...luopua kaikesta nykyisestä ja aloittaa alusta muualla?
Eli jätät kotisi, ympäristösi ja harrastuspiirisi, mahdollisen työsi/opiskelusi, ystäväsi ja sukusi.
Mikä olisi tarpeeksi hyvä syy...
46
154
Vastaukset
- HuolehdiLapsista
Hyvä syy on tunnustaa omat aikaisemmat väärät arvot entisessä elämässään eli omassa päässään ! Siitä se lähtee nöyrä kasvaminen, unohda hippi aatteet!
Luulisi olevan arvot kohdallaan, jos välittää noista asioista, mistä kaikesta pitäisi luopua. Onko nöyrtyminen passeli hinta sille, että luopuu itselle tärkeinä pitämistään asioista vain siksi, että joku toinen osapuoli haluaa sinun täyttävän pyyteettömän lähimmäistyön tehtävät?
Luulen, ettei niin hyvää syytä ole, mutta joskus voi olla pakko.
Olisi tietysti mukava syntyä uudestaan jonkun loistavan lahjakkuuden omaten :)
https://youtu.be/ja_BS5PImFsMikä on hyväksyttävä pakko? Varsinkaan kun palkaksi ei ole luvassa sitä lahjakkuutta tai muutakaan houkutinta?
Kuten vaikka pakko paeta menneisyyttä, esim. tarve olla tuntematon.
Mutta ihan tavallinen pakko voi olla myös työn takia. Monet ovat mm. siksi mieluummin työttömiä.
Muistanko oikein, ettei työtöntä voi pakottaa ottamaan työtä kotipaikkakuntansa ulkopuolelta?sxth kirjoitti:
Kuten vaikka pakko paeta menneisyyttä, esim. tarve olla tuntematon.
Mutta ihan tavallinen pakko voi olla myös työn takia. Monet ovat mm. siksi mieluummin työttömiä.
Muistanko oikein, ettei työtöntä voi pakottaa ottamaan työtä kotipaikkakuntansa ulkopuolelta?Niin se taitaa olla. Joskus 80-luvun loppupuolella vielä ainakin voitiin määrätä työtä myös oman paikkakunnan ulkopuolelta. Ja työmatkojen käymättömyys ei välttämättä ollut riittävä peruste työstä kieltäytymiselle.
elisakettu kirjoitti:
Niin se taitaa olla. Joskus 80-luvun loppupuolella vielä ainakin voitiin määrätä työtä myös oman paikkakunnan ulkopuolelta. Ja työmatkojen käymättömyys ei välttämättä ollut riittävä peruste työstä kieltäytymiselle.
Muistan Karpolla on asiaa, missä käsiteltiin asiaa. Julkisten aikataulut ei sopineet keskenään ja työpäivä olisi venynyt yli 12 tuntia matkojen kanssa. Itse suora matka ei ollut pitkä, alta 50 km, mutta ne julkisten kulkuneuvojen kiemurat.
Lopussa Karpo lahjoitti kyseiselle työläiselle teltan (mistä tietysti olivat etukäteen sopineet).
En tosin muista, oliko henkilö kieltäytynyt aikatauluihin vedoten vai eronnut aikataulujen vuoksi.
- nimimerkitönj
Tunne, että muualla on parempi elää. Kaiken muun voisinkin tänne jättää (ei olisi isompi ikävä) paitsi perheeni. Ei mua tänne mikään muu sido kuin perhe.
Entä jos joudut valitsemaan eettisen vastuun ja perheen välillä? Miten toimisit? Saat siis vain esim osan perheestäsi mukaasi.
- nimimerkitönj
elisakettu kirjoitti:
Entä jos joudut valitsemaan eettisen vastuun ja perheen välillä? Miten toimisit? Saat siis vain esim osan perheestäsi mukaasi.
Hmm, mikä voisi olla niin iso eettinen vastuu että voisin jättää edes osan perheestä. Pitää vielä miettiä, epäilen etten pystyisi valitsemaan perheen sijasta mitään muuta.
nimimerkitönj kirjoitti:
Hmm, mikä voisi olla niin iso eettinen vastuu että voisin jättää edes osan perheestä. Pitää vielä miettiä, epäilen etten pystyisi valitsemaan perheen sijasta mitään muuta.
