Anoppi tuli ilmoittamatta kylään

anopinkotkotuksia

Ei ilmoittanut kun vasta junassa olevansa jo matkalla Etelä-Suomeen miehelleni. Hän asuu Pohjoisessa siis. Mitäs jos ei oltaisi oltu kotona kumpikaan? Miehellä on koulusta muutama viikko enää aikaa lopputyön palautukseen ja mulla pari koetta viikon sisään, joihin kummankin pitäisi meistä keskittyä. Tosta syystä meillä ei oo ollut yhteistä aikaakaan paljoa ja mulla lomasta vikat päivät jäljellä tällä viikolla. Eli kyllä oli iloinen ilmoitus, että aikoo majailla sitten miehen luona 3 päivää. Tosi raivostuttavaa, että tuollai suunnitelee itse tulonsa ja sitten majoittuu meidän luo. Miesystävä ei uskalla mitään sille sanoa, vaikka ihmetteli itsekin äitinsä käytöstä.. Nyt sitten pitää mennä anopin kanssa syömäänkin, ettei hän loukkaannu. Aiemmin ollaan otettu yhteenkin muutama kerta, ei siis aina kovin herttainen anoppi ole ollut. JOskus tosi mukava, mutta raivostuttaa että ilmoittamatta tulee kylään ja vieläpä useaksi päiväksi..

20

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Laitappa anoppi hotelliin jos ei hänen seuransa kinnosta. Meille ei tule kukaan ilmoittamana ja se siitä.

    • jojåå

      Sikamaista käytöstä.

    • eitarvisietää

      Joo ei tuommoista tarvi sietää.En aukaseisi ovea kun tulee...onpa ajattelematon anoppi kun tuollai tulee kutsumatta kyläileen!

    • oppeliini1

      Kaikille parasta että varaatte AINA anopille hotellihuoneen hänen vierailunsa ajaksi. Siinä jokaisella on oma rauha, voitte siitä huolimatta viettää anopin kanssa aikaa niin paljon kuin jokaiselle sopii. Esim yksi päivällenen kodissanne, muut lähikahvilassa.
      Totta, tuo taloudellisesti tulee maksamaan, mutta olkaa ilman sitä punkkupulloa seuraavat puolivuotta, siinähän se korvaantuu (jos itse maksatte anopin hotellimajoituksen).

      Tietenkään anoppi ei tarkoita olla tunkeileva tulessaan teidän kotiin, ainoa mitä hän haluaa on viettä aikaa pikansa (ja sinun, jos satut olemaan paikan päällä) kanssa. Se on vain luonnollista, EI loukkaavaa!

      Sinun on täysin tarpeetonta vetää hernettä nenääsi ja aiheuttaa vihamielistä tunnetta äidin ja poikansa välille! Ellei mikään muu käy, niin mene itse hotelliin anopin sijasta, säilyttääksesi perherauhan. Tuo on pieni hinta maksaa perhesovusta seuraavat 40 vuotta!

    • syymolemmissa

      vai ei anoppi aina ole ollut herttainen, olette ottaneet yhteen useammankin kerran jo.
      Harvemmin sitä kukaan yksin riitelee, joten katso peiliin ja mieti myös omaa asennettasi.

    • Kiukuttelijat

      Elätte omaa elämäänne tietenkin. Menette kirjastoon lukemaan tenttiinne. Anoppi tietää miten saa aikansa kulumaan, ja jollei tiedä, niin eihän se teidän vikanne ole. Asutteko samassa taloudessa, vai mitä tarkoittaa, että anoppi majailee miehen luona 3 päivää.
      Silloinhan sinulla ei ole mitään ongelmaa, mies tulee kuten on sovittu.
      Muuten olen sitä mieltä, että yllätyksenä ei toisen kotiin mennä, ei ainakaan odoteta tarjoilua, yösijasta puhumattakaan. Puhelimet toimivat ja aina voidaan asiat neuvotella.

      • perhetärkein

        Ei perheen jäsenten tarvitse kysyä koska tulee käymään, ei edes rakkaitten ystävien. Aika naurettavaa tämä keskustelu täällä. Huomaa että kaupunkilaiset omahyväisesti ajattelevat vain omaa napaansa.


    • nähtyvierestä

      Heh, tuosta tulee mieleeni takavuosien työpaikasta missä eräs työkaveri oli kirjanpito/talous päällikkönä. Kertoi miten anoppi Suonenjoelta tule heille Espooseen useita kertoja vuodessa ilmoittamatta mitään. No Helsingin juna asemalta viimeistään soitti. Viipyi 3-7 viikkoa kerrallaan jolloin työkaveri joutui nukkumaan olohuoneen sohvalla. Anoppi ohjaili perheen arkea ja sätti työkaveria kaikesta. Vaimo oli aivan hampaaton ja saamaton ongelman suhteen. Kun kaveri yritti vaimonsa kanssa asiasta keskustella niin tuli vain riitoja. Oli vaimo jopa ehdottanut että anoppi voisi muuttaa heille ja saada oman huoneen käyttöönsä. Viimeisenä vuotena kun olin firmassa töissä oli työkaverin perhe päättänyt lähteä lastensa kanssa etelään 2 viikoksi. Anoppi oli saanut vihiä ja halusi mukaan. Saamaton vaimo ei osannut kieltää. No kun kesällä koko perhe ja anoppi lähti lentokentälle niin tuli suurena yllätyksenä anopille ja vaimolle että hän ei koskaan ostanut lippua itselleen. Tästähän vaimo suuttui ja sinä aikana kun oli etelässä niin työkaveri järjesti itselleen kämpän ja laittoi eropaperit vireille. Ja erosivat sen myötä.

