olen ostamassa autoa, voisitteko kertoa minulle minkälainen auto kannattaisi ostaa?
kannattaako ostaa siis ekaksi käytetty auto vai ostaa heti suoraan uusi tuliterä auto?
- Auto-Tyttö -
Minkäläinen auto kannattaa ostaa?
24
1582
Vastaukset
- Auto-poika
Käytetty ellet halua maksaa itseäsi kipeäksi merkkihuolloissa. Autoon kuluun aina rahaa ja näinollen käytetty auto tulee aina halvemmaksi.
Suosittelen 80-luvun saksalaisia. BMW, VW...- erilainen
Auto-poikien kannattaa ilman muuta ostaa käytetty auto, koska ne ei osaa vielä pitää huolta autostaan niin kuin pitäisi.
Tyttöjen kannattaa ostaa uusi auto, koska tytöt osaa ajaa paremmin kuin lippis pää pojat. Tytöillä uusi auto tulee halvemmaksi.
Pojat särkee sen pöljyyttään.
Poikien kannattaa ostaa 80-luvun saksalaisia: BMW, VW...
Tyttjen ei kannata ostaa niitä, koska pojat ovat ne särkeneet ja muutankin raiskanneet.
- Pakkeli
Oma eka autoni oli halpa käytetty jolla oli hyvä harjoitella esim. talviautoilun niksit. Uudella kuljettajalla tulee helposti virheitä ja samalla kolhuja. Toki vakuutukset on sitä varten, mutta vanhemmissa autoissa nekin ovat halvempia.
Ja sä et ehkä vielä tiedä millaisella autolla haluat ajaa joten käytetyllä on hyvä aloittaa ja ehkä sitten kun oma mieltymys on tiedossa voi sellaista harkita uutta. Vanha tosiasiahan on se että uuden auton hinta putoo roimasti heti kun ajat sen liikkeestä ulos. - Ammattilainenko
osta punainen auto. ne ovat tosi hyviä!
- WARRE
joku micran tapainen parivuotinen kinneri,jossa on
ehkäpä vielä takuutakin jäljellä.Hinta vain on pudonnut
vähän järkevämmälle tasolle.- Odota !
ei paljoa kannata ostella veromuutoksen takia.
Mutta jos ostat, Nissan tai Toyota kohtuuhyviä merkkejä.Mercedes ja Saab oikeinkin hyviä.Viimeksimainituilla vaan ajettu yleensä tolkuttoman paljon.
TÄRKEINTÄ on se että auto on just katastettu.
kolmen tonnin auto voi olla paremmassa kunnossa kuin kolmenkymmenen tonnin. Hinta ei siis kerro mitään. Eikä mittarilukemiin saa luottaa.
Uuden etuna on se, että kilometrilukemat pitävät paikkansa, ei ole jäänyt junan alle ja siinä on 3 vuodenkin ajan takuu.
Huonona puolena tulikin jo esille takuuhuoltojen korkeat hinnat.Kasko maksaa myös.
Uutta autoa on vaan pakko pitää kuin kipeetä p*****, siksi sillä on vähän sääli harjoitella ajelemaan.
Suosittelen lämpimästi muutaman tonnin (mk)hyväpeltistä käytettyä.
- jakke
osta joku ranskalainen niissä ei ole yhtään vikaa..............
- Akun tehtaassa
heh .. eipä varmaan juur ollenkaan
Kannattaa muistaa, että meillä sokeat tekee pärekoreja, saksassa opelit ja fordit.
Meillä kädettömät osallistuu paralympialaisiin, ranskassa ne tekee renaultit,peugeotit ja citroenit. - Auto-Tyttö
Akun tehtaassa kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että meillä sokeat tekee pärekoreja, saksassa opelit ja fordit.
Meillä kädettömät osallistuu paralympialaisiin, ranskassa ne tekee renaultit,peugeotit ja citroenit.Hmm mietin edelleenkin tuota millaisen auton ostaisin, mutta olen huomannut että monilla ihmisillä on sekä talvi että kesäauto.
kannattaako siis ostaa molemmat autot vai pelkästään vain toinen?
joutuisinko maksamaan molemmista autoista veroa jos ostaisin ne?
- Auto-Tyttö - - hölömö
Auto-Tyttö kirjoitti:
Hmm mietin edelleenkin tuota millaisen auton ostaisin, mutta olen huomannut että monilla ihmisillä on sekä talvi että kesäauto.
- Auto-Tyttö -Joudut maksamaan molemmista veroa sekä vakuutusmaksut. Toisesta ajossa olevasta maksat täydet vakuutukset ja toisesta seisonta-ajan vakuutuksen. Itse olen kyllä sitä mieltä, että kannattaa pysyä polkupyöräkannassa, jos pitää tulla nettiin kysymään, minkä auton ostaisin ja kannattaako ostaa kesälle ja talvelle eri autot. Otatko sinä ihan tosissasi sen, jos joku suosittelee merkkiä X? Eikö auto pitäisi olla sinulle mieluinen kaikin puolin eli siis pidät sillä ajamisesta ja se sopii rahapussillesi?
- Rent a boy
Auto-Tyttö kirjoitti:
Hmm mietin edelleenkin tuota millaisen auton ostaisin, mutta olen huomannut että monilla ihmisillä on sekä talvi että kesäauto.
- Auto-Tyttö -Käyttömaksu on vain 500 mk vanhemmista autoista koppaa kohti.Jos ajat yhdellä autolla kerrallaan ei vakuutusmaksut ole sen suuremmat kuin yhdelläkään autolla.
Vapaaehtoinen vakuutus tosin raksuttaa seisontapäivilläkin, mutta kuinka paljon, vakuutusyhtiö tietää.
Jos parkkipaikalla tilaa riittää osta toki jenkkilintta kesäksi ja pikkufiaatti ens talveksi.
Autoveromuutoksen voimaantultua, saisit toisaalta niiden yhteishinnalla jo jotain käytännöllisempääkin. - - Auto-Tyttö -
hölömö kirjoitti:
Joudut maksamaan molemmista veroa sekä vakuutusmaksut. Toisesta ajossa olevasta maksat täydet vakuutukset ja toisesta seisonta-ajan vakuutuksen. Itse olen kyllä sitä mieltä, että kannattaa pysyä polkupyöräkannassa, jos pitää tulla nettiin kysymään, minkä auton ostaisin ja kannattaako ostaa kesälle ja talvelle eri autot. Otatko sinä ihan tosissasi sen, jos joku suosittelee merkkiä X? Eikö auto pitäisi olla sinulle mieluinen kaikin puolin eli siis pidät sillä ajamisesta ja se sopii rahapussillesi?
Ota huomioon että olen ostamassa itselleni ekaa kertaa oman auton, enkä oikein juurikaan tiedä autoista paljon mitään, ja siksi kysynkin teiltä että minkälainen auto kannattaisi hankkia. Haluaisin vain tietoa että mitkä auto-merkit ovat hyviä ja miksi.
ja olenko sanonut että menen heti ostamaan jos joku suosittelee minulle autoa x ?
kunhan vain kyselen täältä neuvoja,( ekaa kertaa kun autoa olen ostamassa, ja kaikki paikathan sitä on koluttava läpi jos haluaa saada erilaisista autoista tietoa )
ei sen luulisi mitenkään olevan väärin.
Haluan vain että ne jotka tietävät autoista jotain
niin kertoisi minulle että mikä auto on hyvä ekaakertaa ostavalle ja miksi?
- Auto-Tyttö - - Topias
- Auto-Tyttö - kirjoitti:
Ota huomioon että olen ostamassa itselleni ekaa kertaa oman auton, enkä oikein juurikaan tiedä autoista paljon mitään, ja siksi kysynkin teiltä että minkälainen auto kannattaisi hankkia. Haluaisin vain tietoa että mitkä auto-merkit ovat hyviä ja miksi.
ja olenko sanonut että menen heti ostamaan jos joku suosittelee minulle autoa x ?
kunhan vain kyselen täältä neuvoja,( ekaa kertaa kun autoa olen ostamassa, ja kaikki paikathan sitä on koluttava läpi jos haluaa saada erilaisista autoista tietoa )
ei sen luulisi mitenkään olevan väärin.
Haluan vain että ne jotka tietävät autoista jotain
niin kertoisi minulle että mikä auto on hyvä ekaakertaa ostavalle ja miksi?
- Auto-Tyttö -Hintaluokassa 70.000 - 100.000 löydät jo varmasti mieluisan ja riittävän hyvin varustellun auton. Voit ajaa sillä huoletomia kilometrejä monta vuotta eikä tarvitse käyttää katsastuksessa.
Rahoitusmahdollisuuksiakin on useita.
Merkkikysymykseen et saa viisasta vastausta palstalta, jolla kirjoittelevat kaikenlaiset pilkkakirveet, jotka pitävät mielestään vain omaa valintaansa ainoana oikena ja laadukkaana, usein vastoin jopa omaa tietoaan.
Mieti haluamasi auton koko, hintaluokka ja malli valmiiksi ja käy autokaupoissa tutustumassa juuri sen luokan autoihin.
Jos haluat esimerkiksi Opel Corsan luokkaa olevan auton, voit kysellä sitä vastaavaa autoa vaikkapa Citroën-, Ford-, VW- tai Fiat-liikkeessä ja kaikissa muissakin; myyjä tietää mitä haluat ja osaa suositella sinulle omaa lähinnä vastaavaa mallia.
Käy koeajamassa yksi haluamasi auto ja sitten toinen. Jatkossa menettele siten, että vertaat seuraavana koeajamaasi vain siihen parempaan/sopivampaan niistä aikaisemmin kokeilemistasi ja unohda muut.
