Outo ystävyys

Mieheni tutustui työnsä puitteissa perheeseen, enemmänkin perheen kauniimpaan osapuoleen. He pitävät aika tiiviisti yhteyttä toisiinsa. Viestittelevät, heillä on paljon yhteisiä keskustelu aiheita ja kiinnostuksen aiheita, esim ruoka ja remontointi. Mieheni kehuu naista tosi mukavaksi ystäväksi. He vaihtelevat ruokia, viimeksi saimme tältä naiselta poroa joten mieheni vei tälle sit vastalahjaksi kalaa. Minä pidän tätä ystävyyttä hiukan outona. Tunnen mustasukkaisuutta siitä että mieheni käyttää illoin meidän yhteistä aikaa naisen kanssa viestittelyyn.
Tiedän ja tunnen että mieheni rakastaa minua, olemme puhuneet asiasta. Meillä on toimiva suhde enkä koe tätä naista minulle mitenkään uhkana, mutta tunnen jääväni ulkopuoliseksi, tuntuu pahalle. Heillä on jokin ihme kahden välinen ystävyyssuhde, josta molempien puolisot ovat ulkopuolella.

21

154

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herätä

Älä ole liian luottavainen,ettei tule pettymyksiä.Miehesi touhut vaikuttavat aikalailla huolestuttavilta,älä ole liian hyväuskoinen.

• Tunnen mieheni. Olemme jutelleet tästä paljon, tiedänettäettä he porisevat sellasista aiheista mistä minä en ns osaa keskustella. Ymmärrän sen että mieheni tykkää jutella paljon kavereidensa kanssa, mutta tämä tunnetila minkä juuri tämän ystävän kanssa juttelu minulle aiheuttaa, on todella ikävä tunnetila. Meillä oli miehen kanssa 2 vuiden ns etäsuhde, asuimme eri paikkakunnilla kunnes kesällä muutin hänen luokseen. Mieheni todella sosiaalinen ja minä nautin vain kahden olosta. Haluaisin päästä eroon tästä mustasukkaisuuden tunteesta. Koen että tämä nainen, tämä heidän ystävyys, on juuri sitä mitä minulla ja miehelläni oli ennen yhteenmuuttoa. En tiedä mikai näin ajattelen. Loukkaa kun mieheni sanoo että tämä ystävyys tähän naiseen on hänelle tärkeä. Sanoo kyllä myös että minä olen tärkeämpi ja hän haluaa elää minun kanssa, herätä vierestäni. No uskon tämän koska tunnen rakkauden meidän välillä edelleen.

• Nyt.erossa.molemmista

Kolmen kimppakivaa...
        Olet narsistin pyöriteltävänä. Lainaa kirjastosta joku narsismia käsittelevä kirja, lue se ja tee johtopäätöksesi. Yksi hyvä kirja on Raimo Mäkelän "Naamiona terve mieli". Siitä minä tunnistin exäni ja työparini, joitten käytöstä oli ihmetellyt 15-25 vuotta.

• Uskotaiälä2016

Samassa tilanteessa olin. Aikansa katselin ja yritin sietää mutta alkoi mennä sellaiseksi, että ystävän tunteet ja mitä ystävä mistäkin ajattelee, menivät aina minun ohitseni. Minun tunteillani ei ollut väliä. Kuvioon alkoi tulla valehtelua ja salailua. Mies saattoi todeta ihan kysymättä vaikka että "en ole viestitellyt ystävän kanssa nyt päiväkausiin" ja sitten kuitenkin vahingossa lipsautti että ystävä sanoi tänään niin ja näin ja kävi ilmi, että joka ikisenä päivänä oli ystävän kanssa vaihdettu satoja viestejä.

Hän alkoi siis valehdella ja salailla vaikka en edes kysellyt tai epäillyt mitään. Varmaankin koska tunsi itse liikkuvansa vaarallisilla vesillä ystävänsä kanssa.

Ihan sama mikä heidän juttunsa oli, mutta se alkoi olla niin epäkunnioittava minua kohtaan, että muutin muualle :) Olo keveni huomattavasti.

