Sarjasuhteilija?

Sarjasuhteilija

Olen näin vanhoilla päivillä tääl suomi24 sinkut palstalla törmännyt täysin uuteen sanaan :SARJASUHTEILIJAT.
Mitä se tarkottaa?
Mietitäämpä. Jos olen 10 vuotta avoliitossa ja sitten rakastun toiseen ja koska olen 100% rehellinen ihminen niin otan eron kun huomaan rakastavani toista eli olen siis sarjasuhteilija.
Millaiset muut ovat sitten sarjasuhteilijoita?

Monessa suhteessa...

11

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikis__M

      Itse olen tuota sanaa käyttänyt tarkoittaessani henkilöä joka jatkuvasti deittailee ja siinä samalla paneskelee ympäriinsä sitä "oikeaa" etsiessään. Siinä sarjasuhteillessa siltä sitten katoaa todellisuudentaju kun vertaa aina viimeisintä niihin kaikkiin edellisiin.

      • Jjjjjjjjjkkkk

        Itse kutsuisin tuota monisuhteilijaksi. Sarjan pitäisi olla jana...[--------]


      • Ikis__M
        Jjjjjjjjjkkkk kirjoitti:

        Itse kutsuisin tuota monisuhteilijaksi. Sarjan pitäisi olla jana...[--------]

        Tuo sarjasuhteilija on hieman kunniallisempi kuin rinnakkaispanoilija, se sentään suhteilee yhden kanssa kerrallaan vaikka ne suhteet olisi lyhyitä viikko-pari tms. kun taas rinnakkaissuhteilija paneskelee useampia deittejä samaan aikaan hakee siinä samalla uusia.


    • "Mietitäämpä. Jos olen 10 vuotta avoliitossa ja sitten rakastun toiseen ja koska olen 100% rehellinen ihminen niin otan eron kun huomaan rakastavani toista eli olen siis sarjasuhteilija."

      Tuo on sinun määritelmäsi. Mikä olisi toisella kerralla eri tavalla kuin ensimmäisellä? Todennäköisyys sille, että joskus huomaat rakastavasi kolmatta? Mitä silloin tapahtuisi?

      • Sarjasuhteilija

        Kyllä. Niinkin käy. Elämä on. Vain muutos on varmaa.


      • atännä

        "Ainoa pysyvä on jatkuva muutos." Noin se menee :)


      • oletjuurisitä

        Rakastuminen kestää sen 1,5 vuotta. Kyllä olet sarjasuhteilija,jos vaihdat "pysyvän" parisuhteen ihastukseen. Ihminen voi säädellä tunteitaan, ja rakastumisenkin voi välttää, jos välittää parisuhteestaan. Ihminen joka eroaa avioliitosta jokaisen ihastumisen myötä on sarjasuhteilija, joka ei kykene elämän mittaiseen avioliittoon. Sarjasuhteilijana tulet eroamaan myös siitä uudesta, koska aina on muitakin joihin voi ihastua, jos ei itse halua sitä välttää.


      • Jcovkv
        oletjuurisitä kirjoitti:

        Rakastuminen kestää sen 1,5 vuotta. Kyllä olet sarjasuhteilija,jos vaihdat "pysyvän" parisuhteen ihastukseen. Ihminen voi säädellä tunteitaan, ja rakastumisenkin voi välttää, jos välittää parisuhteestaan. Ihminen joka eroaa avioliitosta jokaisen ihastumisen myötä on sarjasuhteilija, joka ei kykene elämän mittaiseen avioliittoon. Sarjasuhteilijana tulet eroamaan myös siitä uudesta, koska aina on muitakin joihin voi ihastua, jos ei itse halua sitä välttää.

        Ihastuminen ja rakastuminen on eri asioita. Olen ihastunut elämäni aikana 1279 kertaa mutta rakastunut vain 2.


      • 1217
        Jcovkv kirjoitti:

        Ihastuminen ja rakastuminen on eri asioita. Olen ihastunut elämäni aikana 1279 kertaa mutta rakastunut vain 2.

        Totta, mutta muutoin olen samaa mieltä kuin "oletjuurisitä". Rakastuminen on tunne ja lähes poikkeuksetta ohi menevä, rakkaus taas on ennen kaikkea tahtotila ja valinta. Tunteet vaihtelee, mutta tahto pysyy jos sen päättää pitää.

        Sitäpaitsi rakastuminen ei tapahdu itsekseen satunnaiseen ohikulkijaan vaan vaatii sitä, että toinen on jo päästetty lähelle, suhteen ulkopuoliselle rakastumiselle on annettu mahdollisuus. Tämän oven avaaminen taas on valinta eikä mikään väistämätön kohtalo, vaikka tunnemyrskyjensä mukana perheitään rikkovat ihmiset näin haluavatkin uskotella.


      • Sarjasuhteilija
        1217 kirjoitti:

        Totta, mutta muutoin olen samaa mieltä kuin "oletjuurisitä". Rakastuminen on tunne ja lähes poikkeuksetta ohi menevä, rakkaus taas on ennen kaikkea tahtotila ja valinta. Tunteet vaihtelee, mutta tahto pysyy jos sen päättää pitää.

        Sitäpaitsi rakastuminen ei tapahdu itsekseen satunnaiseen ohikulkijaan vaan vaatii sitä, että toinen on jo päästetty lähelle, suhteen ulkopuoliselle rakastumiselle on annettu mahdollisuus. Tämän oven avaaminen taas on valinta eikä mikään väistämätön kohtalo, vaikka tunnemyrskyjensä mukana perheitään rikkovat ihmiset näin haluavatkin uskotella.

        Joo kyllähän siihen SYY on aina miksi ihminen on otollinen rakastumaan. Esim tämä jota aloin rakastamaan puki sanoiksi sen kuinka onnetonta elämää elin ja olen ikuisesti kiitollinen hänelle siitä että lopetti pitkän suhteeni. Tai itse sen lopetin mutta ilman häntä kärsisin luultavasti yhä. Ja parisuhdehan ei ole tarkoitettu kärsittäväksi vaan iloittavaksi.


    • atännä

      Se tarkoittaa näköjään tällä palstalla ihmistä, joka kykenee tutustumaan mahdolliseen tulevaan kumppaniin :).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe