Paasto kokemuksia kaivataan

syyssika

Heippa kaikki!
Olen 24vuotias nainen ja päätin aloittaa uuden elämän miten muutenkaan kuin paastolla:)
valotan hieman itsestäni:
Olen aina niin kauan kuin muistan koittanut laihduttaa aina mitä typerimmillä keinoilla ja sitten kun luovutan vedän naamaani herkkuja ja ahmin kuin sika:(
Olen 166/72kg ja kärsin ärtyneestä suolesta, vatsa ongelmista, ihottumista ja olen aina väsynyt.
Lääkärissä olen käynyt monesti ja mitään ns. vikaa ei ole vaan huono olo johtuu vaan ja ainoastaan surkeasta ruokavaliosta.
en ole jaksanut liikkua koska olen armottoman laiska ja uudella terveellisellä ruokavaliolla ja kevyellä liikunnalla olisi tarkoitus aloittaa heti paaston jälkeen:) mutta haluan ensin ns. vetää paaston ja saada kaikki kuonat jne pois kropastani.
Eli nyt saisi jakaa kaikki vinkit ja kokemukset paastosta:D tuleeko siitä se hyvä ja onnellinen fiilis?
poltan tupakkaa, mutta koitan vähentää/lopettaa paaston aikana:(
ja kahvian juon monta pannua sitäkin koitan vähentään max 2kuppiin päivässä
ja ajattelin ryhtyä vesipaastolle eli vain vettä ja vitamiinit (pakko ottaa ainakin rauta tabletti) max 2kuppia kahvia päivässä (rasvaton maito)
teetä pitäisi juoda mutta en voi sietää sitä:O se on hirveetä kuraa ja oon koittanut jo 3vuotta opetella juomaan sitä ihan vain kun kuulemma jotkut teet auttaa tuohon suoleen:/ mutta ei en pysty:(
ja onko tuo 10pv hyvä aika? vai kannattaisiko vetää pitempi/lyhyempi?
ja eniten toivon kokemuksia miten paasto auttaa mahaan? itseä vaan sattuu joka päivä ja niin paljon että suorassa ei voi kävellä:( ja esim tänään kun olen tämän paaston aloittanut en ole tuntenut vielä yhtään mahakipua!:D voiko paasto oikeasti auttaa?
olen katsonut monia dokumentteja ja lukenut paljon paastosta, mutta toivoisin kokemuksia, sillä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta nuo terveys vaikutukset.
kertokaa siis ihmeessä omat kokemukset:) ja asiallisia kommentteja kiitos!

1

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensuosittele

Elä rupee vesipaastolle!

Paljon parempi on tavallinen mehupaasto tai sitruuna-vaahterapalmusiirappi-paasto.
      Voit ostaa terveyskaupasta valmiin paketin, kysy sieltä lisää.

Elä rupee eka kerralla urheilemaan yksiksesi, ja ei varsinkaan vesipaastolle.

Entä jos menisit dietistille, joka neuvoisi sinulle oikean ruokavalion? Tai jutteleisit sairaanhoitajan kanssa? Eikö se lääkäri antanut sulle kunnon ruokaohjeita? Vai etkö itse noudattanut niitä?

Voisit etsiä kirjastosta viikon ohjeet.

Elä rupee kokeilemaan mitään "ihmedieettiä"!

Sanotaan nyt näin, että olisit 10 päivää paastolla (usein jää yhteen päivään), niin entä sitten?
      Alkaa arki, ja jatkat taas yhtä huonolla ruoalla.
      Parempi on satsata oikeaan ruokavalioon, ennenkuin alat urheilemaan terveydelläsi.

Jos rupeat syömään kunnolla, niin sinun ei tarvitse koko ajan "laihduttaa". Voiko nuo sinun ongelmat johtua juuri noista laihduttamisista? - Ei hyvä.

Voit ihan hyvin aloittaa jo huomenaamusta "uudella terveellisellä ruokavaliolla ja kevyellä liikunnalla "!!

Voithan vain ensialkuun kävellä ½ tuntia päivittäin, ja huomaat että siitä se alkoi.

Ja voit sinä vähentää/lopettaa jo nytkin tupakkaa, ihan huomisaamusta alkaen.

Voisit pitää päiväkirjaa syömisistäsi ja liikunnastasi, ja tupakanpoltostasi.
      Silloin huomaat konkreettisesti mitä voit kohentaa.
      Voisit myös mennä viikonlopuksi luontaisparantolaan. No se maksaa tietysti, mutta pääsisit siellä alkuun!

Aloita näin siis.
      Voithan kipaiasta vielä kerran lääkärin pakeille. Kysy häneltä mitä mieltä hän on paastosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 482
      7140
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2551
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2548
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      157
      1844
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1728
    6. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1138
    7. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1133
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1125
    9. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      2
      1055
    10. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1054
    Aihe