Onko Tammisaaressa kivoja poliiseja

Felixhellfire

mietein vaan..osaako t.saaren pidättää hyvin?

12

142

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vadssadedu

Poliiseista en tiedä, mutta osaako muuten tammisaarelaiset noin yleensä puhua ymmärrettävää suomenkieltä?
      Tuli vain mieleen tuosta kommentista.

• T-Saari

Kyllä noin niinku ylipäätään osaavat. Aloittaja taitaa olla muualta kun tuollaista kyselee, joten muualla ei sit ehkä osatakaan.

• vadssadesää

Kannattaisikohan panostaa sujuvan suomenkielen hallintaan pakkoruotsin asemesta?
      Ihan järkyttävää diibadaaba sekokieltä tulee vastaan ko alueella.

• T-Saari

Ei toi svenskojen kieli sen sekokielisempää ole kuin suomenkielistenjööb puhe. Kyllä vaan puheessa meillä suomenkielisilläkin paljon ruotsin- ja englanninkielisiä sanoja.

• T-Saari

Itseasiassa tammisaarenruotsissa on varsin vähän sekakielisyyttä, ihan eri tavalla kuin vaikkapa Kirkkonummella, Stadissa tai Turussa.
        Ihan eri juttu sitten on nuo Länsi-Uudenmaan murresanat ja ilmaisut, mutta ei niissäkään sekakielisyyttä ole.
        Ja minä kuuntelen näitä asioita ihan ulkopuolisena, sillä olen suomenkielinen emigrantti täällä.

• nojåå
      • hmmmmmmm

Ja molemmat muuten osaa ihan hyvin ruotsia. Ville Virtasella on jopa riikinruotsia puhuva vaimo (Birthe Wingren) ja taitaa tuo Peteliuksenkin naisystävä (Erika Skön) olla ihan svedupelle.

Mites teillä irvailijoilla on tuo ruotsinkielentaito?

• vemärhan
        hmmmmmmm kirjoitti:

Ja molemmat muuten osaa ihan hyvin ruotsia. Ville Virtasella on jopa riikinruotsia puhuva vaimo (Birthe Wingren) ja taitaa tuo Peteliuksenkin naisystävä (Erika Skön) olla ihan svedupelle.

Mites teillä irvailijoilla on tuo ruotsinkielentaito?

Missä tuossa videossa esiintyi Petelius? Toinen esiintyjä ko videolla (Ville Virtasen kanssa) on näyttelijä Antti Raivio.
        Mites teillä huumorintajuttomilla on tuo näyttelijöiden tunnistamistaito?

• T-Saari
        vemärhan kirjoitti:

Missä tuossa videossa esiintyi Petelius? Toinen esiintyjä ko videolla (Ville Virtasen kanssa) on näyttelijä Antti Raivio.
        Mites teillä huumorintajuttomilla on tuo näyttelijöiden tunnistamistaito?

Olen välttänyt katsomasta noin huonolaatuista sketsiviihdettä, mutta eihän se huumorintajottumuudesta kerro.
        Vähän sama, jos väitettäisiin epämusikaalisuudeksi sitä, ettei diggaa Ville Virtasta (siis sitä konepaskantekijää) tai Keekkiä, eikä tunnistais heidän lärvejään.

Tosiaan, ei tuo Petelius ollutkaan.

• vadsadedukära
    • Falskaa

onko ap. pakolainen, vai hurri, kun kirjotustaitosi on noin huono??????? Mikä poliisin pidätystaito sinua erityisesti kiinnostaa? Pissan, vai kakan????????????

• skrattarintenu

Hän tarkoitti varmaankin naurun pidätystaitoa.
        Pokka pitää siis heillä tiukoissakin tilanteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3155
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      2882
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2260
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1906
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1741
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      108
      1595
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1186
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1140
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1099
    Aihe