Lumitöiden teko

kiukkunenvaimo

Että osaa ottaa päähän. Tulin just kotiin, kello 7 illalla. Vitutti kun ajoin pihaan ja näin, että mies ei oo tehny yhtää lumitöitä. Käyn töissä toisessa kaupungissa ja työmatka mulla on yli tunti ja aika pitkät päivät. Aamulla oon lähteny puol tuntia miehen jälkeen töihin. Mies on tässä lähellä töissä ja se on päässy kahdelta ja ollu siis kotona puol kolmelta. Työskentelen opettajana ja mies tietää, että mulla on joka ilta sikana iltatöitä kotona. Nytkin pitäisi alkaa valmistella huomiset tunnit ja korjata kokeita. Silti mies makaa edelleen tossa sohvalla ja tuli kauhee riita, koska se on sitä mieltä, että mun pitää lähtee hänen kanssa tekemään lumitöitä, kun saan nää kokeet korjattua ja tunnit valmisteltua, eli joskus yheksältä illalla. Ei kuulemma voi mennä yksin, koska siinä on niin paljon työtä. Onks tää oikeesti reilua? Mä teen yleensä aina enemmän kotitöitä kuin mieheni, imuroin ja siivoon, joskus harvoin mies osallistuu niihin. Hän on tänään lenkittänyt töiden jälkeen koiraa ja lämmittänyt takkaa. Mun mielestä jos hän on ollu puol kolme kotona noiden asioiden lisäks olis voinut tehdä niitä lumitöitäkin edes vähän.

30

1317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pööpeli1234

      Suosittelen kissan nostamista pöydälle. Pitäisikö lumenluontipalvelu vaikka ostaa? Tai muuttaa johonkin, missä kiinteistöhuolto hoitaa asian?

      Olen itsekin opettaja ja ei niitä kokeita tarvi arvioida heti samana päivänä, kun ne on pidetty. Pitää priorisoida.

    • Rehtorisi

      Ota kuntoilun kannalta. lumityöt ovat terveellistä liikuntaa, pitäs sinun opettajana tietää.

      • Sanosesille

        Entä sohvaperunasialle?


      • suolaperunatsohvalla

        Hankkikaa kunnon vakuutus. Sohvaperuna syö itsensä hengiltä ja sit sä saat kaikki rahat ;) ja uuden miehen


    • KommenttiKeijo

      Samanlaista se on joka perhees. Toinen osapuoli jättää tekemättä jonkun homman jonka sen piti ja toisen joutuu korjata se jolloin kamelin selkä katkeaa. Yleensä se on mies joka mokailee. Naiset on tunnetusti vastuuntuntoisempia. Mutta poikkeuksia on.
      Jos sillä mokailevalla ihmisellä ei oo oikein tilannetajua niin vaikee sitä on muuttaa omatoimiseks. Tähän monet naiset kyllästyy miehessään kun pitää kädestä pitäen näyttää mitä tehdä.
      Istukaa pöydän ääreen ja kerro minä-muodossa hänelle että miltä susta tuntuu kun asioita ei hoideta ja mitä sinä toivoisit että asialle tehdään. Ihmistä ei voi muuttaa mut jos saisit hänet tajuamaan asiat sinun näkökulmasta niin miehes saattaa tajuta että asiat täyty hoitaa ja samaan hiileen siinä loppujen lopuksi puhalletaan...siis jos miehes on kehityskelpoinen yksilö.

    • 7267

      Olin 12-vuotta viikot töissä kotipaikkakunnan ulkopuolella. Nestekaasujousitettu autoni oli melko "hankikelpoinen" mutta rajansa silläkin.
      Sanoin vaimolleni, että tullessani kotiin perjantai iltaisin niin haluan ajaa pihaan. Jos auravallia ei ole poistettu niin etsin sellaisen pihan jossa sitä ei ole.
      Pääsin aina pihaan temppuilematta.

