Kiusaamista(ko?)

Nojustt

Olen ainut työntekijä pienessä yrityksessä jonka omistaa esimieheni. Hän tekee hurjaa tahtia töitä tietokoneella ja kun kysyn häneltä apua, häneltä tulee useasti töykeä vastaus ja pyörittelee silmiään jos en heti tajua. Kun hän antaa jonkun työtehtävän, hän ei selitä sitä kunnolla ja olettaa että ymmärsin asian kerralla. Kun kysyn lisä-kysymiä, hän vastaa tosi turhautuneesti. Hän myös haluaa että asiat tehdään juuri niinkuin hän haluaa, eikä pidä siitä että esitän vastalauseita tai tyyliin aloitan lauseen "niin, mutta kun..." (vaikka kyseessä olisi ihan pätevä syy). Välillä saan myös työtehtäviä toiselta esimieheltä joiden koostamisesta tämä inhottava esimies ei tiedä mitään. Hän kysyi minulta kerran että "kauan siinä työtehtävässä menee?" vastasin selittäen kaikkia työtehtävän vaiheita jotta hän ymmärtäisi että siinä menee kauan mutta hän toisti kysymyksensä keskeyttäen minut todella äkäisesti: "Kuinka pitkään siinä menee?!" sitten sanoin tuntimäärän ja hän kysyi halveksivasti: "siis teet noin monta tuntia putkeen sitä samaa työtehtävää?" vastasin lyhyesti että "kyllä". Hän ei enää vastannut mitään vaan jatkoi omia töitään...

Tällainen käytös on todella ärsyttävää ja syö työmotivaatiota. On myös paljon muitakin asioita, kuten esimerkiksi se, että jos teen jotain työtä liian pitkään tai jatkan jotain kesken jäänyttä työtä, niin hän saattaa kysyä: "mitä sinä teet?" ja kun vastaan työtehtävän nimen, hän saattaa tuhahtaa: "hei sä voisit kyl tehä nyt mieluummin tätä (työtä)". Oon tästä ihan ymmälläni, kun hän ei ole mulle maininnut tästä työstä... Mitä mun kannattais tehdä?

5

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nojustt

      Ja mitä mieltä yleensäkin olette tämmöisestä käytöksestä?

      • Ratkaissut

        Ei se mukavaa ole, mutta ihan tavallista.

        Paras ratkaisu on ruveta itse yrittäjäksi ja antaa sitten vahingon kiertää.


    • Olet_vain_semi-osaaja

      Pienessä firmassa osaamattomuus paljastuu nopeammin kuin isossa firmassa.
      Ei ole siis kiusaamisesta kysymys, vaan olet joko täysipäiväinen harjoittelija tai semi-osaaja, et ammattilainen ja siksi yt:t edessä. Saat fudut ja tilallesi palkataan joku hyödyllinen osaaja.

      • Joomuttah

        Vaikka olisikin semi-osaaja, ei se siltikään oikeuta tuollaiseen käytökseen.


    • vaihdafirmaa

      Yrittäjäksi rupeavat usein sellaiset ihmiset, jotka eivät kestä ketään ja joita kukaan ei kestä. Ja potkujen pelkoahan ei ole, vaikka sanoisi mitä.

      Juuri tästä syystä harvoin käyn esim. pienissä kaupoissa, koska niissä asiakas on aina väärässä, kun puodin omistaja itse on tiskin takana. Kemikaliot olivat pahimpia, mutta onneksi ne ovat kaikki jo konkassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe