Tänä aamuna yritin autoa käynnistellä, kuului vaan naks, ei yhtään yrittänyt edes käynnistuä. Virran antaminenkaan ei auttanut. Auto on toyota carina,vm 90.
käynnistäessä kuului vaan naks
9
3419
Vastaukset
- herra4129
Vasara käteen ja pikkasen pamauttaa starttia.
- alkup
Eli startti paskana? Ennen pakkasia käynnistyi ihan ok
- kunnonkaapelit
Jos on paskat kaapelit niin ei niissä välttämättä virta tahdo oikein kulkea. Pitäisi olla kunnolliset, paksut kaapelit ja hauenleuat sellaiset että niissä on riittävästi kosketuspinta-alaa. Usein auttaa kun heiluttelee hauenleukoja niin ne voi ottaa paremman kontaktin.
- starttijäässä
Yksi ääni vasaralle.
- 45346346
Akku paskana, ei ota vastaan virtaa. Naksahdus kuului mullakin kun akku oli tyhjä, ei siinä välttämättä startti oo paskana. Kokeile toisella akulla ensin.
- ei-ihan
"Virran antaminenkaan ei auttanut."
Jos annetaan virtaa toisesta autosta, ei sillä yritetä ladata vastaanottavan auton akkua, vaan auto käynnistetään sillä virtaa antavan auton akulla. Silloin on ihan sama ottaako se vastaan virtaa vai ei.
Jos auto ei käynnistynyt vaikka annettiin virtaa, silloin on jotain muuta vialla kuin akku.
- aikahelppo
Moni tollo kokee ton.Putsaa navat ja laita kontaktiainetta välin.
- Pakkanen24
Joko akku on tullut tiensä päähän tai starttimoottori. Ne ovat kuluvia osia ja pakko ne on vaihtaa uusiin kun ovat lopussa.
- rassattu-on
Tojotan alennusvaihteella toimiva startti kestää n. 500.000 km:n ajon.
Kannattaa tarkistaa maajohdon molemmat päät sekä akun kengät.
Akun napaharja ja pikku jakari ovat tässä verrattomia välineitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361