyväkuntoisen kirjoituspöydän alle satasella, maskun lastulevy-kasat muovijaloilla maksaa monta sataa. Ideana näissä liikkeissä vain, että parin vuoden päästä on pakko ostaa uusi, kun huonekalu on jo pilalla, rikki tai kulahtanut.
Ei ole mitään uutena ostettua huonekaluissa, kaikki on kirpputorilta tai taloyhtiön roskakatoksesta kämppään roudattua. Viimeksi oli edellinen poismuuttaja jättänyt sinne kaksi laadukasta nojatuolia jotka evakuoin olohuoneeseeni.
- määmy
Ku vuokrasin tän, huonekalut kuulu mukaan & ku ostin, huonekalut tul mukaan.
Joitain huonekalui oon teettäny mittatilausduunina.
Treenikämpäl o käytettyy. Autotallis kaikki vanhaa, saatu & ostettuu.
ps. facen purkutavarakirppis sivult löytyy kliffaa & halpaa kamaa. - lprlaiset
Kaluste Kaakko, paljon kohtuuhintasta laadukasta tavaraa. mm. Pohjanmaa sohvat monien muitten merkkituotteitten lisäksi löytyi yllätykseksemme täältäkin. Toimitus tapahtu niinku sovittu kauppaatehdessä.
- liian_kalliita
Yleensä Jyskissä on edullisimmat hinnat joten sieltä on tullut useimmin ostettua. Kerran ostin TV-tason Stemmasta niin yksi osa oli koneistettu liian pieneksi eikä tasoa pystynyt kasaamaan. Onneksi sain takuuna uuden TV-tason tilalle.
Sitten joitain huonekaluja on sukulaisten vanhoja ja perintökaluja.
Huonekalut on ylipäätään sen verran kalliita että ei näitä huvita huvikseen vaihdella tai ostella. Vaikka olisi jo tarvettakin uusia esim. rähjääntynyt sohva tai painunut sänky niin siltikin kustannus on niin suuri että yritän vaan lykätä kun tarvitsisin kotiinkuljetuksenkin näin suurille esineille. Sitäpaitsi kärsin juuri yli 400e vahingon kun pyykkikonekin piti uusia.- jyskin_kanssa
jyskin kanssa pitää olla tarkkana jotkut muovirunkoiset konttorituolit on puhdasta paskaa ja vaaraksi selkänikamille kun katkee koko tuoli mitään varoittamatta
ostan vain metallirunkoisia kalustoja sieltä
.
Ensin tulee päätettyä mitä haluan ostaa. Sen jälkeen selvitän mistä sellaisia saa. Sitten käyn ostamassa sieltä mistä halvimmalla saa. Ikean romut on meidän talouteen parhaita, kun ei jaksa kovin pitkään katsoa samoja kalusteita...
- systeemit
Sotkasta ja jyskistä - kohtuu hintaista ja toimivia minun tarpeeseen. Kirpparit ovat myös erinomaisia löytopaikkoja ja hinnaltaan edullisia.