    • alkuperänen

      No otinkin sen kuntoilun kannalta ja lähin kiukkusena pihalle tekee lumitöitä. vedin sellasta rallia, että ainakin palo kaloreita :D Tuli se mieskin sieltä perässä. Ihan sama, en jaksa enää edes yrittää sille puhua kun ei tajua kuitenkaa. Menihän siinä yhessä jopa puol tuntia, eli olis ollu kyllä ihan liian mahoton homma yksin tehä. no eipähän tarvii ainakaa mitää seksiä harrastaa, kun voin sanoo et meni sekin aika noihin lumitöihin. sori, oon vähän huonolla tuulella just. ja joo nyt on sellai tilanne et ne kokeet pitää olla korjattuna huomiseks. tais olla väärä ammatti valittu, ja väärä mies. no onneks on enää muutama kuukaus kesälomaan.

      • eiope

        Ei sulla kiire oo kun ehdit täällä kirjottelee.


      • kiukutteletturhaa

        Seksillä kiristystä ei pidä parisuhteessa harjoittaa. Jäät kohta kokonaan ilman ja mies juoksee vieraisiin jos tuota tapaa jatkat. Oliko kamalaa tehdä ne lumityöt yhdessä? Sulla on väärä asenne. Siinähän vietitte yhteistä aikaa ja piha tuli kuntoon. Miksi et ajattele asiaa sillä lailla? Vai oletko niitä puolisoita, jotka kiukuttelee aina kun asiat ei mene niinkuin itse haluaisi? Ihan turhaa sä mun mielestä nipotat.
        Palkatkaa joku tekemään lumitöitä niin ei sun tarvitse iltojasi kiukun kourissa kieriskelyyn käyttää.


    • TahallinenProvosoija

      Ei miehet tee lumitöitä perkele! Se on naisten hommaa saatana! Takaisin nyrkin ja hellan väliin siitä!

      • Bumerangi

        Miehille kuuluu tehdä lumityöt saatana! Lumitöihin siitä perkele!


      • Ulossiitä

        Kyllä meillä tekee lumityöt ainoastaan ja vain mies. Ne mieähet vasta ämmiä ovat jotka eivät osaansa pysty huolehtimaan ilman naisensa apua.


    • ostaalingon

      Mitä ihmeen vellihousu miehiä täällä oikein hilluu! Hitto minä jos jollekin naiselle vielä kelpaisin niin kyllä kohtelisin kuin kukkaa kämmenellä. Vai nainen lumitöihin pitkän työpäivän jälkeen. Lumilinko maksaa 300-600e, ne pienet, riittää tuollaiseen kolalla tunnin tehtävään pihaan. Ostaa sellaisen jos ei jaksa perheen pihaa tehdä. Ei hiton nysvärit. Ja en ole vanhan vanha ukko, mutta pitää joku marssijärjestys olla, nainen neuloo ja virkkaa, minä luon lumet ja korjaan koneet. Roolinsa ja osaamisensa mukaan siis asiat.

      • Isoltapihaltamme

        En neulo enkä virkkaa, mutta siippa hoitaa lumen luonnit.


    • Tsemppiä

      Sulla on oikeus olla kiukkuinen! Sun miehen olis pitänyt tehdä ne lumityöt. Tsemppiä,

    • HelppoaJaNopeaa

      Miksette ota aurauspalvelua tai osta jotain mönkijää lumilevyllä?

    • Voivoivoio

      Ensinnäkin..sulla on aikaa täällä kirjoitella. Siinä ajassa olisi jotain ehtinyt kolata..
      Toisekseen..ehkä miehesi HALUAA tehdä sen sinun kanssa. Onko yhteinen aika ollut tiukilla?
      Yritä löytää positiivisia asioita toisesta, tuo negatiivisuus ei tee mitään hyvää..se syö sinut sisältä ja rupeat elämään vihassa ja katkeruudessa.
      Otappa rauhallinen henkäisy ja nyt mieti.. onko tuo ihan oikeasti joku riidan syy? Ajattele miten pieni asia..toiset ryyppää, hakkaa, käyttää huumeita jne..
      LUMITYÖT!! ole onnelinen, että murhe on noin pieni.

      • samassaveneessä

        Voisin olettaa että nuo lumityöt ovat vain kirsikka kakun päällä.. Jos aikuinen ihminen ei ole oma-aloitteinen ja näe omaa napaansa pitemmälle niin vaikea sellaista on opettaakaan.


      • asbreasdafs

        Aikuista miestä ei tule enää opettaa vaan erilaisiin aikuisiin ihmisiin vaan pitää sopeutua. Vuosien opetuksen tulos on aina avioero ja riidat. Lastenhuoltajuusasiat, sosiaalitoimi... ja ikuinen katkeruus ja viha toista puolta. Molemmat syyttää lopun elämäänsä toista. Tuo voivoivoio:n kommentti kertoo paremmasta asenteesta. Negatiivisuus pois ja tilalle myönteisyyttä. Niitä lapsia sinun pitää "opettaa" ja kasvattaa.


      • missänoitaäijiäkasvaa

        Patalaiska äijä! Jos toinen tekee pitkää päivää ja toinen ollut jo neljä ja puoli tuntia aiemmin kotona eikä ole lumihommia tehnyt niin voi voi... jo on äijä lapanen.
        Kyllä meillä on tehty lumityöt sen mukaan kumpi ensin on kotona ja kumman päivä on ollut lyhempi.
        Yhteisen aika, just joo, ehkä se on vähän muuta kuin puolen tunnin lumihomma-keikka!
        Jos mies olisi tehnyt pitkän päivän / työreissun ja tulisi illalla kotiin klo 19 nälkäisenä ja väsyneenä... onko ihan ok että puoli kolmelta kotiin tullut vaimo makaisi sohvalla ja sanoi että odotin sua, aletaan nyt yhdessä ruuan laittoon....? Niinkö?


    • JSK2016

      Jännä kun naiset pitävät itseään täydellisinä, omivat itselleen oikeuden nalkuttaa ja luulevat ettei miehellä ole oikeutta tai edes aihetta valittaa heille mistään. Kannattaa aina katsoa peiliin ennen kuin alkaa nalkuttamaan toiselle.

      Sitten jos mies sanoo jostain, niin nainen aina uhriutuu ja vetää mukaan omia suorituksiaan ja kaikkia muita valituksen aiheita joista ei ollut puhetta. Tuossa tilanteessa miehen pitäisi melkein pyytää naiselta valituslista jossa on kaikki kerralla ettei niitä tarvi vetää niitä hatusta yksitellen jokaiseen nalkutukseen.

      Isoimpia ongelmia on se että koskaan ei tule kiitosta mistään. Valituksia ja vaatimuksia tulee toki aina. Mies ei tarvi kiitoksia elääkseen, mutta elää onnellisemmin jos kiitostakin tulisi joskus eikä pelkkiä valituksia. Mikään ei tapa parisuhdetta pahemmin kuin nalkutus ja aliarvostus, on vaikea rakastaa jos ei saa rakkautta.

      Kumppanilta kannattaisi vähän kysellä kuulumisia ja jaksamisia, jokaisella on omat taakkansa ilman nalkutuksiakin. Kukaan ei voi tietää mitä suuria tai pieniä taisteluita kukin käy, kannattaisi olla kiinnostunut ihmisestä eikä jostain tekemättömistä töistä (jotka ei tästä maailmasta lopu.).

    • irti-alistus-määräilystä

      Aina ihmiset ovat ongelmaisia, kun olettavat olevansa toistensa kyttääjiä ja käskijöitä.
      Monet sanoivat viisaasti, että maksakaa jollekin kuka sen tekee.
      Mikähän on seuraava aihe, josta aloittaja käy elämänkumppaninsa kimppuun?
      Onni on jotain muuta kun toisen arvostelua negatiivisesti.
      Itse olen ainakin onnellinen siinä, että oikaisen tuollaiset vinoumat samantien. Ei ole yhtään ihmistä tai valtakoneistoa, joka sanoisi minulle, että minun olisi pitänyt tehdä jotakin. Teen mitä teen ja silloin kun itselleni sopii. Olen mies, mikä saattoi jo tullakin ilmi.
      Kirjoitan siksi, että elämässäni meinasi tulla sama tilanne kun aloittajalla.
      Silloin aloin miettimään, että joku ei nyt ole kohdallaan. Päädyin siihen, että jos ei ole hyvä olla, niin asioista tulee puhua ja selvittää ne. Lopputuloksesta nauttii jokainen.

    • Ajankäyttöavioehto

      Asia on itse asiassa niin, että tuon lumen on mitä ilmeisimmin luonut joku muu kuin miehesi. Ei ehkä onnistu mieheltäsi niin helposti palauttaa se niihin ylläoleviin pilviin. Ja sitä paitsi sitä on usein lähes ylivoimainen määrä, mikä on kyllä psykologisesti aika rankkaa. Ei ihme jos lösähtää sohvalle. Ihme jos on jaksanut kauko-ohjaimen ottaa ja yrittää virittää ohjelmaa. Se on ehkä fyysis-psyykkis-sosiaaliselle ihmiselle jonkinlainen yritys olla yhteydessä muihin ihmisiin.

      Paljonko muuten miehesi tienaa teillä huhkiessaan kaikki lumityöt ja muut?

      Osasitko huomioida, että miehesi saattoi olla kyllästynyt, kun tarvitsee olla kotona monta tuntia ennekuin siippa tulee seurakseen. Jo pelkkään ajatukseen väsähtää!
      Mihin sitä edes silloin voi enää täysijärkisenä yhtyä?

      Meillä ainakin lumityöt korvaavat halpisversiona saunan, jonka jälkeen suihkuun kyllä tietysti pääsee.

      Eikö ole parempi olla lumityöllistynyt kuin lumityötön?

      Voisi yrittää vaihtaa "urajunamoodista" --> "perhemoodiin" ennen kuin yrität ottaa esille asian, jossa kaikki kynnelle kykenevät perheenjäsenet ovat tai saattaisivat olla mukana.

      Silitä vaikka lemmikkiä, ennen kuin yrität siirtää vuoria. Siis myös siinä puheenaiheena.

      Entäs se taustamusiikki?

      BR

    • Anonyymi

      Epäilen aloittaja ei ole opettaja tai sitten on tarttunut nuorison v..... sanan käyttö.
      Sekä tosiaan täysin epä pätevä virassaan ja aviovaimona.
      Meillä tehdään niin lumi työt kuin sänkyhommat yhdessä.
      Sekä muutenkin yritetään neuvotella arkipäivien ja viikonloppujen ratkaisut yhdessä.

    • Anonyymi

      Ikävää kielenkäyttöä ei motivoi miestä

      • Anonyymi

        Minä maksan naapurin miehelle, se tulee sellaisen pienen traktorin kanssa joku ”popcat” ja hoitaa pihan alle puolessa tunnissa , ei tartte tapella kenen vuoro nyt on luoda piha.


    • Anonyymi

      Ei mun takki kaipaa neulaa ei lankaa..

    • Anonyymi

      Kauheeta natinaa.
      Miksi asua omakotitalossa jos ei jaksa kitisemättä tehdä tunnin verran lumitöitä.

    • Anonyymi

      Osta itsellesi neliveto citymaasturi niin ei lumityöt haittaa, saappaissa pystyy hyvin kävelee polven korkuisissa hangissa ja jos mies tulee pyytää apua lumitöissä, sanot et noin on sinusta ihan hyvä, ettei sua haittaa lumet maassa.

    • Anonyymi

      Tää on yksinkertainen juttu: jokainen järkevä mies tekee ne lumityöt, koska: 1) vaimo on iloinen, jos se ei kiinnosta (niin kuin ei oikeastaan kiinnosta minua enää 25 vuoden jälkeen), niin 2) helpoin kotityö, jolla ostaa vapautusta niistä ikävämmistä kotitöistä (toki todelliset päälliköt ovat ulkoistaneet itsensä kaikista kotitöistä jo vuosia sitten), 3) kannattaa kuntoilla - jokainen gramma jonka saa vaikka sitten lumitöissä pois kehosta, on askel parempaan (ja naapurin vaiko voi sitten ihastella, miten se piha onkaan puhdas ja voi kun aktiivista jne jne vatsa pienenee ja mahkut omaa vaimoa parempaan koppeloon senkun vaan kasvaa), 4) ja tärkeintä: kun on ulkona lumitöissä, niin ei ole akka valittamassa tekemättömistä jutuista taikka muuten länkyttämässä omaa pahaa oloaan - suosittelen jo vuosien kokemuksella lumitöiden tekemistä jokaiselle miehelle ja ihan itsekkäistä syistä!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe