Fairlaneen tankki

Fordforlife

Ok.omistan '64 Ford Fairlanen ja nyt tankki on aika lailla finito. Onko tietoa onko sama tankki muissakin malleissa? En ole ainakaan vielä löytänyt nimenomaan Faikun tankkia mistään. Korjaus on enkä mahdollinen , mutta uusi olis aluksi hakusessa

20

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva-Auto
    • Fordforlife

      Kiitos.. onhan tuo hinta aika kova.

    • sdcvfddd

      Päällystä se lasikuidulla kokonaan, täyttöputkea myöten, sitten musta massa/maali päälle.

      • Kiva-Auto

        Just. Ja jätä vanha ruosteinen paska muhuamaan sinne sisäpuolelle. Ja sen jäkeen ihmettele käyntihäiriöitä ja moskaa kaasarissa. On lisäksi ihan karmeen näkönen tommonen lasikuituviritys. Niitä pojat teki joskus 70-80-luvuilla, kun jenkkipeleihin ei oikein ollut tavaraa tarjolla ja jos oli niin maksoi maltaita.
        Ei se uuden tankin hinta loppupeleissä ole kova, kun sen suhteuttaa käyttöikään ja vaadittavaan työmäärään.


      • tältäpohjalta

        väärin. tee se KOKONAAN lasikuidusta. käytät mallina vanhaa. saat ikuisen tankin ja halvalla.


    • TeePuusta

      Olen ehdottomasti samaa mieltä eli jos nykyaikaa pukkaa ja uutta tankkia löytyy ihan järkihintaan niin miksi pitää taiteilla kaikenmaailman lasikuitujen ja toisten automallien vanhojen tankkien sovittelulla?
      Mikäli haluat että homma tulee kerralla kuntoon ja voit siirtyä seuraavaan murheeseen mikä löytyy Fairlanessa niin et kait tosissasi luule että nuo virittelyt antaa muuta kuin turhaa työtä,roskia polttoainejärjestelmään ja kohta uudestaan vuotava tankinromu.
      Ennen oli ennen ja nyt on nyt,osia löytyy lähestulkoon mitä vaan ja varsinkin massatuotettuihin Jenkkiautohin kun vaan tilaa eikä tuumaile.

    • minätiedän

      kaikki pitää vääntää rautalangasta. tee näin. lasikuidutat kokonaan sen tankin päälle. sitten halkaiset sen tankin ja pääset irroittamaan sisältä sen metallisen lahon tankin. tämän jälkeen kuidutat tankinpuolikkaat takaisin kiinni ja kaksi kerrosta mattoa päälle. kätevää, nopeaa ja halpaa. tankin hinta muutaman kympin.

      • grgerge

        Kaupanpäälle hieno karvainen ulkonäkö ja kaasari täynnä hartsitöhnää.


      • karvanopatkinkeksitty

        sinne asennetaan useampi suodatin välille. ei tankki ole ulkonäkökysymys koska se on auton alla.


      • grgrgru

        Se on erityisen hienoa kun niitä muovisia bensafilttereitä on letkassa auton alla mikä missäkin välissä, pari jopa konehuoneessa asti näkymää komistamassa. Eihän ne sieltä juu mihinkään näy, näin ne on aina laitettu.


    • uudetajatjo

      ihmettelen miksi aloittaja haluaa vuoden 64 fairlanea laittaa kun nykyisin on tonnilla saatavissa 2000 luvun alkupuolen nykyaikaisia autoja. niiden ajo-ominaisuudet on paljon paremmat. kannattaa päivittää aikaansa eikä jämähtää 60-luvulle. jos katsot liikennettä niin kaikki on jo lopettaneet 60 luvun autoilla ajamisen. etenkin talvisin on paljon mukavempaa nykyaikaisella.

      • grgrg

        *haukotus* ihanko itse tuon kaiken järkeilit? miksi joku asuu vanhassa hirsitalossa vaikka uusissa taloissa on paljon paremmat lämmöneristeet ja 3-krt. ikkunat?

        osaatko pölvästi siihen sanoa?


      • enolepöllö

        osaan sanoa. äläkä kutsu minua pölvästiksi. vanhoissa hirsitaloissa asutaan koska ei ole rahaa uudempiin ja parempiin. ne ovat halpoja ostaa.

        tuosta fairlanesta sen verran että on olemassa amerikassa tehty elokuva jossa pääroolissa on ford fairlane. se on voinut vaikuttaa siihen että joku haluaa sellaisen auton vaikka se ei täytäkään nykyajan vaatimuksia.

        aika rumaa kielenkäyttöä muuten nimitellä ihmisiä täällä!


      • fefefe

        tekstiesi perusteella olet ihan täysi pönttö. tässä ketjussa aloittaja halusi löytää polttoainetankin fairlaneen, osaatko siihen vastata?


      • miteniinlöytää

        ei vanhaan fairlaneen löydä polttoainetankkia. ei marmoritiskin kannata pitää noin marginaaliauton osia enää varastossa. tankki pitää valmistaa itse tai teettää. ja miksi kyselet kuin minä voisin olla joku ihmemies joka vain löytää jostain tankin?


      • Fordforlife

        No tuota.....mitähän tuohon vastaisi....? Se ehkä että tuo Faikku on pirun tyylikäs, talvellakin lämpöä riittää paremmin kuin monessa uudessa bratwurstissa.. ei sillä tosin talvella ajeta. Ja se fiilis ! . Katos... se on HARRASTUS ! Katso sanakirjasta mitä se tarkoittaa. Uudempaa kalustoa Nissan merkillä varustettuna löytyy tarpeeseen..hyvä ,toimiva auto kaiken kaikkiaan.


    • LaitaMuovikanisteri

      Eipä marmoritiskiltä kannattaisi ostaakkaan jos nettiä osaa naputella ja tuumii mikä on Fairlanen bensatakki Lontooksi niin kone näyttää mistä niitä saa kunhan napsautaa Buy kohtaan hiirellä ,siirtyy PayPal,VISA,AmericanExpress tms maksuun osoitetietojen annon jälkeen ja jää odottelemaan koska postiin kopsahtaa paketti,DHL:ään tai jääkö Tulliin mutta tieto tulee kumminkin ja on UUSI tankki.
      Tietty jos tykkää tuhertaa ja ulkonäöllä saati kestävyydellä tai ruoste/hartsimoskalla väliä niin mikäs siinä käyntihäiriöitä ihmetellessä kesät ja valoissa pelti pystyssä,onneksi tuli tankki itse korjattua...

      • taaspitääneuvoa

        ei tule mitään hartsimoskaa kun valmiiseen kuitutankkiin kaataa sisälle hartsia ilman mattoa ja pyörittelee sitä ympäriinsä. tulee sileä pinta ympäri tankkia sisälle josta ei irtoa mitään. toistaa tuon useamman kerran.


    • Fordforlife

      Jep jep..eli myyn Faikun ja ostan samalla rahalla uudemman ...

      • Fordforlife

        Ei todellakaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2448
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1383
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1245
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe