Kertokaa että tiedän välttää.
Millainen on tätimäinen tyyli?
10
1976
Vastaukset
- epäteinimäinen_tyyli
Murrosikäisten teinien tädit ovat 30-40 vuotiaita, joilla on jo varaa ostaa kalliimpiakin merkkivaatteita, ja laadukkaita ja hyvin istuvia vaatteita.
Tätityyli on sitä, että välttää teinimäistä pukeutumista ja halvimpia henkkamaukka, zara, gina trikoot, ym. vaateketjuja, rihkamakoruja, ja alennusmyynneistä ostettuja rytkyjä jotka ehkä tyyliltään ja istuvuudeltaan eivät ole kovin hyviä, mutta tuli ostettua kun niin halvalla sai. - tätikuvasto
http://fi.calvinklein.com/store/en/women
Siinä on vähän tätityyliä.
Teinitytöillä harvemmin on tuollaisiin varaa, mutta heidän tädeilläpä on. Tätimäisen tyylin halveksinta johtuu puhtaasti kateudesta.- kahden_täti
Totta. Teinien ja vähän vanhempienkin mielestä monesti se tätimäisyys tarkoittaa yhtä kun laatutietoisuus, ja klassisen tyylikäs pukeutuminen.
Yleensä en halua viljellä kateutta keskusteluissa mutta tässä sen paikka kyllä on.
- M47vee_
Luulen, että kysyjä tarkoittaa "tätimäistä tyyliä" käsitteen negatiivisessa merkityksessä. Sulkee pois sen, että aikuinen työssäkäyvä nainen, jolla on jo varaa ostaa laadukkaita vaatteita, iältään on sen teinin näkökulmasta täti.
Tätimäisyys haukkumasanana tarkoittaa mielestäni aikuista, jolla on yleiskunto ja painonhallinta kadoksissa ("kurvikas") sekä yrittää erityisen löysillä ("mukavilla") vaatteilla peitellä pelastusrenkaitaan.
Varmaan "setämäinen" on sittän puolestaan isomahainen, ulkonäöstä viis veisaava keski-iän ylittänyt mieshenkilö.- tätityyl
Tuo mielikuva harvinaisen huonosti kuvastaa tyypillisiä tätejä ja setiä, eli 3-kymppisiä henkilöitä joiden sisaruksille on ehtinyt jo lapsiakin tulla. Sitä ihmisryhmää, joka Suomessa on ehkä kuitenkin kaikkein eniten pukeutumisesta ja ulkonäöstään valveutuneita ja joilla on myös taloudellisia resursseja riittävästi ulkonäöstä huolehtimiseen. Ilman näitä tätejä ei olisi Stockalla bobbi brownin osastoakaan eikä mitään muutakaan laatutavaraa, löytyisi vain samat halpismeikit mitä tarjoustalossakin myydään.
Ihan käsittämätöntä, miksi tieten tahtoen pitäisi pyrkiä mustamaalaamaan tätejä ja setiä. - fgtyhuiop
Minusta tätityyli ei liity sukulaisuus-suhteisiin oikein mitenkään. "Täti" lapsille on kuka tahansa vieras nainen, joka ei ole enää lapsi.
Minullekin tädistä negatiivisessa mielessä tulee mieleen sellainen tantta. Kieli elää ja sanoja käytetään, miten käytetään.
- 1Taija
Yli 10-20 vuotta sitten muodissa olleita vaatteita minun mielestäni, epämääräisesti "ajaton" tyyli, jakkupuvut. Mustat pitkät housut ja löysä pusero peittämässä isoa mahaa tyyppiasu. Hyvin monissa vaatteissa tätimäisyys riippuu kantajasta. Kaikki täditkään eivät viihdy tätivaatteissa.
- 1Taija
Tässä mielestäni hyviä ohjeita pukeutumiseen keski-ikäisille ja vanhemmille naisille:
http://www.boomerinas.com/2015/09/18/27-fashion-tips-we-can-learn-from-twiggy-now/
Tylsä kampaus on myöskin tätityyliä, ei pelkästään tapettiin sulautuvat vaatteet.
- Mummotyyli
Pukeutuu kuin 40 v vanhemmat, jotka eivät pukeudu nykyaikaisesti.
- Anonyymi
Jep 80 ja 90 tyyli nii hiuksissa kun vaatteissa täteyttää samantien
Niiku se tyypillinen tannttalookki eli
Polkkatukka
Kauluspaita/neule /villagastakit
Saati pitkä tikattu untuvatakki.
(Sori mä pistäisin sen lähinnä navettaan päälle)
Tai vielä pahempaa kun toi navettatakki on että ... vaateet on vain Marimekkoa .
(Hankitaan yllmainitulla kahdehditaan
Naapurin tanttaa meiningillä ne uudet rätit eikä tiedetä tai osata tyylistä mitää itte.
Koska luulaan et kallis =tyyli.
Siinä olis parempi vaan pysyä niis tuulipuvuissa kun ei oikeasti osata)
Huivi kaulassa
Farkut
Saappaat tai nilkkurit
Ja tietysti käsilaukku
Ruumiinrakenne yleensä tanakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338566Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5367824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17826Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57742Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647