      • mekkk

        Tollaista anoppia voi laitaa kerralla turpiin ja kunnolla tai sitten kun tulee ilmoitamalla kulään ja ei lähde jos kasketään niin soittaa poliisit poistamaan väärän henkilön kototaan. Aika saamaton vaimo jos ei omaa äitiään kuriin saa ja kannattaa aika nopeasti tehdä sekväksi anopille ettei ole tervetullu. Ei miehen tehtävänä ole maksaa anoppia etelään jos mukaan tuppaa oma-aloitteisesti ja jokainen maksaa matkansa itse. Nuorempana ja nukyisenkin nasien äidiltä' olen aika nopeasti ottanut luulot pois jos yritää minua määräillä ja se siitä.


      • 8645312

        Joo, johan täällä on sairasta väkeä. Ihmettelen jos kukaan sinun kaltaista miestä viitsii kattoa edes risuaidan läpi. Et kuule olisi minun matkassa kauaakaan. Ei voi olla totta että sinun kaltaisia ihmisiä oikeesti on olemassa.


      • mekkk

        Kun on 18v täyttänyt ja asuu omillaan niin minua ei määräile kuin työnantaja ja se siitä. Kun on aikuistunut niin se oma tila otetaan ja minulle ei kukkoilla eikä käskytellä miten anopille sopii. Aikoinaan kun oltiin naiseni äisillä ja lapsemme oli pieni ja lauantaiaamuna olis pitänyt kauppaan lahteä anoppia viemään niin sanoin ettö en lähde ja hänen tyttärelläänkin on ajokortti niin taisi ottaa herneen nenään kuin jäin lastamme hoitamaan ja tarkein syy oli että olin illalla ottanut muutaman oluen ja omastamielestä en ollut ajokunnossa mutta sitähän en kertoonut kun ei kiinsotanut lähteä kun en ole mikään autokuski. Oli miehen tai naisen vanhemmat niin nehän pompottavat nuorempia menen tullen jos et sano niinkuin asia on.


    • Daughter-in-law

      Meni vuosia ennenkuin sai anopin ymmärtämään ettei voi tulla kysymättä - ja vieläkään ei ymmärrä ettei voi tuoda sukulaisiaan mukanaan kysymättä. Kun tavat ovat näin etäällä toisistaan, niin yökyläily ei todellakaan ole mitään herkkua vaan hammastenkiristystä tunnista toiseen.

    • 864512

      Voi sisso ja siunaus sinun kanssa. Ensinnäkään hän ei ole sinun anoppi vaan sinun kämppäkaverin äiti. Ja toki hän tulee poikansa luo yöksi kun tulee etelään. Tuossa nyt ei ole mitään epäselvää. Toivottavasti se mies löytää paremman ja järkevämmän naisen itselleen.

    • 46512

      Minä olisin onnellinen jos minun anoppi tulisi kylään. Valitettavasti hän ei ole enää elossa. Meille tulee yöksi serkut, sisaret ja muukin suku. Ja aina on sijaa heille. Ei tulisi mieleenkään ajaa perheen jäseniä johonkin hotelliin. Jos/kun ei ole sänkyjä teemme lattialle petiä. Ja voi miten ihana onkaan viettää aikaa yhdessä perheen kanssa. Mutta meillä perheen jäseniä rakastetaankin ja toisiaan autetaan aina. Muta meitä ei olekkaan kasvatettu itsekkäiksi ja omahyväisiksi.

      • mekkk

        Ei kukaan itsekäs ole vaan jos on jotain muuta sovittuna ja nyt oli kysymys sitä että tullaan iloittamatta kylää. Asia erikseen jos sovitaan asia niin meillekkin pääsee mutta ollaan niin kuin isänta tai emäntä sanoo.


    • anoppikommentoi

      Anoppina ja äitinä kommentoin . Ikinä, ei siis ikinä, mennä toisten kotiin ilmoittamatta ja kysymättä käykö vierailu. Sääntö pätee molemmin päin. Jokaisella on omat juttunsa, niin anopilla kuin lasten perheilläkin. Peruskäytöstapoja.

      • Hienostiteet

        Oletkin harvinaisen fiksu äiti ja anoppi. Tuommoisia saisi useammatkin oll.


    • anopinkieli

      Turha jeesustella, vähän sukurakkautta ja jätä ylpeys taka-alalle, vai oletko parempi ihmisenä kuin puolisosi äiti?

      • 9846520

        Aivan. Onhan täällä joku täydellä järelläänkin varustettu ihminen paikalla. Meillä ei kysellä koska tullaan ja koska mennään. Perhe on perhe ja ovet on auki aina vuorokauden ajasta riippumatta.


      • mekkk

        Jollekkin tuo sopii muutei kaikkillle ja oma perheeni on vain naiseni ja lapseni eikä lapsuuden perhe ole enää samaa perhettä vaan omat vanhemmat tai naiseni vanhemmat mutta ainoastaa äitini on hengissä ja kun seillä käy riittävän harvoi niin pysyy välit kunnossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe