Olen näin vanhoilla päivillä tääl suomi24 sinkut palstalla törmännyt täysin uuteen sanaan :SARJASUHTEILIJAT.
Mitä se tarkottaa?
Mietitäämpä. Jos olen 10 vuotta avoliitossa ja sitten rakastun toiseen ja koska olen 100% rehellinen ihminen niin otan eron kun huomaan rakastavani toista eli olen siis sarjasuhteilija.
Millaiset muut ovat sitten sarjasuhteilijoita?
Monessa suhteessa...
Sarjasuhteilija?
11
109
Vastaukset
- Ikis__M
Itse olen tuota sanaa käyttänyt tarkoittaessani henkilöä joka jatkuvasti deittailee ja siinä samalla paneskelee ympäriinsä sitä "oikeaa" etsiessään. Siinä sarjasuhteillessa siltä sitten katoaa todellisuudentaju kun vertaa aina viimeisintä niihin kaikkiin edellisiin.
- Jjjjjjjjjkkkk
Itse kutsuisin tuota monisuhteilijaksi. Sarjan pitäisi olla jana...[--------]
- Ikis__M
Jjjjjjjjjkkkk kirjoitti:
Itse kutsuisin tuota monisuhteilijaksi. Sarjan pitäisi olla jana...[--------]
Tuo sarjasuhteilija on hieman kunniallisempi kuin rinnakkaispanoilija, se sentään suhteilee yhden kanssa kerrallaan vaikka ne suhteet olisi lyhyitä viikko-pari tms. kun taas rinnakkaissuhteilija paneskelee useampia deittejä samaan aikaan hakee siinä samalla uusia.
"Mietitäämpä. Jos olen 10 vuotta avoliitossa ja sitten rakastun toiseen ja koska olen 100% rehellinen ihminen niin otan eron kun huomaan rakastavani toista eli olen siis sarjasuhteilija."
Tuo on sinun määritelmäsi. Mikä olisi toisella kerralla eri tavalla kuin ensimmäisellä? Todennäköisyys sille, että joskus huomaat rakastavasi kolmatta? Mitä silloin tapahtuisi?- Sarjasuhteilija
Kyllä. Niinkin käy. Elämä on. Vain muutos on varmaa.
- atännä
"Ainoa pysyvä on jatkuva muutos." Noin se menee :)
- oletjuurisitä
Rakastuminen kestää sen 1,5 vuotta. Kyllä olet sarjasuhteilija,jos vaihdat "pysyvän" parisuhteen ihastukseen. Ihminen voi säädellä tunteitaan, ja rakastumisenkin voi välttää, jos välittää parisuhteestaan. Ihminen joka eroaa avioliitosta jokaisen ihastumisen myötä on sarjasuhteilija, joka ei kykene elämän mittaiseen avioliittoon. Sarjasuhteilijana tulet eroamaan myös siitä uudesta, koska aina on muitakin joihin voi ihastua, jos ei itse halua sitä välttää.
- Jcovkv
oletjuurisitä kirjoitti:
Rakastuminen kestää sen 1,5 vuotta. Kyllä olet sarjasuhteilija,jos vaihdat "pysyvän" parisuhteen ihastukseen. Ihminen voi säädellä tunteitaan, ja rakastumisenkin voi välttää, jos välittää parisuhteestaan. Ihminen joka eroaa avioliitosta jokaisen ihastumisen myötä on sarjasuhteilija, joka ei kykene elämän mittaiseen avioliittoon. Sarjasuhteilijana tulet eroamaan myös siitä uudesta, koska aina on muitakin joihin voi ihastua, jos ei itse halua sitä välttää.
Ihastuminen ja rakastuminen on eri asioita. Olen ihastunut elämäni aikana 1279 kertaa mutta rakastunut vain 2.
- 1217
Jcovkv kirjoitti:
Ihastuminen ja rakastuminen on eri asioita. Olen ihastunut elämäni aikana 1279 kertaa mutta rakastunut vain 2.
Totta, mutta muutoin olen samaa mieltä kuin "oletjuurisitä". Rakastuminen on tunne ja lähes poikkeuksetta ohi menevä, rakkaus taas on ennen kaikkea tahtotila ja valinta. Tunteet vaihtelee, mutta tahto pysyy jos sen päättää pitää.
Sitäpaitsi rakastuminen ei tapahdu itsekseen satunnaiseen ohikulkijaan vaan vaatii sitä, että toinen on jo päästetty lähelle, suhteen ulkopuoliselle rakastumiselle on annettu mahdollisuus. Tämän oven avaaminen taas on valinta eikä mikään väistämätön kohtalo, vaikka tunnemyrskyjensä mukana perheitään rikkovat ihmiset näin haluavatkin uskotella. - Sarjasuhteilija
1217 kirjoitti:
Totta, mutta muutoin olen samaa mieltä kuin "oletjuurisitä". Rakastuminen on tunne ja lähes poikkeuksetta ohi menevä, rakkaus taas on ennen kaikkea tahtotila ja valinta. Tunteet vaihtelee, mutta tahto pysyy jos sen päättää pitää.
Sitäpaitsi rakastuminen ei tapahdu itsekseen satunnaiseen ohikulkijaan vaan vaatii sitä, että toinen on jo päästetty lähelle, suhteen ulkopuoliselle rakastumiselle on annettu mahdollisuus. Tämän oven avaaminen taas on valinta eikä mikään väistämätön kohtalo, vaikka tunnemyrskyjensä mukana perheitään rikkovat ihmiset näin haluavatkin uskotella.Joo kyllähän siihen SYY on aina miksi ihminen on otollinen rakastumaan. Esim tämä jota aloin rakastamaan puki sanoiksi sen kuinka onnetonta elämää elin ja olen ikuisesti kiitollinen hänelle siitä että lopetti pitkän suhteeni. Tai itse sen lopetin mutta ilman häntä kärsisin luultavasti yhä. Ja parisuhdehan ei ole tarkoitettu kärsittäväksi vaan iloittavaksi.
- atännä
Se tarkoittaa näköjään tällä palstalla ihmistä, joka kykenee tutustumaan mahdolliseen tulevaan kumppaniin :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602