Auttaako ohentuneiden etuhampaiden päällystäminen paikka-aineella tms. silloin, jos etuhampaita vihloo?
Vihloo ilmeisesti siksi, kun niissä on railoja, niin pääsee kylmää hampaan hermoon. Syynä ohentumiseen refluksitauti - ei limonadi tms.
Vihlovat etuhampaat, päällystäminen avuksi?
14
3073
Vastaukset
- VihlovatEtuhampaat
Kävin joulukuussa hampaiden vuositarkastuksessa, mutta silloin vielä etuhampaiden vihlontaa oli ollut harvemmin, enkä muistanut kysyä, mitä olisi tehtävissä, jos vihlonta pahenee. Fluorilakkaa silloin laitettiin, mutta ei siitä kauaa ollut iloa.
Tässä kun on monta päivää vihlonut etuhampaita koko ajan, niin tuntuu, että olisin valmis ne poistattamaan ja tilalle implanttihampaat, mutta se olisin sitten vähintään 5000 €.
Eikö kukaan tiedä, mitä olisi tehtävissä ja auttaako hampaiden päällystäminen paikka-aineella?
Kumman vähän löytyy kokemustietoa googlettamalla. - muovia
Jos vain mahtuu, niin pieni määrä yhdistelmämuovia auttaa. Helpottaa vihlomista. Haittapuoli on, että irtoavat herkästi, koska yleensä ei mahdu kuin ohut muovikerros.
- VihlovatEtuhampaat
Kiitos vastauksestasi.
Laitetaanko se muovi koko etuhampaisiin, vai etuhampaiden kärkiin vai taakse?
Olen joskus hampaitani narskuttanut, en enää, mutta silloin yläetuhampaat kuluivat takapinnoilta alahampaiden vaikutuksesta.
Kuinkahan usein ne pitäisi sitten "muovittaa" uudestaan ja eikö siinä kulu aina omaakin hammasta, jos joutuu sen muovin rippeet poistamaan ennen uutta "muovitusta"?
- Legoland
Itse tein epoksihartsista kuoret hampaisiini. Nuo kuoret kyllä kuluu suhteellisen nopeasti mutta on helppo tehdä aina uudet. Eikä ole kovin kallistakaan.
- etuhampaatKipeät
Itsellä sama tilanne- Etuhampaassa railoja ja eroosiota. Hammaslääkärini ehdotti kruunuttamista posliinilla.
Onko sinulla kuvattu nuo hampaat? Minulla löytyi röntgenkuvassa hampaan sisäinen resorptio eli hammas oli alkanut syöpyä sisältäpäin. Saatiin juurihoidettua ja täytettyä tuo hammas, mutta särky on jäänyt päälle, vaikka toimenpiteestä on melkein vuosi.- paree_ko_keram
Posliini johtaa hyvin lämpöä. Zirkon kun taas ei johda sähköä ja lämpöä.
- VihlovatEtuhampaat
Ei ole vielä kuvattu etuhampaita. Pitäisi varmaan kuvauttaa. Oliko sinulla silloin vihlontaa etuhampaissa, joiden vuoksi alunperin kuvattiin?
Aika hurjalta vaikuttaa hampaan sisäinen resorptio ja tosi ikävä, että juurihoidon jälkeen edelleenkin hampaitasi särkee.
Mitähän tässä kannattaisi tehdä, kun en haluaisi joutua siihen tilanteeseen kuin sinä, että juurihoito ja silti edelleen kipua.
Onko sinulle hammaslääkäri sanonut, onko odotettavissa kivun loppumista ja jos kipu ei lopu, niin oliko viimeisin ehdotus se kruunuttaminen posliinilla? Omat etuhampaat pois ja tekoetuhampaat siis, vai ymmärsinkö oikein?
Kiitos vastauksistasi jo etukäteen! :) - VihlovatEtuhampaat
paree_ko_keram kirjoitti:
Posliini johtaa hyvin lämpöä. Zirkon kun taas ei johda sähköä ja lämpöä.
Tarkennatko vielä, mitä tarkoitat noin kruunuttamisen näkökulmasta, vai tarkoitatko laminaatteja hampaiden pinnalle? Niitä on ainakin posliinisia, mutta tämä Zirkon on ihan uutta, eli mitä tarkoitat? Kiitos! :)
- VihlovatEtuhampaat
VihlovatEtuhampaat kirjoitti:
Tarkennatko vielä, mitä tarkoitat noin kruunuttamisen näkökulmasta, vai tarkoitatko laminaatteja hampaiden pinnalle? Niitä on ainakin posliinisia, mutta tämä Zirkon on ihan uutta, eli mitä tarkoitat? Kiitos! :)
Ehkei minulle käykään mikään posliinijuttu, eikä myöskään muovipaikkakorjaus etuhampaisiini, koska saatan kuitenkin narskutella, jos menen vahingossa kylkiasentoon nukkumaan. Tosi harvoin, mutta ilmeisesti posliinilaminaatti tai kruunu voisi narskutellessa mennä helposti rikki, kuten muovikin.
Onko siis tuo Zirkon-juttu sama kuin Zirkonium-kruunut, joista löysin tietoa vai onko myös Zirkonium-laminaatteja? Sellaisista en tietoja löytänyt? - etuhampaatKipeät
VihlovatEtuhampaat kirjoitti:
En tiedä, tarkoittiko laminaatteja vai kruunuja. Etuhampaat (neljä etuhammasta) kuulemma täytyisi myös kytkeä jotenkin toisiinsa (silta?). En haluaisi posliinista, kun olen narskuttelija. Toki purentakisko on minulla käytössö.
Omasta puolestani olisin valmis luopumaan kokonaan kipeästä hampaasta. Mutta kun kuvissa ei näy mitään uutta löydöstä, hammaslääkäri ehdotti tätä kruunuttamista. - paranee_ko_keram
Zirkonilla voi kytke 4 hammasta yhteen ja se kestää narskuttelut. Muut keraamit ei kestä.
Laminaatit ei tule kysymykseen. - VihlovatEtuhampaat
etuhampaatKipeät kirjoitti:
En tiedä, tarkoittiko laminaatteja vai kruunuja. Etuhampaat (neljä etuhammasta) kuulemma täytyisi myös kytkeä jotenkin toisiinsa (silta?). En haluaisi posliinista, kun olen narskuttelija. Toki purentakisko on minulla käytössö.
Omasta puolestani olisin valmis luopumaan kokonaan kipeästä hampaasta. Mutta kun kuvissa ei näy mitään uutta löydöstä, hammaslääkäri ehdotti tätä kruunuttamista.Ok, voimia kipeiden etuhampaiden kanssa.
- posliinikuoret
Ainakin posliinit on kylmänarkoja.
- VihlovatEtuhampaat
Eli onko sinulla posliinikuoret. Vihlooko hampaitasi. Joskus jostain luin jonkun laitattaneen posliinikuoret ja harmitteli, kun ulkona kylmä ottaa hampaisiin ja myös jäätelö ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789