Kouluverkko sekä kunnan kehittäminen

Vhg

Vuosi vaihtui ja kouluverkosta keskustelu alkaa.Onko kunnan johdo tahtotila jälleen laittaa kylät vastakkain vai voisiko toimia jossain asiassa fiksusti.Oppilasmäärän tippuminen tuo eteen sen ettei enää tarvita kuin yksi koulu,todennäköisesti Alvarin koulu jonka voisi kunnostaa tälle vuosikymmenelle ja kun tämä on tehty sen jälkeen kaikki loput koulut yhtäaikaa kiinni. Ei tulisi tappeluja ja voitas käyttää energia kylien kehittämisen,ja saada uusia asukkaitakin ehkä muuttamaan Kuortaneelle.Jos ei oltaisiin niin kateellisia toisille olisi mahdollisuus vielä vaikka mihin.

29

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maaseuduntulevaisuus

      Mitä siellä alvarissa pitäisi remontoida?

      Oikeaa asiaa puhut oppilasmääristä, syntyvyys pienenee kovasti, syntyy enää yksi tai kaksi luokallista, oppilaat ei riitä kaikille kouluille.

      Tunne asia, kuntaliitoksen kaltainen, järki mukaan päätöksiin!

      • Remonttikohde

        Sisävessat ;)


    • koulukas

      Juuri näin. Yksi koulu riittä,sinne kunnon opettajat.

    • vanhempi

      Huutavat pellolle,jotka eivät osaa toimia,muuta kuin huutaa.

      • Anonyymi

        NO EIKÖS AINAKIN SE YKSI JJO OO ONNEKSI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NO EIKÖS AINAKIN SE YKSI JJO OO ONNEKSI.

        LUKIKOHAN LIISAN ELÄKKEELLE JÄÄMIS KIRJOITUKSEN.
        ON OPETTAJILLA EROA,NIIN YKSI ÄITI SANOIKIN LIISASTA YKSI PARHAISTA OPETTAJISTA.
        OSAISI SUHTAUTUA OPPILAISIIN KUNNIOITUKSELLA JA SITEN SAI MYÖS AUKTORITEETTIA.


    • nekkunenä

      kukas täälä ny taas haluaa kouluja lopettaa eikö ne vähät kyläkoulut saa olla mitä on ettei kaikki kylät kuihdu ja kuole,turha ihmetellä sitä kuortaneen syntyvyyttä kun muuttaa väkiä pois.ei ne suuret luokka kootkaan ole hyviä.

      • montapientä

        Joo ei oo suuri luokkakoko hyvä,mutta ei oo hyvä jos luokalla on vain muutama oppilas.Meidän aikuisten täytyy muistaa tässä taas tulevassa kylä kinastelussa se PIENI IHMINEN joka sitä koulua käy.TÄRKEINTÄ ON KOULUN OPETTAJAT JA HYVÄ SISÄINEN työilmapiiri,joka tuo turvallisen,tasapuolisen, luotettavan ja myös iloisen ilmapiirin oppilaille.
        Viisainta olisi pitää nykyiset koulut muutaman vuoden pitempään.Ja sitten vasta katsoa miten lopettelu aloitetaan...mistä....koska....vai ei ollenkaan.


    • Totuusmeinaaunohtua

      Millä pidetään kaikki kyläkoulut kun viime vuoden syntyvyys 22 tenavaa, ei tuu isoja luokkia.

    • leirikoulu

      Sittenhän jää opeilla muuhunkin energiaa.kuten 90-luvun leirikoulut Levillä.

    • Syntynyt80

      Hurjaa menoa Levin leirikoululla,oppialan se kaikki oli.

    • Liisaliukas

      Kukas siellä olikaan vetämäs,meinaan opea?

    • Levinnyt

      Opettajien orgiat nuo leirikoulut!

      • Syntynyt81

        Ei ole totta! Meillä oli hyvä opettaja ja vanhemmat mukana.


      • Korvalla

        Nythän oli kyse vuonna 1980 syntyneistä.


      • Syntynyt1981
        Korvalla kirjoitti:

        Nythän oli kyse vuonna 1980 syntyneistä.

        Sorry sorry.


    • eisinkku

      Huviretkiä,sopivat vanhemmat mukaan ja sitten oppilaita arvostelemaa.
      Voi kauhia.

    • vanhempi

      Aina puhutaan oppilaiden käyttäytymisestä vanhempain illoissa,miksei myös opettajien?

      • Sohvi-neiti

        Kyllähän siellä on jokaisella lupa avata suunsa ja kysyä. Kysy sinä ensi kerralla!!


      • Vanhempi
        Sohvi-neiti kirjoitti:

        Kyllähän siellä on jokaisella lupa avata suunsa ja kysyä. Kysy sinä ensi kerralla!!

        Kostavat oppilaalle,kokemusta!


      • Anonyymi
        Vanhempi kirjoitti:

        Kostavat oppilaalle,kokemusta!

        Mä oon aina ollu töissä paremmissa taloissa, mutta olen sivut asian kanssa


      • Anonyymi
        Sohvi-neiti kirjoitti:

        Kyllähän siellä on jokaisella lupa avata suunsa ja kysyä. Kysy sinä ensi kerralla!!

        On niin ilkeitä aiheita mitäkylältä kuuluu jametsäretkiltä,puree pitää suunsa kiinni.


    • Karhut

      Kyllä oppilasta tehdään silmätikku,jos vanhemmat avaa suunsa.
      Sanottavaa olisi.

      • Anonyymi

        PUHUT ASIAA,KYLLÄ VANHENPAINILLOISSA PUHUTTIIN OPPILAISTA PASKAA,MUTTA OLISI TEHNYT MIELI AVATA SUU JA KERTOAA MITÄ TEISTÄ ARVON KANSANKYNTTILÄT PUHUTAAN.
        EI PALJON INNOSTA MITÄ KUULUMANN PITÄÄ,LUULETTAKO JOTTEI TENEVAT TIEDÄ JA SITTEN OLLAAN VAIN AUTUASTA JA PYHÄÄ..
        HYI OLOKOHON!


    • Lataaja

      Se on hyvä asia,ettei opettajan tenava ole nykyään enää samassa luokassa kuin äiti tai isä opettaja.
      Aiheuttaa mielistelijät liikkeelle.

    • Trip

      Nosto

      • Anonyymi
        UUSI

        Tiedoks sitte vaan


    • Anonyymi

      Pridekulkue voitaisiin järjestää koulujen puolesta!🌈

    • Anonyymi

      KAIKKI YHTEEN KOULUUN JA SILLÄ SIISTI.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe