avomiehen tyttären seurustelusuhde

eipahaäitipuoli

Tässä aiemmin oli tälle palstalle tullut mietteitä nuoren seurustelusta.
Nyt meillä avomiehen kanssa on näkemysaeroa, tai no miehellä ei ole siis näkemystä ja itselläni on aika vankka näkemys hänen nippanappa 16 vuotiaan tytön seurustelusta itseään 7 vuotta vanhemman miehen kanssa, miehen, niin voi sanoa, kun ikää 23 v.
Tavanneet tiettävämmin jollain nettipalstalla jo viime kesänä. Sain asiasta tietää suurinpiirtein viimeisenä. Ollessani matkalla, oli mieheni antanut luvan tulla tytön ja tämän aikuisen miehen käymään kotonamme. Tiedon sain vahingossa tältä tytöltä.
Olen ilmaissut ihmetykseni, miksi aikuinen mies lähtee hakemaan silloisen 15 vuotiaan seuraa ja nyt tämä seurustelu on äänettömästi hyväksytty tytön vanhempien ja lähipiirin kanssa. Ainoa, joka tuntuu asiaa kysenalaistavan, olen minä.
Olen ilmaissut mielipiteeni ja jutellut tälle tytölle eri puolia asiasta, hänen kypsymättömyydestään vielä seurusteluun ja kertonut, että yleensä aletaan seukata ikäistensä kanssa tuossa vaiheessa. Koko viime syksyn tyttö oli ulkoisesti sekaisin ja koulu ei lähtenyt odotetusti käyntiin. Kyseinen mies asuu 800 kilsan päässä tytöstä.
Mieheni ei sano mitään , kun jotain yritän hänen kanssaan jutella.
Toisaalta mieheni säätää isäviikoilla tyttärensä kännykän käyttöä, hiostaa koululäksyissä, liikunnassa ja on vaativa.
Olen miettinyt, olenko ainoa aikuinen tässä porukassa, joka sanon, mitä ajattelen asiasta, eikö mieheni uskalla sanoa poikkipuolin tyttärelleen, pelkääkö, että tytär panee välit poikki.
Onko kenelläkään kokemusta tästä kuviosta?
Itselläni on kaksi aikuista tyttöä, seurustelleet aikanaan ja nuoruuttaan eläneet kanssani, eli ei ole siitäkään kyse, ettenkö ymmärtäisi nuorten elämää.

5

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Yhden tyttären isänä olisin tuollaisen klopin heittänyt perseotteella pihalle ja sanonut aika painavan sana lapsiin sekaantujalle. EN ole koskaan ymmärtänyt että yli 20v mies seukkailee pikkutyttöjen kanssa vai onko niin etteivät pärjää saman ikäisten naisten kanssa.

    • Äitivaann

      No et ole tytön äiti joten ei sinulla olekaan asiaan mitään sanomista, ei ole sinun lapsesi. Eikä tuo ikäero nyt mikään mahdoton ole,tuskin tulee kestämään.

    • mekkk

      Suomen lain mukaan lapsiin sekaantuja jos tyttö on vain 15v.

    • koliuy

      Olen myös sitä mieltä että mies on liian vanha. Tytölle olisi hyvä aloittaa seurustelu oman ikäisen kanssa. Tuo ei ole hyväksi. Tietysti kaikki riippuu siitä, että millainen se mies on. Jotkut tuon ikäisetkin ovat ujoja ja kokemattomia. Mutta jotkut taas ovat sellaisia että haluavat nuoren tytön seuraa tietyistä syistä.
      Tärkeää on se, ettei tytön seurustelussa aikuiset näe ''likaisia asioita'' ellei siinä sellaisia ole. On hyvin traumaattista jos aikuiset seksualisoivat nuoren elämään liittyviä asioita.

    • JäitäHattuun

      Voi myös olla että isä tuntee tyttärensä hyvin ja tietää, että kieltäminen johtaisi vain siihen että tyttö ripustautuisi entistä tiukemmin tähän ei-toivottuun sulhasehdokkaaseen. Ankaralla kieltämisellä annettaisiin vain kapinan aseet käteen. Tuon ikäistä kun on vaikea kahlitakaan enää mihinkään.

      Luultavasti moni sukulainen toivoo että tuo ei-toivottu suhde kuihtuisi ajan kanssa pois omaan mahdottomuuteensa kun välimatkaakin on niin paljon. Voi nimittäin hyvinkin olla että tässä yritetään nyt tietoisesti järkyttää vanhempia.

      Itselläni oli vastaava tapaus lähipiirissä pari vuotta sitten, pikkuhankaluuksissa oleva nuori otti itseään huomattavasti vanhemman seurustelukumppanin (16v oli 28-vuotiaan kanssa!). Vanhemmat olisivat kovin mielellään kieltäneet koko homman mutta pistivät jäitä hattuun ja olivat niin kuin koko asiassa ei olisi ollut mitään ihmeellistä. Nopeasti se suhde sitten päättyi, kun teini ei saanutkaan isiä ja äitiä tolaltaan. Sen jälkeen olikin sitten oman ikäistä seuraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      142
      6328
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3828
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      26
      1796
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1488
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe