Söin ruuaksi 400 g naudanjauhelihaa

ja kolme kananmunaa. Olenko nyt mies enkä hiiri?

74

1192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 774877

Et. Kasvissyönti riista on seksikkään miehekästä.

• Yäk

Et ollut mies etkä hiiri, vaan SIKA.

• 774877
        Yäk kirjoitti:

Et ollut mies etkä hiiri, vaan SIKA.

Itse metsästetty parasta, jonkun muun metsästämä yhtä hyvää. Oksettavaa, tehotuotanto nimittäin.

• atännä

Suositusten mukaan siinä oli melkein koko viikon punaisen lihan annos kerralla! Aika rotta.
      Söin just munakkaan, jossa oli 1 muna, 2 valkuaista, broitsun rintafile, kirsikkatomaatteja, parsakaalia, aurajuustoa, mausteita ja kevytsmetanaa. Olihan tuossa liikaa protskua, mutta maistui. En kyllä huomaa mitään muutosta, paitsi että nälkä lähti.

• Siinä olikin melkein koko viikon punaiset lihat.

• että.silleen
        HC-ätmel kirjoitti:

Siinä olikin melkein koko viikon punaiset lihat.

Söitkö sä ne kaikki kerralla ja raakana?
        120g raakaa jauhelihaa riittäisi tartar-leipään ja yks munan keltuainen siihen päälle,sipulirenkaan sisään. (kastikkeeksi)... salaattia viereen ja sulla olis kokonainen lounas siinä, muutama pähkinä täydentäisi kokonaisuuden!

Jauhelihaa 280g käytettäväksi; pariin muuhun täyspainoseen ruokaan.
        Minusta sä tuhlaat punaista lihaa kerrallaan liikaa, jos useinkin noin syöt.
        Mutt mikäs siinä...itse sinä ratkaiset mitä suuhusi työnnät.

Broidit ovat syöneet joskus kokonaisen uunissa paistetun broilerikanin kahdestaan, sellaisenaan! Ahmatit

Tänne mökille jäätyy... eikä jäniksistä ole edes havaintoa. Ketun jälkiä kyllä löytyy...

• että.silleen kirjoitti:

Söitkö sä ne kaikki kerralla ja raakana?
        120g raakaa jauhelihaa riittäisi tartar-leipään ja yks munan keltuainen siihen päälle,sipulirenkaan sisään. (kastikkeeksi)... salaattia viereen ja sulla olis kokonainen lounas siinä, muutama pähkinä täydentäisi kokonaisuuden!

Jauhelihaa 280g käytettäväksi; pariin muuhun täyspainoseen ruokaan.
        Minusta sä tuhlaat punaista lihaa kerrallaan liikaa, jos useinkin noin syöt.
        Mutt mikäs siinä...itse sinä ratkaiset mitä suuhusi työnnät.

Broidit ovat syöneet joskus kokonaisen uunissa paistetun broilerikanin kahdestaan, sellaisenaan! Ahmatit

Tänne mökille jäätyy... eikä jäniksistä ole edes havaintoa. Ketun jälkiä kyllä löytyy...

En syönyt raakana, paistoin siitä pihvejä. Jauheliha oli kaupassa jauhettua eikä sille luvata kuin parin päivän säilyminen. Kananmunatkin oli menossa vanhaksi. En syö näin usein.

• että.silleen
        HC-ätmel kirjoitti:

En syönyt raakana, paistoin siitä pihvejä. Jauheliha oli kaupassa jauhettua eikä sille luvata kuin parin päivän säilyminen. Kananmunatkin oli menossa vanhaksi. En syö näin usein.

No hyvä, pihvit on hyviä. Niistäkin voi osan pakastaa ja syödä vaikka seuraavalla viikolla. Jauheliha pitää pakastaa tosi tuoreena,siks mä haen sen lihakaupasta. Riistasta teen sen itse, tietäen ett se on taatusti tuoretta.
        En saanut jänistä tälläkään kertaa ammuttua, mutt mökillä tuli palellettua yks yö ja viellä päivälläkin. Nyt kotona ja kuumaa glögiä mukissa!

• uskomus_

Kommenteissasi on usein surkuhupaisia piirteitä ja niin tulkitsen tässäkin. Olen useinkin kuullut sanottavan tomeralta näyttävälle miehenalulle: "Syöhän nyt kunnolla, niin kasvat sitten mieheksi!"
      Toivotaan, että Sinullekin tulee käymään näin.

• Hyvä alku.

Minäkin olen innostunut lihan syönnistä, kun lehdistössä kohkattiin, että punaisen lihan syöntiin voi kuolla. Minusta se kuullostaa paljon omaperäisemmältä kuin viinaan tai naisiin kuoleminen.

• noohh

viinaan kuoleminen taitaa olla sen verran arkipäiväistä, että ei siinä omaperäisyydestä voi kovin puhua

• noohh kirjoitti:

viinaan kuoleminen taitaa olla sen verran arkipäiväistä, että ei siinä omaperäisyydestä voi kovin puhua

Niinhän minä juuri kirjoitin. Että on paljon omaperäisempää kuolla punaisen lihan syöntiin kuin viinaan.

• Rouva ratiikka suositteli minulle sushia. Heitin mokomat pallerot lattialle ja työsin puikot pyllyyni. Ei ollut tarpeeksi lihaa raavaalle urokselle.

Syökää te ätmit vaan rehuja, ette saa kuitenkaan pillua ;-)

• Kyllä.olet

Olet. Nyt olet virallisesti Mies.

• Varovaisuutta

vähän, palstan miehet ovat herkkiä uskomaan

• Kyllä.olet
        Varovaisuutta kirjoitti:

vähän, palstan miehet ovat herkkiä uskomaan

Ätmel ei olekaan tyypillinen palstamies, vaan oikeasti fiksu.

• Paljasta jauhelihaako ne vetää..Meilläpäin ateriaan kuuluu yleensä myös muita lisukkeita. esim. pastaa, riisiä tai perunaa.

• Nyt olet MIES, etkä mikään mikkihiiri. Suurin osa naisista vaatii että mies on Mies, isolla ämmällä. Yleensä se isolla ämmällä vaatija on itse Iso Ämmä, eli läskinainen. Nainen ei missään tapauksessa halua tuntea itseään miestä pienemmäksi.

• Ex------------PUA

Olet.

Itse vetelen tuollaista settiä yleensä salipäivinä.

Juustoa mukaan kanssa, niin on ilo suunnaton!

Sen sijaan harkitse kasvisravintoa, jos haluat olla "täydellinen mies jollekin toiselle naiselle".

• että.silleen

Jaa, mielenkiintoista...minkä ravitsemusopin mukaan näin tehdään?

Lihaa 400g 3kpl kananmunia ja vielä juustoakin pitäisi lisätä. Protskut kyllä piisaa...
        Varmaa on ett ketonurian puolella olet todella pahasti... hyviä hiilihydraatteja joukkoon ja pian!
        Ummetus on ensimmäisen tällaisen päivän jälkeen jo, ja pahempaa seuraa perässä.
        Laihdutatko sä useinkin salipäivinä? =)))

• Ex------------PUA
        että.silleen kirjoitti:

Jaa, mielenkiintoista...minkä ravitsemusopin mukaan näin tehdään?

Lihaa 400g 3kpl kananmunia ja vielä juustoakin pitäisi lisätä. Protskut kyllä piisaa...
        Varmaa on ett ketonurian puolella olet todella pahasti... hyviä hiilihydraatteja joukkoon ja pian!
        Ummetus on ensimmäisen tällaisen päivän jälkeen jo, ja pahempaa seuraa perässä.
        Laihdutatko sä useinkin salipäivinä? =)))

Itse asiassa käytänn jopa 4 munaa joskus.

Mutta kokolailla omaa juttua ja kokeilua tuo on. Syön kohtalaisen paljon salipäivinä proteiinia, muuten sitten kohtuullisimmin. Siihen päälle sitten kasviksia.

En ole laihdutuskuurilla, vaan lähinnä teen niin että pyrin ainakin viikolla syömään fiksusti. Ja tietysti kokeilen eri juttuja, ihan mielenkiinnosta. Hilsut eivät tee minulle hyvää, sillä pelkkä niiden pitäminen kurissa pitää linjat kunnossa, siinä missä taas turvotus voi iskeä kohtalaisen helposti (etenkin jos olen juopotellut ja valvonut - pari päivää sitä kestää).

Pidän etenkin kesällä yhden tai kaksi paastopäivää viikossa, ja muuten taas pyrin pitämään hormonaalista ruokavaliota, jossa siis päivä alkaa hilsuilla (miellään hyvälaatuisia), sitten päättyy protskuilla (perustuu insuliinin ja kasvuhormonin kontrollointiin).

Salilla olen päässyt käymään huonohkosti, mutta aina aika ajoin, ja sitten pidän muuten lihaskunnosta huolta ja lenkkeilen. Käsissä esim. erottuu ihan kivasti lihakset ja verisuonet. Ja muutenkin on ihan ok kuosi. Tämä on osana siitä ns. looks maxing projektia.

Minulla ei ole mikään suurempi makeanhammas, joten karkkia en pahemmin syö. Enkä välitä erityisesti leivästäkään.

Mutta tämä on tuottanut sen, että esim.kesän jäljiltä monelle oli ehkä tullut kiloja, minä taas menettänyt niitä. Vatsa on litteä. Minulla on aktiiviurheilutaustaa ja ns. nopeat lihassolut, eli sillä lienee vaikutusta. Kunhan jaksaa nähdä pientä pitkäkestoista vaivaa.

• Ex------------PUA

"Pidän etenkin kesällä yhden tai kaksi paastopäivää viikossa"

Joku voisi päätellä, että kun olen vihaisimmillaan palstalla, on silloin aina 24 h vyönkiristys menossa. ;) Ehkä!

• että.silleen
        Ex------------PUA kirjoitti:

"Pidän etenkin kesällä yhden tai kaksi paastopäivää viikossa"

Joku voisi päätellä, että kun olen vihaisimmillaan palstalla, on silloin aina 24 h vyönkiristys menossa. ;) Ehkä!

Ok! Kunhan muistat ne hyvät hiilarit aina protskujen lisäksi, muuten olet vielä vaikeuksissa. Näyttää sulla olevan tietoa pohjaksi, pelkäsin kyllä pahinta.

Poskenlouskuttaja kun olet, mun luokitukseni mukaan.
        Oletko kokeillut syödä 3 vrk 1vrk nestepaasto syödä 3 vrk 1 vrk nestepaasto jne. Ei tee koskaan tiukkaa noudattaa sitä. Mustaselja on hyvä juoma jos on päänsärkyä joskus nestepäivänä.

"Joku voisi päätellä, että kun olen vihaisimmillaan palstalla, on silloin aina 24 h vyönkiristys menossa. ;) Ehkä!"
        -Jokainen nainen joka on miehen kanssa asunut tietää tuon asian! Se on miehille; ominaisuus piirre!
        Hyvä ruoka,parempi mieli; pätee kyllä ehdottomasti äijiin.
        Faija, broidit ja 2 avomiestä, siinä mun fakta tietoni perusta.

• Ex------------PUA
        että.silleen kirjoitti:

Ok! Kunhan muistat ne hyvät hiilarit aina protskujen lisäksi, muuten olet vielä vaikeuksissa. Näyttää sulla olevan tietoa pohjaksi, pelkäsin kyllä pahinta.

Poskenlouskuttaja kun olet, mun luokitukseni mukaan.
        Oletko kokeillut syödä 3 vrk 1vrk nestepaasto syödä 3 vrk 1 vrk nestepaasto jne. Ei tee koskaan tiukkaa noudattaa sitä. Mustaselja on hyvä juoma jos on päänsärkyä joskus nestepäivänä.