• Me puhutaan taas avoimesti. Olen itsekkin tavannut tämän naisen. On vain ikävä tunne jäädä ulkopuoliseksi, kun ei ole yhteisiä keskustelun aiheita.
        Haluaisin päästä tästä ikävästä tunnetilasta pois, mikä aiheutuu näiden kahden välisestä ystävyydestä kun en voi vaatia lopettamaankaan yhteydenpitoa. Eivät ne joka päivä kirjoittele. En haluaisi tuntea näin, joka kerta vannon itselleni että ensi kerralla reakoin toisin, en muutu mykkäkoululaiseksi taiheittele tyhmiä letkautuksia, toisin käy aina. Mies ei taas ymmärrä tunnetilaani koska hänen mielestään ei ole mitään syytä huoleen

• Kokenutnainen

Hyvä nyrkkisääntö on: jos miehesi ystävä olisi toinen mies, vaikuttaisiko heidän suhteensa hintahtavalta? Jos vaikuttaisi, syytä huoleen on.

• Ei vaikuta :-)

• Tiedän ja tunnen että he ovat vain ystäviä, tunnen että mieheni rakastaa minua. En pelkää sitä että hän pettäis minua. Inhoan vain tätä tunnetilaa mitä tunnen heidän yhteyden pidon vuoksi. En voi miestäni omistaa enkä edes haluais. Toivoisin vain että itse voisin tuntea toisin, järki ja tunteet kun eivät kulje käsikädessä.

• eräsmies2

Hei Sofia-Julia...Jos viestittelyyn liittyy jotain sellaista, jota miehesi salailee tai tapailevat sinulta salaa? Huolestu. Jos sinusta tuntuu että heidän välillään on enemmän kuin pelkkä ystävyys,,huolestu vielä enemmän. Tuo yhteydenpito kyllä syö naista ja miestä ja saattaa todellakin tuntua että suhteessa on kolmas pyörä. Vielä yksi kysymys: Onko miehestäsi näkynyt mustasukkaisuutta tämän naisen suhteen? Jos on voi olla että käy vanhanaikaisesti kuten minulle..ytävyys muuttui suhteeksi, ensin salaa ja lopulta avoimeksi.

• moikka eräsmies , en tunne että salailee sillee mitään, mieheni kyllä kertoo minulle jos on käynyt kylässä ( vienyt tuliaisia ) , yhdessä välissä hän lakkas kertomasta koska minä sain mustis kohtauksia, puhuimme tästäkin ja sen jälkeen hän on kertonut jos on käynyt kylässä . mieheni ei ole koskaan mistään mustasukkainen, ei tästä naisestakaan millään muotoa, kysyi hän että pitääkö hänen lopettaa yhteydenpito jotta minä voin paremmin mutten kyennyt sitä häneltä vaatimaan, koen että tämä ongelma on minulla itelläni, se ongelma liittyy vain ikäviin tunteisiini , joihin toivoisin jotain miten saisin nekin kuriin .

• Nähnyttämän

Tuollaiselle valaalle on osuva nimi Lortto. Vosu. H....ra

• tuo meni jo yli , mielestäni..... en lähtis ketään haukkumaan tuntematta ihmistä

• yksikysymys

Onko sinulla itselläsi miesystävää? Jos olisi, niin voisitko itse toimia siinä suhteessa samoin kuin miehesi nyt tämän ystävänsä kanssa?

• Tuo on hyvä kysymys. Ei ole miesystävää. En tiedä miten toimisin, jotenki tuntuu että jos löytäusin mies puolisen ystävän jonka kanssa olisi mukava jutella, pitää yhteyttä, ottaisin miehenikin siihen täysillä mukaan alusta alkaen. En usko että tapailisin ilman omaa ukkoa. Kirjotella voisin mutta olisin siinäkin avoin omalle ukolle. Minuun ottanut yhteyttä netissä mies josta kerroin heti ukolleni, hän itse kehotti pitämään yhteyttä tähän lähestyjään, koska ukkoni tietää tämän tyypin ja tietää että tämä tyyppi on pyörätuolissa. Nyt tämä perheellinen nainen pyysi ukkoani ostamaan hänelle kaijuttimet koska ei itse osaa ostaa niitä, no kajarit on ostettu. Mielenkiinnolla nyt oottelen milloin ukko vie ne tälle naiselle, vaiko pyydetäänkö minua mukaan.

• oppeliini1

Kutsu tuo pariskunta kotiisi vierailulle. Siinä jutellessanne niitä näitä tustuisitte toisiinne.
        Kyllähän jokainen osaa ruoasta puhua! Tai musiikista tai musiikkiin liittyvistä laitteista; mitä kummallista niissä on? Naapuristo on teille kaikille yhteinen puheenaihe, myöskin tämä arvaamaton talven sää jne jne. Puheenaikeita on maasta taivaisiin, vain valitse niistä ensimmäiset 50 niin jutta riittää teillä 4.llä vaikka viikoksi!

Aivan suotta pusket miestäsi sitomaa liian tiukkaa ystävyyttä naapurin naiseen!

• Kiitti mielipiteestäsi . Ei olla naapureita, he asuvat kauempana. Tämä nainen on paljon yksin kotona lasten kanssa, mies ulkomailla töissä.
        Ongelmaksi on koitunut se etten pääse oikein keskusteluihin mukaan, tunnen jääväni ulkopuoliseksi, olen yrittänyt mutta tilanne oli illoin ehkä vähän eri jos istuttais samassa kahvipöydässä. Minua häiritsee myös se että tiedän mieheni kertoneen tälle naiselle tiettyjä asioita minusta , esim joistain tilanteista joista olen suuttunut... Minun on erittäin hankalaa ja vaikeaa ajatellakkaan enää että viettäisimme yhteisen illan heidän kanssaan mutta toki jos sellainen tilanne tulee eteen niin toki lähden mukaan.

• toiselta_puolelta_

Olet saanut paljon vastauksia ihmisiltä, joiden mielestä miehen ja naisen välinen ystävyys on mahdottomuus. Hyvä, että olet pysynyt kannassasi etkä ole lähtenyt mukaan uskottomuusepäilyihin.

Minulla on erittäin läheinen ystävyyssuhde miehen kanssa ja meillä se yhdistävä tekijä on yhteinen harrastus myös, joka on molemmille todella suuri intohimo. Itse olen sinkku ja ystäväni on naimisissa, tunnen hänen vaimonsa myös. En oikein osaa neuvoa sinulle, miten saisit vähennettyä omaa epävarmuuttasi. Itse olen tavannut ystäväni vaimoa hänen toiveestaan, koska hän myös tunsi epävarmuutta. Minun tapaamiseni ei ehkä myöskään sitä ole helpottanut, koska en löytänyt mitään kovin kiinnostavia keskusteluaiheita hänen kanssaan, kun taas ystäväni kanssa voimme puhua innostuneesti tunteja putkeen. Olen luonteeltani introvertti ja naiseksi sellainen omituinen, että olen kiinnostunut asioista enemmän kuin ihmisistä ja kiinnostus ihmiseen syntyy minulla juuri yhteisten kiinnostuksenkohteiden pohjalta. Sosiaalinen pelkän sosiaalisuuden vuoksi en jaksa olla. Eli ehkä ystäväni vaimon ulkopuolisuuden tunne vain vahvistuisi, jos tapaisimme enemmän.

Sen vielä haluan sanoa, että ystäväni ei millään tapaa kiinnosta minua miehenä eikä seksuaalisesti. Tykkään kokonaan eri tyyppisistä miehistä seurustelumielessä.