MASKUsta ei kannata mitään ostaa vaikka tavara olisi sopiva - tavaraa ei toimiteta luvatussa ajassa (jos ollenkaan) jos menee tilaukseen kun varastossa ei niitä ole. Vastaava etukäteismaksun vaativat myös Herttoniemessä postin yläkerran "L"-huonekaluja myyvä firma, joka oli hyvin outu juttu. Tavara tuli kuitenkin kuten sovittiin. Joten älä maksa mitään ennen kuin saat tavaran ja toteat että toimitus vastaa ostosopimusta. Muissa kaupoissa ei ole vastaavaa ongelmaa ollut. Vepsäläinen, ISKU ja ASKo ovat laadultaa ok mutta ihan hurjan kalliita. Sokeasta ja Itkasta pääosin, mutta joskus myös Itkusta ja Atkusta, joskus teen kaluni itse onnelliseksi.:/
Viimeisin kaluste on ostettu Jyskistä, sänky muksulle. Sitä ennen taisi tulla sohva ja nojatuoli Sotkasta. :)
Kissojen kanssa tottui, ettei mitään kallista kannata ostella kun ne nyhrää ja kynsii. Vähän sama juttu tuntuu olevan lapsien kanssa. ;)
Kiinteitä kalusteita viimeksi tullut ostettua kokonainen keittiö. Nanolaaminaattia ja kivitaso "look a like".- sopfdsjfdfksdl
Huonekalut ovat kyllä uutena kohtuuttoman kalliita, perkele sohvan hinnalla saisi auton! Ja auton penkit ovat vieläpä paremmat kuin sohva, ei ole sohvassa minkäänlaisia säätöjä, ei lämmitystä eikä edes turvatyynyä :D
- tear_down_thö_soffa
.
"Sohvat ovat suuresti # YLIARVOSTETTUJA #"
har!1
.
enää en tarvi mutta harvemmin on tullu uutena ostettua, esim. vanhemmilta saanu tarvittavat jos jääny tarpeettomiksi ja sitte katsastan lähikirppareita josta viimeisimpänä ostin parinkympin korituolin joka uutena ois ties miten kallis. säästää selvää rahaa. tosin ei nyt ihan rumia tai selvästi käytettyjä tuu itekkään ostettua sama miten ilmainen tai halpa ois, joku roti sentään.. näytti olevan yks sohvaki poisannettavana joka kuulemma jonku sisällä polttavan juopon vanha, oli painunu ja nukkuessaan kussukki siihen mutta sitä ku ei ääneen kellekkään sano ja muuten päällisin puolin ehjä ja vähä siistitty niin meneehän se.. hajun kans sitte eri juttu ja mitä sielä sisälläki loisii.. että hyvä olla vähä silmää semmosillekki.
- lipastorunoilija
Minulla on kaksi tuollaista vaatteille ja kolmannessa on yksi laatikkorivi vähemmän, mitat kuitenkin samat
http://www.findit.fi/finImg/26633d382b054c628d82fad0e39d90bd.jpg - olentyytyväinen
Viimeksi ,viikko sitten ostin Sotkasta ,jos olivat vähän kalliimpia kuin esim. Ikeassa niin kyllä laatu oli parempaa .
- Toni848
Lähes kaikki sohvat mitkä ovat tulleet pohjanmaalta on sohvat olleet huonosti tehtyjä. On poimuja ja langanpätkiä, painaumia, kaksi kertaa eri sohvissa kangas repeytyi tai päällinen irtosi pohja kankaasta.
- mahdollista--
Mahdollisesti tehty Eestinmaassa
Onko se Suomea
- roskaa_jyskistä---
.
"RoskaaJyskistä har-har-har-har" kräts
har!1
.- huilaavaLääkelehtinen
löysin lehtilaatikosta mainoxen
Ja Kihniön sossu antoi maxusitoumuxen
Olen erittäi ilonen löydöstäni
https://www.riemurasia.net/kuva/Heteka/189042
- Kiisankadunratikkakuski
Asuntoni Kalliossa ei vaadi paljon huonekaluja
Ainoastaan jalopuiset hyllyköt, pöytä ja tuolit yms.
Ovat Israelilaisia appelsiinilaatikoita
https://www.youtube.com/watch?v=_95MHUqPZMk- optarikuski
...conitnues..
Nuorempana asuin suokorsussa Vietnamissa
Huoenkaluna vain optmistijollaja ja kirves
jolla mätkin pohjalla kelluvia krokotiilejä muonaxi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Korsunin_motti - Miksi_pitäisi_olla_Ikea
Kyllä sitä roskaa saa näistä pienemmistäkin ketjuista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510822
- 817263
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445334- 654986
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764588Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334083- 472948
- 362865
- 402370
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per362134