Joutuisit valitsemaan perheenjäsenten välillä. Hoidat yhtä, mutta jätät muut. Olettaen tietysti että muut perheenjäsenet selviävät ilman sinua.
- nimimerkitönj
elisakettu kirjoitti:
Joutuisit valitsemaan perheenjäsenten välillä. Hoidat yhtä, mutta jätät muut. Olettaen tietysti että muut perheenjäsenet selviävät ilman sinua.
Ainoa sellainen asia miksi perheen voisi jättää olisi se, että se olisi heille turvallisempaa kuin jääminen heidän kanssaan. Tai silloin kun lapset ovat aikuisia ja elävät muutenkin jo enemmän omaa elämäänsä, kuin minun kanssani.
Kyllä ne varmaan selviäisi nytkin ilman minua, mutta minä kuolisin ainakin henkisesti ilman heitä. En pysty valitsemaan, kun jokainen heistä on rakas eikä voi korvata toinen toistaan. Paha paikka. :)
Täytyy olla elämästä ja kuolemasta kyse, että noin raakoja valintoja tekee. Tuntuu uskomattomalta, mutta olen kahdesti törmännyt tähän tilanteeseen, tai paremminkin asiaa on esitetty minulle (täysin normaalina asiana). Ensimmäisellä kerralla kyse oli taloudellisesta hyväksikäytön yrityksestä. Sanotaanko nyt näin että toisella kerralla sosiaalinen hyväksikäytön yritys.
Kuvittelenkohan vain, mutta minusta on aika julmaa olettaa ihmisen haluavan luopua noin vain itselleen tärkeistä asioista.- nimimerkitönj
elisakettu kirjoitti:
Tuntuu uskomattomalta, mutta olen kahdesti törmännyt tähän tilanteeseen, tai paremminkin asiaa on esitetty minulle (täysin normaalina asiana). Ensimmäisellä kerralla kyse oli taloudellisesta hyväksikäytön yrityksestä. Sanotaanko nyt näin että toisella kerralla sosiaalinen hyväksikäytön yritys.
Kuvittelenkohan vain, mutta minusta on aika julmaa olettaa ihmisen haluavan luopua noin vain itselleen tärkeistä asioista.Ei se mitenkään reilulta tosiaan tunnu, että joutuu valitsemaan itselleen tärkeistä asioista sen tärkeimmän ja hylkäämään kaiken muun tärkeän. Joskus näitä valintoja hittovie eteen tulee ja siinä sitten joutuu kovan puntarin eteen.
Oisko aikalisä mitään tässä tilanteessa?
- Jorma-
Nainen :)
- Eronnut_ja_karannut
elisakettu kirjoitti:
Parisuhteen vuoksi moni on aloittanutkin alusta muualla :)
.
"Eronneen ja /tai karanneen on hyvä aloittaa alusta muualla :) "
har!1
.
Nyt kelsin! Tahto ryhtyä Kristuksen morsiammeksi.
Ihan salaa joskus ajattelen, että tällaiset ihmiset ovat olleet suuressa kriisissä itsensä kanssa. Eli jälleen on kyseessä enemmän pakko. Sen lisäksi he menevät uuteen yhteisöön, josta tulee heidän loppuelämänsä perhe.Joo, totta. Voi j-lauta. Eikun oikeasti oksettaa koko ajatus. Siksi toisekseen, olen juuri havainnut, etten haluaisi elää enää yhdessäkään yhteisössä.
Jos ihminen ei kykene henkisessä tai fyysisessä mielessä elämään enää vanhassa paikassa ja jossain toisaalla pystyy. Se on ainoa syy, jonka minä näen hyvänä.
Sellainen, jolla ei ole lapsia ja/tai puolisoa pystyy tietysti helpommin tekemään tällaisen päätöksen. Varmasti ei ole helppo sellaisellekaan.Tai sellaisella, jota veetuttaa koko ajatus. Tälläinen ehdotelma siis kokonaan ydinperheen ulkopuolelta.
elisakettu kirjoitti:
Tai sellaisella, jota veetuttaa koko ajatus. Tälläinen ehdotelma siis kokonaan ydinperheen ulkopuolelta.
Siis ajatus elämisestä? Niin.
