Minulta piti poistaa 2. hammas ylhäältä. Implanttiin ei ole varaa. Onko kokemuksia kuitusillasta noin edessä ylhäällä. Kestääkö? Paljonko maksoi? Saako maksaa osamaksulla?
Olen Oulusta, joten toivottavasti löytyy joku, jolla on kokemuksia täältä, tarkoitan lähinnä hinnan suhteen. Terveyskeskukseen on puolen vuoden jono. Hampaan poistanut lääkäri mainitsi vain implantin hinnan.
Kuitusilta etuhampaaseen!
16
5320
Vastaukset
- Tiedoksesi
Itsellä kuitusilta 2. hampaassa ylhäällä. Nyt jo pari vuotta ollut ja ehjänä pysynyt. Maksoi Etelä-Suomessa 700 e.
- Nythampaaton
Kiitos vastauksestasi. Pitääkö sinun paljon varoa syödessäsi? Mitä hammaslääkäri kertoi sinulle kuitusillan kestävyydestä?
- uusihammas
Kuitusilta ja kevytsilta ovat kaksi eri asiaa. Kuitusilta on halpa, nopeasti tehty ja kevytsilta on tukevampi, kestää vuosia ja sitä ennen tehdään muotti, jotta se oma hammas on aivan luonnollinen, ja väri valitaan. Minulle laitettiin yksityisellä tämä kevytsilta, hinta 700 euroa, maksan sen kahdessa erässä. Olen enemmän kuin tyytyväinen tulokseen, koska se on niin luonnollinen, kuin oma hammas ja tämä kevytsilta kestää syödessä. Yksityisiltä saa nopeasti ajan ja varmasti osamaksulla sen tekevät, koska hehän haluavat tienata, eivätkä ajaa potilaita pois. Minulle tämä tuli eteen, koska juurihoito epäonnistui. Otin asiasta selvää ja soitin eräälle yksityiselle, joka sen sitten laittoi ja korjattiin siinä pari muutakin kauneusvirhettä, ns. alkava reikä, tumma kohta, joka ei myöskään kuulunut terveyskeskuksen alaan, koska on ns. esteettistä hoitoa. Jos vielä joudun samaan tilanteeseen, menen laittattamaan vaikka toisenkin kevytsillan...Vaikka tämä silta sitten joskus lohkeaisi, vuosien päästä, sen voi laittaa takaisin halvemmin kustannuksin. Kannattaa laitattaa, eikä kärsiä. Implantit ovat kalliita ja eivät nekään niin takuuvarmoja ole; ruuvi voi löystyä, enkä itse halua mitään kirurgisia toimenpiteitä. Tämän kevytsillan teko ei edes sattunut. Kaksi reunimmaista hammasta tulee olla paikattuja tai terveitä, ja niitä vain hieman hiotaan, jotta ns. sementointi onnistuu viereisiin hampaisiin.
- dfgge
minulla maksoi 400
- eikestäpitkään
Voi olla etttei kestä pitkään.
- Hammasjuttuja
2-hampaam korvaaminen sillalla, saati sitten kuitusillalla on riskialtista, sillä viereisten "ankkurihampaiden" purentavoimat ovat erisuuntaiset keskenään. Kulmahampaan (kolmas hammas) voimat ovat sivusuuntaisia (sivuliiikkeet ja ns. kulmahammasohjaus) ja ensimäisen etuhampaan voiman suunta eteen-taakse -suuntaisia (protruusio). Voimat siis vetävät siltaa eri suuntiin, mikä kasvattaa riskiä rikkoutumiselle. Kliiniset tilanteet ovat kuitenkin yksilöllisiä. Hyvillä purentasuhteilla ja hyvällä omahoidolla ja suuhygienialla kuitusilta voi toimia vuosia hyvänä pitkäaikaisväliaikaisena ratkaisuna. Eivät ne implantitkaan tosiaan ole ihan ongelmattomia.
- vino_taso
Lisäksi kuitusilta joustaa ja 'pumppaa' omia hampaita liikkeelle. Joskus näkee jopa 2-3mm siirtymiä ja vastahampaat tulee perässä.
- Kuituhuoltohukassa
Kunnon kuitusilta kestää, itelle laitettiin 2012 3:n hampaan kuitusilta alas. Huonona hampaan huoltajana taitaa tukihampaat pettää ensin?
Vaan kuka niitä nykyään myy suomessa ? Puuttuvahammas.fi sivusto ei anakaan vastaa mitään? Firma kai myyty taas ulkomaille? - 7875834785734
Tietääkö mikä hammaslääkäri Turun alueella tekee kuitusiltoja/tekeekö kunnallinen myös? Kiinnostaisi asia kun etuhammas meni juuresta poikki ja muutenin huonokuntoinen niin kiinnostaisi tuo kuituimpalntti jo hinnankin vuoksi.
- Tallinna
Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Minä otin lainaa ja teetin Tallinnassa keraamisen sillan. Hieno on ja kestävä. Ennen oli kuitusilta, sitä ei saa puhtaaksi- aina oli ientulehdus ja ikävä haju. Ei ollut hyvännäköinen.
Suosittelen tätä vaihtoehtoa hyvin lämpimästi. Ei voi verrata. - kisumimmi
Laitatin kahteen alahampaaseen sillan, maksoi 400 euroa. Se on jotain akryyliä. Hyvin on kestäny, kunhan ei pure niillä.
- Anonyymi
Alhaalta katkesi hammas ja viereinenkin on kehno.
Hoituuko kuitusillalla kaksi vierekkäistä ?
Oulussa ?- Anonyymi
Ei voi korvata kuitusillalla kahta vierekkäistä hammasta. Vaihtoehtoina pitkä (metallo)keraaminen silta, implantti tai irroitettava osaproteesi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi korvata kuitusillalla kahta vierekkäistä hammasta. Vaihtoehtoina pitkä (metallo)keraaminen silta, implantti tai irroitettava osaproteesi
"Ei voi korvata kuitusillalla kahta vierekkäistä hammasta. Vaihtoehtoina pitkä (metallo)keraaminen silta, implantti tai irroitettava osaproteesi"
Näin on.
Voisi mennä myös valettu CoCr- kevytsilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minulle olisi laitettu kuidulla kaksi hammasta taakse!
Harmivaan että se viimeinen 7 hammas piti poistaa ja ei voitu 2 hampaan siltaa enää kiinnittää. - Anonyymi
Minä poistatin kaksi etummaista alahammasta ja laitatin sillan. Siis yksityisellä. Maksoi 400 e. Ei niillä voi purra mitään, liimaukset kuluu myös ajan kanssa. Muuten olen ollu tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733364Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91891Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241279- 1311088
- 1001023
- 60964
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67946Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6905- 84889
- 34820