• Ihan mahtavaa kuulla näinkin samanlainen kokemus vaikka teillä roolit juuri toisinpäin, en todellakaan usko että mieheni olisi minulle uskoton, minua vain jotenki niin kovasti häiritsee noiden yhteydenpito, pidän sitä outona koska aina siihen liittyy jokin ruoka, tekeminen jne , ovat jotain toisiltaan pyytämässä taikka antamassa.
        Joka kerta kun he ovat toisiinsa yhteydessä, tunnen mustasukkaisuutta.
        Tiedän että mieheni ajattelee varmaan juuri kuten sinä . Nämä ovat myös todella innostuneita ruuan laitosta ja kaikesta kokeiluista, minä en taas tykkää tehdä ruokaa vaikka teenkin ruokaa kotona kun mies on töissä . Todella hankalaa päästä keskustelu yhteyteen. Enkä minä edes tiedä haluaisko tämä nainen tutustua minuun....

• Maalaistyttö.10

Kahdenkeskinen ystävyyshän on mitä tavallisinta, ei mitenkään outoa. Mieti nyt tavallisia sinkkuja - tavallisempaahan on viettää aika kahden kuin aina isossa kaveriporukassa. Tottakai parisuhteessa puolison kuuluisi olla se tärkein ja onhan noitakin pareja olemassa jotka eivät tapaa ketään muista kuin yhteisiä ystäviä (=muita pareja, neljästään) ei se silti tarkoita etteikö parisuhteessa oleva voisi kaivata ihan tavallista ystävyyttä muidenkin kanssa - kahden.

Yksi omista parhaista kavereistani on mies jonka kanssa olemme tunteneet jo vuosia. Tässä vuosien varrella miehellä on ollut jos jonkinmoista naisystävää joista _jokainen_ on tuntenut jossain vaiheessa mustasukkaisuutta minun takiani, enemmän tai vähemmän, vaikka olemme tosiaankin aina olleet vain ystäviä (no sex included!).

Yhdelle auttoi jo minun näkemisen, toisella tunne hälveni vasta kun meistä kahdesta tuli myös hyvät ystävät (ilman miestä mukana). Eräs oli sellainen ettei halunnut tietää minusta mitään. Ei hän halunnut kieltää miestä pitämästä yhteyttä mutta ei vaan halunnut kuulla tai nähdä siitä mitään. Yksi otti tavakseen ottaa sitä kuuluisaa omaa aikaa aina kun miehensä vietti aikaa minun kanssani. Jokaisella on vähän omat tapansa päästä yli siitä mustasukkaisuuden tunteesta, sinun täytyy vain keksiä se omasi.

• Totta, tiedän ettei kukaan voi poistaa minulta näitä tunnetiloja , ei edes mieheni vaikka olemme siitäkin keskustelleet, toki hän voi miettiä omalla kohallaan miten vois toimia , olla minulle avoin jne . He ovat sopineet "säännöt" mistä eivät puhu esim eivät ala toistensa terapeuteiksi jne , se on toki hyvä juttu että ovat rajat antaneet toisilleen. Minä itse olen vain niin kamalan utelias tietämään mistä he juttelevat, en tietenkää haluu tietää kaikkee mut edes jotain , mulla on nimittäin liian vilkas mielikuvitus kun sille päälle satun. Olen tosissani miettinyt miten käsittelen yksin nämä tunteeni ....haluan olla se ykkönen , tiiän että olenki , se tärkein jne , järki sanoo että näin on mut tunteet heittää häränpyllyä välillä aika voimakkaasti.

• Mamb

Liian läheinen suhde ei kannata olla kaverin kanssa, koska sitten, kun tulee enemmän ryppyjä rakkauteen, alkaa nais/mieskaveri vaikuttaa puolisoa paremmalta. Jonkinlaisilta ihastumisilta voi olla lähes mahdotonta välttyä pitkällä tähtäimellä, mutta homman toimimiseen tarvitaan uskollinen ja rehellinen kumppani. Itse olen monet suhteeni pilannut rakastumalla lopulta kaveriin. Nyt tajuan pitää tietyn etäisyyden ja keskittyä suhteeseen. Jotenkin tosi ikävää jos miehesi kertoo sinun asioitasi toiselle naiselle. En hyväksyisi itse vastaavaa ja olen sen kumppanilleni kertonutkin. Kenties sinäkin voisit pyytää samaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1006
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      18
      997
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      811
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe