Mitä eroa vai onko mitään.Puhutaan,että tramal retard olisi pidempi vaikutteinen?
Millät tavalla se eroaa tavallisesta jos kysymyksessä on vaikka 100mg:n tabletti?
Tramal vs tramal retard
12
20569
Vastaukset
- Tramaliakamalia
Lyhytvaikutteinen on 50mg kapseli ja vaikutus kestää noin 3 tuntia. 100mg pilleri on hitaasti liukeneva ja vaikutus kestää noin 12h, mutta miedommin kuin tuo nopeavaikutteinen. On olemassa myös 150mg keltainen pilleri joka vaikuttaa koko päivän ja vaikutus on voimakkaimmillaan 6h päästä.
- töttöröötti
Mulla selkäkipuun 150mg tradolan retardia, siinä vissii sama vaikuttava aine ku tramalis?
- 123222
Samaa myrkkyä.
- niinpäniinn
Nyt on käytössä tradolan retard 100mg kahdesti päivässä. Miettynyt tässä kun kuitenkin vaikuttava aine on sama kun sen ottaa niin miten se imeytyy muka hitaammin tuolla vatsalaukussa verrattuna tavalliseen? Kerran olin reisussa ja halusin ostaa taramalia 100mg niin myyjä sanoi, että ei ole mitään merkitystä sillä otatko yhden 100mg tai kaksi 50mg:stä. Kun missään ei lue, että tuo retard vaikuttaisi sen 12 tuntia ja puhutaan samasta aineesta, jolla on täysin sama kemiallinen kaava ja puoliintumisajat. En juurikaan huomaa mitään eroa siihen tavalliseen ja tämän retardin välillä. Vai perustuuko tämä retard tai slow sanat niinkuin lume lääkinällisesti, että potilas ei käyttäisi sitä liikaa?
- Kipupotlalalla
Vain annos ratkaisee , onko myrkkyä vai ei.
itselläni juuri tramal depot 150mg vaikutti huomattavasti paremmin kuin 50mg x 3 . Kestää pidempää ja minusta toimii suht nopeaa silti..
näistä depot tableteissa löytyy monen eri valmistajan versioita, näissä on SUURIA eroja!
Tradolan merkkisen voi laittaa puoliksi jopa, mutta esim. tämä minun lemppari tramadol retard toimii suht nopee ja pitkään ja paremmin kuin 'nopeat'. Niitä ei saa puolittaa kun depot rakenne menee..
apteekissa voi vaihtaa jollei kieltoa ole reseptissä.. - Samakuäsken
Ei aina kannata halvinta ostaa jne.. Minusta ne , juuri keltaiset jakautuneena olevat tradolanit toimivat kaikista depot valmisteista huonoimmin!
- Samataasjee
Jakouurre oli sana, mutt ärsyttävä autom. Kirjoitus aina v.tuilee
- HCandersen
Mulla on viisi sataa tramalia apteekissa sata mg,.en mä niillä mitään tee.tramalissa paras vaikutus on koko kroppa euforiassa.se on siistiä.koetan nyt olla ilman.
- Anonyymi
HCandersen kirjoitti:
Mulla on viisi sataa tramalia apteekissa sata mg,.en mä niillä mitään tee.tramalissa paras vaikutus on koko kroppa euforiassa.se on siistiä.koetan nyt olla ilman.
Anna minulle ne
- Anonyymi
Tramal oli minulla käytössä ja ihmettelin omaa oloani aina herätessä ja erityisesti kuumalla ilmalla. Semmoista en kokenut ennen Tramal-lääkettä.
Sitten nuori varmatoiminen naislääkäri sanoi, että vaihdetaan nopeavaikutteiseen lääkkeeseen ibuprofeeni dl lysiiniin. Kun menin reseptin kanssa apteekkiin, minulle kerrottiin siellä, että se ei ole samaa kuin Burana, joka on pelkkä ibuprofeeni. Tuon dl lysiini ibuprofeenin pakkausnimi on Ibuver. Kyllä se vaikuttaa nopeasti. Niitä Tramalin oloja en kaipaa. Lääkäri näyttää tietävän lääkkeen.- Anonyymi
Mitä oloja tarkoitat?
Oliko muka ikävämpiä, kuin kipu?
Tietämättömyyttäni kyselen.
- Anonyymi
Tramal on hyvä lääke kovempaan kipuun.
Huono puoli on, että kovettaa vatsaa, tulee ummetusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458630Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472459Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272281- 382092
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811747Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221470Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61043- 531015