Eli tarvitseeko kombo vahvistimen kanssa efektejä kuten overdrive ja compressor?
Efektejä kombon kanssa?
4
149
Vastaukset
- Amatööri5566
Tuli tossa virhe tarkoitin siis mallintavia vahvistimia :D
- Bvvb
Riippuu varmasti vahvistimesta. Joku särö, Overdrive/distortion/fuzz, yleensä joku noista löytyy jokaisesta vahvistimesta ja särön määrää pystyy muutenkin säätämääb. Omassa peavey vypyr vip 3 pedaaleitten käyttö turhaa koska vahvistin sisältää mainitsemasi efektejä. Ainoastaan supressor/noisegaten kytkisin pedaalina jos semmosen omistaisin.
- Mika2222222222
Ei tarvitse kyllä niissä on yleensä sisäänrakennettuna perus säröt ja modulaatiot ja viiveet. Lisäksi mallintavien kanssa ulkopuoliset efektit voivat toimia yllättävästi eikä aina toimi toivotulla tavalla. Lähinnä se johtuu siitä, että signaali vahvistimessa menee ad/da-muunnoksen läpi ja mallintava tietokone odottaa saavansa suht puhdasta signaalia. Voi olla että nykylaitteissa tai ainakin paremmissa mallintavissa signaalin analysointi on hoidettu niin hyvin että mitään ongelmia ei tule, mutta en ole asiasta varma ja oma kokemukseni on että ainakin huono mallinnus saattaa siivota efektin kokonaan pois käsitellystä signaalista tai sitten sieltä tulee jotakin vähemmän luonnollisen kuuloista ulos. Mutta kuten sanottua nykylaitteet voivat olla tässä asiassa parempia. Ainakin itse suhtaudun hiukan varauksellisesti efektien käyttöön mallintavien laitteiden kanssa.
- Rokkimies666
KAIKKI MALLINNUKSET OVAT PERSEREIÄSTÄ JA PUTKIVAHVARIT AINOITA OIKEITA!!!!
VITTU... KÄYTIN TÄNÄÄN GIBSON SG SPECIALIA MINIHUMPPAREILLA. FULLTONEN SOUL BENDER LANEYN SUPERGROUP 60W NUPPIIN JA KAAPPINI ORANGEN BRITEISSÄ TEHTY PPC212 2x12... VOI PERKELE KUINKA MAHTAVA SOUNDI SAATANA...!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1562095Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3091786- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois801241Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671160
- 251091
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972