- nimimerkitönj
elisakettu kirjoitti:
Tai sellaisella, jota veetuttaa koko ajatus. Tälläinen ehdotelma siis kokonaan ydinperheen ulkopuolelta.
No sitten se olisi helppoa, jos ei ydinperhettä olisi. Mulle olisi ihan samantekevää missä mä olisin, jos itsekseni eläisin. Oisin siellä mihin nokka näyttää.
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Siis ajatus elämisestä? Niin.
Eikö ole hieman nurinkurin ajatus, että tälläistä tekoa sanotaan humaaniksi ja lähimmäisen rakkaudeksi? Senkun vain jätät kaiken muun, aloitat alusta muualla koska kolmas osapuoli ei itse halua muutoksia.
elisakettu kirjoitti:
Eikö ole hieman nurinkurin ajatus, että tälläistä tekoa sanotaan humaaniksi ja lähimmäisen rakkaudeksi? Senkun vain jätät kaiken muun, aloitat alusta muualla koska kolmas osapuoli ei itse halua muutoksia.
Nyt en saa ihan ajatuksesta kiinni. Missä tilanteessa sanotaan humaaniksi ja lähimmäisen rakkaudeksi? Ja mikä kolmas osapuoli?
Itsellä oli vastatessa mielessä yksi ihminen, joka teki kuten aloituksessa. Ei sovi nyt ihan näihin raameihin. Vai tarkoitatko, että jos joku "pakenee" auttamaan ihmisiä toiselle puolelle maapalloa tai esim. menee luostariin?elisakettu kirjoitti:
Hoitamaan ihmistä kokoaikaisesti loppuiäkseen.
Ookoo. Kinkkinen juttu. Toisen hoitaminen on joskus kaikkein eniten itsen hoitamista. Ja jos hoitoa tarvitseva ei halua olla hoidettu..? Vaikea kysymys ja tilanne.
Ookoo. Kinkkinen juttu. Toisen hoitaminen on joskus kaikkein eniten itsen hoitamista. Ja jos hoitoa tarvitseva ei halua olla hoidettu..? Vaikea kysymys ja tilanne.
Juttu on niin, että joku haluaa hoitajan. Tietyn hoitajan, eikä itse halua elintilaansa muita muutoksia kuin sen kokoaikaisen hoitajan (puoliso saa muuttaa siis myös).Tarvitsipa tai ei. Jotenkin tämä on yllätten humaani velvollisuuteni. Jostain kumman syystä olen hieman eri mieltä. Ja siksi minulle on ehdotettu päin naamaa, että luopuisin kaikesta.
elisakettu kirjoitti:
Juttu on niin, että joku haluaa hoitajan. Tietyn hoitajan, eikä itse halua elintilaansa muita muutoksia kuin sen kokoaikaisen hoitajan (puoliso saa muuttaa siis myös).Tarvitsipa tai ei. Jotenkin tämä on yllätten humaani velvollisuuteni. Jostain kumman syystä olen hieman eri mieltä. Ja siksi minulle on ehdotettu päin naamaa, että luopuisin kaikesta.
Oho, jopas.
Tuossa varmaan on nyt oleellisin kysymys, kuka on hoidon tarvitsija. Ainakin itselle olisi. Onko sellainen, jonka vuoksi sen voisi tehdä. (Voisitte tehdä ?)yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Oho, jopas.
Tuossa varmaan on nyt oleellisin kysymys, kuka on hoidon tarvitsija. Ainakin itselle olisi. Onko sellainen, jonka vuoksi sen voisi tehdä. (Voisitte tehdä ?)Lähisukulainen, ei kuitenkaan minun. Niin ja tämän ajatuksen on esittänyt hänen tyttärensä neuvottelematta ensin kanssani.
Tyrmistys on lievä ilmaisu kuvaamaan tunnetiloja.elisakettu kirjoitti:
Lähisukulainen, ei kuitenkaan minun. Niin ja tämän ajatuksen on esittänyt hänen tyttärensä neuvottelematta ensin kanssani.
Tyrmistys on lievä ilmaisu kuvaamaan tunnetiloja.On jännä, että naisten oletetaan selviönä olevan valmiina tällaiseen, kun vain kutsutaan. Sukupuoli velvoittaa... D: Ja vielä toisen naisen ideana. Niinpä niin..
On jännä, että naisten oletetaan selviönä olevan valmiina tällaiseen, kun vain kutsutaan. Sukupuoli velvoittaa... D: Ja vielä toisen naisen ideana. Niinpä niin..
Sanos muuta. Ja sillä omalla elämällä ei ole olevinaan mitään merkitystä. Kaikki on muka korvattavissa. Ei mene mun päähän, ei sitten millään.
Kaikkein pöljintä jutussa on se, että muitakin vaihtoehtoja olisi. Ne eivät tunnu vain hyville, kun sitä "parasta" ratkaisua asiaan nyt yritetään etsiä. Siis kukaan muu ei ole valmis poistumaan mukavuusalueeltaan.
Metka kysymys. Elinkautinen. Pelko 15 vuodesta kopissa varmaan saisi ottamaan hatkat.
499 999 euroa ja otan vain pankkitunnukset, muistitikut ja repullisen vaatteita mukaan. Kuka nyt haluaisi haistella vanhoja kalsareitani.
Tavarat lähtisi "jaetaan asunnon tavarapaljous" ilmoituksella. Se tosin pitäisi katsoa, ettei yksi rohmua kaikkea.Minun helppo lähteä, kun ei ole sitoutumisia mihinkään suuntaan ja suvun kanssa välit poikki.
- Kisssisi
Tässä kerrotaan kysymästäsi. Ei ihan utopiaa nykypäivänäkään.
https://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0 - määmy
Esaks (ensiks) funtsin "vain kuolema". Sit hiffasin possuaukon.
Ku muksut ovat omillaa & puolisoin pakkaa kimpsut & kampsut, siks ku liikaa häikäisen hänen simmujaan & bändiki hajonnu. & tönö palanu poroks /toine muksuist haluu siin asuu.
& ku haihtumisiin totaaliseen syyn tarttee, mä hankkinu pari miljardii iha itellein & lahjoittanu ne vähävaraisil.
Toine ois se, kaik ny menis pepulleen. Mul kuiteski aivokapasiteetti o, mill pystyy kaike alust alkaa & saan helpost uusii frendei. Kipeet kuiteski tekis se, ku yhteyksii pitää e vois.
https://www.youtube.com/watch?v=USVlqkgxZv0
Angelit - Garkit (karata)- öööäääååå0
Saan helpost uusii frendei...buahahahahsha
Eihän sulla nytkään ole ketään. - määmy
öööäääååå0 kirjoitti:
Saan helpost uusii frendei...buahahahahsha
Eihän sulla nytkään ole ketään.Jooh, yksikseni komeros tääl naputtelen, mihin sukulaisein mius teljenny. Reva jääs & pipo pääs
- merisuolanen
Pitkäaikaikainen työttömyys ja rahattomuus ellei olisi ystäviä.
- Luolamadonna
Mjoo
Ideaali tilanne
Stocmannin hississä kaulaliinani jää oven väliin, ja kuin salamana jostain ilmestyy naisen käsi, joka pitelee upouusia saksia, ja leikkaa liinan poikki kuin kuristavan napanuoran.
Tämän jälkeen huomaan katselevani Keira Knightleyn silmiin, ja kaikki minussa irtoaa, vapautuu.
(Hihitystä)- Luolamadonna
Stockassa taitaa olla seassa myös oikea k.
No mutta menoa se olisi kuitenkin. - Luolamadonna
Luolamadonna kirjoitti:
Stockassa taitaa olla seassa myös oikea k.
No mutta menoa se olisi kuitenkin.Keiran "Voi nussukkaa" -ilme.
(Naurua)
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9f/54/61/9f5461a7c7c887805d867595c10bbfbc.jpg
Ei ole tarve luopua mistään. Olenhan sentään Ratiikkakuski ja saan halutessani aina uuden ja paremman vaimon.
- mielikuvituselämä
Buuaaahahhaaa! Trollikuski!1!!!1!!!! xD
mielikuvituselämä kirjoitti:
Buuaaahahhaaa! Trollikuski!1!!!1!!!! xD
Anteeksi vaan, mutta en ole mikään trolli. Kuskina ajelen ratikkaa, sekä naisia pilluun ja pyllyyn ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174736
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2002578Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731677Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291605- 211369
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221305Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641217- 1461081
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42952- 171924