Moni on varmaan lukenut uusimmassa Tekniikan Maailmassa olleen katumaasturitestin. Mitäs olitte mieltä?
TM:n maasturitesti
17
441
Vastaukset
- samaamieltä
olen ihan samaa mieltä kun ennen kyseistä testiä.
- raharatkaisee
Olen lopettanut TM:n autotestien lukemisen vaikka se muuten ihan mainio lehti onkin. Ne on niin surullista luettavaa kun tiettyjä automerkkejä pitää saada voittajaksi hinnalla millä hyvänsä. Jos esimerkiksi jossain automerkissä on ollut paremmat valot kuin volkkarissa niin ne on jätetty arvioimatta tai arvioitu ne saman tasoiseksi kuin vw:n valot. Jos asia on toisin päin eli vaikka jokin hälytys tulee mittaritauluun ja vw antaa joka kerta merkkiäänen saa siitä 10 pistettä liikenneturvallisuudesta ja muut jonkin seiskan kun on toteutettu eri tavalla kuin vwssä.
Sitten nämä jarrutukset ja kiihdytykset ja muut ajettavuus testit. En ymmärrä miksi kaikki mahdolliset luistonestot ja ajonvakautukset pitää kytkeä testissä pois päältä. Ei kai niin tehdä normaalikäytössäkään. Sitten nämä peräkonttikertoimet ja muut painotukset, että saadaan haluttu lopputulos.
Kaiken kruunasi eräs testi jossa voittaja kerrottiin lehdessä jo ennen kuin varsinaista testiä oli edes tehty. Sen jälkeen en ole enää lukenut noita autotestejä.
Nuo testit voittaa se jolla on eniten mainostilaa samaisessa lehdessä.- rahaVWvoittaa
Jokohan Kia voittaa.
VW rahoituksia varmaan tutkitaan ja suitsitaan. - PyydämmeAnteeksi
VW:llä ei riitä enää mainoseuroja jaettavaksi TM:lle, kun päästöhuijaus uhkaa muutenkin viedä koko puljun konkkaan.....
- Anti-TM
Juuri näin. Minä olen lopettanut sen pelle lehden lukemiset jo vuosia sitten.
- valitettavasti
TM:n autotestien voittajan tietää aina jo testiä lukematta. Se voittaa, jolla on eniten värillisiä kokosivun mainoksia jokaisessa lehden numerossa.
Ei koira ruokkivan kättä pure.- ainahännillä
Toyota on suuri mainostaja mutta silti ainaviimeinen. Mistä se voi johtua?
- opelius
ainahännillä kirjoitti:
Toyota on suuri mainostaja mutta silti ainaviimeinen. Mistä se voi johtua?
Tai miksi se Wolkkari on jääkaappitasoa? Mistä pääsit sisään? no takaluukusta......
- Maastureitako
Vagiikan maailma ei muistaakseni vertaillut noiden "maastureiden" nelivetoa ollenkaan. Nelivedon toimivuus esim. rullatestillä ja hankalammissa olosuhteissa olisi ollut ihan kiinnostava.
- JokuTolkkuNaidessakin
No eihän niitä nyt sellaiseen testiin voi viedä, jossa sakemanni ottaa pataan 100-0.....
- Lueniintiedät
Lukekaa TM:n keskustelupalstaa. Sieltä löytyy vastaus moneen kysymykseen. Esim. tuohon neliveto-ominaisuuksien testaukseen.
- TeronItsetuntoKoetuksell
kateus ja katkeruus on aistittavissa hyvin vahvana.
- puhutaankosamasta
Niinpä, Audi voitti ja on 4-ovinen sedan, 12cm maavaralla, miten liittyy katumaastureihin?, vai oliko kyseessä kuitenkin 4-vetoisten talvitestistä ... hmm ... ei mainita "maasturitestistä" mitään
- Japsitvoitti
Varmaan todella hyvä toi 12 cm maavara talvella? Olisi kyllä jo pelkästään tuon onnettoman maavaran johdosta pitänyt pudottaa se AudiA4 sinne vertailun hännille. ( puhumattakaan laadusta, vikoja paljon) Kysehän oli nimenomaan juuri talveen parhaiten sopivista autoista.
Ruotsalaisten Teknikens Världin (1/2016) 4x4 dieselfarkkujen testissä TM voittaja Audi A4 Quattro sijoittui vasta sijalle 4.
Voittaja ruotsissa oli Mazda 6. Toiseksi tuli Subaru Outback CVT autom. 3. oli Seat Leon. Jaettu 5. tila oli Bmw 320 X-drive ja Volvo V60 Cross Country. 6 oli Ford Mondeo ja viimeisenä eli sijalla 7. Oli Mercedes C220 4 matic.
Testissä painotettiin aika paljon nelivedonominaisuuksia, mutta toki muutakin arvosteltiin.
Esim. Subarun CVT nelivetoa kehuttiin. Se lähti rullilta vähän liukkaammin kuin esim. Audi A4 Quattro. - hmhmhmhm
Japsitvoitti kirjoitti:
Varmaan todella hyvä toi 12 cm maavara talvella? Olisi kyllä jo pelkästään tuon onnettoman maavaran johdosta pitänyt pudottaa se AudiA4 sinne vertailun hännille. ( puhumattakaan laadusta, vikoja paljon) Kysehän oli nimenomaan juuri talveen parhaiten sopivista autoista.
Ruotsalaisten Teknikens Världin (1/2016) 4x4 dieselfarkkujen testissä TM voittaja Audi A4 Quattro sijoittui vasta sijalle 4.
Voittaja ruotsissa oli Mazda 6. Toiseksi tuli Subaru Outback CVT autom. 3. oli Seat Leon. Jaettu 5. tila oli Bmw 320 X-drive ja Volvo V60 Cross Country. 6 oli Ford Mondeo ja viimeisenä eli sijalla 7. Oli Mercedes C220 4 matic.
Testissä painotettiin aika paljon nelivedonominaisuuksia, mutta toki muutakin arvosteltiin.
Esim. Subarun CVT nelivetoa kehuttiin. Se lähti rullilta vähän liukkaammin kuin esim. Audi A4 Quattro.Tuskimpa siinä koko pohja on niin matalalla, usein se on jokin yksi palikka.
Jolloin se ei oikeastaan lumessa haittaa mitään.
Enempi se haittaa kovilla alustoilla.
- Outojapainotuksia
Eikös se TM vertaillut takavuosina katumaastureita ja Ford Mondeo voitti?
- sekin
niin onko tilaautot maastudeita vai toisin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869