"Joku voisi päätellä, että kun olen vihaisimmillaan palstalla, on silloin aina 24 h vyönkiristys menossa. ;) Ehkä!"
        -Jokainen nainen joka on miehen kanssa asunut tietää tuon asian! Se on miehille; ominaisuus piirre!
        Faija, broidit ja 2 avomiestä, siinä mun fakta tietoni perusta.

" Näyttää sulla olevan tietoa pohjaksi, pelkäsin kyllä pahinta."

Olen INTJ, joten tieto imetään kaikesta mistä ollaan vähääkään kiinnostuneita.

"Poskenlouskuttaja kun olet, mun luokitukseni mukaan."

Aha! :D

"Oletko kokeillut syödä 3 vrk 1vrk nestepaasto syödä 3 vrk 1 vrk nestepaasto jne. Ei tee koskaan tiukkaa noudattaa sitä. Mustaselja on hyvä juoma jos on päänsärkyä joskus nestepäivänä."

Tuollaista voisinkin koittaa, kiitoksia vinkistä.

Hieman tuon tyylistä pidän nytkin. Eli nestettä vain juon 24 sisälllä, pääasiassa proteiinijuomaa, mutta kohtlaisen laihaa seosta. Sen verran ettei lähde taju.

"-Jokainen nainen joka on miehen kanssa asunut tietää tuon asian! Se on miehille; ominaisuus piirre!

Faija, broidit ja 2 avomiestä, siinä mun fakta tietoni perusta."

Kyllä se pätee naisiinkin. :)

Kyllähän se tuo ongelmia, kun menen läppärini kanssa kahvilaan, ja siellä sattuu olemaan joku höpöttäjänainen vuorossa, ja on pinna kireällä. Kun taas normaaleina päivinä höpisen ihan normaalisti.

Taas yksi yksi porukka joka pitää minua maanis-depressiivisenä. :(

• että.silleen

" Näyttää sulla olevan tietoa pohjaksi, pelkäsin kyllä pahinta."

Olen INTJ, joten tieto imetään kaikesta mistä ollaan vähääkään kiinnostuneita.

"Poskenlouskuttaja kun olet, mun luokitukseni mukaan."

Aha! :D

"Oletko kokeillut syödä 3 vrk 1vrk nestepaasto syödä 3 vrk 1 vrk nestepaasto jne. Ei tee koskaan tiukkaa noudattaa sitä. Mustaselja on hyvä juoma jos on päänsärkyä joskus nestepäivänä."

Tuollaista voisinkin koittaa, kiitoksia vinkistä.

Hieman tuon tyylistä pidän nytkin. Eli nestettä vain juon 24 sisälllä, pääasiassa proteiinijuomaa, mutta kohtlaisen laihaa seosta. Sen verran ettei lähde taju.

"-Jokainen nainen joka on miehen kanssa asunut tietää tuon asian! Se on miehille; ominaisuus piirre!

Faija, broidit ja 2 avomiestä, siinä mun fakta tietoni perusta."

Kyllä se pätee naisiinkin. :)

Kyllähän se tuo ongelmia, kun menen läppärini kanssa kahvilaan, ja siellä sattuu olemaan joku höpöttäjänainen vuorossa, ja on pinna kireällä. Kun taas normaaleina päivinä höpisen ihan normaalisti.

Taas yksi yksi porukka joka pitää minua maanis-depressiivisenä. :(

En usko olevani sen pahantuulisempi nälkäisenä kuin muutoinkaan. Naivia mun itseni toteamana, pitänee kysyä muilta. Sen myönnän että väsyneenä olen kiukkuinen ja hajamielinenkin joskus, eikä riitävää huomiointikykyä silloin.
        Missä muuten viikonlopun musaketju...ei näy ei kuulu.

Mun on viisainta mennä nukkumaan, väsyttää jo.
        Olen 4 h yhteensä kiertänyt metsässä tänään, kahdessa eri otteessa aseen kanssa; jänis t. rusakko mielessä. Ainoa riista olis ollut pieni fasaanikana, ja sekin oli luvaton napattavaks!

Hyvää yötä,kaikille kukkujille!

• Ei se pelkkä syöminen silti riitä siihen että pillua saisi ;-)

• Ex------------PUA
        että.silleen kirjoitti:

En usko olevani sen pahantuulisempi nälkäisenä kuin muutoinkaan. Naivia mun itseni toteamana, pitänee kysyä muilta. Sen myönnän että väsyneenä olen kiukkuinen ja hajamielinenkin joskus, eikä riitävää huomiointikykyä silloin.
        Missä muuten viikonlopun musaketju...ei näy ei kuulu.

Mun on viisainta mennä nukkumaan, väsyttää jo.
        Olen 4 h yhteensä kiertänyt metsässä tänään, kahdessa eri otteessa aseen kanssa; jänis t. rusakko mielessä. Ainoa riista olis ollut pieni fasaanikana, ja sekin oli luvaton napattavaks!

Hyvää yötä,kaikille kukkujille!

Uskon että olet hyvin kiukkuinen ilman ruokaa.

Ja musiikkiketju on näemmä vaihtunut ravitsemusketjuksi, tai mässäilyketjuksi.

Maistuiko uni?

Minä ja kaveri olimme maiskuttelemassa viinaksia.

• Ex------------PUA
        Ratiikkakuski kirjoitti:

Ei se pelkkä syöminen silti riitä siihen että pillua saisi ;-)

:D Näin on!

• Ex------------PUA kirjoitti:

:D Näin on!

Hyvä että sinäkin vähäverinen yrität olla tällainen vaatimattoman kuninkaan kanssa samaa mieltä.

• että.silleen

Uskon että olet hyvin kiukkuinen ilman ruokaa.

Ja musiikkiketju on näemmä vaihtunut ravitsemusketjuksi, tai mässäilyketjuksi.

Maistuiko uni?

Minä ja kaveri olimme maiskuttelemassa viinaksia.

Vai niin, en kyllä ollut nälkäinen kirjoittaessani siihen toiseen ketjuun. Minä olin suorastaan verenhimoinen silloin ja syyn sinä ryökäle kyllä tiedät! Parempi mun pysyä syrjässä täältä, ettei verenpaine nouse sille tasolle kuin tänäänkin päivällä!
        Mua eivät juttusi naurata! Fiktioita tai eivät...tiedätkös ollenkaan mitä niillä saat aikaan?
        Niitä juttuja lukee myös ne, jotka eivät osaa eroittaa kahta eri maailmaa toisistaan.
        Kävin kyläilemässä nyt illalla, parin ystäväni luona...pitkästä aikaa. Ja taxilla kotiin, hoono soomi osava arabikuski luultavasti! Auto oli tilattu keskuksenkautta....
        että.silleen...=)))

• Kilttiatm

Tein tänään lasagnee jossa oli 400 g vihanneksia.

• Kuulostaa ihan hiiren ruualta!

• Vai.mikä

Minä vedin naamaan melkein pussillisen valkoisista valkoisimpia vehnäsämpylöitä ja suklaalevyn. Olenko nyt homppeli vai neiti?

• Jos laitoit nakkia sämpylään, et välttämättä ole homo. Suklaan syönti on kyllä aika neitiä.

• Vai.mikä
        HC-ätmel kirjoitti:

Jos laitoit nakkia sämpylään, et välttämättä ole homo. Suklaan syönti on kyllä aika neitiä.

Laitoin kermajuustoa ja margariinia. Eikö se ole aika homoa tai neitimäistä?

• tsemppiävaan
        HC-ätmel kirjoitti:

Jos laitoit nakkia sämpylään, et välttämättä ole homo. Suklaan syönti on kyllä aika neitiä.

ätmel on nyt asiantuntijuusalueensa keskiössä

• Vai.mikä kirjoitti:

Laitoin kermajuustoa ja margariinia. Eikö se ole aika homoa tai neitimäistä?

Oliko se edes jotain miehekästä kermajuustoa, kuten esim chilillä maustettua?

• Vai.mikä
        HC-ätmel kirjoitti:

Oliko se edes jotain miehekästä kermajuustoa, kuten esim chilillä maustettua?

Ei. Se oli pirkka kermajuustoa... Jonkun sortin kopio oltermannista. Margariini oli floraa... Lisäksi laitoin molempia sämpylöiden väliin paljon.

• Vai.mikä
        tsemppiävaan kirjoitti:

ätmel on nyt asiantuntijuusalueensa keskiössä

Älä hauku ätmeliä.

• Vai.mikä kirjoitti:

Ei. Se oli pirkka kermajuustoa... Jonkun sortin kopio oltermannista. Margariini oli floraa... Lisäksi laitoin molempia sämpylöiden väliin paljon.

Ensi kerralla sitten vaikka Roquefortia tai muuta miehekkään makuista juustoa.

• Vai.mikä
        HC-ätmel kirjoitti:

Ensi kerralla sitten vaikka Roquefortia tai muuta miehekkään makuista juustoa.

Täytyy ehkä kokeilla... Jos uskallan.

• Mies3210

Parikymppisenä vedin opiskelijalounaan jälkeen illalla kämpillä 400g lihaa (koska kilohinta halvempi kuin 200g paketissa), kattilallisen pastaa, litran jugurttia ja puolikkaan ranskanleivän täytteineen. Taisi usein olla suklaalevy vielä jälkkäriksi.
      En ollut pläski, vaan 6-pack häämötteli.

Varsinkin ulkomailla lattarikämppis hämmästeli, että syön kuin hevonen. Ihmetteli sitä kavereilleenkin.

Nykyään vähän vähemmän, mutta tänään illalliselle käryytin 1,6kg pihviä. No en syönyt yksin, eikä läheskään kaikki mennyt.

• LihaksetKasvaa

Hyvä seeti, lisäisin 2dl tummaa riisiä ja parsaa.

• Kaurapuuroa

Tämä on kerrankin hauska ketju, nostan sen siis ylös.

Söin tänä aamuna kaurapuuroa. Onko se miesten, naisten vai eläinten ruokaa?

Mitä muut on syöneet? :)

• Hernekeittoa ja laitan varmaan kohta pizzan tulille.

• tofu_hyi_saatana

Kaurapuuro on vauvojen ruokaa. Kasva nyt jo aikuiseksi!

• Mä yleensä en tee puuroa, vaan kippaan kauraleseet kulhoon ja maitoa perään.

• Ex------------PUA

Tästä tulee muuten hyvä skenaario siihen "nainen jätti"-sarjaan.

Juuri jätettyään miehen joka söi puuroa, hän päätyi yhteen miehen kanssa, joka kippaa raakalaismaisesti kauraleseet kulhoon ja lorauttaa maitoa perään. Ja sellaistahan ei naisen tarvitse, saati sitten pidä katsella.

Seuraus: Nainen on nyt lyhyessä ajassa jättännyt kaksi miestä.

• Mies3210

Ainoa tapa, jolla syön viljaa on leipä ja siitäkin pitäisi päästä eroon.
        Leipäviipaleessa päällisineen enemmän ravintoa kuin ämpärillisessä puuroa. Samoin makua.

• Mies3210
        Mies3210 kirjoitti:

Leipäviipaleessa päällisineen enemmän ravintoa kuin ämpärillisessä puuroa. Samoin makua.

No pastaa menee myös.

• Mies3210 kirjoitti:

No pastaa menee myös.

Saatko riittävästi kuitua?

• flowersreally
        Mies3210 kirjoitti:

Riippuu kovasti sekä puurosta, että leivästä leivänpäällisineen.

Vaimomateriaali tekee puuron spelttijyvistä, jolloin puuro päihittää leivän sekä kuitu- että proteiinipitoisuudessa.

• Mies3210
        HC-ätmel kirjoitti:

Saatko riittävästi kuitua?

Kuidut ovat yliarvostettuja. Mutta saahan niitä täysjyväleivästä.
        Spelttipuurostakin niin suuri osa vettä, että ihmettelen, jos spelttileipä juusto kinkku sille häviää. En jaksa tarkistaa mutuani. Halvemmalla puuroa syöden kyllä päässee..