Kahta keskenään vertaamalla löydät viimein mieluisimman ja voit alkaa hieroa kauppaa.
Onnea matkaan!
PS. Ja niistä käytetyistä vielä: varo ainakin sellaisia tuning-pojilla olleita, niistä et saa muuta kuin harmia... - Hä?
Akun tehtaassa kirjoitti:
Meillä kädettömät osallistuu paralympialaisiin, ranskassa ne tekee renaultit,peugeotit ja citroenit.Saksassa siis Opelit ja Fordit tekevät pärekoreja?
- xvcx
Lada 1200L
- - Auto-Tyttö -
mutta kertokaahan minulle mikä auto olisi siis aloittelijan hyvä ostaa, minulla on jo muistissa muutama auto mitä olette kertoneet mutta kaipailen vielä lisää ehdotuksia ja sitten että miksi se olisi hyvä ostaa mikä siinä on hyvää?
ja sitten vielä että kuinka usein auto pitää katsastaa? ja kuinka usein renkaat vaihtaa?
kuulostan ehkä tyhmältä mutta tahdon siis kaiken tietää näin uutena autoilijana.
- Auto-Tyttö - - Mie
mutta kertokaahan minulle mikä auto olisi siis aloittelijan hyvä ostaa, minulla on jo muistissa muutama auto mitä olette kertoneet mutta kaipailen vielä lisää ehdotuksia ja sitten että miksi se olisi hyvä ostaa mikä siinä on hyvää?
ja sitten vielä että kuinka usein auto pitää katsastaa? ja kuinka usein renkaat vaihtaa?
kuulostan ehkä tyhmältä mutta tahdon siis kaiken tietää näin uutena autoilijana.
- Auto-Tyttö -Etsi itsellesi poikakaveriksi automyyjä ja lainaa autoja sen liikkestä. Antaa varmasti jos säkin ymmärrät.
- vinkki
- Auto-Tyttö -Osta vaikka Toyota Varis. Se on rumuudestaan ja veikeästä nimestään huolimatta melko mukava kaupunkiautoksi. Maantieajoon en sitä voi valitettavasti suositella kauhean sivutuuliherkkyytensä ja meluisuutensa vuoksi.
Siitä voit ainakin aloittaa koeajojen sarjan...
;)
- - Auto Tyttö -
Minkälaisilla autoilla itse ajatte?
Oliko ostettaessa uusi vai vanha?
- Auto-Tyttö -- joo
Käytettynä ostetulla bemarilla(pyörät pyörii).
Kokeile vaikka saabia tai volvoa. Hinnasta en sitten olekkaa varma. - Teme
Saab on siitä hyvä, että se on lämmin, turvallinen, edullinen, kestävä jne. Ostin ensimmäisen autoni (Saab 90) käytettynä, hintaansa nähden todella hyvä.
- City-girlie
Teme kirjoitti:
Saab on siitä hyvä, että se on lämmin, turvallinen, edullinen, kestävä jne. Ostin ensimmäisen autoni (Saab 90) käytettynä, hintaansa nähden todella hyvä.
Iskällä on Saabi, jossa on tehostimet. Se on tosi kiva ajaa miunkin. Itellä kun on ollu kortti vasta vajaan vuoden ei oo vielä omaa autoa.
Poikakaverin 300-sarjanen on aika kätsä kaupungissa. Aattelin että josko nyt, kun autoverotus muuttuu. Pieni olis tämmöselle tytöntyllerölle helpoin.
Ranskalaista en ottais, ku niissä on ollu niin paljon vikoja. Joskus 70-luvulla nekin oli kuulemma tekniikaltaan sentään kestäviä, pelleiltään huonoja. Nykyään on toisinpäin, kori kestää vuosia, tekniikka ei. - City boy
Mulla on ekana autona Volvo S70 Turbo vuosimallia 2000. Se on tosi hyvä auto. Mä sain kortin vuoden alussa ja ajoin eka vähän mutsin Pajerolla ja kerran faijan 2001 vuosimallin Bemarilla. Kun mä sitte ajoin pienen kolarin faijan Bemarilla, se sano, että on parempi ostaa mulle oma vähän vanhempi auto. Toi Volvo sopii mulle tosi hyvin ja kun gimmafrendikin diggaa siitä, kaikki on niin kuin pitääkin. Pääasia on, että ostat sellaisen auton, mistä pidät. Jos sullei oo fyrkkaa ostaa Volvoa tai Bemaria, osta sellainen halvempi auto, mikä sopii sun tyyliin. Rahoitusta saa tietty pankista tai rahoitusyhtiöstä, mutta paras tietysti on jos voi lainata faijalta vaikka 30 000 euroa.
- Citroen kuski
Mulla on pieni sitikka, joka on oikein kiva peli http://www.autot.subwi.net/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829