Kun täällä on viime päivinä ollut näitä armeija-aiheisia keskusteluja niin haluaisin kysyä että kävitkö sinä armeijaa? Entä seurustelitko armeijaan mennessäsi muttet enää poistuessasi? Se on nimittäin ihan yleistä että suomalaiset naiset inttileskiksi tultuaan alkavat pettämään siviilissä niitä intissä olevia poikaystäviään tehden heistä aisureita. Entä luuletko että sama toistuu myös nykyisen vaimosi Janican kanssa?
Liljalaakson Timpalle kysymys
10
298
Vastaukset
Kyllähän minulla on armeija käytynä, sillä onhan se miehen velvollisuus puolustaa isänmaata sekä naisia ja lapsia mahdollisen kriisin keskellä. Muutenkin se on lottovoitto syntyä Suomeen, joten tottakai minä sen palveluksen suoritin. Olin armeijassa 9kk ja olen jääkäri, eli sotamies.
En minä vielä niihin aikoihin seurustellut, Janica on minun ensimmäinen ja se oikea rakkauteni. Ei ihmekään, että silloin kolmenkympin tienoilla meillä syttyi rakkaus, sillä olenhan minä kunnollinen, hyvässä työssä oleva, naista kunnioittava mies.Mitä sä Timppa muuten tykkäsit armeijasta ja siellä olosta? Kävikö sun kaverisi Eki myös armeijan?
Onko muuten Bicky Royal-mies vittuillut sulle siitä sun armeijan käymisestä:) Entä mitä luulet, onko sun lapsesi menossa armeijaan sitten kun se on heillä ajankohtainen asia??- Heimat
DarkFear kirjoitti:
Mitä sä Timppa muuten tykkäsit armeijasta ja siellä olosta? Kävikö sun kaverisi Eki myös armeijan?
Onko muuten Bicky Royal-mies vittuillut sulle siitä sun armeijan käymisestä:) Entä mitä luulet, onko sun lapsesi menossa armeijaan sitten kun se on heillä ajankohtainen asia??Timppahan saattaa olla sellainen....
sellainen...
no sellainen...
no... tiedäthän...
sellainen kotiseudun tyyppi! - LeijonaSuomiFinland
No niin, siinä oli Timpalla asiallisia mielipiteitä asevelvollisuudesta. Otapa DarkFear opiksesi. Sillä niinhän se on, että jokaisen suomalaisen oikean miehen on se armeija käytävä, olemme me sen velkaa sotiemme veteraaneille. Ainoastaan oikeat terveysongelmat kelpaavat syyksi jättää se armeija käymättä, jos vaikka puuttuu jalka, niin ei sellaisesta miehestä ole sodassa hirveästi hyötyä. Mutta se ei kelpaa syyksi, että puuttuu tukka tai pelkää pyssyn pamausta, ja sen takia pitää päästä johonkin hinuripalvelukseen pyyhkimään kakkapyllyjä yhdessä homojen kanssa. Sellaisesta lusmusta ja vapaamatkustajasta ajattelen ehdottomasti negatiivista.
Hyvä juttu Timppa, että sulla on se armeija käytynä, niin ei sitten ainakaan Janica ja Suomi-Make ajattele asiasta mitään negatiivista:))))))))))))
Onko muuten sun kaverisi Eki käynyt armeijaa?
Taitaa olla Penetrators MC:n miehistä Luunmurskaaja-Kake saanut vapautuksen asevelvollisuudesta sen väkivaltaisuuden takia:)))))))))))))))- EdesUnissa
LeijonaSuomiFinland kirjoitti:
No niin, siinä oli Timpalla asiallisia mielipiteitä asevelvollisuudesta. Otapa DarkFear opiksesi. Sillä niinhän se on, että jokaisen suomalaisen oikean miehen on se armeija käytävä, olemme me sen velkaa sotiemme veteraaneille. Ainoastaan oikeat terveysongelmat kelpaavat syyksi jättää se armeija käymättä, jos vaikka puuttuu jalka, niin ei sellaisesta miehestä ole sodassa hirveästi hyötyä. Mutta se ei kelpaa syyksi, että puuttuu tukka tai pelkää pyssyn pamausta, ja sen takia pitää päästä johonkin hinuripalvelukseen pyyhkimään kakkapyllyjä yhdessä homojen kanssa. Sellaisesta lusmusta ja vapaamatkustajasta ajattelen ehdottomasti negatiivista.
Lisäksi huomasin että Timppa on oikeastaan jääkäri , kun kävi armeijaa kuukauden pitempään kuin muut jääkärit edes aikoinaan. Nythän siihen taitaa riittää 6 kuukautta.
Kyllä varmaan joskus vielä se armeijan pituus olikin vielä se 9kk ja taisi olla vielä joskus 90-luvulla.
- HahmoteIma
DarkFear kirjoitti:
Kyllä varmaan joskus vielä se armeijan pituus olikin vielä se 9kk ja taisi olla vielä joskus 90-luvulla.
Taas tuli peris virhe yksityiskohdissa. 8 ja 11 kk oli palveluksen pituus ennen kuin se muutettiin nykyiseen 6 ja 12 kk malliin.
Eihän mielisairaalta tietty voi olettaakaan kovin paljoa. HahmoteIma kirjoitti:
Taas tuli peris virhe yksityiskohdissa. 8 ja 11 kk oli palveluksen pituus ennen kuin se muutettiin nykyiseen 6 ja 12 kk malliin.
Eihän mielisairaalta tietty voi olettaakaan kovin paljoa.Eikä peris liity tähän yhtään mitenkään, sillä ei hän ole tähän keskusteluun edes osallistunut.
Tosin joskus taisi olla myös joku 9kk palvelusaika jossain aselajeissa ja on varmaan edelleenkin, kuten jotkut ns. erikoiskoulutukset tms.- oikea.tieto
HahmoteIma kirjoitti:
Taas tuli peris virhe yksityiskohdissa. 8 ja 11 kk oli palveluksen pituus ennen kuin se muutettiin nykyiseen 6 ja 12 kk malliin.
Eihän mielisairaalta tietty voi olettaakaan kovin paljoa.Ei pidä paikkaansa. Normaalit palveluspituudet oli 240, 270 ja 330 päivää, eli 8,9 ja 11 kuukautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654