• Kaurapuuroa

• Mies3210 kirjoitti:

Leipähän on periaatteessa vain paistettua puuroa. Suosin kyllä ruisleipää puuron yli maunkin vuoksi. Juuri tuli mieleen leipoa, mutta hapanjuuri oli mennyt huonoksi. :-(

• että.silleen
        outsider1 kirjoitti:

Leipähän on periaatteessa vain paistettua puuroa. Suosin kyllä ruisleipää puuron yli maunkin vuoksi. Juuri tuli mieleen leipoa, mutta hapanjuuri oli mennyt huonoksi. :-(

Pakasta sitä aina palanen taikinasta, josta paistat leivät. Otat pakastetun palasen jääkaappiin sulamaan ja vrk:n jälkeen huoneen lämpöön ja lisäät siihen hieman vettä, jauhoja ja ripaus sokeria.
        Lihotat sen juuren seuraavana päivänä taikinaksi ja hapatat 1-2 vrk. Ota palanen pakastimeen ja leivo leiviksi loppu taikinasta. Helppoa kuin heinän teko!

• flowersreally

Jauheliha on kauheaa jätelihamössöä, jonne dumpataan kaikki lihatiskien vanhaksi menevät jämät.

• Eipä mies muutakaan voi, kun ei ole omaa vaimoa ruokkimassa. :-(

• Mies3210

Mitäs sillä on väliä? Ei ole tullut tauteja, maku on hyvä ja protskut jne. kunnossa.

• flowersreally
        HC-ätmel kirjoitti:

Eipä mies muutakaan voi, kun ei ole omaa vaimoa ruokkimassa. :-(

Mitäpä sitä vaimolla, kun lihamyllylläkin saat hampparipihvit tuoreesta ja korkealaatuisesta lihasta.

• flowersreally
        Mies3210 kirjoitti:

Mitäs sillä on väliä? Ei ole tullut tauteja, maku on hyvä ja protskut jne. kunnossa.

No kun niissä juuri ei ole protskut kunnossa.

• flowersreally kirjoitti:

Mitäpä sitä vaimolla, kun lihamyllylläkin saat hampparipihvit tuoreesta ja korkealaatuisesta lihasta.

Sellaisesta lihasta saa paremman pihvin jättämällä jauhamati.

• flowersreally
        HC-ätmel kirjoitti:

Sellaisesta lihasta saa paremman pihvin jättämällä jauhamati.

Juu, mutta joskus se itsetehty hampurilainen hotsittaa enemmän.

• Mies3210
        flowersreally kirjoitti:

Minkä lähteen mukaan? Protskuprossa voi olla vähän pienempi kuin rasvattomassa pihvissä, mutta se on käytännössä merkityksetöntä, kun se on lihamaisen korkea kuitenkin.

• flowersreally
        Mies3210 kirjoitti:

Minkä lähteen mukaan? Protskuprossa voi olla vähän pienempi kuin rasvattomassa pihvissä, mutta se on käytännössä merkityksetöntä, kun se on lihamaisen korkea kuitenkin.

Käytännön merkitys on juuri se, että jauhelihaan dumpataan jämäpalat sekä kaikki vanhaksi menevä, joka ei sellaisenaan enää kaupaksi menisi tai edes saisi myydä. Ruskeasta lihasta tulee punaista vain jauhamalla. Toinen juttu on kaikki jänteet, rustot jne. mitä jauhelihassa on mukana. Miksi ne, jotka ovat lihakaupassa/tiskillä joskus työskennelleet, vannovat etteivät koskaan valmista jauhelihaa osta?

• Mies3210
        flowersreally kirjoitti:

Käytännön merkitys on juuri se, että jauhelihaan dumpataan jämäpalat sekä kaikki vanhaksi menevä, joka ei sellaisenaan enää kaupaksi menisi tai edes saisi myydä. Ruskeasta lihasta tulee punaista vain jauhamalla. Toinen juttu on kaikki jänteet, rustot jne. mitä jauhelihassa on mukana. Miksi ne, jotka ovat lihakaupassa/tiskillä joskus työskennelleet, vannovat etteivät koskaan valmista jauhelihaa osta?

