kokemuksia...?

inkonskin

Olisin ensi kesänä mustetta ihooni ottamassa, ja kyselisin hommansa osaavia artisteja alueilta oulu/kemi/rovaniemi ? Tatuointi tulee siis 16v syntymäpäivä lahjaksi, ja vanhemman lupa löytyy, sekä erittäin pitkään harkittu ja merkityksellinen teksti olisi tulossa. Sehän on tapauskohtaista kuka laittaa alaikäiselle, ja kuka ei, mutta siksi kysynkin teiltä että olisko kellään kokemuksia ? :)

10

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tatuloija

Alle 18 v asiakasta ei taida palvella yksikään sellainen liike, jota voi suositella ammattitaitoiseksi.

• UskoTaiÄlälälä

Palveleepas!
        (ja molemmissa liikkeissä ihan fta:ssa vaikuttaneita/vaikuttavia henkilöitä töissä).
        Toki en sitä tarkoita että tekevät jokaiselle 16 vuotiaalle tatuoinnin mutta tiedän useitakin tapauksia joissa tehty poikkeus.

• dfhhddj
        UskoTaiÄlälälä kirjoitti:

Palveleepas!
        (ja molemmissa liikkeissä ihan fta:ssa vaikuttaneita/vaikuttavia henkilöitä töissä).
        Toki en sitä tarkoita että tekevät jokaiselle 16 vuotiaalle tatuoinnin mutta tiedän useitakin tapauksia joissa tehty poikkeus.

Kerroppa liike niin paljastan heidät.
        FTA:n sääntöjen mukaan ei saa tehdä.

• Tatuointiyhdistys

Palveleepas!

Älä pihtaa tietoa.

• Tattoosallaround

Palveleepas!

"Vaikuttaneita" ?

Sitä vähän arvelinkin.

• Romanianlahja
        Tatuointiyhdistys kirjoitti:

Älä pihtaa tietoa.

VidaLoca oli toinen, toista en kerro.

• erttkkl

Raamatun neuvo:"Älkäät tehkö ihopiirroksia!"

• kunnonfirmatei

Onpa kummat vanhemmat sulla!

Onko heillä itselläänkin tatuointeja?

Hyvä että kunnon firmat eivät rupee tatuoimaan, ottavat siten vastuun.
      Ne jotka rupeavat tatuoimaan ovat vastuuntunnottomia, pitäis ilmiantaa joka ainut! Rikollista.

Kyllä nuoren miehen pitäisi selvitä maailmassa ilman tatuointeja.
      Minun mielestä pojat/miehet jotka ottavat tatuointeja ovat naismaisia tai rikollisuuteen viittaavia tai heillä on huono itsetunto, kun eivät muuten pärjää olevinaan.

Odota rauhassa kun täytät 18 ja toivottavasti oot siihen mennessä viisastunut niin paljon, että et ota mitään tatuointeja.

Vanhempasi eivät ole vastuuntuntoisia, sorry. Kerro nämä terveiset minulta!
      Miten he voivat suostua sellaiseen, mikä ei oo laillista??

• inkonskin

1. Mikä sinä olet puhumaan minulle vanhemmistani ? Ensinnäkin tatuointi jonka otan, on äärimmäisen henkilökohtainen ja kolme vuotta harkittu. Liittyy uuteen kauteen elämässäni, jonka merkitys ei koskaan katoa. 2. Olen tyttö, enkä poika/mies. 3. Kysyin yleistä mielipidettä asiaan, en kritisointia iästäni tai aikomuksistani. 4. En minäkään tatuoijana (siis jos olisin) niin rupeaisi mitään kissan kuvaa kaulaan piirtämään teinille , jollei sillä olisi jotain erittäin tärkeää esim symbolista merkitystä. Mutta uskon että minun tilanteeni on hieman eri.

• mietippä

Red and white inkin Ericalla, sekä vierailevalla artistilla Mika Moretti Deep Forest tattoosta olen käynyt. Jälkimmäinen ilmeisesti aika usein kuitenkin vierailee tuolla, kun jatketaan kuitenkin jo ensikuun lopussa. Heillä tosin taitaa olla k-18 kaikki leimat, mutta jos 18veenä kiinnostaa niin sinne vaan! Tyytyväinen olen ja nättiä jälkeä tulee.
      Kemissä ei ole enää kuin yksi tekijä tietääkseni, jolle ei näytä asiakkaat kelpaavan kun yhteydenottokeinoissa lukee sähköposti, mutta niihin ei vastata. Surkeata asiakaspalvelua minusta, ja jos rahani eivät kelpaa niin kannan mielelläni naapurikaupunkiin.

Otin itse ekan tatuoinnin 16-vuotiaana tutulla ja nyt on jo alkanu kaduttaa koko väkerrys. Ei siksi että olisi ruma (no on se vähän sitäkin) mutta pääosin siksi, että tylsä kuva jne. Vaikka olin miettinyt monta vuotta, niin ei se sitten niin mieluinen ollutkaan, joten suosittelen miettimään tarkkaan. Ja ton kuvan otosta siis vasta muutama vuosi, onneks nyt jollain tapaa uppoaa muiden kuvien sekaan pikkuhiljaa eikä ole näkyvällä paikalla niin ei rupee niin kyllästyttää :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe