Tykkään pukeutua historiallisiin tamineisiin arjessa. Mitä mieltä olette miehen keskiaikaisesta muodista? Suippokärkiset kengät, tiukat legginsit, olkapäät peittävä huppu ja nahkavyö jossa roikkuu nahkaleili kolikoita, kännykkää yms. varten.
Vastaukset 8
- Ottomaani
Onko muuten Suomessa mitään kivijalkaliikettä, missä myydään noihin aikoihin vivahtavia vaatteita. Ajattelin niitä tunikoita. Eikös se ole se miehen pusero tai paita? Tunika, enempivähempi koristeltu? Jos sitä pitäisi talvitakin alla. Nahkaromppeita voi askarrella itsekin, jos on käsistään kätevä.
- JörgenHauturi
Rautaportti.fi
Noilla on keskiaikatavaraa ja -vaatetta. Liike sijaitsee Kaarinassa, Turun naapurissa. Heillä on myös koju lähes jokaisella keskiaikamarkkinoilla pitkin kesää.
Tunika on helppo tehdä. Kangas kaksinkerroin, taitteeseen pään reikä ja sitten vaan leikkaa ja ompelee sivut niin että siitä tulee loivahkon T-kirjaimen muotoinen. Itse olen noita tehnyt useammankin, aikaa menee noin tunti. Pidempi aika menee kangaskaupassa oikaaa väriä etsiessä. :D
- Beetami1
Oliks sul sukkahousut ?
- vaippa_ja_hame
Suomessa ei käytetty sukkahousuja, eikä ole löydetty samanlaisia sukkahousuja kuin germaanisilla kansoilla oli varhaiskeskiajalla.
Sen sijaan miehet käyttivät keskiajalla kaapua, mekkoa ja vaippaa:
http://www.edu.vaasa.fi/roomaprojekti2003/pukumuoti_keski_ja_renessanssiajalla.htm
"Miehen pukuun kuuluivat kaatio (bruoch) eli ylä- ja alaosan käsittävä puku. Sen päällä saattoi olla polviin ulottuva mekko, vyö ja vaippa. Vaippa oli viittaa muistuttava, olkapäiltä kulkeva vaatekappale. Soturilla saattoi olla vielä lisäksi rengaspanssaripaita ja nenäsuojuksella varustettu kypärä." - ererere
Varustelekasta saattaisi löytyä jotain.
- ehkäpävvoisi
Voissikohan vuokrata teattereista?
- Sellatar
Oisko teillä ulkomaalaisten kauppojen linkkejä, mistä vois tilata keskiajan vaatteita?
- Jorttig
Libero vaippoja :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 69721
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37646- 41568
- 39542
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19451