No jos on rustoallergiaa, niin ei sitten. Minulle rustot tuovat vain makua lihaan. Ravintoarvoihin niiden vaikutus on pieni, minkä näkee paketin kyljestä tai Finelistä.
        Paremmissa lihakaupoissa ja tiskeillä jauheliha jauhetaan asiakkaan nähden, joten ei ihan kauheaa moskaa voi olla. Vaikea myöskään uskoa, että esimerkiksi HK:n pakettiin kierrätettäisiin kaupoista eestaas myymätöntä lihaa. Joskus kaupan oma jauheliha voinee olla vanhoista jauhettua, mutta viimeiset käyttöpäivät eivät käytännössä lihassa vaikuta juuri mitään.
        En tunne lihamestareita, joten ei ahdista heidänkään juttunsa. Saanen kuitenkin epäillä, että heistäkään kovin moni olisi jauhelihakammoisia.

• Mies3210 kirjoitti:

No jos on rustoallergiaa, niin ei sitten. Minulle rustot tuovat vain makua lihaan. Ravintoarvoihin niiden vaikutus on pieni, minkä näkee paketin kyljestä tai Finelistä.
        Paremmissa lihakaupoissa ja tiskeillä jauheliha jauhetaan asiakkaan nähden, joten ei ihan kauheaa moskaa voi olla. Vaikea myöskään uskoa, että esimerkiksi HK:n pakettiin kierrätettäisiin kaupoista eestaas myymätöntä lihaa. Joskus kaupan oma jauheliha voinee olla vanhoista jauhettua, mutta viimeiset käyttöpäivät eivät käytännössä lihassa vaikuta juuri mitään.
        En tunne lihamestareita, joten ei ahdista heidänkään juttunsa. Saanen kuitenkin epäillä, että heistäkään kovin moni olisi jauhelihakammoisia.

Ne paketin kyljissä olevat arvot ovat vain keskimääräisiä arvioita. Niissä voi olla jopa 50 % toleranssi.

• Mies3210
        HC-ätmel kirjoitti:

Ne paketin kyljissä olevat arvot ovat vain keskimääräisiä arvioita. Niissä voi olla jopa 50 % toleranssi.

Minulle riittää keskimäärin 50% toleranssi, vaikka en uskokaan koskaan syöneeni lihaa, jossa noin suuri heitto.

• flowersreally
        Mies3210 kirjoitti:

No jokainen toki makunsa mukaan. Myönnän olevani nirso sikäli, että haluan tuoretavaran tuoreena ja lihan lihana.

• Mies3210
        flowersreally kirjoitti:

No jokainen toki makunsa mukaan. Myönnän olevani nirso sikäli, että haluan tuoretavaran tuoreena ja lihan lihana.

No lihahan ei sikäli ole tuoretavaraa, kun sitä pitää riiputtaakin viikkoja teurastuksen jälkeen.

• helgamies
        flowersreally kirjoitti:

Ai ei ole lihassa proteiinia, tämäpä oli jälleen kerran uusi tieto.

• Ex------------PUA

Kinkku-cheddar-voileipä, ja eilistä pastaa.

Tänään syödään vielä tälleen "amerikkalaistyylisesti", ja huomenna taas palataan ruotuun.

Mietin jopa että menisin syömäänn pitkästä aikaa mäkkkiin kaverin kanssa. En harrasta yleensä krapulamätön syöntiä ulkona, mutta nyt se grand bicmac houkuttaa, siinhän on ne vinegar-ranskalaisetkin. Huomenna taas litkitään proteiinijuomaa pari kertaa päivässä, 24 h. ajan.

• Makujamieltymys

Miten sinä valmistit ne? Ehkä peruna tai pasta olisi käynyt jauhelihasoosin kanssa paremmin.

• Ex----PUA

Smoothie, vihersellainen. Hiiri-moodi päällä. Kuin myös paastomoodi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe